Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

SpaceX שידור חי של שיגור אסטרונאוטים:


Bob Ross
שימו לב! השרשור הזה בן 1396 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

מאסק הצליח לא לפוצץ חללית.

בנתיים

השבוע חללית ניסוי שלהם התפוצצה

https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5739135,00.html

 

כל הקטע של שיגור אנשים לחלל זה בעיקר מביא גאווה למדינה.

מאז 2011 האמריקאים נותנים לרוסים לשלוח את הצוותים שלהם שזה די דפוק.

בטח אנשים עצרו באמצע ההתפרעויות לראות את זה ואז המשיכו.

אייל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא ברור הקו שלך. לא השרשור הראשון שאתה נכנס במאסק.
מדובר בהרבה יותר משיגור. מדובר בהסטוריה. חברה פרטית שיגרה אנשים לחלל. ההסטוריה מראה שברגע שחברות פרטיות נכנסו לשוק מסויים הוא עבר האצה.

לדעתי זו בשורה לחקר החלל. השמיים הם כבר לא הגבול.

צריך להגיד כל הכבוד למאסק ולצוות שלו, וכל הכבוד למקבלי ההחלטות בממשל האמריקאי הקודם שקיבלו החלטה קשה ומאוד לא פופולארית. ביטול השיגורים של נאסא, תמיכה בחברות פרטיות ופיתוח דור חדש של משגרים ורכבי חלל.

לגבי מאסק וספייסאיקס. מי שלא עושה לא טועה. בינתיים הם הורידו את עלויות השיגור. הם ממחזרים טילים בתהליך שהיה נראה עד לא מזמן כדמיוני (גם שם היו תקלות ופיצוצים). יש להם תוכניות אמיתיות לשיגור אנשים לירח ולמאדים כולל אזרחים. וכל זה פותח בזמן קצר מאוד ובתקציב יחסית נמוך. לראיה תשווה את המצב שלהם למצב של רכב החלל שנאסא מפתחים והיה אמור להיות מוכן כבר מזמן ולשגר אסטרונאוטים לתחנת החלל.

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, farkash7 כתב:

1.לא ברור הקו שלך. לא השרשור הראשון שאתה נכנס במאסק.

2.וכל הכבוד למקבלי ההחלטות בממשל האמריקאי הקודם שקיבלו החלטה קשה ומאוד לא פופולארית. ביטול השיגורים של נאסא, תמיכה בחברות פרטיות ופיתוח דור חדש של משגרים ורכבי חלל.

 

1.מאסק מחזיק רק חברות לא רווחיות ורק חברות שמוציאות כסף מהממשלה.

דיי הרבה משווים אותו ל wework

מספר החלליות שספייסאקס פוצצו, חברה ממשלתית לא הייתה מעיזה לעשות.

אל תשכח כמה מדינת ישראל הפסידה מאחד הפיצוצים.

2.כמו שאמרתי הסיבה היחידה שהתחיל המרוץ לחלל הייתה מורל של מדינות. התחיל בין האמריקאים לרוסים, לא מזמן כולנו היינו שקועים בחללית שריסקנו על הירח .

זה שהממשל הקודם הפסיק את השיגורים ב 2011 ונתן לרוסים לשגר במקומם זה היה רק בשביל לפגוע במורל האמריקאי.

אין דרך לראות את ביטול הטיסות לפני 9 שנים בצורה חיובת.

שיגור חלליות זה כמו מצעדי הניצחון שהרוסים עושים כל 9 במאי. טיפשי אבל כולם מרגישים גאווה לאומית.

הרי כל המיליונים שמדינת ישראל הוציאה על החללית זה בזבוז כסף לגמרי אבל כולנו היינו שקועים בזה והרגשנו גאווה כאילו זה אנחנו שיגרנו.

 

אייל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1.מאסק מחזיק רק חברות לא רווחיות ורק חברות שמוציאות כסף מהממשלה.
דיי הרבה משווים אותו ל wework
מספר החלליות שספייסאקס פוצצו, חברה ממשלתית לא הייתה מעיזה לעשות.
אל תשכח כמה מדינת ישראל הפסידה מאחד הפיצוצים.
2.כמו שאמרתי הסיבה היחידה שהתחיל המרוץ לחלל הייתה מורל של מדינות. התחיל בין האמריקאים לרוסים, לא מזמן כולנו היינו שקועים בחללית שריסקנו על הירח .
זה שהממשל הקודם הפסיק את השיגורים ב 2011 ונתן לרוסים לשגר במקומם זה היה רק בשביל לפגוע במורל האמריקאי.
אין דרך לראות את ביטול הטיסות לפני 9 שנים בצורה חיובת.
שיגור חלליות זה כמו מצעדי הניצחון שהרוסים עושים כל 9 במאי. טיפשי אבל כולם מרגישים גאווה לאומית.
הרי כל המיליונים שמדינת ישראל הוציאה על החללית זה בזבוז כסף לגמרי אבל כולנו היינו שקועים בזה והרגשנו גאווה כאילו זה אנחנו שיגרנו.
 

