Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם, הרי אפשר להגיב גם בלי, וממש לא בא לנו להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

EliC25

קודם צרפתיה, עכשיו גרמניה\כמה קשה לקנות רכב ב-20K?

Recommended Posts

שלום לכולם,

בחודשיים האחרונים חיפשנו רכב (ראשון) לזוגתי. המטרה שלנו הייתה לקנות רכב לטווח ארוך, כך שיתאים לצרכינו גם כשיהיו ילד אחד או שניים. מאחר והרכב שלי לא בטיחותי במיוחד, היה חשוב שהרכב הזה יהיה בטיחותי כי הוא עתיד גם לשמש כרכב עיקרי. 

מיד רכבי מיני ירדו מהפרק בגלל הגודל והתמקדנו ברכבי סופר מיני-משפחתיות קומפקטיות (עד איזור ה4.2 מטר). האישה התעקשה לחזור לנהוג על גיר ידני לכן ההתמקדות הייתה עבור רכב ידני, מה שאפשר לנו לעלות בשנתון לעומת דגם אוטומטי מקביל.

התקציב שעמד לרשותנו היה 20 אלף ש"ח, ומה טוב אם היינו סוגרים את הסיפור אפילו ב13-15 אלף.

 

אז התחלנו לחפש ריו, ג'אז וסוויפט ידניות.

 ההיצע של היפניות מאוד נמוך והמחירים גם גבוהים יחסית. המשכנו לבדוק עוד כמה אופציות שיכולות להתאים עם כוכבית קטנה על אמינות שיכולה לעלות לנו בהמשך הדרך בתחזוקה השוטפת.

הדבר העיקרי שאני רוצה לכתוב עליו בפוסט הזה הוא כמה קשה היה לי, כאדם טכני שמבין דבר או שניים ברכבים, למצוא רכב משומש בן 5-10 בתקציב לא נמוך (ולא גבוה) של 20 אלף שקלים. אני יודע שרבים מחפשים רכבים בתקציבים האלו כרכב לחייל\סטודנט\נהג חדש וכדומה, כך שהדברים יכולים להיות ענייניים עבורכם.

כפי שהכותרת רומזת, אחרי שסטיתי למחוזות אירופה וקניתי לעצמי צרפתיה בת 50 כמעט לפני שנה, הפעם הרכב הנמכר היה מתוצרת גרמניה, אבל חכו, זה לא מה שאתם חושבים.

מי שמעוניין לדלג הלאה לקרוא על הרכב שנקנה - מוזמן.

בחלק הבא אכתוב על הרכבים שראיתי. כשאני אומר ראיתי, אני מתכוון ל'אשכרה נסעתי 10\20\40 דקות כדי לבדוק רכב, רק כדי לגלות שXYZ'. אני אפילו לא מדבר על רכבים שפסלתי אוטומטית מהמודעה או מהטלפון.

ספוילר
  • פונטו 2011 יד 2 גרסת 150TH עם בערך 100K קמ. הרכב היה בהחלט שמור מכאנית, מטופל עם קבלות. מעבר לצמיגים סיניים שהייתי מחליף תכף ומיד, הבעיה היחידה שהייתה לו זה חלון שמש שלפעמים עבד ולפעמים לא. יכול להיות שזו רק תקלה של המתג. בכל אופן המחיר המבוקש היה גבוה מהמחירון, שידוע שלא משלמים על איטלקיה. (19 אלף שח)
  • בראבו 2012 יד 1 עם 70 אלף ק"מ, מטופל, שמור, מצוחצח, מתוקתק, צמיגי מישלין... רוסי פדנט. שום בעיות חוץ מהמחיר - 7 אלף שקל מעל המחירון. אחרי משא ומתן והורדה של 3 אלף שקל זה עדיין היה גבוה מדי בשביל רכב כזה. היה מדובר על הדגם האטמוספרי כמובן, ולא הגודש. אגב, החשש היה מעלות תיקון של חלקי המזגן הידועים לשמצה בדגם.
     

