Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

על מה מזגן של רכב עובד?


שאי
שימו לב! השרשור הזה בן 1346 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

בוקי, המניפה (או, אם תרצה, מפוח) זה הדבר שעושה פוווו, וצריכת האנרגיה שלו קטנה, זניחה יחסית לצריכה הכוללת של הרכב. המדחס, לעומת זאת, בהחלט משמעותי. בבקרת מזגן מיכאנית או שהמדחס פועל או שלא, אין באמצע או לסרוגין אלא לפי האצבע שלך. אתה מרגיש היטב בהבדל - האצת או האטת המניפה לא משפיעה על המהיגה, הפעלת המדחס מורגשת על הכוח או הסל"ד.

 

לגבי בקרת אקלים אני פחות בטוח, אבל דומני שביא מבוססת על שילוב של מהירות המניפה וערבוב אויר מקורר עם אויר שאינו מקורר, ולא על תרמוסטט שמפעיל ומכבה את המדחס. אבל, כאמור, רצוי שמומחה גדול ממני יסביר, ואולי זה שונה בין כלי רכב שונים.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 48
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

לפני 29 דקות, sperial כתב:

בוקי, המניפה (או, אם תרצה, מפוח) זה הדבר שעושה פוווו, וצריכת האנרגיה שלו קטנה, זניחה יחסית לצריכה הכוללת של הרכב. המדחס, לעומת זאת, בהחלט משמעותי. בבקרת מזגן מיכאנית או שהמדחס פועל או שלא, אין באמצע או לסרוגין אלא לפי האצבע שלך. אתה מרגיש היטב בהבדל - האצת או האטת המניפה לא משפיעה על המהיגה, הפעלת המדחס מורגשת על הכוח או הסל"ד.

 

 

הפעלת את המזגן. המדחס נכנס לפעולה. 

 

המדחס לא עובד כל הזמן ללא הפסקה ,שכן אם יפעל ללא הפסקה המאדה יקפא. בדיוק כמו מקרר שלא מפעיל את המדחס 100% מהזמן. חיישן טמפרטורה במאדה מפסיק את פעולת המדחס כשהטמפ' במאדה קרובה ל 0 מעלות.

 

המדחס נכנס ויוצא מפעלה כל כמה עשרות  שניות.

 

מפוח פנימי שפועל במהירות גבוהה מזרים כמות אוויר גבוהה דרך המאדה, האוויר הזה "מעיף את הקור" מהמאדה מהר יותר ואז הידחס ייצא להפסקות יותר קצרות, כי הטמפרטורה במאדה לא תגיעה מהר לאיזור 0 מעלות וכשהגיעה והמדחס הפסיק לעבוד, היא תעלה מהר לערך סף הפעלת המדחס מחדש.

 

נניח במהירות 1 המדחס עובד 15 שניות ומפסיק 15 שניות, במהירות 4 המדחס עובד 20 שניות ומפסיק 5 שניות, צריכת הדלק תהיה יותר גבוהה.

 

 

 

המזגן עם מדחס ספיקה משתנה, במקום On-Off, המדחס יפעל בספיקה גבוהה יותר כשהפוח פעול במהירות גבוהה, בספיקה גבוהה המדחס מעמיס על המנוע יותר.

  • אהבתי 1

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם וגם

המדחס (החלק שאחראי על הקירור) מחובר עם רצועה למנוע, שהוא מופעל המנוע "מתאמץ" יותר ולכן צורך דלק

המפוח (החלק שאחראי על הזרמת האוויר) פועל על חשמל שנלקח מאלטרנטור/מצבר, גם כאן יש השפעה על צריכת הדלק אבל היא זניחה 

 

ולכן חימום רכב לא צורך הרבה דלק כי הוא מתבסס על חום המנוע (המים השמקררים את המנוע , מחממים את האוויר)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חושב שכולם מסכימים שהמדחס הוא צרכן האנרגיה העיקרי.
השאלה היא מתי הוא נכנס לפעולה ולמשך כמה זמן?

כאן נכנסים לתמונה המפוח (המאוורר) והטמפרטורה עליה מכוון המזגן.
ככל שהמאוורר יותר חזק ועל טמפ' יותר נמוכה - יותר קור עובר מצינורות הקירור אל חלל הרכב - ולכן המדחס יכנס לפעולה יותר פעמים וליותר זמן.

ולהיפך - אם המאוורר על חלש והנהג מעוון את הטמפק על בינוני - פחות אוויר קר יוצא = פחות איבוד קור בצינורות הגז = פחות עבודה של המדחס.
 

עריכה אחרונה על ידי nathun
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 12 דקות, om2 כתב:

ולכן חימום רכב לא צורך הרבה דלק כי הוא מתבסס על חום המנוע (המים השמקררים את המנוע , מחממים את האוויר)

 

חימום הרכב לא אמור לצרוך דלק כלל, כי אתה פשוט חושף את תא הנוסעים לחום שנוצר בלאו הכי על ידי המנוע.

 

בפועל, הוא יכול להאט את המהירות שבה המנוע מגיע לטמפרטורת עבודה בתחילת הנסיעה וכך להעלות את צריכת הדלק, אבל כשהמנוע כבר חם? שום הבדל ממשי.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

במזגן מכאני רגיל עם מדחס רגיל, כיוון טמפרטורה לא משפיע על פעולה של המדחס. 

