Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם, הרי אפשר להגיב גם בלי, וממש לא בא לנו להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

Roycohen1979

תופעה מעניינת- ההשפעה של משכך מומנט

Recommended Posts

יש לי אופל אסטרה 2017 1.4L טורבו עם 150 כ״ס . לפני כמה חודשים נתקלתי בכמה אקזמפלרים  שונים שהותקן בהם משכך מומנט, בדיקה של הנושא העלתה שתפקידו הוא לרכך ולהתנגד לתנועת בלוק המנוע בזמן לחיצה על הגז שנגרמת בגלל ההתנגדות של המכונית לתאוצה, המטרה היא להעביר את אותו מומנט שהולך לאיבוד בתזוזה של המנוע ישירות לגלגלים...

עשיתי כמה ניסיונות, תחילה עם משכך היגוי מאסיבי של אופנוע כביש שניתן היה לכוון את מידת ההתנגדות שלו, על הדרך עשיתי ניסיונות במתאמים ותושבות, אכן ראיתי הבדל אבל לא מוחשי וחד משמעי אז החלטתי לעשות את הצעד ולהזמין משכך מומנט תיקני מאיביי.

ההבדל אכן מורגש ובניגוד לתושבות מנוע מחוזקות הוא לא מעביר רעידות מיותרות מהמנוע לשלדה.

אבל כן נתקלתי בתופעה מעניינת- ההתנהגות של הגיר (אוטומטי פלנטרי) השתנתה לחלוטין, מגיר הססן המסרב להוריד הילוכים ודרש התערבות כמעט תמידית ביציאה לעקיפות (לא שתמיד נחוץ על 25 קג״מ כבר ב2000 סל״ד כוח זמין לא חסר לה והיא למעשה מהחזקות ומהירות בקטגוריה), הגיר הפך לגיר שמח שמגיב במידיות ולא מהסס להוריד הילוך ואפילו שניים כשנדרש ממנו.

ככול הנראה העדר התנועה של המנוע (להערכתי הלא מלומדת) משפיע לטובה על תפקודו של ממיר המומנט בגיר.

אז נראה שהרווחתי פעמיים.

למי שיש תובנות בנושא, השגות, הצעות יעול או משהו ללמד אותי שיגרום לי להוריד לחלוטין את הצעצוע שהרכבתי וימנע ממני נזק בלתי הפיך למנוע אשמח לשמוע.

בתמונה- הממיר מומנט מותקן, מתחת לפס פח הקדמי מותקנת תושבת שהכנתי המחלקת את העומס לרצועה רחבה בחזית, בתמונה רואים גם את אחד הניסיונות לבנות תושבת שהתאימה למשכך ההיגוי הישן ועדיין לא הוסרה לחלוטין.

 

CF4DBED5-8EBF-482B-87EF-A1BE7E5AC6FC.jpeg

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

ניסויים עם הרכב מביאים ללימוד הטוב ביותר

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אין שום קשר בין המשכך הזה להתנהגות הגיר. בפרט להורדת/העלאת הילוכים. במקסימום הדבר הזה יכול לעזור לתושבות המנוע (כעין תושבת נוספת) ואולי לגרום ליציאה מיידית יותר מהמקום. לדעתי יש כאן אפקט פלסיבו.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

להערכתי המשכך כן גורם לאיזושהי תופעה, אני נוסע איתו כבר מעל שבוע ואם בעבר הרכב היה סרבן הורדת הילוכים ברמה שהייתה גורמת לי לעבור לשליטה ידנית ביציאה לעקיפות לדוגמא (אני עוקב באדיקות על פעולות הגיר בנהיגה אגרסיבית על מנת להימנע ולצמצם את הסיכוי לLSPI), היום בנגיעות עדינות הרבה יותר על הדוושה הגיר מוריד הילוך עד שהוא כמעט ומייתר את הצורך שלי להתערב בפעולת הגיר.

ההשערה שלי היא שהעדר התנועה של המנוע משפיעה על מהירות התגובה של ממיר המומנט והתנועה שלו לאורך הציר בתוך הגיר.

מבחינת יציאה מהמקום ומהירות תגובה אכן ישנה השפעה, שמתי לב לדבר נוסף והוא פרפור צמיגים קל בהעברות הילוכים בנהיגה אגרסיבית גם בין ראשון לשני ולעיתים גם בין שני לשלישי, כשבקרת האחיזה מנותקת (ישנה אפשרות אמלי לנתק את כל ההגנות לגמרי בדרך שאינה מופיעה בספר הרכב ) על ידי לחיצה של 7 שניות על כפתור ביטול בקרת האחיזה, הודעת אזהרה מופיעה על לוח השעונים והרכב מוותר כמעט על כל ההגנות שלו מלבד מנתק ההצתה שבעבר לא הייתי מתקרב אליו.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

היכן נתקלת ברכבים בהם בוצע השינוי, בישראל או בחו"ל?
מה הרקע להתקנה ברכבים אלו?


פיספסת אה הו, אה הו, פיספסת, אה הו. פיספסת, נפלת על פז'ו.

אתה רוצה להתאבד נסה ליפול על שברולט.

