Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

עתיד תעסוקתי בתחום הרכב


חדש123
שימו לב! השרשור הזה בן 1417 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אתה עוד כמה שנים תבין שלשבת במוסך מסריח מחומרי עבודה ורכבים מונעים בלי מזגן ותנאים טובים בשביל לעשות ביום טוב 7-8 נטו בתור מכונאי זה דיל הרבה יותר גרוע מלשבת לכתוב קוד לרכב במבנה נקי וממוזג עם תנאים נוחים בשביל נטו גדול פי 2.

 

במוסך אין ולא יהיו לך תנאים סוציאליים שתקבל שם ואתה תישחק מהר מאוד.

 

בכסף העודף תקנה רכב אספנות או איזה גרוטאה ותתעסק איתו בזמנך הפנוי.

יש הבדל גדול בין מה שאתה אוהב לעשות למה שאתה רוצה לעבוד בו,באידאל זה לא מתנגש אבל במציאות כן.

 

  • מעניין 1

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 66
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

אחרי הצבא תלך להנדסת מכונות בטכניון\ת"א\ב"ש, תצטרף לקבוצת פורמולה סטודנט ומשם כבר הדרך סלולה.

  • מצחיק 1

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ראשית, כל הכבוד על הבגרות וההבנה שרוב האוכלוסיה מגיעה אליה בדיעבד.

לבחור מקצוע שקרוב ללבך זו החלטה לגיטימית.

הלפרין, אני לא חושב שהבנת אותו נכון, לפי מה שהוא כותב הוא לא רוצה להיות מכונאי,

אתה צודק שסביבת העבודה בסופו של דבר תהיה שונה, אבל השכר כנראה יהיה דומה.

איני יודע כמה מרוויח מנהל מוסך מרכזי, אבל אני משער שהוא לא מרוויח פחות ממתכנת מתחיל.

חלק מהאהבה לתחום היא גם האהבה ללכלוך, לא לפחד לעבוד קשה כשצריך, כמנהל אני משער שהעבודה הפיזית שלך מסתכמת בכ-5 אחוז מסך כל העבודה.

יחד עם האמור לעיל, אתה מאוד צעיר! אין שום סיבה שתסגור לעצמך דלתות.

לעסוק בתחום הרכב תוכל בכל נקודה בחייך, אני משער שחסרים במקצוע הזה אנשים איכותיים והחוסר רק יגדל.

ובמיוחד כשאין לך ניסיון או נקודת התחלה מסוימת.

תרכוש השכלה גבוהה בתור התחלה, תפתח לעצמך את הדלת הזו, ורק אחר כך תחליט אם תרצה להיכנס אליה או שלא.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 14 דקות, חולהרכב כתב:

תרכוש השכלה גבוהה בתור התחלה, תפתח לעצמך את הדלת הזו, ורק אחר כך תחליט אם תרצה להיכנס אליה או שלא.

לדעתי יותר הגיוני שירכוש השכלה גבוהה בתחום שרלוונטי עבורו.

אם הוא הולך לעבוד בתור מנהל מוסך, הנדסת תוכנה או מדמ"ח פחות רלוונטי לו.

בדיוק כמו שאם הוא יחליט ללכת לתחום של פיתוח תוכנה לרכב אוטונומי, הנדסת מכונות יהיה פחות רלוונטי.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Mitsubishi Space Star Supreme

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 6 דקות, dorsht כתב:

לדעתי יותר הגיוני שירכוש השכלה גבוהה בתחום שרלוונטי עבורו.

אם הוא הולך לעבוד בתור מנהל מוסך, הנדסת תוכנה או מדמ"ח פחות רלוונטי לו.

בדיוק כמו שאם הוא יחליט ללכת לתחום של פיתוח תוכנה לרכב אוטונומי, הנדסת מכונות יהיה פחות רלוונטי.

קודם כל המשפט האחרון לא בדיוק נכון,בעיקר בתאריך מתקדמים.

אבל בגדול אם הכיוון הוא תוכנה אין שום סיבה לעבור דרך מכונות.

 

דבר שני,עם הנדסת מכונות אתה לא תגיע לתחום הרכב בשום צורה,לפחות לא בארץ.

יש קיבוץ שמזווד רכבים לצבא ויש חברה שנקראת gripp שבונה רכב מירוצים,אין שם אלפי מהנדסים,גם לא מאות.

יש חטיבות שמפתחות מנועים ומתעסקות באנרגיה,אבל אין להם קשר לרכב-יותר לקטבמים.

לפני 22 דקות, חולהרכב כתב:

 

איני יודע כמה מרוויח מנהל מוסך מרכזי, אבל אני משער שהוא לא מרוויח פחות ממתכנת מתחיל.

 

מתכנת מתחיל גרוע יתחיל מ17-18 בחודש עם תואר ממקום טוב.

וזה הוא יעשה בגיל 25.

 

מנהל מוסך מרכזי(כמה כאלה כבר יש) אתה לא תהיה לפני גיל 30 והמשכורות נמוכות יותר,עם הרבה פחות אופק קידום ושחיקה.

