Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם, הרי אפשר להגיב גם בלי, וממש לא בא לנו להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פבל

מבחן דרך: מרצדס CLA35 AMG

Recommended Posts

חשבתי לעצמי שבנאדם עם כסף פשוט קונה כי למה לא. עוד כוח וקצת חרקות ברמזור זה תמיד כיף גם ל״פשוטי העם״ (מבחינת רמת נהיגה ספורטיבית, לא סטטוס כלכלי אובייסלי)

 

בתכלס אני לא מבין למה שמישהו שכבר הגיע לסכומי עתק כאלו לא יביא את התוספת הנדרשת וכבר ילך עד הסוף על ה 45 אם הוא כבר מחפש מכונת ביצועים מטורפת לתפור איתה את המסלול. נראה לי שעכשיו אני מבין יותר את מורנינג ששואל למי בדיוק הרכב הזה מיועד.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני כשעה, Doron_Z כתב:

חשבתי לעצמי שבנאדם עם כסף פשוט קונה כי למה לא.

מישהו חכם פעם אמר לי, "אנשים עשירים לא נהיו עשירים מזה שהם בזבזו כסף בלי הכרה".

התוספת ל-45s היא 100K - או 20% לא תוספת פעוטה בשום קנה מידה, בטח כשמדובר על רכב שגם ככה יקר הרבה יותר מכל מה שאיכשהו אפשר להגדיר כמתחרה.

 


מתלבטים לגבי הרכב הבא? רוצים לדעת אם הרכב שיש לכם הוא הרכב שהכי מתאים לכם? בואו לשאול את מתי.

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

נתקלתם בסקופ? ראיתם משהו חדש לפני כולם? רוצים לסכם תקופה עם המכונית? שלחו לנו למייל ונפרסם את זה במגזין שלנו.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

100K אחרי שהוצאת יותר מחצי מיליון על רכב חדש לא נשמע לי כבר נורא אבל אני בכלל לא יכול לדמיין סכומים כאלה אז מי יודע 🤷‍♂️

 

מה שכן תסכים איתי שהמיצוב של הרכב של "אם אתם מחפשים סוג של AMG הוטהאץ' אבל נתקעתם בחצי מיליון אז הנה הפשרה שלכם" הוא קצת תמוה. 

 

בעולם של ה"עניים" זה נראה לי מתרגם להנה פיג'ו 308GTI עם 250 כוח עם ברקסים פשוטים יותר ללא דיפרנציאל בעשר אלף ש"ח פחות מהגרסה האמיתית עם ה 270 כוח, הדיפרנציאל והברקסים הענקיים"

 

גם את הגרסה הזו של פיג'ו בחו"ל אני לא מבין וכך גם את הרכב הזה. 

 

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 11 דקות, Doron_Z כתב:

100K אחרי שהוצאת יותר מחצי מיליון על רכב חדש לא נשמע לי כבר נורא אבל אני בכלל לא יכול לדמיין סכומים כאלה אז מי יודע 🤷‍♂️

 

מה שכן תסכים איתי שהמיצוב של הרכב של "אם אתם מחפשים סוג של AMG הוטהאץ' אבל נתקעתם בחצי מיליון אז הנה הפשרה שלכם" הוא קצת תמוה. 

 

בעולם של ה"עניים" זה נראה לי מתרגם להנה פיג'ו 308GTI עם 250 כוח עם ברקסים פשוטים יותר ללא דיפרנציאל בעשר אלף ש"ח פחות מהגרסה האמיתית עם ה 270 כוח, הדיפרנציאל והברקסים הענקיים"

 

גם את הגרסה הזו של פיג'ו בחו"ל אני לא מבין וכך גם את הרכב הזה. 

 

גם פיג'ו לא באמת הבינו אותה והיא בוטלה לא הרבה אחרי השקת הרכב.

  • עצה טובה! 1

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 20 דקות, Doron_Z כתב:

100K אחרי שהוצאת יותר מחצי מיליון על רכב חדש לא נשמע לי כבר נורא אבל אני בכלל לא יכול לדמיין סכומים כאלה אז מי יודע 🤷‍♂️

 

מה שכן תסכים איתי שהמיצוב של הרכב של "אם אתם מחפשים סוג של AMG הוטהאץ' אבל נתקעתם בחצי מיליון אז הנה הפשרה שלכם" הוא קצת תמוה. 

