Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

האם צריכת השמן תקינה? פיג'ו 208


THELAD
שימו לב! השרשור הזה בן 1204 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום, 

 

פיג'ו 208, ידנית 82 כ"ס מנוע 1.2vti אטמוספרי, כרגע 96k ק"מ. הרכב ברשותי 7 חודשים, החלפתי שמן לאחר הקניה (מוטול 5w30 בתקן psa 2290). שמתי לב שצריך להוסיף 0.6-0.7 ליטר של שמן כל 3000 ק"מ. האם זאת צריכת שמן תקינה? אין שום תסמינים שאני יכול לשים לב אליהם במהלך הנהיגה המעידים על בעיה מסויימת, הכל מרגיש תקין. 

 

הייתה בעיה עם הממיר הקטליטי כאשר רכשתי את הרכב ולכן הוא הוחלף, מקריאה בפורומים בחו"ל נאמר שם שהשמן עשוי להגיע לממיר הקטליטי וליצור בעיות, ולכן אני תוהה האם יש קשר בין צריכת השמן לבעיה בממיר שהובילה להחלפתו כאשר רכשתי את הרכב. 

 

מצד שני התייעצתי עם מוסך מומלץ בפורום שאמר שהחיישנים ברכב הזה מאד רגישים ואם הייתה תקלה כלשהי ממזמן הייתה נדלקת נורת check engine. 

עריכה אחרונה על ידי THELAD

Peugeot 208 1.2 Active (Manual) , 2014

 

.It's all about Music & Numbers

:idea:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם לדעתי זאת צריכת שמן גבוהה מדי - בחישוב גס, צריכה של מעל 2 ליטר ל-10K ק"מ. אצלי במנוע שמבלה מוגדש שמבלה פה ושם ב-6K סל"ד צריכת השמן ב-10K ק"מ היא אפסית.

  • אהבתי 1

Subaru BRZ 2.4 | Toyota Avensis 2.0 | Citroen C4 SX Automatic 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 שעות, THELAD כתב:

מוטול 5w30 בתקן psa 2290

 

ממליץ בטיפול הבא לעבור לשמן לפי הנחיות היצרן, תקן 2290 זה תקן ישן שנכון לעכשיו לא מאושר למנוע הזה.

 

לא שאני חושב שזה יוריד את הצריכה, רק כדי להיות מסודר לפי ההנחיות.

 

 

Screenshot_20200602-083709(1).thumb.png.adaf4d0274255c359d4368ccafa713f1.png

 

 

  • אהבתי 1

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני משער שאצלך הרצועה כבר גרמה נזק כלשהו למנוע, מציע לך לבדוק אותה במוסך שמבין עניין, כמו גבע בתל אביב.

 

אצלי הרכב 2015, 1.2 גם 82כ"ס ידני, עם 103K ק"מ עברתי כבר 5000, ואין צריכת שמן בכלל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

wildlands2019, הדרך היחידה שבה הרצועה יכולה לפגוע במנוע מבלי להיקרע היא להתפורר ולסתום את הרשתית ובאופן הזה להוביל לירידת לחץ השמן והרעבת שמן, במצב כזה אמורה להידלק נורת אזהרה הרבה לפני שנגרם נזק. אני מנסה להבין על סמך מה אתה מבסס את ההשערה שלך שהרצועה גרמה נזק למנוע? 

 

מה יכול לגרום לצריכת השמן הזאת במנוע VTI ? אולי גומיות שסתומים? 

 

טיפול קודם לא החלפתי את השייבה שמולבשת על בורג הריקון ועשיתי בה שימוש חוזר כי לא הייתה לי אחת חדשה בהישג יד, ייתכן שזה גורם לאיבוד של כזאת כמות של שמן? 

 

 

Peugeot 208 1.2 Active (Manual) , 2014

 

.It's all about Music & Numbers

:idea:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עכשיו אתה מדבר...

השייבה הזאת לא שווה כלום אחרי פעם אחת, אם תתכופף אתה תראה נזילה של שמן מהפקק. 

גש למוסך מורשה תקבל שייבות חדשות שיהיו לך בכמה שקלים.

 

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למען האמת אני אפילו לא זוכר אם הייתה שייבה על בורג הריקון כשהחזרתי אותו חזרה. (לא הייתי מודע לכך שצריכה להיות שייבה על בורג הריקון כי ברכב הקודם בורג הריקון היה ללא שייבה)

 

אבצע החלפה מלאה של שמן בזמן הקרוב ואתקין שייבה חדשה ולאחר מכן אעקוב אחר מפלס השמן. 

 

מקווה שזאת הסיבה לצריכת השמן. 

Peugeot 208 1.2 Active (Manual) , 2014

 

.It's all about Music & Numbers

:idea:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 2 שעות, Ron.P כתב:

תתקשר למחלקה הטכנית של לובנסקי ,תשאל אותם מה הטווח של הצריכת שמן של הרכב הזה.

חבל על השיחה אפילו.

הם יחרטטו אותו וייספרו לו שמותר עד ליטר לכל 1000 ק"ם.

זה רשום אפילו בספרי נהג, של כל מיני רכבים.{לא סגור על זה ספציפית}.

 סוג של כס"ת. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

במחשב שלישית, ייתכן שאני לא קורא נכון את השמן על המדיד?

שמתי לב שהשמן על המדיד לא רציף, ואני לא בטוח שאני מבין כיצד לקרוא את גובה השמן הסופי. בין הקו האדום לקו הירוק אין רצף של שמן על המדיד. ולכן אני לא מבין האם להתייחס לקו האדום או הכחול כגובה השמן במדיד. ובכלל למה השמן על המדיד לא רציף?

 

 

 

 

 

IMG_20200606_174924.jpg

IMG_20200606_174918.jpg

Peugeot 208 1.2 Active (Manual) , 2014

 

.It's all about Music & Numbers

:idea:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1204 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...