עריכה אחרונה על ידי halperin96

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 23 שעות, חדש123 כתב:

חברים יקרים תודה רבה לכולם על הקדשת הזמן והתגובות.

האמת שנגעתי מעט מאוד ב"ניהול" כאחמש במסעדה. הניהול עצמו לא עניין אותי מידי אבל הייתי דיי טוב יחסית לניסיון הדל שלי, ידעתי לעצור את הקריסה ולצפות אותה וזה מה שחשוב בניהול מסעדה תוך כדי עבודה.

כמובן זה ללא קשר לספקים סחורות ושאר ירקות שזה נסיון שבא עם הזמן.

תראו אתם מדברים במונחים גדולים מאוד.

מטבעי תמיד הייתי אדם ריאלי.

האמינו לי שעבודה בתחום שאני אוהב במשכורת טובה תספק אותי לכל חיי.

החלום שלי מאוד צנוע - הבעיה שבתחום שאני אוהב אין דבר כזה משכורת טובה.

אני ללא ספק מבין מה הדעה הכללית כאן, ואפילו מסכים איתה.

אבל, נניח ואלמד תואר נחשב, מה זה יהיה שווה אם לא ארצה ללכת לעבודה בבוקר?

הכוונה שלי היא כזאת,

לתכנת קוד לרכב אוטונומי זה אולי נוגע כנושא בתחום שאני אוהב, אבל זה ממש לא שקול ללעסוק בתחום הרכב.

זה שהקוד בסופו של דבר יניע את הרכב זה יפה, אבל אני לא זה שאשב בו, או יהיה קשור לתפעול שלו וכו'.

קצת קשה להסביר בכתיבה את הכוונה שלי.

בנוגע לניהול מוסך,

לפתוח מוסך כעצמאי זו החלטה מעט טיפשית לדעתי. הנפילה מעבר לפינה.

לכן שאלתי אם השכר של מנהל מוסך של יבואנית הוא מתגמל והאם זו לא שאיפה גבוהה מידי לנוכח הקומבינות שקיימות בתחום הזה. ומה הלימודים הנדרשים לשם כך?

נניח מחר אני משתחרר מצהל והמטרה שלי לנהל מוסך מרכזי, מה אני מתחיל ללמוד?

שוב תודה רבה לכולם! אתם עוזרים לי מאוד!!

 

ממה שאני מבין אתה רוצה להתעסק עם רכבים , התפעול שלהם וכו.

האם זה באמת מה שמנהל מוסך עושה ? 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 9 דקות, dorsht כתב:

בדיוק כמו שאם הוא יחליט ללכת לתחום של פיתוח תוכנה לרכב אוטונומי, הנדסת מכונות יהיה פחות רלוונטי.

זה בדיוק הקטע, שזאת אמירה שנשמעת הגיונית אבל היא לא ממש נכונה. פיתוח תוכנה לא נגמר בלעשות קומיט לקוד, יוצאים מוצר שלם.

כן יכול להיות שיהיה צורך במהנדס מכונות בשביל וואטאבר (אני יכול להתחיל לזרוק רעיונות, גם אתה יכול - רק תחשוב טיפה יותר רחב)

זאת בדיוק הנקודה של מה שכתבתי בעמוד הראש - לחשוב רחב. מי שכותב את הקוד עצמו אולי לא יגע ברכב, מי שצריך לטפל בכול מה שימינה או שמאל מזה - יכול להיות שיגע.

 

 

SlowRide כתב:
עם השאלה הזו אתה צריך לפנות לפורום מתאבדים, הבעיה ששם לא תקבל עצות מאנשים עם ניסיון.
Pika007 כתב:
זה כל כך תמים שאני על סף לעניין אותך באופציות למסחר בפורקס.
לפני 1 דקה, יבגניפ כתב:

אני לא פסיכולוג, אבל קראתי את כל הספרים של ג'ורדן פיטרסון חוץ מהאחרון שיצא.

  

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברור שבשביל לנהל מוסך מדמח לא רלוונטי , הכוונה שלי היא שאין סיבה שהוא יסגור לעצמו את הדלת של מדמח\הנדסות למנהם בגיל כל כך צעיר.

עבור ניהול מוסך אין שום תואר מלבד ניהול עסקים וגם הוא לא שווה יותר מידי בהתחשב שכל בנאדם שני חושב שהוא איזה אשף ניהול והולך ללמוד את זה.

ניהול מוסך זה נטו תעודות מלשכת העבודה.

הלפרין, מסכים עם כל מה שאמרת! אבל , אם הוא יאהב את תחום הניהול הרבה יותר מתחום התכנות זה שווה את זה , זאת הנקודה שלי.

עדיף לו לעבוד יותר קשה ולהיות מסופק, מאשר לעבוד יותר "קל" ולהיות מתוסכל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לעבודת ניהול מוסך אתה צריך הנדסאי מכונות/רכב ולעבור מספר קורסי בסיס ולאחריהם קורס מנהלי מוסכים.

שום קשר למנהל עסקים.

יש סיכוי שטעיתי בסדר או בדרישות,אבל זה המסלול בגדול.