 

בעולם של ה"עניים" זה נראה לי מתרגם להנה פיג'ו 308GTI עם 250 כוח עם ברקסים פשוטים יותר ללא דיפרנציאל בעשר אלף ש"ח פחות מהגרסה האמיתית עם ה 270 כוח, הדיפרנציאל והברקסים הענקיים"

 

גם את הגרסה הזו של פיג'ו בחו"ל אני לא מבין וכך גם את הרכב הזה. 

 

אתה לא צריך לדמיין חצי מיליון. דמיין מה זה להוסיף 20%. אתה מתכנן להוציא 100K (או 50 או 30) על רכב. האם תוציא עוד 20 (או 10 או כמה ש-20% מ-30 לא יהיה) בשביל עוד (ואני מפחית בכוונה מגודל השינויים. אני יודע שיש יותר הבדלים) - אתה יושב? - 0.9 שניות למאה קמ"ש, "מצב דריפטים" ועוד כל מיני דברים שסיכוי לא רע שלא תדע לנצל? או שהביצועים המשוגעים של הדגם הזה יספקו אותך?

כי בוא, עם כל הרצון הטוב ותפיסת התחת שאנחנו הנהגים הכי טובים בעולם, גם במסלול צריך לדעת מה עושים כדי להוציא מגרסאות ה-45 את המקסימום. אלה כבר לא הוט האצ'ים חמודות. אלה מכוניות עם ביצועים של פרארים ולבמורגיניות של לפני 15 שנה, שזה לא כזה הרבה זמן במונחים של מכוניות בסדרי גודל כאלה. 

 

דווקא בחו"ל קיימות הרבה מאוד גרסאות ביניים להרבה מאוד מכוניות. אני לא רוצה להגיד "לכולן" כי יתפסו אותי במילה, אבל אני לא זוכר הרבה מכוניות עם גרסה ספורטיבית ובלי איזו גרסת ביניים. כנראה שיש להן מספיק ביקוש. אצלנו זה לא תופס כי המחירים שלהן באופן מסורתי גבוהים מדי וקרובים מדי לגרסאות האמיתיות (ע"ע פיג'ו 308GT). דווקא כאן - לטעמי - הפער הגיוני מאוד.

 

אותה פיג'ו, אגב, לא המריאה בארץ בדיוק בגלל מה שכתבת, כי היא הייתה גרסה מופשטת משמעותית, בהנחה קטנה מדי. אבל אם היא הייתה עולה 152K (מקביל ל-20% פחות מה-190 של ה-GTI) ולא 175K (קצת פחות מ-8% פחות) כנראה שהמצב היה שונה (ע"ע לאון 1.8/2.0 ליטר).

 

לפני 9 דקות, Morningstar כתב:

גם פיג'ו לא באמת הבינו אותה והיא בוטלה לא הרבה אחרי השקת הרכב.

פיג'ו ביטלו (והחזירו, ושוב ביטלו ושוב החזירו ושוב ביטלו ו.. .הבנת את הקטע) פחות או יותר את כל הליין הספורטיבי שלהם בגלל תקנות פליטה. אין קשר ל"הבינו" או לא. 


מתלבטים לגבי הרכב הבא? רוצים לדעת אם הרכב שיש לכם הוא הרכב שהכי מתאים לכם? בואו לשאול את מתי.

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

נתקלתם בסקופ? ראיתם משהו חדש לפני כולם? רוצים לסכם תקופה עם המכונית? שלחו לנו למייל ונפרסם את זה במגזין שלנו.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 7 דקות, פבל כתב:

פיג'ו ביטלו (והחזירו, ושוב ביטלו ושוב החזירו ושוב ביטלו ו.. .הבנת את הקטע) פחות או יותר את כל הליין הספורטיבי שלהם בגלל תקנות פליטה. אין קשר ל"הבינו" או לא. 

תוודא את זה... עד כמה שידוע לי הגרסא של ה 250 בוטלה גם כשה 270 המשיכה...

 

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אה, הבנתי איפה הטעות שלי. אתם מדברים על הגרסה המוחלשת של ה-GTI, אני דיברתי על ה-GT. 

