Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פרוייקט SCARGO יוצא לדרך - התקנה בDS5 שנת 2014


 שיתוף

פוסטים מומלצים

לקחתי היום צילומי מסך - תשעה, אחד של כל רמקול מהכוונים של הפרימה - אעלה אותם במהלך יום ראשון. 

כל כך חשוב לעשות "מודל טכני" ולבדוק את הדברים לפני שמכניסים לרכב איפה שיותר קשה לעבוד בנוחות.

את הפורזה אתחלתי כשהערוצים לרמקולים הפוכים לאלו שבפרימה - לו הייתי מתקין עכשיו ברכב, הטוויטרים היו מנגנים 60 הרץ ושלום להם וכך גם הטוויטרים והמידריינג'ים היו מגושרים זה לזה - אבוי. 

 

בכל מקרה - עוצר לשניה אחת כי הפרוייקט הזה כבר מזמן עבר את המטרה שלו.

 

המטרה של הפרוייקט היתה לבדוק מה המינימום שלי של רכיבים שאני יכול להגדיר כמערכת שעונה על הצרכים שלי ובחיי עברתי את המינימום הזה כבר מקודם כשעשיתי שני שינויים עיקריים - 

 

1. החלפתי את המידבאסים המקוריים במוראל 602 - המקוריים היו מספיק טובים בחיי.

2. החלפתי את הפרימו 8 לאולטימו. 

 

אז - מה המינימום שלי? 

 

אני מגדיר את המינימום שלי כך - 

 

1. מסלול דיגיטלי בין הHU לDSP וFULLDA לרמקולים הקטנים. 

2. הגברה לפחות 20 וואט לטוויטר, 50 וואט למידריינג', 150 וואט למידבאס ולפחות 300 וואט לסאב וופר. וזה על רמקולים נצילים מעל 87 דיבי לפחות. 

3. סט שני חלקים - לא חייב שלושה אבל מיד-טוויטר במקרה שכזה או סט שני חלקים בו המידבאס עולה גבוה והטוויטר במרחק של עד 30 ס"מ ממנו. 

4. סאב 10 אינטש נציל 

5. התקנה ובידוד טובים לפחות בדלתות, תלוי באיכות ההרכבה והחומרים של הרכב.

6. כוונים בלתי מתפשרים. 

 

עכשיו שאני יודע מה המינימום שלי אני גם יודע כמה זה מספיק בשבילי וזה יהיה בדיוק המעבר לפרימה פורזה - וכן, שוקל מיד 3.5 אינטש במקום ה2.5 אינטש בהמשך. 

 

אובר קיל זה כבר DSP ספינת דגל עם מגברים בעלי ספקי כוח גדולים. 

 

אחד הפרוייקטים הכי מעניינים אם לא המעניין מכולם שיצא לי לעשות. 

 

נהניתי מאוד מפרוייקט הCARPC והטאבלט שעברו איתי שני רכבים. 

נהניתי מאוד מהסטאפ שני חלקים שהיה לי עם מיד טוויטר של CDT ונהניתי מאוד מסטאפים של 2 וגם 3 חלקים בקיק פאנלים. 

 

אבל זה היה פשוט תענוג אדיר להתחיל פרוייקט שאני מרים בו מערכת מינימלית ומשדרג כל פעם חלק אחרי שמיציתי את כל הפוטנציאל של המערכת והחלק ששודרג הוא החוליה החלשה. 

 

אמשיך בראשון עם העלאת פוסט של העתקת כוונים.

 

  • אהבתי 1
  • מעניין 1

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 205
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

מה זה מודל טכני, חייב?

עריכה אחרונה על ידי kalmangar
  • מצחיק 1

-KIA RIO 2014 HATCHBACK-

HU: JOYING 8" Optical Out-> DSP: Helix Pro MK2 -> Amp: Zapco Z-150.6 AP

Front: Scanspeak 16W/4531G06 + Hybrid Audio X3-CP + Hybrid Audio X1

Sub: 2x UnderSeat JL-AUDIO ACP108LG-W3v3

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

העתקתי עכשיו תוך כדי עבודה את כל ההגדרות על פי המסכים הבאים: 

 

וופר שמאל - 

 

front-left-woofer-1-2.thumb.JPG.1991185a3fefe1d4347e1518eb1aa4ad.JPG

 

