Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

על מה מזגן של רכב עובד?


שאי
שימו לב! השרשור הזה בן 1363 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 48
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

על חשמל שמייצר אלטרנטור.

 

מצבר חלש מדי להפעלת מזגן לזמן ממושך.

לכן, ברכבים עם מערכת עצור וסע המזגן מפסיק לקרר ברגע שהמנוע מכובה.

עדיין המצבר מאפשר הפעלת מפוח, אשר ממשיך להזרים אוויר פנימה.

 

 

 

 

 

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 20 דקות, Audi-T כתב:

המדחס הוא הרכיב העיקרי במזגן והוא כידוע מונע ע"י רצועה שמחוברת באופן ישיר למנוע.
לכן לעניות דעתי - דלק.

Sent from my Redmi Note 7 using Tapatalk
 

 

במכוניות היברידיות או חשמליות המזגן הוא חשמלי והמדחס מופעל ע״י הסוללה הראשית. אבל בכל מקרה במכוניות שאינן פלאג אין כל האנרגיה מגיעה בסופו של דבר מהדלק.

עריכה אחרונה על ידי eladts
  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, המחליף כתב:

נסיעה בתוך העיר עם מזגן לוקחת 25% דלק יותר

 

שמע, מזגן זה צרכן אנרגיה מאוד גדול, אבל המספר הזה נראה לי מופרז לגמרי.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מוריד את העוצמה אחרי שהאוטו מקורר (למינימום- מס'1 בכפתור) תמיד חשבתי שזה חוסך..

אבל אחד מחברי הפורום פה טען לי שזה זניח ולא משמעותי כי סוף סוף המזגן עובד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני זוכר שראיתי פעם הבדלים בצריכת הדלק בין עוצמות מאוורר במזגן: לא זוכר מספרים אבל יש הבדל, אבל הוא באמת לא כזה גדול.

 

בכל אופן, כשהאוטו כבר קר באמת אין צורך להעביד את המאוורר קשה מדי. טכנית, ככל שמהירות המאוורר אטית יותר, האוויר שהמזגן מוציא קר יותר.

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
  • אהבתי 1
  • מעניין 1
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני זוכר שראיתי פעם הבדלים בצריכת הדלק בין עוצמות מאוורר במזגן: לא זוכר מספרים אבל יש הבדל, אבל הוא באמת לא כזה גדול.
 
בכל אופן, כשהאוטו כבר קר באמת אין צורך להעביד את המאוורר קשה מדי. טכנית, ככל שמהירות המאוורר אטית יותר, האוויר שהמזגן מוציא קר יותר.
הכל דמיונות, מהירות המפוח לא משפיעה כלל על צריכת הדלק.

Sent from my Redmi Note 7 using Tapatalk

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יכול להיות; אני לא זוכר את המספרים ולא מאיפה הבאתי אותם.

 

בכל מקרה אני נמנע מעוצמת האוורור הכי גבוהה. ברוב המכוניות, היא בעיקר משיגה הרבה רעש.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נראה כמו מקום טוב לשאול - איך בכלל המזגן והשליטה עליו עובדת? (במערכות בקרת אקלים מודרניות)

למשל אם אוריד את הטמפרטורה מ25 ל20 - מן הסתם המאוורר יפעל חזק יותר - אבל האם האוויר עצמו קר יותר? איך מתבצע האיזון בין מהירות המאוורר לטמפרטורת האוויר?

ובמצב של שליטה ידנית?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 49 דקות, Audi-T כתב:

הכל דמיונות, מהירות המפוח לא משפיעה כלל על צריכת הדלק.


 

 

 

מהירות המפוח משפיעה על צריכת הדלק מאוד. 

 

במהירות גבוהה אתה מזרים יותר ליטרים של אוויר, המדחס יעבוד כל הזמן או כמעט כל הזמן כדי לקרר אותו. במהירות נמוכה אתה מזרים מעט אוויר, המדחס יעובד 20 שניות ואז יעשה הפסקה 15 שניות, צריכת הדלק תהיה נמוכה יותר.

  • אהבתי 2
  • רעיון טוב! 1

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 2 שעות, pl7410 כתב:

נראה כמו מקום טוב לשאול - איך בכלל המזגן והשליטה עליו עובדת? (במערכות בקרת אקלים מודרניות)

למשל אם אוריד את הטמפרטורה מ25 ל20 - מן הסתם המאוורר יפעל חזק יותר - אבל האם האוויר עצמו קר יותר? איך מתבצע האיזון בין מהירות המאוורר לטמפרטורת האוויר?

ובמצב של שליטה ידנית?

 

במערכת בקרת אקלים ראויה לשמה כל מה שצריך לכוון זה את הטמפרטורה הרצויה. בתחילת הפעולה המפוח יפעל על עוצמה מקסימלית והמדחס יפעל כמעט קבוע וככל שהטמפרטורה תתקרב לטמפרטורת היעד עוצמת המאוורר תפחת והמפוח יעבוד פחות. אצלי המערכת מכוונת על ℃20 כל השנה ואני לא רואה שום צורך לשחק איתה בזמן הנהיגה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1363 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...