Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שכנים תבעו דייר שהתקין בחנייה עמדת טעינה


shugiflex
שימו לב! השרשור הזה בן 1420 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

 סתם מתעניין.

במקרה שהחניה נמצאית מתחת לחלון המרפסת שלי. (קומה ראשונה)

האם אני יכול לשלשל כבל טעינה מהמרפסת אל החניה?

אני חושב שלא, זה באמת מפגע אסתטי ואנשים עלולים להתקל בכבל החשמל.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 15 שעות, sperial כתב:

כאשר קניתי את הדירה הנוכחית שלי ביררתי כמה צריכה לעלות מעלית שתוביל מהרחוב לכניסה (ירידה של קומה וחצי). המחיר דווקא לא היה פרוהיביטיבי. כשהעליתי את הרעיון בפני השכנים - שמבוגרים ממני ומאשתי באיזה 4 שנים - הם היו המומם מעצם הרעיון. בינתיים חלפו 7 שנים, בינתיים אין לנו שום כוונה להתקין מעלית. 

הנושא הוא עמדות טעינה במרחב הציבורי ברכוש השותף ( המעלית היא side kick ) . מקווה שירבו מכוניות פלג-אין וחשמליות, וזה יהיה  כבר חלק אינטגרלי מהחניון בבית משותף ( עם מונה נפרד לכל עמדה, על שם הבעלים) 

למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) ושום דבר לא השתנה סביבי , עדיין רואה נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת בכל נסיעה . עכשיו גם הכל מתועד מלפנים ומאחור ואפשר לשחזר ולהתעצבן שוב ושוב :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מצטרף אליך. בתור שלב ביניים אפשר לחייב התקנת 1-2 עמדות ציבוריות עם מונים המזהים את הרכב. הבעיה, כמו שאני מכיר את מדינת ישראל, היא שהמקומות האלה יהפכו לחניה של הבריון המקומי.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 2 דקות, sperial כתב:

מצטרף אליך. בתור שלב ביניים אפשר לחייב התקנת 1-2 עמדות ציבוריות עם מונים המזהים את הרכב. הבעיה, כמו שאני מכיר את מדינת ישראל, היא שהמקומות האלה יהפכו לחניה של הבריון המקומי.

אלה החיים, ניתן לפתרון על ידי הצמדת החניה לדירה, ובמידה ואין ישלם המחשמל "כופר" לועד הבית/דיירים וירשום את החניה על שמו. זה לא ימנע מהבריון השכונתי לחנות כמו שסימון חניית נכים לא. אבל לפחות החוק יהיה לצידו עד כמה שזה יזיז לאותו ביריון.

ויש סיפרים מהחיים לכאן ולכאן.

 

למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) ושום דבר לא השתנה סביבי , עדיין רואה נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת בכל נסיעה . עכשיו גם הכל מתועד מלפנים ומאחור ואפשר לשחזר ולהתעצבן שוב ושוב :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני התקנתי עמדת טעינה בחניה הפרטית שלי, עם מונה ומפסק. זה רכב פלאג אין אז הצריכה לא ממש גדולה. כל חודש אני מעביר את התשלום לוועד. כשיהיו יותר מ 4 רכבים חשמליים יצטרכו להגדיל את ההספק של החשמל כנראה.

צריך לברר מראש אם הוועד יראה התנגדויות, זה יכול לבטל את כדאיות רכישת הרכב.

בעבר: טויוטה קורולה 2009 GLI (רובוטית), טויוטה קורולה 2014 GLI

בהווה: BMW 330e 2018

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 20 שעות, zaf כתב:

כל נושא המערכות בבית משותף הופך לסוג של סאגה בגלל כמה דיירים. כמעט תמיד בבנין יהיו דיירים בדרך כלל בודדים שיביעו התנגדות לכל שיפור, שינוי או תוספת לרכוש או ברכוש המשותף. 

בבניין של חבר שבו 4 קומות ו 8 דירות סירבו בעלי הדירות בקומה ראשונה להשתתף בעלות התקנת מעלית. התוצאה הייתה שאין אפשרות השתמש במעלית למי שלא שילם, לכל דייר מפתח , ואורחים צריכים להתקשר למארח שישלח להם את המעלית. בקומה ראשונה אין דלת! 

