Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

צריכת דלק מוגברת


Liquidator
שימו לב! השרשור הזה בן 1390 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפני 1 דקה, EliC25 כתב:

אני באופן כללי כשחיפשתי עכשיו רכבים, הסתכלתי על צריכת הדלק במחשב. אמנם הנתון לא אומר הרבה, אבל זה יכול לשפוך קצת אור איך הבן אדם נוהג ואולי אפילו אם יש תקלה ברכב (למשל רכבים שכתוב להם 6 ל100 או רכב מקביל עם 9 ל100 - זו סטיה גדולה שאומרת דרשני).

 

לא הבנתי שקיבלתי את הרכב היה רשום משהו כמו 14/15/100 ק"מ ואז קפץ ל 16/100.

אני נוסע רק עם מזגן והרוב עירוני.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 84
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

עירוני באיזועיר? פקוקה או תנועה זורמת?

האם אתה עומד לפעמים דקות ארוכות עם מזגן דולק?

 

האם הנסיעות שלך קצרות (עד 5 קמ לנסיעה) או שהנסיעות ארוכות יותר?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@EliCאין שום סיבה להגיע לקו האדום או לאור הצהוב. באותה מידה אתה יכול למלא אחרי חצי או שני שליש או כל מצב אחר. פשוט גם המונה וגם המכנה יהיו יותר קטנים.

  • רעיון טוב! 2
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 18 שעות, DJI כתב:

אם החלפת פיקנטו ב-c63 AMG אז כן, אפשרי שהרכב החדש שלך צורך יותר דלק.

 

אולי תתחיל מלציין מהם שני הרכבים.

בנוסף, רכב חדש צורך יותר דלק בקילומטרים הראשונים שלו, הצריכה משתפרת לרוב בהמשך.

דווקא פיקנטו צורכת לא מעט דלק, ראה תביעה ייצוגית שהתקבלה בימים האחרונים (אל תספר ל"עיתונות הרכב" כי לא מדובר ברכב אירופאי):

 

https://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3836710,00.html

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 2 דקות, EliC25 כתב:

עירוני באיזועיר? פקוקה או תנועה זורמת?

האם אתה עומד לפעמים דקות ארוכות עם מזגן דולק?

 

האם הנסיעות שלך קצרות (עד 5 קמ לנסיעה) או שהנסיעות ארוכות יותר?

נסיעות של לפעמים 30-40 דקות ועם פקקים.

לפעמים קצרות תלוי לאן אני נוסע.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בשנה האחרונה מתוך 6 שהייתה אצלי I20 הייתה בעיה במד הדלק. הוא לא היה מדויק ולפעמים עולה ויורד רנדומלית בצורה קיצונית.

אל תסמוך על מד הדלק. תבצע בדיקה כזו:

 

תמלא מיכל מלא עד לעצירת המשאבה.

תאפס את ה TRIP כדי שיהיה לך אומדן כמה נסעת מהתדלוק האחרון.

תיסע בוא נניח 300 קילומטר. 

תתדלק שוב מיכל מלא עד לעצירת המשאבה.

תחלק את מספר הקילומטרים שנסעת במספר הליטרים שמילאת.

 

דבר נוסף: יונדאי I20 הוא לא רכב חסכוני בייחוד לא בעיר!. בעיר היא אמורה לצרוך באזור ה 1:9 במקרה הטוב.

צריכת דלק משולבת אצלי הייתה 1:14 אם היית נוסע בעיקר מחוץ לעיר בלי פקקים ואם היית קצת משלב נסיעה עירונית 1:13. וכשהיא התיישנה אז הייתה מגיעה ל 1:12 משולב. 

 

 

עריכה אחרונה על ידי itamarg
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 11 דקות, itamarg כתב:

בשנה האחרונה מתוך 6 שהייתה אצלי I20 הייתה בעיה במד הדלק. הוא לא היה מדויק ולפעמים עולה ויורד רנדומלית בצורה קיצונית.

אל תסמוך על מד הדלק. תבצע בדיקה כזו:

 

תמלא מיכל מלא עד לעצירת המשאבה.