עכשיו, דווקא כאן, אחרי בדיקה של אירופאיות ומעבר לאסייאתיות - מתחילות הבעיות.

  • הריו הראשונה שבדקתי - 2013, יד ראשונה, 140 אלף קמ, 3000 שקל מתחת למחירון משוקלל. מטופלת עם קבלות. על פניו עסקה לא רעה. מגיע לבדוק את הרכב, כבר בפתיחת דלת יש בעיה, צריך למשוך פעמיים את הידית כדי לפתוח את הדלת. הבעלים טוען טענה שלא נראית לי: 'זה מנגנון יחודי נגד אנשים שיכולים לפתוח את הדלת כשאתה בתוך האוטו, שיהיה לך זמן לנעול אותו.' לא הכרתי את זה בשום רכב אחר, בטח לא קוריאני. לכן התחלתי לחשוד. פותח מכסה מנוע, הופ... הוא נשאר תפוס למעלה, לא צריך אפילו לשים את המוט. הבעלים שוב טוען טענה מוזרה 'כן, זה ציר קפיצי, אני מהנדס מכונות, אתה רואה? זה תפוס ככה...' אמרתי לו שאין שם שום קפיץ ומדובר בציר מספריים סטנדרטי לחלוטין ומשהו פה לא תקין. בכל אופן אני ממשיך לנסיעה לבדוק את הרכב. הכל תקין. הרכב עצמו היה של בן אדם מעשן והוא ספוג בריח סרחון. המוכר אומר שהוא מחר לוקח אותו לניקיון אגרסיבי כך או כך, ואת המכה שיש בבגאז' הוא מסדר אצל פחח, או שישאיר ככה ויוריד לי אלף שקל מהמחיר. לאחר השטיפה אמרתי שאולי כדאי להגיע למשא ומתן כי מבחינה מכאנית הרכב בסדר. ביקשתי מהבעלים שיוציא לי היסטוריית ביטוח מאתר הסליקה של חברות הביטוח, מופיעה לה תביעה מ2014 בנזק של 30 אלף שקל וירידת ערך של 2600 שקל ששולמה לבעלים. שואל אותו לפשר המקרה 'אה סתם, תאונה עצמית שהייתה לבן שלי, נכנס במעקה במדרכה' טוב לדעת. מבקש שיוציא לי מהחברת ביטוח את הדוח שמאי וטופס תיקון. מה לא החליפו? כמעט את כל הפרונט - מכסה מנוע (אהא!), טמבון, כנף שמאל, 2 פנסים, 2 תפוחי הגה, משולש... ועוד כל מיני פיצעפקס. אמרתי לו תודה והמשכתי לרכב הבא. הרכב אגב, עדיין נמצא בלוח.
  • ריו 2013, 80 אלף קמ, יד ראשונה*, מחיר מחירון. מתקשר לבן אדם ומבקש עוד קצת פרטים 'כן, הרכב אצלי 7 חודשים אחלה רכב...' רגע, מה? איך 7 חודשים? 'אני יד 01' אוקיי.... דקה שלמה של הסברים על מה זה יד ואיזה יד הוא, אבל אמרתי טוב, אולי אני מדבר עם ניאנדרטל, זה לא אומר הרבה על הרכב. בוא נסע ונבדוק. מגיע, גם כן רכב שמעשנים בו. אני בודק את הרכב - צמיגים סיניים כמובן שדורשים החלפה מיידית. מי ברז ברדיאטור, נורת כרית אוויר דולקת 'מה זה הנורת כרית אוויר?' 