וופר ימין 

 

front-right-3-4.thumb.JPG.c35e115d4586c0a84414a437d0fbd8a8.JPG

 

מיד שמאל - 

 

left-mid-5.thumb.JPG.247917b81f21a8101aaaaab9eff0afaa.JPG

 

מיד ימין 

 

right-mid-6.thumb.JPG.21b7b7d7148ad70f2f29e78431c63ebc.JPG

 

טוויטר שמאל

 

left-tweet-7.thumb.JPG.105e28ccfa19debcdece622c277a5b44.JPG

 

טוויטר ימין 

right-tweet-8.thumb.JPG.25a46b86c64c994d5acddd7965bf5abb.JPG

 

סאב 

 

subwoofer-9.thumb.JPG.2bd351986a2d3e918b6dadd556f4a9b3.JPG

 

 

בפריסט A העתקתי ידנית גם את כל האיקולציה. 

בפריסט B העתקתי בלי איקולציה 

 

אתחלתי לפני כן את הפורזה מחדש בכדי שהחיווט של הרמקולים יתאים למיפוי של היציאות אליהם. 

 

בדקתי אחרי כיבוי והדלקה שההגדרות נשמרות. 

 

הסאב ישאר חתוך לבינתיים 40-60 - לא אוהב שיש רעידות וזה ממש כיף קבל מסאב 12 כזאת מסה ב60 הרץ בלי כל הרעידות. 

רק שזה סאב 12 ואני מבין עכשיו מה פספסתי - וטוב שכך. 

 

עכשיו הפרוזה נכנס למחסן עד אחרי תחילת אוגוסט או לתקופת החגים. 

  • לא הבנתי... 1
  • מעניין 2

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתמול בדקתי איך הסאב הזה נשמע כשמורידים את החסימה שלו מלמטה (סאבסוניק) ל30 ואז גם ל20 

 

בחיי מדהים. אני רגיל לזה שסאב וופר שמנגן בתדר 20 הרץ מעיד את הרכב ככה שהטיבעיות של כלי נגינה קלאסיים ואפילו אלקטרונים נפגמת בגלל שהכל רועד. 

 

ולא, זה לא קורה עם הסאב הזה והרכב הזה והתיבה הזו - באס אדיר! באמת, אין דרך אחרת לתאר את זה אבל "שקוף" לשאר המוזיקה - גיטרת באס לא מופרעת ונשמרת טבעית, קולות של זמרים לא מהווים שום גורם שפולש לתוך הסאב וופר וכך הלאה. 

 

לחודש הקרוב אני עם הפרימה הישן וחודש הבא אני כבר אעבור לפורזה. 

 

אבל לבינתיים רציתי לכתוב כאן על אפליקצייה שנועדה לבצע ולקסטם אוטומציה באנדרואיד - משהו חמוד ויעיל שנחשפתי אליו דרך רודי קים, חבר לתחום ומכוון מקצועי. 

 

MACRODROID

 

בכל פעם שאני נכנס לרכב, בגלל שאני ללא סים כפול, אני לוחץ על הפעלת ההוט ספוט וצריך לבצע את זה לפני פתיחת הרכב בכדי שהחיבור יהיה מיידי.

 

כשאני יוצא מהרכב - הפעולה ההפוכה. 

 

בעזרת מאקרודרואיד - יצרתי שתי פעולות מאקרו

 

1. - בזמן מאורע BT - מסוג חיבור למכשיר הJOYING - מפעיל הוט ספוט. 

2. בזמן מאורע BT - מסוג ניתוק ממכשיר הJOYING - מכבה הוט ספוט ומפעיל חזרה WIFI. 

 

בכדי להפעיל את הווייפיי המאקרודרואיד ביקש להתקין אפליקציית עזר בשם מקרו דרואיד הלפר - הייתי צריך לבצע הרשמה זריזה לאתר שלהם והופס הכל עובד ועובד כמו שעון שווייצרי! 

 

תענוג - למי שרוצה יותר מידע: 

 

 

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אוטומציה בתחום העצלנות לרכב,

מדהים!

