Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

כיצד עלתה סקודה אוקטביה לגדולתה?


Remedy
 שיתוף
עוקבים 13

פוסטים מומלצים

צהריים טובים.
החלטתי לחלק את הדיון לשתי שאלות, שונות אך גם קשורות:

1. כיצד הפכה האוקטביה לפני 10-12 שנים לרכב פופולרי כל כך, שננהג על ידי נהגי מוניות, מורי נהיגה ואף שימש כניידת במשטרת ישראל?

2. כיצד השיגה האוקטביה (וגם הראפיד) בשנים האחרונות את הצלחתה המרובה בציי הליסינג בישראל?

אשמח לשמוע את דעתכם / פרשונותכם.

הוספתי מספר תמונות להמחשה.

1200px-Skoda_Octavia_Akko_taxi_6727.jpg

gg1259363.jpg

6(1).jpg

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

לא רק בישראל. הדגם נפוץ מאד באירופה, בכמה מקומות ראיתי טורים ארוכים של אוקטביות בתחנות המוניות, למשל בנמלי התעופה.

לא יודע :confused:

אבל רגע.... יש לי רעיון....

ארוץ לשאול את אישתי, היא טובה בזה. :lol:

מכוניות זה לא מעניין
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

2. מחיר אטרקטיבי יחסית עבור ציי הליסינג זו הסיבה הבולטת ביותר. מעבר לכך, מדובר ברכבים מאוד פרקטים לציי ליסינג: תא מטען גדול (בראפיד במיוחד), מנועים חסכוניים יחסית (1.0 טורבו בעיקר), מרווחות ועם אבזור נאה. לדעתי, לאט לאט היא מאבדת את מקומה בציי הליסינג לאיוניק ולנירו בעיקר, אשר חסכוניים יותר לציים (הייבריד) וגם עד לא מזמן שווי השימוש היה משתלם יותר.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אני זוכר שבתחילת שנות ה 2000 הייתי בקיבוץ ובצי רכב שלהם היו כמה אוקטביות שנחשבו כרכב מאד אמין, חסכוני, נוח, מרווח ועם ביצועים נהדרים.
ואל תשכח שבקיבוץ רכב הוא כמו מונית - כל היום נוסע, יכול לעשות גם 100K בשנה

 

  • מעניין 1
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

האוקטביה הצליחה מהדור הראשון שלה (אני מדבר על זו שהוצגה בעולם בשנת 96, לא זו של שנות ה-60), התחילה למכור במספרים גבוהים ב-99-2000, בהתחלה בעיקר למוניות.

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

לפני 4 שעות, יבגניפ כתב:

אפילו חברי הטוב מ3מ3מ3

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אני נוהג באוקטביית ליסינג השניה שלי.

הנוכחית 1.5 Ambition 2020  והקודמת 1.2 Ambition 2017.

מדובר ברכב מרווח, נאה למדי, עם יחידת הנעה זריזה וברכב הנוכחי עם אבזור לא רע.

 

האוקטביה פופולארית כמונית ובעבר כניידת משטרה עם מנועי הדיזל החסכוניים וכמובן בזכות המרווח יוצא הדופן.

אני זוכר שלפני עשור נסענו לשדה התעופה במונית אוקטביה דור ראשון שעברה 600k קמ והצליחה להכיל נהג + 3 נוסעים + 3 מזוודות + 3 טרולי - זה מסביר את ההצלחה...

 

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים


האקטביה עלתה לגדולה בזכות מנוע אטמוספרי ישן מאד מוצלח. הגימור היה מאד מוצלח בדור הראשון. היתה תחושה של טנק ברכב. בדור עם מנועי הטורבו האמינות נפגעה והאיבזור היה גרוע. עדיין נתלו על אמינות הדיזל מוניות.

Sent from my SM-G985F using Tapatalk

סקודה יטי 1.2 DSG

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הדור הראשון הצליח בעיקר במוניות עם המנוע 1.9 TDI של פולקסווגן.

חלק גדול מההצלחה הזו רשומה על שם סוכן מוניות אחד מתל אביב, שייצג את סקודה באותה תקופה, כשהייבוא היה במשותף של צ'מפיון וס.כ.ו. קאר, ופתאום קיבל לידיו דגם ג'וקר.

עריכה אחרונה על ידי m3x7r3m3

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

לפני 4 שעות, יבגניפ כתב:

אפילו חברי הטוב מ3מ3מ3

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

דיזלים של פולקסווגן + גיר רגיל הניבו בעבר (וגם כיום) שילוב אמין ומוצלח.

יצא לי לראות במו עיניי מספר אוקטביות דיזל ידניות מהדור האחרון בארץ, כולן שימשו כמוניות. אם אינני טועה בעלות 1.6TDI ו-2.0TDI

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

לא נדיר לראות אוקטביות דור 1 עמוסות בציוד בניין, במיוחד אצל קבלנים מהמגזר.

 

בהחלט רכב עם שרידות גבוהה.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002

 

Wherever you go, there you are

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הדור הראשון היה רכב פשוט אבל עמיד במיוחד

התבסס על טכנולוגיות מוכרות ומוצלחות של פוולסגוו

בשילוב מחיר זול אטרקטיבי

אם אני לא טועה היה גם איזה סוכן מכירות מפולפל שהצליח להכניס אותה כמונית וניידת והשאר הסיטוריה

 

זה בערך מה שדאציה מנסים לעשות בשנים האחרונות

 

 

 

 

 

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הסוכן המפולפל הכניס אותה כמונית, ההצלחה הגדולה בתור מונית גרמה למשטרה לרכוש אותה, אבל לא דרך הסוכן

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

לפני 4 שעות, יבגניפ כתב:

אפילו חברי הטוב מ3מ3מ3

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אצל טויוטה זה הפוך - נכנסו קודם לשוק הפרטי, אחר כך ליסינג, אחר כך משטרה, ועכשיו מתחילים לראות מוניות קורולה ספייס וקאמרי בכמות די גדולה

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002

 

Wherever you go, there you are

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הקורולה, האוריס ואפילו היאריס (כן, יש מוניות יאריס) נכהסו לשוק המוניות כשקיבלו גרסאות היברידיות ויעילות בנסיעות עירוניות. בנוסף לכך, יש איזה סבסוד מסויים לנהגי מוניות שעוברים לרכב היברידי. לפני שלקורולה, האוריס והיאריס היו גרסאות היברידיות - הו לא נכנסו לשוק המוניות.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף
×
×
  • Create New...