'וואללההה אחי זה...? זה נורה!' מה אתה אומר. לוקח לנסיעה, הוא יושב עם החבר שלו ברכב וכל הדרך (15 דקות בערך) מרימים את התחת באוויר, העיקר לא לחגור חגורת בטיחות ושלא יצפצף המלשינון. מספר לי כמה הרכב חסכוני כי במאה שקל אפשר לנסוע 200 קמ, אני מסביר לו שזה אומר שהרכב אוכל 1 ל10 בערך וזה לא חסכוני. בכל אופן נפרדתי ממנו לשלום והמשכתי הלאה בחיפושים.
  • ריו 2012 100 אלף ק"מ (בתל אביב), יד ראשונה, מחירון. מגיע אל הרכב, כולו מלא שריטות, שפשופים ואפילו חריטות בכוונה תחילה (S&N <3). הפלסטיק בדלת תא מטען שעליו יושב הסמל שבור, הכפתור של הבגאז קרוע גם הוא (גומיה, מחלה ידועה בפיקנטו וריו). הבעלים מספר לי שהרכב עבר פגיעת חניה קטנה והחליפו לו טמבון, פנס וכנף. הילד הקטן מתפרץ 'אבא! גם את המראה החליפו!' נו מילא, לא היה קשה לפספס. מדובר במראה חלופית שמגדילה ב300 אחוז את המציאות, לא מבין איך אפשר לנהוג ככה, במיוחד כשגם החיישני רוורס לא עובדים. מעבר לכך חלקי מתלה רבים דרשו החלפה בגלל יובש וקרעים. המחיר לא היה קרוב אפילו למשא ומתן ולא מחובר לקרקע. הרכב נמכר איזה שבוע אחר כך, משתתף בצערו של מי שקנה.
  • סוויפט 2012, 80 אלף ק"מ יד שניה. רכב מצויין, לא ראיתי בעיה אחת חוץ מצמיגים סיניים שעמדו להגמר. הרכב נמכר בערך 3 אלף מתחת למחירון ופספסתי את הקניה כי רציתי לישון על זה (הגעתי לרכב חצי שעה אחרי שפורסם). בפועל - הוא די צפוף מאחורה וגם בבגאז', אז הכל לטובה.
  • ריו 2013 יד ראשונה עם 90 אלף ק"מ, מחירון. אין הרבה מה להגיד, הרכב מלא בשפשופים בפנים ובחוץ, כל מיני פלסטיקים שחסרים. אבל השיא היה בנסיעה, פעם ראשונה שחוויתי מה זה קלאץ גמור. הגיר הרגיש כאילו אני בוחש בבוץ, והגז לא הזיז את המהירות, אלא רק את הסלד. תענוג. הבעלים היה בחור מבוגר ונחמד שלא ממש מבין אז הסברתי לו על התקלות של הרכב והמשכתי בחיפושים.
  • ריו 2013 יד שניה עם 100 אלף ק"מ, מחירון משוקלל. הרכב עצמו מטופל, עם טסט ארוך, צמיגים טובים אבל שעמדו להגמר, האבא של הבעלים נוהג ב308GT אז יש טעם במשפחה. בעיה יחידה הייתה שהיה חסר נוזל קירור וזה העלה בי חששות. הרכב נמכר שעה לאחר מכן.

