Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

קורולה אמינה או C5 מאובזרת - הלוואה עומדת 90% מביטוח לאומי


Octavia-TSI11
 שיתוף

שימו לב! השרשור הזה בן 486 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

היי, 

לטובת הקורולה - 

מראות צד רחבות. 

מנוע היברידי. 

אמינות יחסית - רכב בסגנון תדלק וסע, מאוד מתאים לי. 

שוק יד שנייה חזק  ושמירת ערך גבוהה - אני מחליף רכבים כל 3.5-4.שנים וכל פעם משלם הפרשים בין הכסף שיש לי ביד לסכום שנשאר לאחר שירדו מיסי הרכב. 

אני מקבל 90% קצבת ניידות, אם אני לא טועה, זה אומר ש90% מהמס יורד (תקנו אותי אם אני טועה) .

 

לרעתה - 

נוחות הנהיגה בינונית מינוס. 

שאר הנוסעים מאוד מרוצים בטח יחסית לאוקטביה שהייתה לפני כן. 

גיר מרעיש ורעשי רקע מעל 105 קמ"ש 

 

לטובת ה סיטרואן - 

מושבים ונוחות נסיעה שקורולה אף פעם לא תגיע אליהם. 

אבזור נרחב בעיקר ב shine pack. 

אחריות 5 שנים לעומת 3 בקורולה. 

מנוע דיזל שהוכיח את עצמו ברכבי ברלינגו.

 

לרעתה - 

אמינותה מוטלת בספק כמו גם השוק שלה כרכב משומש וערכה כרכב משומש. 

מחיר הרכב ברמות האבזור הגבוהות מאוד גבוה, ייתכן שבזכות ההנחה במיסים, הדלתא בעלויות לא תהיה גבוהה.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בסיטרואן נותנים לך 5 שנות אחריות, אתה מחליף רכב כל 4 שנים...אז מה להתעסק בכלל בנושא האמינות?

בלי קשר - האחות של הסיטרואן (3008) נוסעת כבר 4 שנים בכל העולם ואין שום בעיות ידועות.

האמינות - מופתית, לא פחות מקורולה.

אם האמינות היא השיקול, לדעתי ההחלטה קלה.

 

בנוסף - אם הייתה חל אוקטביה לפני כן, שאמינות היא בטח לא הצד החזק שלה, אז למה לדאוג מסיטרואן?

עריכה אחרונה על ידי yuvalganim

(Sold) Chevrolet Aveo LT 2006

Citroen C3 Shine 2017

C5 AirCross Feel 2020

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האוקטביה סבלה מהרבה מאוד תקלות.

היה אחלה אוטו אבל כזה שאהב מוסכים. 

הקורולה נכנסה ל3 טיפולים שגרתיים ותיקון של מרים שמשות - הבנתי שהמרים שמשות מותקן בארץ לאחר הגעת הרכב. 

 

3008 לא בא בחשבון כי לפי הביטוח הלאומי 

מנוע 1.3 ומטה יוריד את הקצבה שאני מקבל וכמובן שהמיסים עליו קטנים יותר ולכן גם ההנחה תהיה פחותה יחסית. 

מנוע 1.5 לא מגיע ברמת האבזור הבכירה לצערי. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שים לב,

לא אתפלא אם הסיטרואן תעלה לך אותו דבר ביחס לקורולה, למרות מחירה הגבוה.

המיסוי על המנוע ההיברידי של קורולה הוא מיסוי מופחת לכתחילה, של 45% + מע"מ.

המיסוי על רכבי דיזל עומד על הרבה יותר מזה- אם אני זוכר נכון, 83% + מס "תלוי מאיזו מדינה הבאת, עם הסכם סחר/ בלי" + מע"מ. מגיע ל114% ויותר (רק המיסים).

אני הייתי הולך על הC5 בלי להסס. בטח ובטח עם החלונות הכפולים וכו'.

עוד לא נולדה המלחמה שגבר יכול לנצח בה אישה, ולא לשלם מחיר יקר יותר בטווח הארוך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אחותי מחזיקה ב c4 פיקאסו 

שבשנתיים האחרונות מבקרת במוסך (מורשה בלבד) כל 3 חודשים. 

ניסיון למכור את הרכב הראה שמחירה של c4 המצויינת כרכב למשפחה, כ"כ נמוך 

ברמה שלא שווה למכור. 

מעניין איך הצרפתים החלו לייצר רכבים אמינים בזמן האחרון?

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איזה שנתון, מנוע הC4 פיקאסו? של אחותך?

היו להם שנתונים מזעזעים באמינותם.

לאחרונה האמינות (בעיקר הדיזל) השתפרה פלאים. רק אל תיקח שום אביזר בהתקנה מקומית, עד כמה שאפשר.

Sent from my SM-G980F using Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מובן לגמרי.

הפיקאסו היותר ותיקות בהחלט נחשבות כזוועות אמינות (לפחות ממה שיצא לי לשמוע מכמה וכמה בעלים של רכבים אלו).