זו ממש (אבל ממש!!) לא השוואה נכונה. ההשוואה הנכונה היא ל-GT. כי הפערים בין ה-35 ל-45 הרבה יותר גדולים מאשר עוד 10% כ"ס וברקסים יותר גדולים. זה גם עניין של אופי, כנראה שה-308 גם בגרסת ה-250 הרגישה מאוד track focused, אז הפשרות שהיו צריכים לעשות על הכביש לא היו משמעותיות לעומת התמורה שקיבלו במסלול, אז כולם כבר קנו את הגרסה היותר מוכוונת מסלול.


מתלבטים לגבי הרכב הבא? רוצים לדעת אם הרכב שיש לכם הוא הרכב שהכי מתאים לכם? בואו לשאול את מתי.

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

נתקלתם בסקופ? ראיתם משהו חדש לפני כולם? רוצים לסכם תקופה עם המכונית? שלחו לנו למייל ונפרסם את זה במגזין שלנו.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 2 דקות, פבל כתב:

אה, הבנתי איפה הטעות שלי. אתם מדברים על הגרסה המוחלשת של ה-GTI, אני דיברתי על ה-GT. 

זו ממש (אבל ממש!!) לא השוואה נכונה. ההשוואה הנכונה היא ל-GT. כי הפערים בין ה-35 ל-45 הרבה יותר גדולים מאשר עוד 10% כ"ס וברקסים יותר גדולים. זה גם עניין של אופי, כנראה שה-308 גם בגרסת ה-250 הרגישה מאוד track focused, אז הפשרות שהיו צריכים לעשות על הכביש לא היו משמעותיות לעומת התמורה שקיבלו במסלול, אז כולם כבר קנו את הגרסה היותר מוכוונת מסלול.

לא נכנסתי להשוואה, רק למה שדורון רשם

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הוא כתב "זה מיתרגם ל..." שאני מכיר כ"השוואה".

לכן לדעתי ההשוואה בין הגרסאות של ה-308GTI לבין הגרסאות של ה-CLA לא נכונה. כי הפערים בין שתי זוגות הדגמים האלה שונים מהותית.


מתלבטים לגבי הרכב הבא? רוצים לדעת אם הרכב שיש לכם הוא הרכב שהכי מתאים לכם? בואו לשאול את מתי.

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

נתקלתם בסקופ? ראיתם משהו חדש לפני כולם? רוצים לסכם תקופה עם המכונית? שלחו לנו למייל ונפרסם את זה במגזין שלנו.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

נסעתי לאלפים ביולי האחרון ושכרתי את האחות הקצרה.

פעם ראשונה שאני נוהג על רכב חזק וחושב שזו הייתה הבחירה הטובה ביותר לחסר ניסיון כמוני - הרגשתי כאילו הרכב מחובר לכביש עם מסילה, שאני תכננתי, והכל ילך לפי מה שאני מתכנן ושום דבר לא יתפקשש. 

כך היה.

אחרי יומיים זה טיפה התחיל לשעמם :)

 

אה וסביבת הנהג פשוט מדהימה!

75DFEB8B-2FEB-43E9-B2F4-3422F2F8F54A.jpeg

14DA8A9B-B484-4BF1-A468-623E68D78CC1.jpeg

עריכה אחרונה על ידי AsafRS
  • מעניין 2

Chevy Spark 1.4L

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 3 שעות, פבל כתב:

הוא כתב "זה מיתרגם ל..." שאני מכיר כ"השוואה".

לכן לדעתי ההשוואה בין הגרסאות של ה-308GTI לבין הגרסאות של ה-CLA לא נכונה. כי הפערים בין שתי זוגות הדגמים האלה שונים מהותית.

 

נראה לי שלקחת את המשפט שלי באופן מילולי מדי עם ההשוואות של האחוזים. 

 

יותר התכוונתי לעיקרון של דגם ביניים שהוא לא מספיק זול ומצד שני לא מספיק הדבר האמיתי כדי שיבחרו בו.

 

אני חושב שגם אם נכנס לראש שלך, לבנאדם שמוציא מעל חצי מיליון תוספת של 20 אחוז יכולה להיות משמעותית פחות מאשר תוספת של 10 אחוז עבור אדם שקונה רכב זול בהרבה. 