 

יש לך מזל שאין לך אייפון , לי יש את הFIIO ואחת הסיבות שאני לא משתמש בו זה לפתוח הוט ספוט כל פעם…מתיש 

  • מעניין 1

-KIA RIO 2014 HATCHBACK-

HU: JOYING 8" Optical Out-> DSP: Helix Pro MK2 -> Amp: Zapco Z-150.6 AP

Front: Scanspeak 16W/4531G06 + Hybrid Audio X3-CP + Hybrid Audio X1

Sub: 2x UnderSeat JL-AUDIO ACP108LG-W3v3

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, kalmangar כתב:

יש לך מזל שאין לך אייפון

זה לא עניין של מזל... אתה תצטרך לירות בי בכדי שאקח אייפון. 

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודש מאוחר יותר...

טוב, 

 

אז ביום שישי האחרון עזרתי אומץ - ירדתי למטה לחניון וניגשתי אל הקרוקומבוש ונשאתי תפילה לזה אשר במרומים - שמור נפש עבדך כי עומד לנתק מצבר צורפתיה אנוכי! 

 

וניתקתי 

 

1.thumb.jpg.2acc3933d21ec6d39ab1a09a9d0f1bec.jpg

 

ניגש למושב הנוסע - מביט בחיווט ומבין שהניתוק יהיה מאוד זריז 

 

2.thumb.jpg.2919c3e2943cb84c7d670294d1107e6f.jpg

 

והאח הקטן - אודיסון פרימה 8.9 ביט יצא החוצה 

והאח הגדול אודיסון פרימה פורזה 8.9 ביט נכנס פנימה כשהוא בקושי בקושי נכנס ברוחב והייתי צריך להזיז קצת ידנית את הצמה של כרית האוויר של המושב - חיבור חוטים וההחלפה בוצעה. 

 

3.thumb.jpg.366579e79b7a4b621d78fd77208477e5.jpg

 

נשאתי תפילה לזה אשר במרומים - שמור נא עבדך כי עומד לחבר מצבר צורפתיה אנוכי! 

 

ונשאתי הודיה כאשר הכל חזר לחיים ופעל כאילו וכלום לא קרה.

 

 

אז - רשמים ראשוניים מ - Audison Forza 8.9bit

 

העתקתי מקודם את הכוונים ידנית ורק הייתי צריך לפתוח את הסאב ל20 הרץ מלמטה במקום 40 הרץ 

מגביה ווליום ממצב MUTE בעדינות בעדינות לראות שהכל מנגן ושכל רמקול הוא הרמקול שאמור להיות. 

 

וזה פשוט - סוג של - 

 

מצד אחד וואו! - על הרגע הראשון - משהו בנוכחות של המערכת הרבה הרבה יותר בא לידי ביטוי. 

ומצד שני - זה סוג של, נשמע אותו דבר? 

 

ואז אני מבין באיזה ווליום אני נמצא ורגע - זה לא היה נשמע ככה בכלל בווליום הזה. 

 

לאחר שלושה ימים אני יכול לאמר שההבדל הוא לא באופי הצליל ולא בגוון - הסטייג'ינג והאימג'ינג פחות או יותר באותו - הטעם\ניחוח 

 

אבל הדינאמיות של המערכת - כמות הצליל והעוצמה שלו בכל רגע נתון - בייחוד בעוצמות השמע הנמוכות יותר הרבה הרבה יותר - עשיר. 

 

התמונה מרגישה בכולל קצת יותר גדולה ומקיפה והכל יותר נעים - יש פשוט יותר מהכל. 

 

מסקנות

 

במקרה הזה - אני לא מופתע.

נקודת המוצא שלי היתה מגברון שמפיק 35 וואט לערוץ שאולי מספיק לטוויטרים אבל המידבאסים בכלל לא הצליחו לבוא לידי ביטוי וזה כשהם בגישורים והמידריינג'ים היו מעט חלשים. 

 

מה שיש לי עכשיו זה מידבאסים שפשוט מנגנים מדהים - עברתי מ130 וואט בגישור עם באס בוסט מופעל בנדיבות על המידבאסים - ל260 וואט בגישור עם באס בוסט כבוי. 

 

מידריינג'ים מלאי בשר למרות היותם 2.5 אינטש 

וטוויטרים סופר חיים ומלאי אוויר

 

הסאב לעומת זאת התרכח קצת כלפיהם וזה נהיה מאוד מאוד - נעים - וחזק. 

