Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סקירת רכב , רנו מגאן RS CUP 280.


punz
 שיתוף

שימו לב! השרשור הזה בן 463 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 114
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

אחלה סקירה, נשמע רכב מעניין.
משהו שפיספסתי, דיברת הרבה על היגוי יתר בהתחלה ואחר כך במסלול שינית לבעיית תת היגוי.
התבלבלת או שפשוט בכביש הרגיש היגוי יתר ובמסלול תת היגוי?
יכול פשוט להיות צמיגים ברכב מבחן גמורים או לחץ אויר לא תקין?
תודה

Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 11 שעות, LH79 כתב:

אחלה סקירה, נשמע רכב מעניין.
משהו שפיספסתי, דיברת הרבה על היגוי יתר בהתחלה ואחר כך במסלול שינית לבעיית תת היגוי.
התבלבלת או שפשוט בכביש הרגיש היגוי יתר ובמסלול תת היגוי?
יכול פשוט להיות צמיגים ברכב מבחן גמורים או לחץ אויר לא תקין?
תודה

Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
 

 

היי. לא התבלבלתי, קל מאוד להגיע למצב היגוי יתר ברכב. יחד עם זה ביציאה מהסיבוב כאשר גלגלים לא ישרים ונותנים הרבה גז אפשר להגיע לתת היגוי .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@punz סרטון מדהים וערוך מדהים עוד יותר.

 

אחרי השרשור שפבל פתח בנוגע לדעתנו על מבחני הפורום (השרשור של הפוקוס ST ליין), מעניין אותי כמה עלה לך להפיק ולערוך סרטון כזה, וכמה זמן זה לקח?

גם סדר גודל זה בסדר אם אתה לא רוצה לנקוב מספרים מדוייקים.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סקירה נהדרת! 

 

באמת ציוד הצילום או בחירת התזמון (שעות היום, זווית השמש) דורשות הרבה עבודה עדיין וגם אם זה מיקרופון ששתול עליך ישירות - שומעים יותר מידי רעשי רוח בחלק מהזמן - תחפש מיקרופון דואלי עם ביטול רעשים מצד אחד ועם יכולת הקלטה בינאורלית ראה ערך מוצרים כמו ZOOM H1 וצפונה. 

 

רעש המנוע והאגזוז - אין מה לאמר חוץ מתענוג וברור שזה לא דיילי דרייבר - אי אפשר לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה אם זה הרכב היחיד בבית. 

לפחות אני מקווה שבמצב שהוא לא ספורט - הרכב הזה לא מעניש יותר מידיי בנהיגה מנהלתית. 

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם הרכב לא דיילי אז הוא סוג של כישלון. 

 

מי שנחשבת למלכת הקטגוריה הטייפ R היא דיילי מעולה לפי מה שאומרים, וכידוע היא ביצועיסטית ברמות הכי גבוהות בקטגוריה, לא אמורה באמת להיות פשרה כל כך מהותית שתעשה את הרכב לא דיילי, הרי זה לא גרסת ה R של מגאן עם הכלוב ושני המושבים שברור לך למה היא נטו נועדה, בסוף היא הוטהאץ' שצריכה גם לשנע משפחה בצורה טובה, גם אם לא מעולה מבחינת נוחות כמו המגאן הרגילה. 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 44 דקות, Doron_Z כתב:

אם הרכב לא דיילי אז הוא סוג של כישלון. 

 

מי שנחשבת למלכת הקטגוריה הטייפ R היא דיילי מעולה לפי מה שאומרים, וכידוע היא ביצועיסטית ברמות הכי גבוהות בקטגוריה, לא אמורה באמת להיות פשרה כל כך מהותית שתעשה את הרכב לא דיילי, הרי זה לא גרסת ה R של מגאן עם הכלוב ושני המושבים שברור לך למה היא נטו נועדה, בסוף היא הוטהאץ' שצריכה גם לשנע משפחה בצורה טובה, גם אם לא מעולה מבחינת נוחות כמו המגאן הרגילה. 

 

 

 

הרכב יכול לשמש כדיילי אבל למשל לאון קופרה או גולף GTI  יותר נוחות  ביום יום . לגבי הונדה , במקרה אני מכיר מישהו בעל טייפ R החדשה ובמשפחה שלו לא כל כך מרוצים מה נוחות של הרכב.

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

התגובה הבאה מכילה הרבה מאוד דברים שעלולים, בשנת 2020, להתפרש כפוגעניים, גזעניים, מתנשאים, משפילים, ולא מאוד נחמדים באופן כללי. יחד עם זאת, חשוב לי לציין שכל הביקורת נכתבת ממקום של רצון אמיתי וכנה להביא לשיפור בביקורות של פות"ש (אני זוכר אותו מהמגה-שרשור "בוחרים רכב ליסינג", ומהפעם שהוא הגיע לצלם מבחן השוואתי שעשינו עם וואלה, ובאופן כללי יש לי המון הערכה לכמויות הזמן והמאמץ העצומות שהוא משקיע בביקורות האלה מבלי לראות שום תמורה כספית). בנוסף, בתור חובב רכב בעצמי ובתור "בעל מקצוע" (עאלק) בתחום, אני משווע לעוד תכנים מעניינים שאני אוכל לקרוא/לצפות, ללמוד מהם ולשפר את התכנים שאני עצמי מפיק.