בבניין בו התגוררו הורי, דיירי הקומה הראשונה מסרבים לשלם על שיפוץ המעלית. תמיד יהיו כאלה שיהיו מכשול. עמדת טעינה זה עוד נושא שיעורר לא מעט מחלוקות. תחושה שלי שכל זה יפתר אחרי איזו פסיקה תקדימית של בית משפט.

 

אפשר לראות את זה כל הזמן בדירות שהוסיפו להן מרפסות שמתוך X מרפסות - כמה מהן יש רק את השלד ללא המרפסת כי הדייר לא היה מעוניין במרפסת. 

 

גרתי בקומה 1 ובקומה גבוהה. 

מעלית זה באמת מיותר לקומה ראשונה אלא אם כן ישנה נכות, השאלה היא האם הדיירים הציעו לדיירי הקומה ה-1 להשתתף בעלות מופחתת ועל ידי כך למנוע את הסרבול של המפתחות וכו'.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 7 דקות, Michazzz כתב:

אני התקנתי עמדת טעינה בחניה הפרטית שלי, עם מונה ומפסק. זה רכב פלאג אין אז הצריכה לא ממש גדולה. כל חודש אני מעביר את התשלום לוועד. כשיהיו יותר מ 4 רכבים חשמליים יצטרכו להגדיל את ההספק של החשמל כנראה.

צריך לברר מראש אם הוועד יראה התנגדויות, זה יכול לבטל את כדאיות רכישת הרכב.

אם יש לך מונה על שימך, חיבור החשמל אמור היה להיות ישירות ללוח חברת חשמל במקביל למונה הרכוש המשותף, זה לא כמו חיבורי מיים שהצריכה המשותפת היא יתרת הצריכה אחרי חיסור סכום סך הצריכות הפרטיות.

במקרה כזה אין ולא יכולות תביעות דיירים על שימוש ברכוש משותף. העמדה פרטית וכך גם החשמל עבורה. 

לפני 6 דקות, Nakamichi כתב:

 

אפשר לראות את זה כל הזמן בדירות שהוסיפו להן מרפסות שמתוך X מרפסות - כמה מהן יש רק את השלד ללא המרפסת כי הדייר לא היה מעוניין במרפסת. 

 

גרתי בקומה 1 ובקומה גבוהה. 

מעלית זה באמת מיותר לקומה ראשונה אלא אם כן ישנה נכות, השאלה היא האם הדיירים הציעו לדיירי הקומה ה-1 להשתתף בעלות מופחתת ועל ידי כך למנוע את הסרבול של המפתחות וכו'.

לא חסרות פשרות עבור דיירי קומות נמוכות (גם כאלה שגרים בקומת גן נמוכה ממפלס הכניסה) זה נתון לשיקולי בעלי הדירות. בטווח הארוך זה פועל נגדם בעת מכירה/מימוש הנכס. 

למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) ושום דבר לא השתנה סביבי , עדיין רואה נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת בכל נסיעה . עכשיו גם הכל מתועד מלפנים ומאחור ואפשר לשחזר ולהתעצבן שוב ושוב :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון
לפני 5 שעות, Benor כתב:

 סתם מתעניין.

במקרה שהחניה נמצאית מתחת לחלון המרפסת שלי. (קומה ראשונה)

האם אני יכול לשלשל כבל טעינה מהמרפסת אל החניה?

אני חושב שלא, זה באמת מפגע אסתטי ואנשים עלולים להתקל בכבל החשמל.

 

וכשלא תהיה בבית אנשים יחגגו לך על החשמל?
מה תעשה בחורף שיש סכנת התחשמלות?
לא מומלץ לשחק בחשמל.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין כל בעיה בכך שחשמלאי מוסמך יתקין עמדת טעינה לרכב בחניה הפרטית של דייר בבית דירות.
ניתן להוציא (להוריד) חשמל בצורה תקינה למקום החנייה כאשר הכבל והשקע מוגנים כראוי מפני פגעי מזג אויר.
ניתן להתקין מפסק בנקודת העברת החשמל שבתוך הדירה כך שניצול החשמל יתבצע רק על ידי הדייר עצמו בלבד.