 

אם הייתם שואלים איך הייתי משווה בין החוויה לפני החלפת המגברון לבין זו שאחרי הייתי אומר שזה ההבדל בין לאכול את אותו סוג מרק - רק שפעם אחת הוא מרק דל ופעם אחת סמיך ועשיר - בשני המקרים מאוד מאוד טעים. 

 

היו לי מחשבות לבצע עוד שיפורים במערכת טרם ההחלפה - נכון לעכשיו פשוט לא חסר לי מהמערכת כלום כרגע - רוצה לנסוע איתה תקופה - כמה חודשים לפני שאשנה משהו אם בכלל כבר. 

 

 

  • אהבתי 1
  • מעניין 1
  • רעיון טוב! 1

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סיכום כי את אדי צריך לסכם:

אודיסון 8.9 ביט + מורל הייבריד וופר =no no only 35 rms 

אודיסון פרוזה 8.9 ביט + מורל היבריד וופר = less no cuz 70w

 

אני היית עומרי, אתם הייתם אתם, שמחתי להיות לשרותכם.

  • מצחיק 1
  • מעניין 1

-KIA RIO 2014 HATCHBACK-

HU: JOYING 8" Optical Out-> DSP: Helix Pro MK2 -> Amp: Zapco Z-150.6 AP

Front: Scanspeak 16W/4531G06 + Hybrid Audio X3-CP + Hybrid Audio X1

Sub: 2x UnderSeat JL-AUDIO ACP108LG-W3v3

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טעות - 

 

וופר מוראל הייבריד 602 על זוג ערוצים מגושר ל130 וואט  (35 ב4 אוהם 65 ב2 אוהם ובגישור 130) 

 

-> פורזה - אותו 602 מגושר על זוג ערוצים ל260 וואט (85 ב4... ) 

 

המידריינג' קפצו מ35 וואט ל85 

הטוויטרים מאזור ה20 וואט ל40 כי הם 8 אוהם 

 

שכחתי לציין שהחיווט ל602 הוא עדיין המקורי - על הפרימה הם בקושי זזו אבל הייתי ממש בספק אם זו באמת הסיבה ולא פשוט ספק כוח קטן שלא ממש בנוי שביל להזיז כאלה וופרים. 

החיווט המקורי נראה לי מספק - אחרי השדרוג - לא חסר כוח, בכלל! שמח שלא נאלצתי לשדרג חיווט. 

 

הפרימה המקורי מעולם לא תוכנן להגביר וופרים - בשביל זה אודיסון תכננו במיוחד מידבאסים על גבול המידריינג'ים בסדרת פרימה - בהתנגדות 2 אוהם ומידבאסים 6.5 וגם 8 - נצילים. 

 

ה602 בחירה גרועה במובן הזה - הפורזה מסיים את הסיפור הזה. 

 

 

  • רעיון טוב! 1

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבנתי נשמע יותר הגיוני.

אבל אתה פריק ריירפייל אז איך

אתה לעזאזל מגשר ומוותר על רמקולים אחוריים?

המורל הייבריד שלי נפתחו רק שנתתי להם 180 רמס.

 

  • מעניין 1

-KIA RIO 2014 HATCHBACK-

HU: JOYING 8" Optical Out-> DSP: Helix Pro MK2 -> Amp: Zapco Z-150.6 AP

Front: Scanspeak 16W/4531G06 + Hybrid Audio X3-CP + Hybrid Audio X1

Sub: 2x UnderSeat JL-AUDIO ACP108LG-W3v3

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נו... הם יושבים על 260 האחד - כוח לא חסר עכשיו 

 

וריר פיל זה יפה ונחמד - גם סנטר, אבל הסטאפ הזה בסובארו נולד תכלס מהרצון לרכב שיתן חווית שמע דומה לכל הנוסעים בטיולים ונסיעות ארוכות וגם מהסקרנות שלי לגבי זה - זה NICE TO HAVE לא יותר. 

 

בDS - הרכב מראש נועד להיות רכב שני שמשרת אותי לנסיעות האישיות שלי אז אין לי בזה צורך - סטאפ מספיק טוב נותן חוויית היקפית גם בלי רמקולים אחוריים - אחד המשחקים שהכי תורמים לתחושה הזו היא לתזמן את הסט בצורה מסויימת כלפי הסאב וופר וגם לא לשים בהכרח את כל הרמקולים ישירות על אותו הקו. 

  • אהבתי 1

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף


×
×
  • תוכן חדש...