 

בגדול, הסרטון הזה הוא מתחת לכל ביקורת.

א. מלבד החלק הראשון שיש בו כמה שוטים חביבים, כל הסרטון מצולם וערוך בצורה חובבנית ביותר. ולא כמו חובבן (בצילום) שיודע שהוא חובבן כמו דאג דה-מורו שפשוט מעמיד את המצלמה על חצובה ומדבר לתוכה, אלא חובבן שחושב שהוא יודע מה הוא עושה. מונטאז' השוטים השני ארוך מדי בערך פי 5 והיה עדיף אילו הוא היה מפוצל על פני כל הסרטון, פערי החשיפה בין פנים המכונית לכביש, הצילומים השרופים (סביב 16:30 ואילך ובחלק על המסלול), הרעש הקליקי של הצמצם, רעשי הרוח, בחירת הלוקיישנים (עם המאזדה שנוסעת ברקע באחד השוטים), חוסר העריכה (עכשיו אנחנו מתקרבים לרכב ואתם תשמעו... לא, הוא לא צפצף... בנאדם) - בנאדם, זה לא שידור ישיר, אתה יכולה לעשות עוד שוט ולהשמיע לצופים את הצפצוף של המערכת, הטשטוש בחלק מהשוטים. כל הדברים האלה הופכים את הסרטון למאוד קשה לצפיה גם אם הדברים שנאמרים בו היו מרתקים.

 

אבל, ב. ההגשה חובבנית At best. יש המון טעויות בדיבור - בין אם שגיאות כמו "מתקרבים לרכת. מתקרבים לרכב מקדימה" (19:50), כובע של R.S, יש דברים שנאמרים לחלוטין מחוץ להקשר ושוברים את כל רצף ההגשה (מה אכפת למישהו לחץ אוויר בגלגלים כשאתה על המסלול? ומאידך, למה לבדוק תאוצות בכביש ציבורי - ועוד לעצור לפני היציאה מהמקום כי הגיע רכב - אם אתה עומד לעלות למסלול?), גמגומים, עצירה, המשך ההגשה למרות שהקודנית בדיוק נדרכה וצפצפה כל כך חזק ש(באמת) העפתי את האוזניות מהראש מרוב שזה כאב. אלה דברים שגם אילו הצילום היה ברמה עולמית היו מורידים מאיכות הסרטון משמעותית. 

 

אבל כל אלה הם לא מה שמוריד את הסרטון אל מתחת לכל ביקורת.

 

לזה אחראי ג. יש כמה טעויות קרדינליות בדברים שנאמרים, שמרגע ששומעים אותם, אין לשום דבר אחר שנאמר שום ערך. "צריך להיות מדויק עם מינון הגז כדי לא להיכנס להיגוי יתר". בהנאה קדמית? היגוי יתר תחת כוח? "כשנאמץ את המנוע יותר מדי, טמפ' היניקה תעלה והאוקטן יהיה גרוע" אוקטן גרוע? איך אוקטן של הדלק שנמצא במיכל מושפע מחום המנוע? דברים כאלה, שעולים מיד על הרדאר של אנשים שמבינים, הופכים את הסקירה לחסרת כל ערך. אם המטרה היא לבלבל אנשים שלא מבינים כלום עם הרבה מילים גדולות, אז אחלה. אם המטרה היא להעביר מידע, פחות אחלה.

 

מעבר לזה יש דברים פחות משמעותיים, כמו העובדה שיש לך מבטא שקשה מאוד לפספס וגם העברית שלך לא מושלמת ולא פעם יש טעויות בניסוחים (שבעים וחמש קמ"ש, לדוגמה), אבל אתה דואג להשתמש במילים גבוהות. זה מרגיש מלאכותי והורס את הרצף.

 

הסרטון הזה הוא (ורבים אחרים, הם פשוט לא עולים כאן ו/או לא מעניין אותי אם הם ישתפרו או לא) הסיבה שלא כל בנאדם עם גישה למצלמה ולרכב צריך להפיק ביקורות על מכוניות. הוא הסיבה שמקצוע ה"עיתונות" איבד את כל הקרדיט שלו - כי "לכל אחד יש גישה למערך של 3 מצלמות איכותיות" ואנשים שלא מבינים, לא במכוניות, לא בנהיגה, לא בצילום, לא בעריכה, ולא בהגשה, קמים בבוקר ומחליטים שהם מעלים סקירות לאינטרנט. זה לא עובד ככה, חבר'ה. יש סיבה שבהפקות כאלה ובגופי מדיה רציניים (לא כמו קארספורום) יש לכל אדם תפקיד. יש אחד שמצלם, אחד שמגיש, אחד שעורך ואחד שמפקח על כל התהליך - כי אז יש בנאדם אחד שיודע מה צריך להיות בסרטון ולאף אחד לא "כואב" להשאיר שוטים על רצפת חדר העריכה, ואז לא מסיימים עם סרטון של 28 דקות שמעביר כמות מידע שהיו מספיקות 5 דקות כדי להעביר בכיף, וחלק לא קטן ממנו גם מציג טעויות עובדתיות.