לעומת זאת, הדגמים של 2017+ השתפרו משמעותית בכל הקשור לאמינות (ראה ערך פיג'ו 3008 שחולק מכלולים עם הC5 איירקרוס).

תגיד לאחותך שתעיף אותו ותתקדם הלאה.

מה שכן, אין כמעט מתחרים (למי שצריך) לC4 פיקאסו.

מכיר מישהו שקיבל מליסינג כזו, כל חודשיים נכנס למוסך, וכשיצא דגם חדש יותר גם החליף אותו לדגם המחודש ושמר על קצב הביקורים במוסך.

שאלתי אותו: למה?

השיב ואמר שהוא אישית לא ממליץ לאף אדם פרטי לקנות אותו, אבל בליסינג- הנוחות שווה את הביקורים במוסך.

מה שיש לו- טרום 2017.

Sent from my SM-G980F using Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אמסור, הרכב ממש מתאים להם. 

 

אצלי באוקטביה הייתה תקופה של 3 כניסות בחודש למוסך וכל פעם תקלה חדשה. 

בזמנו החלטתי שאני מוכן להתפשר על נוחות וקדמה טכנולוגית יחסית ולעבור לקורולה וכך עשיתי. 

מעניין אם בייבוא מקביל אפשר למצוא קורולה יותר מאובזרת מאשר אצל היבואן הישיר? 

לפני כמה ימים ראיתי אחת ברמזור ברמת אבזור limited, שחורה עם דש-בורד בהיר, ממש יפה. 

צריך לבדוק אם את הרכבים מקבל היבואן המקביל לאחר שחרור מכס או לפני. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בררתי בביטוח הלאומי ויש לי אפשרות לרכוש רכבים מייבוא מקביל. 

לקורולה יש כמה רמות גימור בייבוא מקביל. 

לא מצאתי מפרט של רמות הגמור שיש בייבוא המקביל בכדי להשוות אחד לאחד לרכבים של היבואן הישיר . 

 

עריכה אחרונה על ידי Octavia-TSI11
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יצא לך לנהוג על שתי האופציות?

Sent from my SM-G980F using Tapatalk

מה גם שלדעתי הג'יפון ישמור על ערך טוב יותר.

הקורולות החדשות מתרסקות יופי יופי במחירי יד2 לעומת ג'יפונים מקבילים (chr, 3008 וכו').

Sent from my SM-G980F using Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 6 שעות, Octavia-TSI11 כתב:

לרעתה - 

נוחות הנהיגה בינונית מינוס. 

שאר הנוסעים מאוד מרוצים בטח יחסית לאוקטביה שהייתה לפני כן. 

גיר מרעיש ורעשי רקע מעל 105 קמ"ש 

 

לטובת ה סיטרואן - 

מושבים ונוחות נסיעה שקורולה אף פעם לא תגיע אליהם.

 

מה הצרכים שלך מהרכב? כמה יסעו ברכב? מה תוואי הנסיעה? כמה קילומטרז שנתי?

 

לא היה ברור לי עם הדברים שרשמת על הקורולה מתייחסים לקורולה שלך מהדור הקודם, או מתייחסים לקורולה החדשה ההיברידית.

 

אם התכוונת לקורולה החדשה, אז להלן כמה נקודות התרשמות שלי לגבי הקורולה החדשה (סטיישן).

 

נוחות הנהיגה- ממש לא בינוני מינוס, די הפוך, אפשר להגיע לתנוחת נהיגה נכונה והמושבים בסדר גמור, כמובן יחסית לרכב משפחתי נמוך.

 

נוחות הנסיעה- ברמת המתלים הרכב מאד נוח (אף יותר מכך, ב- 1,2 psi פחות מהלחץ המומלץ, הרכב מרבד קסמים ולא בציניות).

 

הגיר לא מרעיש ואין רעשי רקע. תחת עומס יש רעש מנוע עקב אופי פעולה דומה לגיר רציף. בנהיגה רגילה ורגועה, הרכב מאד שקט.

 

ועדין בסיטרואן תנוחת הנהיגה גבוהה יותר ואולי תהיה לך נוחה יותר והמושבים בגירסה הבכירה כנראה נוחים יותר (אומרים שהם נוחים במיוחד, אני ישבתי רק בגירסה הפשוטה). 

 

נוחות הנסיעה בסיטרואן כנראה מצויינת בגלל הבולמים המיוחדים, אבל לא בטוח שנוחים יותר מהקורולה או נוחים יותר באופן מהותי מהקורולה, פשוט בקורולה אין הרבה מה לשפר מהבחינה הזאת, בכפוף למה שציינתי על לחצי האוויר, כן עד כדי כך הקורולה נוחה (לפחות הסטיישן).

 

מבחינת יחידת ההנעה בדיזל, זה אופי אחר, מנוע שמרגיש בשרני הרבה יותר (אבל בפועל פחות מהיר מהקורולה), פחות שקט מלבד אולי מלבד מבתנאי עומס.