לדוגמה:
בבניין שבו אני מתגורר, לצורך הגברת זרימת המים לדירות בקומות הגבוהות.  הורדו כבלי חשמל מהדירות בקומות העליונות
לצורך הפעלת משאבות מים הנמצאות בצמוד לשעון המים הנמצא במפלס החנייה. 
עד היום מזה כשני עשורים לא התגלתה בעיית בטיחות, מאחר וכל מדי המים אינם חשופים לגשמים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 שעות, zaf כתב:

אם יש לך מונה על שימך, חיבור החשמל אמור היה להיות ישירות ללוח חברת חשמל במקביל למונה הרכוש המשותף, זה לא כמו חיבורי מיים שהצריכה המשותפת היא יתרת הצריכה אחרי חיסור סכום סך הצריכות הפרטיות.

במקרה כזה אין ולא יכולות תביעות דיירים על שימוש ברכוש משותף. העמדה פרטית וכך גם החשמל עבורה. 

לא חסרות פשרות עבור דיירי קומות נמוכות (גם כאלה שגרים בקומת גן נמוכה ממפלס הכניסה) זה נתון לשיקולי בעלי הדירות. בטווח הארוך זה פועל נגדם בעת מכירה/מימוש הנכס. 

המונה לא על שמי - הוא שלי. זה מונה דיגיטאלי פשוט שמראה לי כמה קוט"ש צרכתי ולפי התעריף של 55 אגורות ל קוט"ש אני משלם לועד הבית.

בעבר: טויוטה קורולה 2009 GLI (רובוטית), טויוטה קורולה 2014 GLI

בהווה: BMW 330e 2018

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 19 דקות, Michazzz כתב:

המונה לא על שמי - הוא שלי. זה מונה דיגיטאלי פשוט שמראה לי כמה קוט"ש צרכתי ולפי התעריף של 55 אגורות ל קוט"ש אני משלם לועד הבית.

לכן אני ממלץ לחבר מונה חברת חשמל לאותה נקודה ואז לא תצטרך להתחשבן עם ועד הבית. לא צריכה להיות בעיה. זה בדיוק אותו סידור שיש עבור יחידות דיור מושכרות . שני מונים נפרדים אחד לבית והשני ליחידת הדיור. עולה טיפה יותר (תשלום קבוע לחח"י) אבל מונע כאבי ראש ואת הצורך לערב את ועד הבית או מי מהדיירים) 

למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) ושום דבר לא השתנה סביבי , עדיין רואה נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת בכל נסיעה . עכשיו גם הכל מתועד מלפנים ומאחור ואפשר לשחזר ולהתעצבן שוב ושוב :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@eyalkar אני לא בטוח שמה שאתה מתאר חוקי. בדיקה הקודמת היה לי מחסן בפרוזדור מחסנים - עם קיר שגבל בדירה שלי. החשמלאי הסכים להעביר צינור לדירה שלי אולם סרב להשחיל בו כבלים כיון שלטענתו החיבור הזה אסור. 

 

לדעתי לפני שרוכשים רכב חשמלי או PHEV יש להתייעץ עם החברה המתקינה את המטענים, כדי לודא שניתן להתקין את המטען גם מבחינה הנדסית וגם מבחינה חוקית.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 7 שעות, sperial כתב:

מצטרף אליך. בתור שלב ביניים אפשר לחייב התקנת 1-2 עמדות ציבוריות עם מונים המזהים את הרכב. הבעיה, כמו שאני מכיר את מדינת ישראל, היא שהמקומות האלה יהפכו לחניה של הבריון המקומי.

 

 בארה"ב מצאו פתרון פשוט מאוד לבריוני חניה בשטח פרטי. ברוב המדינות מותר לבעל השטח להזמין גרר שיגרור את מי שחונה בניגוד להוראות, כל עוד יש שילוט במקום שמסביר את כללי החניה ומזהיר שמי שחונה שלא בהתאם לכללים יגרר. הצימוק שבעוגה הוא שמי שמשלם את עלות הגרירה (בסביבות $150) הוא בעל הרכב הנגרר ולא מזמין הגרירה. בדרך כלל חברות הגרירה שמבצעות כאלו עבודות מתמחות בכך והם ממש לא גוררים בעדינות. החניון בבנין שבו אני גר נמצא באזור עם מצוקת חנייה די גדולה ואין בכניסה אליו שום מחסום חשמלי. יש שלט שמזהיר בפני גרירה וזה עושה את העבודה. בפעמים הבודדות שמישהו חנה בחניה שלנו התקשרתי להנהלת הבנין ותוך זמן קצר הפולש נעלם.spacer.pngspacer.png

עריכה אחרונה על ידי eladts
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 29.5.2020 בשעה 18:10, sperial כתב:

אבל יש עניין של העברת הכבלים מלוח החשמל של הבניין אל החניה. זה יכול להיות גם עניין של כמה קומות, ולא כל אחד ירצה תעלות או צינורות כאלה בחדר המדרגות. שוב. זה פתיר, השאלה באיזה מחיר ועד כמה השכנים יתנגדו.