פיספסת, פיספסת אה הו.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

ראיתי בארץ 2 כלים אחד הונדה אס2000 והשני מאזדה 3 חבוטה בפזורה, שניהם שיבחו את המשכך אז עשיתי בדיקות בפורומים בחול ובעיקר בערוצי יו טיוב שהסבירו על ההתקנה היתרונות וסרטון אחד שהראה את השיפור בתגובת הדוושה כשהרכב על דיינו, אני מניח שחיפוש נוסף היה נותן עוד תוצאות, חיוביות יותר או פחות. 

יש הרבה חומר על זה ביו טיוב עם הסברים די מפורטים...

 

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
בתאריך 22.5.2020 בשעה 19:03, Roycohen1979 כתב:

להזמין משכך מומנט תיקני מאיביי.

ההבדל אכן מורגש ובניגוד לתושבות מנוע מחוזקות הוא לא מעביר רעידות מיותרות מהמנוע לשלדה.

 

מי העביר אותו תקן?

בדקת תושבות מנוע מחוזקות לצורך ההשוואה?

עזוב מחוזקות, בדקת מול תושבות מקוריות חדשות?

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אין לי בעיה עם תושבות המנוע, בטח לא אחרי 50K שהאוטו עבר.

תושבות מחוזקות זה רעיון אבל יקר יותר ומעבירות רעידות באופן קבוע ואת משכך המומנט לא מרגישים, היו לי תושבות מחוזקות בE30 שהייתה לי בעבר והן בהחלט הורגשו.

אני לא מאמין שישנה תקינה ישראלית למשכך, לא חושב שיש צורך כמו שאף אחד לא רץ להעביר תקינה ישראלית לחלקי חילוף שמזמין מחו"ל או לכל מוצר שמגיע מעלי אקספרס.

כרגע אני מרוצה, שיפור יפה בהרגשה בעלות של כמה עשרות דולרים בלבד.

מוזמן לבוא ולנסות בעצמך. הפירוק קל מאוד, בורג אחד והוא משוחרר, נתתי לאחרים בסביבתי לעשות סיבוב עם ובלי והם הרגישו את ההבדל.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
ראיתי בארץ 2 כלים אחד הונדה אס2000 והשני מאזדה 3 חבוטה בפזורה, שניהם שיבחו את המשכך אז עשיתי בדיקות בפורומים בחול ובעיקר בערוצי יו טיוב שהסבירו על ההתקנה היתרונות וסרטון אחד שהראה את השיפור בתגובת הדוושה כשהרכב על דיינו, אני מניח שחיפוש נוסף היה נותן עוד תוצאות, חיוביות יותר או פחות. 
יש הרבה חומר על זה ביו טיוב עם הסברים די מפורטים...
 
מהפוסט הראשון הבנתי שראית את השדרוג הזה על אסטרה K.
מבלי להכנס ליעילות של המשכך נשמע שמשהו בהתנהגות הגיר אצלך ברכב לא תקין. מהיכרותי עם הדגם, הגיר דווקא משתף פעולה יפה מאד ולא דורש התערבות ידנית (וברוב המכוניות אני כן מתערב ידנית...).

שי

פיספסת אה הו, אה הו, פיספסת, אה הו. פיספסת, נפלת על פז'ו.

אתה רוצה להתאבד נסה ליפול על שברולט.

פיספסת, פיספסת אה הו.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

בעיית הגיר העצלן עלתה גם בסיקורי רכב שקראתי עליה עוד לפני הקניה, נאמר גם שם שהגיר אמנם שופר מהגרסה הקודמת אבל עדיין ממהר להעלות הילוכים ולא ממהר להוריד אותם.

זאת לא האסטרה הראשונה שנהגתי עליה כשחיפשתי רכב לקנות ואצל כולן היתה לי ההרגשה הזו.

אני לא ממהר לחפש תקלות ובעיות ברכב אין מעין.

לפני כשעה, שי כתב:

מהפוסט הראשון הבנתי שראית את השדרוג הזה על אסטרה K.
מבלי להכנס ליעילות של המשכך נשמע שמשהו בהתנהגות הגיר אצלך ברכב לא תקין. מהיכרותי עם הדגם, הגיר דווקא משתף פעולה יפה מאד ולא דורש התערבות ידנית (וברוב המכוניות אני כן מתערב ידנית...).

שי

דוגמא לאחת מהביקורות האמורות על הגיר העצלן של האופל, ישנן הרבה ביקורות כאלו.

אתה יודע מבחן דרכים זה בסופו של דבר סובייקטיבי, בוחנים שלוקחים קיה פיקנטו לנס הרים ומתלוננים על תת היגוי לא באמת עושים עבודה רצינית (לדעתי) כיוון שבוחנים רכב במקום הראוי לו. 

ישנם כאלה שיפריע להם התיבת הילוכים ואחרים לא ירגישו בכך, לי בניגוד לכתוב בלינק כן מפריע לפעמים המוסתר על ידי קורה A, זה הכול בתנוחת נהיגה...

בכל אופן אני מאוד מרוצה מההתקנה שעשיתי ובכלל מהאופל והיכולות שלה.

 

http://www.gear.co.il/כתבות_רכב/2016-07-12-N01-מבחן-אופל-אסטרה

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...