 

כשאתה מכוון את הטמפרטרה, אתה מזיז את מדף העירבול שקובע כמה אוויר יעבור דרך מערכת החימום. 

 

למדחס "לא איכפת", נוא תמיד עובד אותו דבר. 

זה נכון רק למערכות ישנות, במערכות חדשות עם ספיקה משתנה, יש ויסות ספיקה בהתאם לדרישת הקירור. 

  • מעניין 1

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שוב פעם, אני מדבר על מזגן מכאני פשוט בלי בקרת אקלים.

 

 

כל האוויר, כל מה שנשאב לרכב עובר תחילה במאדה, מתקרר ומתייבש.  אחרי זה, לפי מצב מדף העירבול שאתה קובע על ידי בורר טמפרטורה, חלק מהאוויר מגיע למערכת חימום וחלק זורם ישירות, כך נקבעת הטמפרטורה הרצויה. 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

לפני 12 דקות, Buki כתב:

שוב פעם, אני מדבר על מזגן מכאני פשוא בלי בקרת אקלים.

 

 

כל האוויר, כל מה שנשאב לרכב עובר תחילה במאדה, מתקרר ומתייבש.  אחרי זה, לפי מצב מדף העירבול שאתה קובע על ידי בורר טמפרטורה, חלק מהאוויר מגיע למערכת חימום וחלק זורם ישירות, כך נקבעת הטמפרטורה הרצויה. 

רגע זה משהו שנשמע לי קצת הזוי- זה אומר שאם אני שם את המזגן נגיד על 90% מהערך הכי קר(מזגן עם בורר ידני, לא בקרת אקלים) אז האוויר שעובר במאדה עובר בחלקו אחרי זה דרך המערכת חימום כדי לחמם אותו קצת ?

אם כן זה נשמע כמו בזבוז אנרגיה טהור.

כי בעצם הצורה היותר יעילה תהיה להגדיל את הדיליי של הפעלת המאדה וכך אתה לא צריך לחמם את האוויר שהרגע קיררת ועדין זה יעלה מעט את הטמפרטורה.

ואולי בכלל לא הבנתי אותך נכון🙄

 

אגב בהקשר של עוצמת האוויר- לפי ההרגשה ברכב שלי (208) במהירות 1 ההבדל בנסיעה הוא דיי זניח וככה בערך עד לרמה 3, לעומת זאת ברמה 6 ממש מורגש הבדל משמעותי- המנוע מרגיש הרבה יותר עצל וגם ההעברת הילכים פחות חלקה(זה כנראה כי ההרגל שלי הוא במצב הנורמלי וכאן המנוע מתנהג לגמרי שונה)

עריכה אחרונה על ידי ik3

2015-2018:  Mazda 3 1.6 auto 07'

2018-2021: Peugeot 208 1.2 manual 15'

2021-2023: Volkswagen polo GTI 1.8 manual 16'

2023- today: Honda Civic TYPE R manual 17'

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 1 דקה, ik3 כתב:

אז האוויר שעובר במאדה עובר בחלקו אחרי זה דרך המערכת חימום כדי לחמם אותו קצת ?

בדיוק. 

 

אם תכבה את המדחס לפרקי זמן ארוכים, תקבל פעם אוויר קר ופעם אוויר חם וללא פעולת היבוש. 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה נשמע כמו תכנון הנדסי נורא לקוי זה ממש בזבוז נוראי של אנרגיה וזה לא שרכבי בנזין מלכתכילה יעילים בהקשר הזה.

כבר 2020 עדין לא מצאו פיתרון הגיוני יותר לנושא הזה?

 

למשל אם המדחס מוגדר לעבוד בין 0-5 מעלות אז ברגע שיגיע ל5 מעלות שיתחיל לעובד ובמשך כל הזמן האוויר עדין זורם- אני לא חושב שבמצב כזה אוויר חם יצא מהמזגן כלומר הוא יצא איפשהו בטווח של בין 0-5 מעלות(נתעלם מזה שעד שההוא יוצא הוא מתחמם קצת בדרך), ואולי אפילו להוסיף לזה  גם מעין תא חוצץ שהאוויר יאגר שם אוויר קר כדי לאזן את הטמפרטורה לאיזור ה 2-3 מעלות ואז משם שיצא לתא הנוסעים

2015-2018:  Mazda 3 1.6 auto 07'

2018-2021: Peugeot 208 1.2 manual 15'

2021-2023: Volkswagen polo GTI 1.8 manual 16'

2023- today: Honda Civic TYPE R manual 17'

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על ההסבר המעמיק בוקי!

שאלה שנשארה לי פתוחה - אם אני משנה את הטמפ המבוקשת (בבקרת אקלים מודרנית) מ25 ל20 - האוויר ייצא חזק יותר וגם קר יותר.

איך מתבצע האיזון בין מהירות המאוורר לטמפ' האוויר שיוצא?
ומה הטמפ' אוויר המקס/מינ של מזגן רכב?

שוב תודה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1346 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...