Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם, הרי אפשר להגיב גם בלי, וממש לא בא לנו להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

Trhtkf

קומפרסיה. נמוכה אחרי ראש מנוע - יונדאי אקסנט 2001

Recommended Posts

ותוספת למה שרשמתי לגבי בדיקת קומפ' הפוכה - האוויר יכול לצאת גם דרך אטם הראש

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

בתמונה, מכשיר בדיקת לחץ הפוך עם שעון לחץ.

 

 

בברכה  -  רפי לין

מכשיר בדיקת לחץ הפוך.jpg

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 16 שעות, tribel כתב:

לגבי התזמון - יש סימון על גלגל התנופה של הקראנק ועל גל או גלי הזיזים.

חופפים בין הסימנים האלו.

אני לא יודע איך זה נראה ברכב שלך ספציפית אבל מדובר במידע שזמין ברשת.

יש אצלך גל זיזים יחיד ויש לו רק מצב אחד של חפיפה עם גל הארכובה.

 

כשהתזמון לא נכון הגל זיזים לא פותח או סוגר את השסתומים בזמן נכון ביחס למהלך של הבוכנה.

בדיקת קומפ' היא בעצם דחיסה של אוויר.

כאשר שסתום יניקה לא נפתח בתחילת מהלך יניקה או שסתום הפליטה נשאר פתוח בזמן מהלך הדחיסה,הצילינדר לא מתמלא במספיק אוויר או שלא שומר על אוויר דחוס בהתאמה.

 

מנוע כזה גם לא יניע,טוב או בכלל כי הוא לא יתמלא או ידחוס תערובת.

בגלל שיש 4 צילינדרים,בחלק יכולה להיות חפיפה בתזמון ובאחרים לא ולכן הערכים.

- לא מחייב שזו הבעיה אבל חשוב לוודא לפני שממשיכים -

 

 

 

 

 

מצורף תרשים תזמון לאקסנט 1500סמ"ק דגם G4EB

 

מצטרף לבדוק טיימינג ואת מרימי השסתומים .. במידה ו"נתפס" שסתום, השסתום נשאר במצב פתוח, והלחץ יברח לך דרך אותו השסתום.

 

לקבל תוצאה של קומפרסיה 0 מעידה על בריחה מאוד רצינית.. ואילו היתה דרך הרינגים [נאמר שנשברו או נתפסו] הייתי מצפה לקבל תסמינים נוספים של מנוע מעשן וקומפרסיה כלשהיא.

מה גם שלפי הנתונים שהעלת ,הקומרסיה עלתה מעט בזמן התחממות המנוע לטמפרטורת עבודה, שיוצר מצב של דלילות שמן המנוע בליפטרים מעט ויתכן שמכאן השיפור המינורי לעומת זאת אילולי היה דרך הרינגים הייתי מצפה למיסוך עשן ופחות אטימה עקב דלילות השמן.

 

11.JPG

עריכה אחרונה על ידי ravidp18

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
בתאריך 3.7.2020 בשעה 19:25, רפי לין כתב:

אכן, בדיקת לחץ הפןך (קופרסיה הפוכה או בדיקת ליקייג') נכונה

תראה להיכן בורחת הדחיסה (קומפרסיה) אם דרך טבעות בוכנה (רינגים)

לאגן השמן (שומעים ורואים בחור מדיד השמן מנוע), או דרך שסתום פליטה

(רואים ושומעים בקצה צנור הפליטה - אגזוסט) או דרך שסתום יניקה

(פותחים את בית מסנן האויר ושומעים שם).

במנוע ישן ורב ק"מ יתכן בהחלט שיש דליפות דחיסה מכמה מקומות שונים.

כדי לבצע בדיקת לחץ הפוך כראוי, ממילא צריכים לבצע חפיפת שסתומים

ואז גם ניתן לראות ולבדוק שמע' התזמון (טיימינג) במקומה.

בברכה  -  רפי לין

 

הדעות באינטרנט חלוקות לגבי אופן ביצוע הבדיקה. אתה נראה לי אחד שמבין עניין, אשמח לקבל הדרכה או מדריך לביצוע הבדיקה באופן הנכון.
 

לפני 16 שעות, tribel כתב:

מרים זה מה שנמצא בין השסתום לגל זיזים.