 

 

בדרך יצא לי להסתכל על 208, 2008 אפילו, וגם קליאו או סנדרו. גם איזו פאביה אחת שראיתי ופחות התאימה בגלל הפרופורציות ותנוחת הישיבה, מה שגם שהם נמכרו יחסית גבוה לעומת השנתון.

הפספוס הגדול יחסית שהיה לי היה של C3 פיקאסו דיזל ידנית שנמכרה פה בפורום בכמה אלפים מתחת למחירון ובסוף הוחלטה להשאר אצל הבעלים (המרושע, יש לומר. :D )

ואז... הרכב האחרון שראינו הוא זה שנקנה כמובן:

פיאסטה 2014, עם 85 אלף ק"מ, חישוקי מגנזיום (ואו, מעלף), שמורה חיצונית ופנימית. כיסויי מושבים מכוערים ומזעזעים שירדו ביום שיהיה לי כוח. מטופלת, היה צריך רק לעשות לה טיימינג. מסתבר שההמלצה לעשות טייימינג כל חמש שנים מאת היבואן היא רק המלצה, כי לא מצאתי בעל פיאסטה אחד שעשה טיימינג בזמן.

אז הרכב נקנה לאחר דין ודברים עם טנק מלא, יש לעשות לו יישור קו שכבר התחיל. 

קצת על הדגם:

קודם כל מבחינה עיצובית לדעתי פורד עשו פה עבודה מצויינת, הגריל שלאחר מתיחת הפנים נותן לרכב מראה הרבה יותר ייחודי ונועז לעומת העיצוב הראשוני. החלקים בפנים מרגישים קצת יותר איכותיים ממתחרות בקטגוריה הזו, הדשבורד מעט רך והקונסולה המרכזית לא עשויה מפלסטיק שחור ופשוט. לוח השעונים הצבוע תכלת גם כן מוסיף למראה הכללי היפה.

מדובר במנוע בנזין אטמוספרי 1.25 עם 82 כוחות סוס, בדומה לריו, רק שהרכב שוקל 200 ק"ג פחות ממנה, מה שגורם לפיאסטה להרגיש קצת יותר זריזה ביציאה מהמקום. המושבים עצמם נוחים והרכב מרגיש מרווח בפנים, והמרווח הזה לא גוזל מגודל הבגאז המצויין ביחס לקטגוריה. הוא מצוייד ב7 כריות אוויר ומערכת מולטימדיה (מקורית?) עם BT USB וניווט (שעוד לא יצא לי לבדוק). כרגע הטנק הראשון שננהג בצורה מאוד לא חסכונית (בכל זאת גברת שלא נהגה שנים על ידני), הביא לצריכת דלק של 1:13.5 שסביר להניח תשתפר בשבועות הקרובים לאיזור ה15-16 לליטר.

מה שכן חסר הוא מחשב דרך ברכב הזה, אומנם יש חיווי להעלאת הילוך אבל היה נחמד יותר אם הייתה מוצגת צריכת דלק רגעית\ממוצעת כמו בדגמים אחרים מהשנים האלו.

בנוגע לתחזוקה:

דבר ראשון שעשיתי היה לקבוע עם @מרכז שירות שי-לי להחלפת רצועת טיימינג, משאבת מים, אטם מכסה שסתומים ורצועת אביזרים. המשאבה יצאה כמו חדשה ולטיימינג הייתי נותן בכיף עוד שנה של עבודה.

למה לא ביצעתי את העבודה בעצמי? ובכן, הטיימינג בפיאסטה דורש קיט לנעילת קאמשפט מה שמייקר את עלות העבודה העצמאית, העדפתי לתת למישהו אחר לעשות את העבודה. העלות הכוללת הייתה 1850 ש"ח.

הרכב צריך לעבור טסט בעוד כחודשיים, ואז נחליט האם להחליף את הצמיגים האחוריים שמורכבים מ2017 או למשוך איתם עוד קצת.

מעבר לכך טיפול הבא הוא בעוד 8000 ק"מ או 9 חודשים, כך שאמשיך לעדכן בהתאם.

 

והנה קצת תמונות:

761a862d-4fbd-4bb7-96c0-da1a97e9c440.thumb.jpg.e6e29ee6a8657865acc207097bc4dedb.jpgde9ee6c3-b74f-48dd-a0c2-6d831e54522e.thumb.jpg.e3f07b462fb0bac3d901cc7407a7b896.jpg

IMG-20200609-WA00501.thumb.jpeg.29fe77d25988ecc4d26831bc8ff08282.jpeg

וכמובן איך אפשר בלי האחות הגדולה ששומרת שאף אחד לא ידפוק אותה בחניה...