 

הייתי שמח לשמוע נתוני מכירות של הדגם הזה מול ה 45, אם הוא נמכר במספרים יפים ולא כמעט כולם אוטומטית הולכים על ה 45 אז אני אשתוק סופית ואבין שכן יש לזה ביקוש :)

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

קצת מרגיש לי כאילו אני מגן על מרצדס או על התמחור של ה-CLA, אני לא. רק שזה יהיה ברור. 

איך אתה מגדיר "לא מספיק זול"? כי גם ה-CLA הרגילות יקרות נורא (יקרות מדי לטעמי). אבל אם נבחן את כל הדגמים של ה-CLA בוואקום, בלי שום התייחסות למכוניות אחרות, אז דווקא התמחור של ה-35 (470K) ביחס לדגמים האחרים לא כזה גרוע. למעשה הוא בדיוק באמצע בין ה-250 (שעולה 370) ל-45 (שעולה 570). אם כבר, הדגם שאמור להוות את המאסה העיקרית של המכירות, ה-200, מתומחר לא לפי אותו "סרגל" (336).

 

מבחינת נתוני מכירות, נוסעות היום 3 יחידות של ה-35 ו-4 של ה-45. אבל זה אנקדוטלי לחלוטין ואי אפשר באמת להבין מהנתונים האלה הרבה כי רכב אחד או שניים לפה או לשם משנים לחלוטין את התמונה. 

דווקא אצל ה-A המצב יותר מובחן, עם 8 יחידות של A35 ורק שתי 45 (פערי המחיר שם דומים - 423 מול 520).

  • מעניין 1

מתלבטים לגבי הרכב הבא? רוצים לדעת אם הרכב שיש לכם הוא הרכב שהכי מתאים לכם? בואו לשאול את מתי.

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

נתקלתם בסקופ? ראיתם משהו חדש לפני כולם? רוצים לסכם תקופה עם המכונית? שלחו לנו למייל ונפרסם את זה במגזין שלנו.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אוקיי הבנתי אותך, זה באמת מתבלט כשרואים עד כמה דגמי הכניסה יקרים כל כך ונותנים הרבה פחות. 

 

ואומנם אין data גדול לעבוד איתו אבל גם הנתונים המעטים שיש מראים שכן יש לדגם הזה דרישה אז כנראה שמרצדס יודעים מה הם עושים איתו. 

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 7 שעות, Doron_Z כתב:

100K אחרי שהוצאת יותר מחצי מיליון על רכב חדש לא נשמע לי כבר נורא אבל אני בכלל לא יכול לדמיין סכומים כאלה אז מי יודע 🤷‍♂️

 

מה שכן תסכים איתי שהמיצוב של הרכב של "אם אתם מחפשים סוג של AMG הוטהאץ' אבל נתקעתם בחצי מיליון אז הנה הפשרה שלכם" הוא קצת תמוה. 

 

בעולם של ה"עניים" זה נראה לי מתרגם להנה פיג'ו 308GTI עם 250 כוח עם ברקסים פשוטים יותר ללא דיפרנציאל בעשר אלף ש"ח פחות מהגרסה האמיתית עם ה 270 כוח, הדיפרנציאל והברקסים הענקיים"

 

גם את הגרסה הזו של פיג'ו בחו"ל אני לא מבין וכך גם את הרכב הזה. 

 

 

 זה לא שמרצדס המציאו את הקבוצה הזו. זה קיים גם אצל אודי, BMW ואפילו אצל טסלה. ההגיון בלקנות את דגמי הביצועים לייט הוא כי בד"כ גרסאות הקצה מקריבות חלק גדול מהשימושיות עם חישוקים בגודל פסיכי שמתפנצ'רים מכל בור, מתלים מונמכים שגורמים לגחון לגרד את הכביש, וצמיגי ספורט קיצוניים שצריך להחליף כמו גרביים (ולא מתאמים לחורף במדינות בהן יש כזו עונה). צריך גם לזכור, שבמירוץ ההספק המטורף גם מכוניות הקו השני מספקות היום ביצועים שרק לפני עשור או שניים נחשבו לביצועים של מכוניות אקזוטיות. נתוני המכירות לא משקרים - אמל רוב היצרנים דגמי הקו השני מוכרים הרבה יותר יחידות מדגמי הקצה.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...