אויי כמה שטויות.
1. מאסק פיתח יכולות שיגור לחלל של מטענים ובני אדם בעלויות נמוכות בהרבה ממה שהיו עד עכשיו עם חלקי טילים שנוחתים אוטונומית על פלטפורמות צפות באוקיינוס.
לאף אחד אין ציפיה שדבר כזה יהיה רווחי בשלב הזה, רק רוצים שזה יעבוד ומהר וזה עובד ויחסית מאוד מהר.

אם סוכנות ממשלתית הייתה בונה כזו טכנולוגיות זה היה עולה הרבה יותר ולא בטוח שהיו פחות פיצוצים. כבר הזכרתי את פרוייקט החללית של נאסא, שגם מתעכב וגם לה הרבה כסף.

אין לך מושג כמה כסף סוכנויות ממשלתיות הוציאו על פרוייקטי חלל. אין לך מושג כמה אנשים מתו באסונות של סוכנויות ממשלתיות במסע לחלל (כולל אצל הרוסים). הרקורד של ספייסאיקס בהתחשב בלוחות הזמנים, בטכנולוגיה, ברמת הסיבוכיות של המערכות והטכנולוגיה הוא לא פחות ממדהים.

הממשל הקודם הפסיק את השיגורים כי הוא חשב כלכלי.
הוא לא היה מוכן לשגר מעבורות כי זה מסוכן.
עלות השיגור של מטען על גבי הטילים שהיו לו הייתה גבוהה מאוד. הוא העדיף לפתח טכנולוגיה חדשה בטוחה יותר וחסכונית יותר. הוא שם את האגו בצד וחשב ביזנס.
השקיע בשוק הפרטי ועכשיו רואה ניצנים. יש לו מערך שיגור סכלות נמוכה משמעותית מבעבר ועוד ע״י חברה פרטית, אז בטח שאפשר לדבר על זה בצורה חיובית.

אתה משווה את מאסק לעסקי האוויר של וויוורק?
נראה שאתה סתם נהנה לשנוא.
  • רעיון טוב! 1

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לראות ככה פצצה במשקל כמה מאות טון מאיצה מ-0 ל-37000 קמ״ש בקצב מסחרר...

מרגש ומרתק. באמת, בלי סרקזם.

 

רק הערה אחת בנוגע לרוסים - התבלבלתם, פה זה לא 1970. היריב במירוץ לחלל הם הסינים -

יש להם כבר עכשיו לווין מסביב לירח (כדי לשמור על קשר עם הצד האפל!)

וכבר הספיקו להנחית 3 רכבים לא מאויישים. עקפו את הרוסים תוך כדי דריפט על הצד בלי למצמץ.

זה ^ לא עושה כותרות משום-מה.

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה מצחיק כשמתייחסים לזה כאילו הדורות הקודמים של רכבי החלל לא נבנו ע״י חברות פרטיות.

אפולו 11: רכב הנחיתה תוכנן ונבנה ע״י גרומן, רכב הפיקוד תוכנן ונבנה ע״י NAA. טיל השיגור אמנם תוכנן ע״י נאסא, אבל נבנה בבואינג, NAA ודאגלאס.

עם כל הכבוד לאילון מאסק, הוא לא כזה יוצא דופן. רק עילוי בשיווק.

 

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 2

יש צורך רק בחמש אצבעות כדי לנהל את הגלקסיה, ורק בשלוש־עשרה אצבעות על מנת לשלוט ביקום. -- דוד אבידן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חושב שיש הבדל בין חברה פרטית שקיבלה חוזה ביצוע מהממשלה לבין חברה פרטית שאומנם קיבלה לא מעט מימון מנאסא אבל אף אחד לא הבטיח לה חוזה בסוף והיא השקיעה מכיסה טונות של כסף בפיתוח, אבל אולי אני טועה.

הרכב התחבר לתחנת החלל הבינלאומית, צפיתי בזה בשידור חי.
מדהים לראות את התפעול של המערכות מבפנים, שלושה מסכי טאצ' ענקיים, כמו טסלה על סטרואידים.