 

הסרטון הזה הוא הסיבה שאני כל כך מתעקש לא לפרסם סרטונים במגזין שלנו, כי אני יודע שאם אני אעשה את זה בעצמי, זה כנראה לא יצא הרבה יותר טוב. 

יש משפט שבשנים האחרונות צץ בתדירות עולה וגוברת - We thought so much about whether we could, that we never stopped to think about whether we should. 

 

יחד עם כל זה, עצם זה שיש לך את הכוח והרצון להפיק כל כך הרבה סרטונים על פני כל כך הרבה שנים זה מעולה וזו נקודת פתיחה פנטסטית. אתה פשוט צריך ללמוד להתמקצע (או לבנות סביבך צוות) בשאר האספקטים של יצירת סקירות וידאו למכוניות. רק "להבין במכוניות" זה פשוט לא מספיק. 

  • אהבתי 1

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

אוהבים את מה שאנחנו עושים? רוצים לתמוך בנו ולקבל הטבות בו זמנית? עשו מנוי לאתר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 1 שעה, punz כתב:

 

הרכב יכול לשמש כדיילי אבל למשל לאון קופרה או גולף GTI  יותר נוחות  ביום יום . לגבי הונדה , במקרה אני מכיר מישהו בעל טייפ R החדשה ובמשפחה שלו לא כל כך מרוצים מה נוחות של הרכב.

 

הבנתי שדווקא במצב קומפורט הטייפ R ממש בסדר גמור, גם יש בפורום הזה מישהו עם טייפ R מהדור הנוכחי והוא מעיד שהרכב נוח בקומפורט.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היי פבל. חלק מהדברים שכתבת אני מקבל וחלק לא. מדובר על ולוג ולא סקירה מקצועית של מגזין כלשהוא. הכל נעשה מתוך אהבה לרכבים ותחום המוטורי ואני ממש לא מחפש לעשות רווח כלשהו.

החסרון הוא כמובן עריכה לא מקצועית  ציוד צילום וכוי אותם אני תמיד מנסה לשפר. אבל הדבר החשוב ביותר  הוא שאני לא קורא מהדף שיבואן רכב הגיש לי ואין לי בעיה להגיד את האמת כפי שהיא.

לא יודע אם הקשבת טוב או לא אבל חום טמפ' ביניקה/ אוקטן גרוע/ EGT גבוה  אלה פרמטרים שבכיף יכולים לגרום לנזק במנוע אבל מה אני מבין... בחיים לא היה לי רכב ספורטיבי.

אומנם כאן אנחנו בקארספורום חובבי מכוניות ורשאים לפרסם נושאים כל עוד אנו לא פוגעים בחוקי הפורום ,  אתה מוזמן למחוק בדיוק כמו שמחקת את הקודם. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פות"ש, התגובה אליך (לא של פבל, וגם לא זאת שלי) לא נכתבה מתוך רוע לב, אלא כביקורת בונה. אין צורך, או תועלת, בהיעלבות.

 

הסקירה אינה מקצועית ואף אחד לא מצפה שתהיה מקצועית, אבל יש מושגי בסיס שכשטועים בהם, הביקורת בהתאם. דווקא העריכה והפן הטכני הם הבעיה הכי קטנה במקרה הזה, אותם מושגי יסוד הם בעיה יותר גדולה. קח את זה לעתיד, והביקורות הבאות יהיו טובות יותר ומהימנות יותר.

 

אוקטן לא משתנה בתוך המנוע, הוא מאפיין של הדלק אותו הכנסת למיכל. טמפרטורות יניקה ו-EGT הן דברים אחרים לגמרי.

 

מכונית הנעה קדמית לא תיכנס להיגוי יתר מעודף גז, אלא ההיפך, מהרמת דוושה חריפה מדי ואיבוד משקל בחלק האחורי, למשל.

 

מכונית הנעה קדמית עם דיפרנציאל מוגבל החלקה לא תשאף להרחיב קו ביציאה מפניה לעומת מכונית הנעה קדמית עם דיפרנציאל פתוח. בדיוק בשביל זה הוא שם, כדי לטפל בהרחבת הקו ולשפר את המשיכה.

 

אם זנב של רכב הוא נייטראלי, סימן שהוא לא יוצא להיגוי יתר. יש התנהגות נייטראלית, יש תת היגוי ויש היגוי יתר. שלושה דברים שונים.

 

והקונוסים על המסלול הם סמני אייפקס, בשביל זה הם שם.

 

אלה דברים שקופצים לעין ולאוזן לכל מי שרואה את הסרטון ושומע את הדברים, ופוגעים במהימנות שלו. קח את זה, שוב, כנקודות לשיפור לפעמים הבאות.

  • אהבתי 3
  • רעיון טוב! 6

Counting all the assholes in the room
Well I'm definitely not alone, well I'm not alone

 

Subaru BRZ | Suzuki Ignis Sport | PCR Jaguar 2000 100cc

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 463 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • תוכן חדש...