מרים תפוס יכול למנוע משסתום להיסגר.

אז אם אפשר להוציא אותם מבלי להוציא את הראש ולבזבז אטמים תצליב בין צילינדר שיש בו לחץ טוב לאחר שאין בו.

 

קומפ' הפוכה ובדיקת לחץ הפוך זה אותו הדבר.

בבדיקה מכוונים כל בוכנה לנק' מתה עליונה ודוחפים לחץ אוויר דרך המצת.

במצב כזה כל השסתומים סגורים ואין לאוויר לאן לברוח.

ואז כשיש בריחה הלחץ יברח מהאזור שיש בו בעיה - שסתומי יניקה\פליטה דרך הרינגים.

צריך קומפרסור ומתאם שמתברג לפלאג,אחרי שהכל מחובר ויש לחץ אוויר במיכל של המדחס פותחים את הברזים והאוויר זורם לצילינדר - תוכל לראות ביוטיוב איך עושים את זה.

 

לגבי התזמון - יש סימון על גלגל התנופה של הקראנק ועל גל או גלי הזיזים.

חופפים בין הסימנים האלו.

אני לא יודע איך זה נראה ברכב שלך ספציפית אבל מדובר במידע שזמין ברשת.

יש אצלך גל זיזים יחיד ויש לו רק מצב אחד של חפיפה עם גל הארכובה.

 

כשהתזמון לא נכון הגל זיזים לא פותח או סוגר את השסתומים בזמן נכון ביחס למהלך של הבוכנה.

בדיקת קומפ' היא בעצם דחיסה של אוויר.

כאשר שסתום יניקה לא נפתח בתחילת מהלך יניקה או שסתום הפליטה נשאר פתוח בזמן מהלך הדחיסה,הצילינדר לא מתמלא במספיק אוויר או שלא שומר על אוויר דחוס בהתאמה.

 

מנוע כזה גם לא יניע,טוב או בכלל כי הוא לא יתמלא או ידחוס תערובת.

בגלל שיש 4 צילינדרים,בחלק יכולה להיות חפיפה בתזמון ובאחרים לא ולכן הערכים.

- לא מחייב שזו הבעיה אבל חשוב לוודא לפני שממשיכים -

 

 

 

 

הוצאתי את כל 12 המרימים והכנסתי אותם בצורה אחרת, הקומפרסיה לא השתנתה.

לפני 12 שעות, רפי לין כתב:

בתמונה, מכשיר בדיקת לחץ הפוך עם שעון לחץ.

 

 

בברכה  -  רפי לין

מכשיר בדיקת לחץ הפוך.jpg

תודה. השגתי את המכשיר, אבל הוא לא נראה כך, אלא כך:
ערכת בדיקה לרכב

לפני 6 דקות, ravidp18 כתב:

 

מצורף תרשים תזמון לאקסנט 1500סמ"ק דגם G4EB

11.JPG

לצערי, התרשים שלך לא אומר לי הרבה. אפשר פירוט?
אני מבין שהגלגל העליון זה הפולי של גל הזיזים, והפולי התחתון הוא הפולי של גל הארכובה, אבל לא הבנתי מה הסימון בו הם צריכים להיות ומה מבטא כל מספר שם.. אשמח לפירוט.
בנוסע, איך אני יודע שצילנדרים אחד וארבע או שתיים ושלוש נמצאים בנקודה מתה עליונה מבלי לפרק את הראש? כשהגל ארכובה נמצא בסימון שלו? אשמח קצת פירוט.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

 

צירפתי את התמונה המלאה [שיוך כל שלב לאיור] בפירוט מלא.

 

תבדוק את הסימונים עבור ביצוע הטיימינג לפי התרשים בגל הזיזים ב- 3 ובפולי המנוע ב-4.

 

מכיוון שהוחלפו ; ממליץ למדוד את האורך של כל שסתומי הפליטה [רק למקרי ש... שסתום ארוך לא נסגר]- אולי תצליח לראות אם הפסנתר ממשיך ללחוץ על שסתומי הפליטה\יניקה גם כאשר הזיז לא מפעיל אותם

 

 

1751829956_.thumb.png.f77808d96bd595f5c349a75e55491f4d.png

עריכה אחרונה על ידי ravidp18

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אוקיי, תודה. אעדכן מחר. 

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...