IMG-20200609-WA0050.thumb.jpeg.bd52dfe4b255757691481704583545d2.jpeg

עריכה אחרונה על ידי EliC25
  • תודה 13
  • מעניין 7

KIA Magentis '10 CRDI 2.0L 150HP 6SPD |Ford Fiesta '14 5SPD|Peugeot 204 '72 1L 2Slow 4SPD

Past: Hyundai - Getz '05, Lantra '99, Accent '96

 

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

יפה, תתחדש,

אולי אכתוב פוסט על הרכב שקנינו לפני שבועיים (בסה"כ אחרי ההוצאות הגענו כמעט ל20K),

וכמוך ראיתי שקרנים (איך יד ראשונה אם אתה קנית ממישהו??, צמיגים מ2012 לא צריך להחליף הם בסדר גמור, הרכב ללא תאונות כלל, מגיע עד למרכז והוחלפו 2 דלתות כנף ופגוש...).

 

שורה תחתונה הסבלנות בסוף (כנראה) משתלמת.

  • תודה 1

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

תתחדש , מניח שמדובר ברמת גימור אמביינט הנפוצה. איך אתה מסתדר עם חוסר כיוונון גובה למושב הנהג? (על זה פסלתי אותה בזמנו, פשוט לא הצלחתי להגיע לתנוחת נהיגה נוחה). 

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

זה ידני אז כמובן רק אמביאנט. לי זה לא מפריע, הייתי שנתיים וחצי על גטס. אם זה היה הרכב היומיומי שלי אז כנראה שהיה מפריע, אבל אני לא נוהג עליה הרבה, בכללי אני לא נוהג הרבה כבר.

עריכה אחרונה על ידי EliC25

KIA Magentis '10 CRDI 2.0L 150HP 6SPD |Ford Fiesta '14 5SPD|Peugeot 204 '72 1L 2Slow 4SPD

Past: Hyundai - Getz '05, Lantra '99, Accent '96

 

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

רכב מעולה ועדיף בהרבה על התמחור המופרז של יפנית/קוריאנית משומשת עם 500,000 ק"מ. תתחדשו. 

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אוטו מדהים. בהחלט אחד הרכבים הטובים בקטגוריה.
באיזה גרסאות אבזור ומנוע הגיעה הפיסאטה לארץ?
כל גרסאות המנוע שודכו לידני בארץ?

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

יש לי בדיוק אותו רכב (אותו דגם, שנתון, תיבה ידנית ואפילו אותו צבע) כבר כמעט 3 שנים, חוץ מחולשת המנוע אני מבסוט עליו. בחירה מצויינת ותתחדשו.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
זה ידני אז כמובן רק אמביאנט. לי זה לא מפריע, הייתי שנתיים וחצי על גטס. אם זה היה הרכב היומיומי שלי אז כנראה שהיה מפריע, אבל אני לא נוהג עליה הרבה, בכללי אני לא נוהג הרבה כבר.
הגיעו כמה ברמת גימור טרנד בייבוא מקביל , עם יותר אבזור כולל כיוון גובה למושב הנהג ובקרת שיוט.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 23 דקות, Pecan כתב:

אוטו מדהים. בהחלט אחד הרכבים הטובים בקטגוריה.
באיזה גרסאות אבזור ומנוע הגיעה הפיסאטה לארץ?
כל גרסאות המנוע שודכו לידני בארץ?

1.2 ברמת גימור אמביאנט בא ידני. יש טרנד שמגיע באוטומט (רובוטי 6 הילוכים).

שתיהן מגיעות עם כל מה שציינתי וגם:

מתגי חלונות אוטמטיים

שליטה מההגה

ספוילר

מראות מחוממות

הטרנד מגיעה עם:

בקרת אקלים

זינוק בעליה

הגה מצופה עור

מחשב דרך

כיוונון גובה למושב

תאי אחסון בגב מושב

חלונות חשמליים גם מאחורה

 

לפני 6 דקות, yoav911gt2 כתב:

הגיעו כמה ברמת גימור טרנד בייבוא מקביל , עם יותר אבזור כולל כיוון גובה למושב הנהג ובקרת שיוט.

ממה שהבנתי לא אמורה להיות בעיה להוסיף בקרת שיוט, זה די PNP 

עריכה אחרונה על ידי EliC25

KIA Magentis '10 CRDI 2.0L 150HP 6SPD |Ford Fiesta '14 5SPD|Peugeot 204 '72 1L 2Slow 4SPD

Past: Hyundai - Getz '05, Lantra '99, Accent '96

 

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

ככל שאתה מבין יותר, כך קשה יותר למצוא רכב משומש נורמלי. אני מכיר את זה מצויין...