 

מבחינת הטבת מיסוי תבדוק באמת אם בקורולה יש מספיק מס כדי להנות ממלוא ההטבה.

 

מדובר בשני רכבים מקטגוריות שונות ובעלי אופי שונה. הסיטרואן גדולה, גבוהה, מעוצבת ובעלת ייחוד. הקורולה נמוכה, פחות אוורירית בפנים, נמכרת בתצורות שמרניות, של סדאן וסטיישן. תחליט דבר ראשון איזה קטגוריה אתה רוצה.

 

קורולה בתצורת סדאן לא הייתי רוכש, זאת תצורה נחותה ומיותרת,  רק סטיישן.

 

מבחינת ירידת ערך לא בטוח שהקורולה החדשה תשמור ערך כמו בעבר לאור נהירה לג'יפונים, לא הייתי בונה על זה. למרות זאת זה לא פרמטר שסיטרואן ספיציפית הצטיינה בו.

 

בסיטרואן יש חוסר ב"אוטו הולד" שהוא פיצ'ר הכרחי לנוחות הנהיגה לדעתי בייחוד לנכים ובשבילי פוסל אותה על הסף וכל רכב אחר שאין לו את הפיצ'ר הזה.

 

דרך אגב רמת החומרים גבוהה יותר בקורולה, בסיטרואן די פשוטה, למעשה פשוטה מהמקובל בקטגוריית הג'יפונים והרכבים המשפחתיים.

 

 

עריכה אחרונה על ידי green
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי הנוחות, זה מאוד סובייקטיבי. 

לי אישית - הרכב לא כ"כ נוח. 

דווקא מבחינת כניסה /יציאה, הקורולה מאוד נוחה וכאשר אני מנסה רכבים גבוהים יותר, אני לא מרגיש בנוח, בעיקר בכניסה.

 

יצא לי להתרשם מהסטיישן, רכב מרשים מבחוץ עם תא מטען רחב - אין לנו צורך

בכ"כ הרבה מקום. 

כשנינכסתי לסטיישן, הרגשתי שאני יושב הסדאן שלי שהוסיפו לו בליטה מכוערת באמצע, העונה לשם מולטימדיה - מוזר שהמסכים הצפים עדיין לא נעלמו, זה ממש לא יפה. 

 

על מנועים היברידיים ההנחה קטנה יותר, זה ידוע. 

בגדול אני מחפש רכב מעט יותר גבוה מהקורולה. 

הרכב מיועד ל-3-5 אנשים. 

גם לעיר וגם מחוץ לעיר - 50\50.

בעיר אין רעשים בד"כ 

הרעש המעצבן מופיע בכביש מהיר, שם רוב הזמן המהירות נעה סביב 110-120 קמ"ש. 

עריכה אחרונה על ידי Octavia-TSI11
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מאיפה הרשמיים האישיים שלך מהקורולה היברידית, מנסיעת מבחן?

 

ל- 5 אנשים הסיטרואן מעולה, לאור מושב אחורי רחב וחלוקה שלו ל- 3 מושבים נפרדים.  

 

לגבי הבדלי הקטגוריות, בין ג'יפונים לרכבים משפחתיים, אני מתפלא לטובה שאתה לא נעול על הג'יפונים ושאתה מעריך גם תכונות טובות ברכב משפחתי כמו הקורולה. לא רואים את זה כבר כמעט.

 

אני עברתי מרכבים משפחתיים, עליתי לג'יפון גבוה וגדול יחסית (מאזדה cx5), ירדתי לג'יפון קטן יחסית (קיה נירו) וירדתי שוב לרכב משפחתי (הקורולה). 

 

כשעברתי ל- cx5 הייתי בטוח בהתחלה שתצורת הג'יפון היא מתת אלוהים ואין יותר טוב מתנוחת הנהיגה שלהם. בהמשך עם מעבר לרכבים האחרים הללו גיליתי שגם הרכבים האחרים הללו נותנים לא פחות ואפילו יותר. ספיציפית גם הנירו וגם הקורולה מרווחת יותר מה- cx5 ותנוחת הנהיגה בהם "טבעית" יותר, התנהגות הכביש שלהן, נוחות ואיכות הנסיעה (בייחוד בקורולה), הביצועים, כמובן צריכת הדלק, הרבה יותר טובים בפועל.

 

לגבי הקורולה סטיישן, הוא ללא ספק הרכב הטוב ביותר שהיה לי ורכב מצויין גם לעומת רכבים אחרים שנהגתי בהם במקביל בהזדמנויות שונות, גם מקטגוריות גבוהות יותר (לרבות תקופות ממושכות ברכבי השכרה בטיולים בחו"ל). אבל הכל בהתאמה לצרכים שלי ולצורת הנהיגה שלי.

 

המאזדה לא בהכרח מייצגת את קטגוריית הג'יפונים, אבל אני כבר לא מתרשם מהרעש והצילצולים של הקטגוריה הזאת ובודק כל רכב לגופו.

עריכה אחרונה על ידי green
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 486 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • תוכן חדש...