Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

על מה מזגן של רכב עובד?


שאי
שימו לב! השרשור הזה בן 1371 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 48
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

יחידת הבקרה של בקרת האקלים מחליטה באיזה מהירת להפעיל את המפוח ובכמה לפתוח את מדף העירבול, היא לקוחת בחשבון נתונים מחיישן טמפ' פנימי, חיישן טמפ' חיצוני, חיישן קרינת שמש ואולי עוד כמה חיישנים.

 

 

טמפרטורה מינימלית שהמזגן יכול לתת זה כשמדף העירבול מנתב את כל האוויר ישירות בלי שיעבור במערכת חימום + מדחס פועל בספיקה מקסימלית. זה המצב כשאתה מסובב את הבורר עד הסוף ובמקום מעלות אתה רואה LOW.

 

הטמפרטורה המקסימלית - כל האוויר מנותב דרך מערכת החימום, במקום מעלות אתה רואה High.

 

 

לפני 24 דקות, om2 כתב:

אפשר לכבות את המדחס שהאוטו כבר קר במקום להזיז את הבורר לחצי חום

 נכון אבל אז תקבל אוויר לח ולא מיבוש, זה הרבה פחות נעים. 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האם במצב high, או בכל מצב בו הטמפרטורה המבוקשת גבוהה מטמפרטורת הסביבה מופסקת פעולת המדחס?

 

@om2במצב הזה תפעיל את המזגן תוךתכמה דקות, כיוון שיחדור אויר חם ולח. כמובן שאם מזג האויר נוח המזגן מיותר.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 2 דקות, sperial כתב:

האם במצב high, או בכל מצב בו הטמפרטורה המבוקשת גבוהה מטמפרטורת הסביבה מופסקת פעולת המדחס?

מופבקת לפרקים או שהוא עובד בספיקה נמוכה, לא מופסקת לחלוטין כי אז אין את אפקט הייבוש.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עוד שאלה,  אם המדחס מחובר ברצועה למנוע, איך זה שהוא לא עובד קבוע כשהמנוע עובד, יש מנתק רצועה? הרצועה מסתובבת על ריק (זה לא עולה גם באנרגיה של החיכוך)?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מדחס רגיל - יש מצמד בפולי שלו שמנתק/מחבר אותו לרצועה לפי פקודה חשמלית. כן, סיבוב על ריק מבזבז קצת אנרגיה. 

 

מדחס ספיקה משתנה - עובר לספיקה אפסית. בחלק מהמדחסים ספיקה משתנה יש גם מצמד שפועל רק בכיבוי/הדלקה של המזגן.

  • רעיון טוב! 1

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 16 שעות, המחליף כתב:

אני מוריד את העוצמה אחרי שהאוטו מקורר (למינימום- מס'1 בכפתור) תמיד חשבתי שזה חוסך..

אבל אחד מחברי הפורום פה טען לי שזה זניח ולא משמעותי כי סוף סוף המזגן עובד.

אין קשר בין מהירות המאורר ופעולת המדחס. ברגע שהמדחס פועל הוא לוקח כח מהמנוע, אם הונטה על 1 או 4... המשמעות זניחה מאד (בערך כמו להפעיל אורות).

עריכה אחרונה על ידי shellcase

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בדקתי את זה בזמנו - ובשני רכבים שונים לא היה הבדל ניכר בזמני פעולת המדחס.
אבדוק את עצמי שוב.

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הזכירו קודם שבהיברידיות המדחס לא מחובר למנוע הבנזין אלא למנוע החשמל. 

 

בהיברידיות ישנות זה עוד לא היה כך. יש לי חבר עם ג'אז היברידית מ2011 והמזגן שם לא מקרר כשהמנוע על חשמל. כשסיפרתי לו שבאיוניק שלי המזגן מקרר נון-סטופ, הוא היה המום.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למי ששאל כמה דלק.

זכור לי לפני כמה שנים בקורס קארזפורום אצל לדיקו חיברנו רכב לסורק realtime.

זמן הזרקת הדלק היה 40 מילישניות.

עם הדלקת המדחס זמן ההזרקה עלה ל80 מילישניות.

זה לא אומר שתמיד ככה, זה נתון שמתאים לטמפרטורת המנוע וטמפרטורת תא הנוסעים באותו הזמן.

אבל צריכת הדלק בהחלט עולה משמעותית כשמדליקים מזגן.

עדיין אני מברך כל יום שאני נוהג את ויליס קארייר שהמציא את המזגן.

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 17 שעות, ben ari כתב:

בהיברידיות המדחס לא מחובר למנוע הבנזין אלא למנוע החשמל

במכוניות היברידית וחשמליות שהמדחס בהן חשמלי הוא לוקח את הזרם מהסוללה, ולא כוח מהמנוע החשמלי. כשהרכב עומד המנוע החשמלי לא פועל.

כנ"ל יותר ויותר משאבות למינהן (תגבור הגה אם הוא בכלל הדראולי וכיוצא באלה) שכבר לא מחוברות קבוע למנוע עם רצועה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברכב היברידי שמכבד את עצמו יש אפשרות לתפקד באופן מלא כשהרכב מונע בחשמל, אז הגיוני שכל מה שיכול להיות חשמלי, יהיה חשמלי, במיוחד אם יש לדגם גם גירסת פלאג אין או חשמלי מלא (כמו איוניק/נירו).

 

אני יודע שבאיוניק יש מזגן חשמלי עם מנוע משל עצמו (שומעים אותו עובד כשהרכב עומד עם מזגן דלוק, ויש לו רעש שונה מהרעש של המנוע החשמלי), ככה גם פריוס.

 

תגבור הגה - זה חשמלי היום גם ברכבים לא היברידיים (אני חושב שזה משיקולי אמינות ועלויות ייצור).

 

ביונדאי/קיה יש עוד פיצ׳ר מעניין - מצב driver only במזגן, שאמור לחסוך בחשמל כשאתה נוהג לבד, והמפוח מוציא אוויר רק מפתחים שליד הנהג. לא יודע כמה זה באמת חוסך, אבל זה שימושי כשאתה נוסע לבד (פחות רעש) או עם כל מיני כאלה שתמיד קר להם.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1371 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...