עריכה אחרונה על ידי farkash7

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 14 שעות, hans כתב:

רק הערה אחת בנוגע לרוסים - התבלבלתם, פה זה לא 1970. היריב במירוץ לחלל הם הסינים -

יש להם כבר עכשיו לווין מסביב לירח (כדי לשמור על קשר עם הצד האפל!)

וכבר הספיקו להנחית 3 רכבים לא מאויישים. עקפו את הרוסים תוך כדי דריפט על הצד בלי למצמץ.

זה ^ לא עושה כותרות משום-מה.

 

מה שהרוסים הספיקו במהלך 60 שנות מרוץ לחלל לשכוח החל מהכלבה לייקה הסיניים רק עכשיו לומדים.

 

עכשיו ברצינות. אתה חושב שאם מחר הרוסים מחליטים שהם רוצים להנחית את פוטין על הירח הם לא מסוגלים מבחינה טכנולוגית ? אני בטוח ב-100 אחוז שכן הם מסוגלים.

עריכה אחרונה על ידי מרק10

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כרגיל, אותו זלזול בסינים. קצת מעייף אותי, האמת.

 

אין שום טעם להתעסק ב״האם היו יכולים״. הרוסים לא יכולים כי נגמר להם הכסף, מזמן.

הם לא שחקן בכלל במירוץ על החלל, מלבד הטיל שנושא את ״סויוז״ - וגם הוא אוזל והולך

(תכל׳ס גומרים שאריות מלאי מהמלחמה הקרה).

 

בשורה התחתונה, האמריקאים הקדימו אותם, ולרוסים יש כל מיני שאריות של חלליות מרוחות על הירח, בדיוק כמו ״בראשית״.

ובשורה התחתונה, לסינים יש כלי רכב פעילים על הירח + לווין - עוד משהו שלא היה לרוסים.

ובשורה התחתונה, הסינים בקרוב משגרים תחנת חלל.

 

מה שהרוסים השיגו בעמל רב, דם ויזע ב-60 שנה, הסינים השיגו ב-20 וללא אבידות לנפש -

בין השאר עקב מקרה הזוי של עזרה אמריקנית לתוכנית החלל הסינית, שלא במתכוון (סיפור מרתק שראוי לשרשור נפרד).

 

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 28 דקות, hans כתב:

בין השאר עקב מקרה הזוי של עזרה אמריקנית לתוכנית החלל הסינית, שלא במתכוון (סיפור מרתק שראוי לשרשור נפרד)

 

עניינת אותי, אולי תרחיב?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הכי על קצה המזלג, עד שאאסוף קישורים =>

ב-1998 1996 התפוצץ איזה טיל סיני ששיגר לווין מתוצרת אמריקנית.

החברה שייצרה את הלווין לא הסתפקה ב״נו, ככה זה״ אלא פתחה בחקירה נרחבת כדי לגלות מה גרם לכשל.

מכיוון שאותה חברה הייתה מקושרת למידע שיש ל-nasa ועוד, הם בעצם עזרו (!!) לסינים להגיע למסקנות ותובנות

בנוגע לכשלים השונים שהיו בטיל, והחל מאותו רגע תוכנית החלל של סין קפצה מדרגה עם מספר זעום של התפוצצויות/התרסקויות.

לסינים פשוט נשלח דו״ח (בלי שביקשו ובלי שום כבילה חוקית!) ב-1998 עם כל המידע הרגיש.

 

זאת החברה:

https://en.wikipedia.org/wiki/Loral_Space_%26_Communications

וזה הדו״ח מהקונגרס (יש קישורים בפנים לדו״ח המלא:

https://www.everycrsreport.com/reports/98-485.html

הקנס שהוטל - 14 מיליון דולר - כבר לא ישנה את ההיסטוריה:

https://web.archive.org/web/20080621185135/http://www.loralpresscenter.com/inthenews/020109.html

 

פדיחה שלא מעולם הזה.

 

=-=-=-=-=-=-=-=-=

 

עריכה אחרונה:

תיאור האירוע מאל״ף ועד ת״ו בקיצור עיתונאי נעים לקריאה: https://www.washingtonpost.com/wp-srv/politics/special/campfin/stories

/rocket061298.htm

ניתן לסכם את כל הגישה האמריקנית לטכנולוגיה ו״קוד פתוח״ בציטוט יחיד מתוך הכתבה:

"It's hard for [U.S.] engineers, if they see a solution to something, not to say, 'Why don't you try this?' " Kaplan said.

 

 

עריכה אחרונה על ידי hans
  • אהבתי 1
  • מעניין 2

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...