 

תתחדשו, זה אוטו מצויין בגרסה הזאת.

  • תודה 1
  • עצה טובה! 1

 

 

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

תתחדש ותהנה!

רכב מעולה ואמין שנותן תמורה טובה לנישה שלו.


Today is a great day!

Just like every day...

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 34 דקות, EliC25 כתב:

1.2 ברמת גימור אמביאנט בא ידני. יש טרנד שמגיע באוטומט (רובוטי 6 הילוכים).

שתיהן מגיעות עם כל מה שציינתי וגם:

מתגי חלונות אוטמטיים

שליטה מההגה

ספוילר

מראות מחוממות

הטרנד מגיעה עם:

בקרת אקלים

זינוק בעליה

הגה מצופה עור

מחשב דרך

כיוונון גובה למושב

תאי אחסון בגב מושב

חלונות חשמליים גם מאחורה

 

ממה שהבנתי לא אמורה להיות בעיה להוסיף בקרת שיוט, זה די PNP 

 

גם אצלך באמביינטה אמור להיות עזר לזינוק בעליה. תעצור בשיפוע, תן לחיצה אסרטיבית על הברקס ושחרר. אתה תשים לב שהאוטו מדרדר אחורה רק לאחר 3 שניות. חוץ מזה אם תוריד ותשים שוב את הרגל על הבלם תראה שהדוושה כבר לא יורדת עד הסוף ויש התנגדות.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הפיאסטה היא רכב פשוט ביותר, לטעמי מאוד נוחה (הרבה יותר מה 206 שלי למשל), ואחלה קניה בסכום הנ"ל. 

 

נ.ב המערכת  לא מקורית - סינית שהורכבה בארץ, כמו כן יש טרנד ידניות , לא הרבה אבל יש. הגיעו בייבוא מקביל של איילון ולא דלק.


ROOONEEYY

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הייתי בדיוק באותה סאגה לפני שנה וחצי וסיימתי עם אותו רכב 

אפשר להוסיף מחשב דרך ועוד כל מיני פונקציות נחמדות עם תוכנה בשם forscan תחפש על זה קצת באינטרנט

אגב יש בתי מנורה מול הדוושות, רק להוסיף לד 5W 😆

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

מרגיש שעשית טוב, הפיאסטה הידנית זה רכב טוב שנותן תמורה מצוינת לכסף. 

לגבי הטיימינג היה פה דיון פעם בו נחקר עניין מועד החלפת הטיימינג, למרות שבספר הרכב רשום כל 5 שנים או XX ק"מ התגלה שבמדינות רבות הטיימינג נדרש להחלפה כל 8 שנים או YY ק"מ (מצטער, לא זוכר את הגבלת הק"מ...). לבסוף התגלה שגם בארץ הנושא לא ברור עד הסוף ויש מוסכים מורשים שונים שאומרים תשובה שונה לגבי מועד ההחלפה. בקיצור שורה תחתונה לדעתי טוב שהחלפת וזה לא סיפור גדול שלא החליפו לפניך.

לגבי המולטימדיה- היא התקנה מקומית של היבואן, לי אישית הרכב הגיע עם הסטריאו המקורי שאמנם אין לו בלוטוס מובנה אך האיכות שמע מעולה.

 

לפני 48 דקות, Id0 כתב:

הייתי בדיוק באותה סאגה לפני שנה וחצי וסיימתי עם אותו רכב 

אפשר להוסיף מחשב דרך ועוד כל מיני פונקציות נחמדות עם תוכנה בשם forscan תחפש על זה קצת באינטרנט

אגב יש בתי מנורה מול הדוושות, רק להוסיף לד 5W 😆

 

עידו אתה זוכר להגיד את סוג התושבת של הנורה הדרושה לכך?

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...