תאפס את ה TRIP כדי שיהיה לך אומדן כמה נסעת מהתדלוק האחרון.

תיסע בוא נניח 300 קילומטר. 

תתדלק שוב מיכל מלא עד לעצירת המשאבה.

תחלק את מספר הקילומטרים שנסעת במספר הליטרים שמילאת.

 

דבר נוסף: יונדאי I20 הוא לא רכב חסכוני בייחוד לא בעיר!. בעיר היא אמורה לצרוך באזור ה 1:9 במקרה הטוב.

צריכת דלק משולבת אצלי הייתה 1:14 אם היית נוסע בעיקר מחוץ לעיר בלי פקקים ואם היית קצת משלב נסיעה עירונית 1:13. וכשהיא התיישנה אז הייתה מגיעה ל 1:12 משולב. 

 

 

איך אני מאפס את ה trip?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 2 שעות, Liquidator כתב:

נסיעות של לפעמים 30-40 דקות ועם פקקים.

לפעמים קצרות תלוי לאן אני נוסע.

30-40 דקות של 5 קמ או של 15 קמ

ואני שואל פעם שלישית:

יוצא לך לעיתים קרובות לשבת ברכב כמה דק' עם מזגן דלוק?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני עדיין לא מצליח להבין איך קיבלת, או יותר נכון, איך מדדת צריכת דלק של 1:6 בסיריון? מה תוואי הנסיעה שלך? הררי? לוחץ הרבה? משהו פה לא מסתדר לי.

יכול להיות שפשוט לא ידעת איך למדוד. המליצו לך על אפליקציית drivvo שאני משתמש בה כבר שנתיים, כל תדלוק מתועד גם כשאתה מחליף טלפונים, גם אפשר להוסיף עלויות טיפולים וכו' ויש מעקב על הכל.

 

לא ממש עקבתי אם היונדאי 2020 או 2012 (כתבת 144 קמ. 144 אלף? רגיל? מצטער אני לא בפוקוס)?

בכל אופן תרגיל את עצמך לעבוד עם כפתור טריפ באוטו - כשאתה מתדלק פול תאפס אותו, תיסע כמה שתיסע, ואז בתדלוק הבא שוב תמלא פול. תבדוק בטריפ כמה קמ נסעת ותחשב לפי קמ בטריפ חלקי מספר ליטרים שנכנסו למיכל.

 

בחיים אל תסתמך על מחשב רכב. אני בדרך כלל יודע לפי קמ בטריפ מתי אני מתדלק (רוב הנסיעות אותן נסיעות, מדי פעם יותר עיר או יותר ביןעירוני, ככה או ככה רוב התדלוקים שלי עומדים על 40-45 ליטר. לא טיפה יותר). אני כשאני מגיע לאזור 400-450 קמ אני יודע שעוד רגע אני מגיע לקו האחרון, זה שלפני הנורה.

פעם אחת היה לי 400 קמ בטריפ, הגעתי לעבודה ובדיוק ירד לי הפס ללפני אחרון. אז ידעתי שיש לי עוד 20-30 קמ לפחות. כשבאתי לצאת מהעבודה נתתי קיק כדי לעקוף. תוך שניה הטווח שהיה כתוב במחשב ירד מ120 קמ ל 60 וקפצה לי נורה. וכשתידלקתי? 43 ליטר כמו כמעט תמיד.. אז לא צריך להתייחס לזה ברצינות מדי.

  • רעיון טוב! 1

Ford Fiesta 2014 Manual

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 14 דקות, EliC25 כתב:

30-40 דקות של 5 קמ או של 15 קמ

ואני שואל פעם שלישית:

יוצא לך לעיתים קרובות לשבת ברכב כמה דק' עם מזגן דלוק?

כן לפעמים יוצא לי לשבת כמה דקות ברכב עם מזגן.

לפני 1 דקה, iEminem כתב:

אני עדיין לא מצליח להבין איך קיבלת, או יותר נכון, איך מדדת צריכת דלק של 1:6 בסיריון? מה תוואי הנסיעה שלך? הררי? לוחץ הרבה? משהו פה לא מסתדר לי.