חביבי, ההבנה שלך בכל מה שקשור לשיפוצים\בנייה\תשתיות של בניין מגורים כנראה לא בשמיים.
בבניינים רבי קומות יש תעלות תשתיות רחבות ואין שום בעיה להעביר חיווט (ולא מעט ממנו) לחניה, בדיוק כמו שאין בעיה להעביר חיווט למחסן.
בבניינים קטנים וישנים יותר אפשר למצוא פתרון אחר, בשילוב תקשורת אלחוטית למשל ללוח החשמל הדירתי.
אתה מתעסק בזוטות של ממש, אף אחד לא יריץ צינורות בחדר המדרגות, לכל היותר תעלה שתוסתר היטב ואף אחד לא יראה אותה, והעלות היא חלק מעלות ההתקנה מן הסתם - ועד הבית לא צריך לשלם על העמדה שלך.
מניח שבעוד כמה שנים יוכנס לתקן הבנייה הכנה לעמדות טעינה, או שרוכשים יוכלו להזמין את זה מראש כשהם קונים דירה כשהבניין עוד לא גמור, לא יודע.
בכל מקרה - איך להעביר את הכבל זו ממש לא הבעיה.

 

  

בתאריך 30.5.2020 בשעה 12:37, Benor כתב:

 סתם מתעניין.

במקרה שהחניה נמצאית מתחת לחלון המרפסת שלי. (קומה ראשונה)

האם אני יכול לשלשל כבל טעינה מהמרפסת אל החניה?

אני חושב שלא, זה באמת מפגע אסתטי ואנשים עלולים להתקל בכבל החשמל.

 

אתה יכול לקדוח חור בקיר מתחת לחלון ולהריץ כבל בתעלה למטה, אם החניה שלך מתחת לעמודים כמובן, ושם להתקין שקע (אפשר גם לנעול אותו מאחורי קוד\מנעול)

עריכה אחרונה על ידי shellcase

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@shellcase

 

אכן אני לא מצוי בפרטי שיטות הבניה, אבל כנראה שהסטנדרטים משתנים עם השנים וכמובן כל בניין לגופו. עם זאת אני עדיין זוכר את התעלות המכוערות של מת"ב בחדר המדרגות בבניין שבו גרתי. אז אם אני כותב "מת"ב" אתה יכול להבין שזה היה די מזמן, אבל, מצד שני, כל הדיירים רצו להתחבר כך שלא היתה בעיית התנגדויות. להתקנת עמדות הטעינה יש מתנגדים שחלקם כנראה עם סיבות טובות וחלקם סתם מתגדים לכל דבר, וכמובן שכדי שתהיה גישה לאותן תעלות תשתית צריך גישה לתכניות הבניין ושהתעלות יעמדו בתקנים לקוי חשמל. שוב, כנראה בהרבה בניינים זו לא צריכה להיות בעיה, אבל אני חושב על הבעיה שהיתה לי לקבל את תכניות הבניין שבו גרתי כאשר פרץ ביוב ואף אחד לא הבין מה המקור.

 

לגבי נושא החניות הפרטיות והציבוריות - צריך לעיין בפורום המשפטי, כל כמה שבועות מופיעות שאלות לגבי השימוש בחניות תפרטיות או חצי פרטיות (כאלה שמשוייכות לבניין שלם, אבל בלי רישום חלקות על שם כל דירה).

 

@eladts

 

אין מה להשוות את ארה"ב לישראל. השיטה האמריקאית שונה מהישראלית, ואצלנו מי שיעשה את מה שאתה מתאר עלול להדרש לפצות את בעל הרכב. לפני מספר שנים היה לי סיפור - מישהו חנה בצורה שהפריעה לי לצאת מהחניה  הפרטית שלי (וגם בלט לתוך מעטפה) - הזמנתי את פקחי העיריה. הרכב לא נגרר אלא הוצמד לו דו"ח על 250 ש"ח, אחרי שהתברר כי מדובר ברכב ליסינג וחברת הליסינג סירבה למסור לעיריה את מספר הטלפון של המחזיק בו.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1420 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...