 

אם הוא יאהב את תחום הניהול הוא יכול להיות גם ראש צוות פיתוח תוכנה.

 

ניהול נשמע טוב על הנייר,בפועל אתה עלול להפוך לקצין כוח אדם ולוגיסטיקה,ומרוב הזמנות/קבלות ותלושי שכר לחתום עליהם לא יהיה לך זמן להתעסק בלפתור בעיות ברכבים.

 

להיות מכונאי מקצועי אולי יוביל אותך לתחום הדיאגנוסטיקה,וזה מסלול ארוך ולא בטוח.

 

יכול להיות שפורשה מחזיקים מהנדס מכונות בארץ שהוא סוג של סמכות טכנית ומקצועית שגם מקשר עם המומחים בגרמניה למקרה ויש תקלות....אבל כמה כאלה כבר יש?3-4?

עריכה אחרונה על ידי halperin96

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 27.5.2020 בשעה 01:24, חדש123 כתב:

הייתי רוצה להתייעץ איתכם, מה הלימודים הדרושים לניהול מוסך של יבואנית רכב?

מה המסלול? האם זה משתלם? האם השכר מתגמל?

 

האם ניהול מוסך של יבואנית רכב זה שאיפתי מידי? זה רק קומבינות כמו רוב התפקידים הגבוהים בארץ או שזה אפשרי לאדם שרוצה ללמוד ולהתפתח בתחום?

האם צריך ניסיון כבעל מוסך עצמאי לפני?

 

 

 

צריך להיות בעל הסמכה לניהול מוסך, בצע חיפוש בנושא באינטרנט מה הדרישות.

רצוי לימודי הנדסאי מכונות תחום רכב, כדי לזרז את קבלת הההסמכה ולהיות גם בעל אפשרויות מגוונת יותר להתקדם בענף ולאו דווקא בניהול המוסך.

מתגמל? אולי, תלוי במוסך וביבואן, משכורות של  כ 12 אלף וצפונה + תנאים (רכב, טלפון, וכו')  

 

לניהול מוסך של יבואן מבקשים אנשים עם נסיון מוכח של כמה שנים טובות בניהול מוסך של רשת יבואן כלשהו, לרוב תואר ראשון בסיסי (ניהול עסקים למשל) עוזר מאוד ובחלק מהמקרים זה תנאי סף. 

קומבינות? תלוי ביבואן, זה משתנה אני מניח, אבל לרוב אלו אנשים שמגייסים באופן פרטני על ידי "ציידי ראשים" של בכירים בענף הרכב או לרוב, מגיעים מתוך המערכת, אחרי הרבה שנים של עבודה בתפקידים בכירים אחרים במוסך או משרדי מטה היבואן.

 

אם הצד הטכני של תיקון ותחזוקת רכב מעניין אותך, אז ניהול מוסך של יבואן זה לא בשבילך. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 36 דקות, danniel כתב:

מתגמל? אולי, תלוי במוסך וביבואן, משכורות של  כ 12 אלף וצפונה + תנאים (רכב, טלפון, וכו')  

12 אלף ש"ח ברוטו?

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Mitsubishi Space Star Supreme

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מזכיר לי שלפני כמה שנים היה כאן מיהו ששאל על לימודי הנדסה ,השאיפה שלו היתה 7000 ש"ח (ברוטו או נטו? מי זוכר, ממילא ההבדל קטן). אם הבחור באמת כל כך טוב כמו שהוא מתאר בהודעת הפתיחה הוא שווה הרבה יותר מ-12,000 ש"ח לחודש, בודאי לאחר 10 שנות עבודה.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש עתיד 😉 כלי רכב לא יעלמו מעל פני האדמה. הם יהיו שונים מהרבה בחינות אבל לא יהיו חסינים  מכל תקלה אפשרית. אולי פחות חלקים שיכולים להתקלקל, יותר אלקטרוניקה ומחשוב. אבל עדיין יצור מכאני.

תקופת המעבר לחשמל מלא תימשך מן הסתם כעשור ואולי יותר. אבל מקצועות הרכב לא יעלמו. הם ישתנו בודאות אבל לא יעלמו. רכב הוא היה ויהיה עתיר טכנולוגיה ולכן ידרשו בעלי מקצוע על מנת לתחזק ותת שירות. אז אולי לא הייתי לומד שיפוץ קרבורטורים למכוניות ותיקות אבל הכשרה לניהול מוסך בהחלט תתרום. השכר זה כבר נושא אחר, תלוי מעסיק והיצע עובדים.

 

עריכה אחרונה על ידי zaf

למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) ושום דבר לא השתנה סביבי , עדיין רואה נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת בכל נסיעה . עכשיו גם הכל מתועד מלפנים ומאחור ואפשר לשחזר ולהתעצבן שוב ושוב :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 1 שעה, dorsht כתב:

12 אלף ש"ח ברוטו?

אם זה 12 נטו אחרי רכב וטלפון השכר ברוטו צריך להיות באיזור ב23-24,לא נשמע ריאלי למנהל מוסך.

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1417 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...