יכול להיות שפשוט לא ידעת איך למדוד. המליצו לך על אפליקציית drivvo שאני משתמש בה כבר שנתיים, כל תדלוק מתועד גם כשאתה מחליף טלפונים, גם אפשר להוסיף עלויות טיפולים וכו' ויש מעקב על הכל.

 

לא ממש עקבתי אם היונדאי 2020 או 2012 (כתבת 144 קמ. 144 אלף? רגיל? מצטער אני לא בפוקוס)?

בכל אופן תרגיל את עצמך לעבוד עם כפתור טריפ באוטו - כשאתה מתדלק פול תאפס אותו, תיסע כמה שתיסע, ואז בתדלוק הבא שוב תמלא פול. תבדוק בטריפ כמה קמ נסעת ותחשב לפי קמ בטריפ חלקי מספר ליטרים שנכנסו למיכל.

 

בחיים אל תסתמך על מחשב רכב. אני בדרך כלל יודע לפי קמ בטריפ מתי אני מתדלק (רוב הנסיעות אותן נסיעות, מדי פעם יותר עיר או יותר ביןעירוני, ככה או ככה רוב התדלוקים שלי עומדים על 40-45 ליטר. לא טיפה יותר). אני כשאני מגיע לאזור 400-450 קמ אני יודע שעוד רגע אני מגיע לקו האחרון, זה שלפני הנורה.

פעם אחת היה לי 400 קמ בטריפ, הגעתי לעבודה ובדיוק ירד לי הפס ללפני אחרון. אז ידעתי שיש לי עוד 20-30 קמ לפחות. כשבאתי לצאת מהעבודה נתתי קיק כדי לעקוף. תוך שניה הטווח שהיה כתוב במחשב ירד מ120 קמ ל 60 וקפצה לי נורה. וכשתידלקתי? 43 ליטר כמו כמעט תמיד.. אז לא צריך להתייחס לזה ברצינות מדי.

הנסיעה שלי היא לרוב עירונית, לפעמים כבישים מהירים, אך לרוב נסיעה עירונית.

אני לא נותן קיק דאון, לוחץ גז והטורים מגעים גג עד 3 לא מעבר.

שחשבתי את הדלק הייתי ממלא פול מחכה שיגמר ובודק כמה נסעתי נניח הייתי נוסע 160 ק"מ וממלא 28 ליטר אז הייתי מחלק 160/28 נניח.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

28 ליטר ל-160 ק"מ? תגיד, אתה נוהג בנגמ"ש? אתה מדבר על 5.8 ק"מ לליטר. צריכה לגמרי לא סבירה לרכב פרטי בתנאים נרמליים. אם זה היה המצב ברכב הקודםן וגם בנוכחי אתה צריך לבדוק  את השימוש שלך.

 

והערה קטנה - בבקשה, אל תצטט את ההודעה שמעליך. זה מיותר ומכביד על הגלישה בשרשור.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עדיין, לצורת הנהיגה והשימוש יש משמעות. למשל - כמה אתה עומד במקום עם מנוע מותנע, ובמיוחד עם מזגן פועל? האם אתה נוהג לצאת "חזק" ואז לבלום, או מאיץ בעדינות ובולם באופן הדרגתי לקראת העצירה הבאה? ככל שהנהיגה יותר אגרסיבית וככל שאתה עומד יותר עם רכב מותנע צריכת הדלק תהיה יותר גבוהה.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

Just now, sperial כתב:

עדיין, לצורת הנהיגה והשימוש יש משמעות. למשל - כמה אתה עומד במקום עם מנוע מותנע, ובמיוחד עם מזגן פועל? האם אתה נוהג לצאת "חזק" ואז לבלום, או מאיץ בעדינות ובולם באופן הדרגתי לקראת העצירה הבאה? ככל שהנהיגה יותר אגרסיבית וככל שאתה עומד יותר עם רכב מותנע צריכת הדלק תהיה יותר גבוהה.

עם מנוע מותנע אני עומד לא יודע כמה זמן בערך אך עומד עם מזגן בחנייה.

לא אני לא נוסע בצורה אגרסיבית ולוחץ על הגז חזק.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1390 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...