Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם, הרי אפשר להגיב גם בלי, וממש לא בא לנו להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

lanosforce

פרוייקט SCARGO יוצא לדרך - התקנה בDS5 שנת 2014

Recommended Posts

שלווום לכולם! 

 

אז כן, במרץ האחרון (2020) נפרדתי לשלום מבאנדי (דודג' ניטרו 2008) ומפרוייקט מליגננט (ממאיר) ועכשיו הגיע הזמן לצאת לדרך עם פרוייקט מערכת חדש. 

 

המחליפה של הדודג' הינה סיטרואן DS (כן מהשנה האחרונה בה הם עדיין היו סיטרואן) 5 שנת 2014 

 

כאשר מטרות המערכת הן 

 

מערכת להאזנה קריטית - SQ מובהק אך לא מערכת מוכוונת היי אנד.

הדגשים הם על סיגנל דיגיטלי ככל הניתן.

צריכת זרם נמוכה. 

תא מטען - ריק! לא רוצה לראות בתא המטען כלווום.

 

כאשר המכשולים הם 

 

לא רק שזה רכב אירופאי - זה רכב צרפתי

ולא רק שזה רכב צרפתי - זה רכב יוקרה, צרפתי. 

 

מצד אחד למזלי מדובר בגרסאת האבזור הנמוכה יותר, לו זו היתה הגרסא הגבוה היתה ברכב הזה מערכת מקורית של דנון וכנראה שהפרוייקט הזה לא היה רואה אור יום. 

 

מצד שני זה רכב יוקרה צרפתי - עם מערכת חשמל של רכב צרפתי וגם CAN BUS. 

 

מצלמת הרוורס מהווה מכשול אחד - שיהיה יחסית קל להתגבר עליו. 

אבל חיישני הרוורס הם מכשול רציני משום שהמחשב שלהם והצליל שלהם מוטמע במערכת המקורית של הרכב! -> איך נתגבר על זה? נגיע לזה בהמשך... 

התכנון של הרכב מבחינת מיקומי רמקולים לא בעייתי בכלל אבל מבחינת כל נושא הרוורס - הם דאגו לשים את נורות הרוורס בדלת תא המטען אבל כל מיקום אפשרי למצלמת רוורס יהיה מתחת לטמבון האחורי - זה ביחד הCAN BUS - מרד אלור. הולך להיות מעניין. 

 

שם הפרוייקט הוא S-CAR-GO 

 

שמצד אחד "אסקרגו" זה שבלול או חילזון בצוחפתית ומצד שני זה סוג של SPORT CAR GO - אז השם קליט, נחמד ומעניין בעיניי. 

 

אבל אני קורא לה - קרוקומבוש - ומי שעוקב אחרי בלוג הבעלות, רכישה, תחזוקה, אחזקה וכך הלאה - תלחצו -> כאן

 

אז כרגע אני אסיים במילים אלו אבל בהמשך היום\סופש אכתוב קצת על הלבטים למערכת הזו, על התצורות הקיימות - בליל הרכיבים שממנה היא תורכב או חלקם ובסופו של דבר אעלה את החלק הראשון של המודל הטכני שכבר בוצע הבוקר וזה בדיקת הHU. 

 

שלב מודל הטכני לדעתי יקח בערך שבועיים - בזמן שאני מחכה שיגיעו פודים לטוויטרים וגם טרמוסטט חדש למנוע. 

 

עדכונים בקרוב. 

  • תודה 2
  • מעניין 4
  • עצה טובה! 1

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

יופי...!
בטוח שיהיה מעניין.

  • תודה 1

Scientists have finally discovered what's wrong with the human brain:

On the left side, there is nothing right,

And on the right side there is nothing left

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

מהיום הDS הזה יקרא בישראל DSQ ,

חולה על האשכולות שלך עוקב :)

מעניין מה יהיה הגיר...

  • תודה 1

-KIA RIO 2014 HATCHBACK-

Amp: HELIX P SIX MK2 -> Front: Morel Hybrid 602+ Audison AV1.1 -> Back: Hertz 165 HCX

Sub: JL-AUDIO ACP108LG-W3v3 -> HU: Pioneer Z9250BT<-

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

טוב - 

 

כרגע גם הסאב וופר עבר מודל טכני אבל מאמין שאוכל להגיע לתמונות רק לקראת יום ראשון או במהלך יום ראשון. 

 

כרגע נדבר על רשימת הציוד הקיים - לא על מה אני בהכרח הולך לעשות איתו 

 

רשימת ציוד שכנראה תיכנס להתקנה

 

סט קדמי - 

 

טוויטרים HAT L1V1 - כן ה8 אוהם השטוחים שנראים כמו מטבע חצי שקל 

 

למה? כי הם מעולים! הם סופר מפורטים וסופר קלים להתקנה והם הולכים לנגן מ12K הרץ וגם לסיבה לכך אגיע כאשר אדבר על הרציונאל מאחורי הבילד. 

ההתנגדות שלהם באופן מיידי תרסן אותם כנגד המידריינג'ים וכנגד הוופרים.

הם ממתינים כרגע לפודים שיוצרו במיוחד עבורם ע"י VALCAR מגרמניה - לא עלות בשמיים אפרופו. 

 

מידריינג'ים - MOREL CCWR254 - כן ה2.5 אינטש החדשים של מוראל! 

כבר מחכים להם בבית זוג פודים של VALCAR ואלו שהוזמנו ללגטיה - בגימור תואם. 

 

הם ינגנו בין 400 ל12K הרץ ובעצם ינגנו את עיקר תחום התדר של המערכת הזאת מה גם שיבטיח שעיקר הצליל שאחראי על הסטייג' - יצא מאותו הרמקול! 

 

וופרים - המקוריים! 

 

כן כן תאמינו או לא הצפרדעים עשו עבודת בידוד פשוט מעולה לדלתות האלו והמידבאסים המקוריים נותנים מידבאס פסיכי! ואני מעוניין פשוט לנתק מהם את הטוויטרים המקוריים ולהשתמש בהם כמידבאסים.

 

במידה ותכנית זו לא תצלח מאיזושהיא סיבה - מחכים להם באחסון קלארוסים 6.5 אינטש כמובן.  

 

זה בכל זאת רכב יוקרה צורפתי. 

 

סאב וופר - כאן חלקכם פשוט הולכים להתפלץ או פשוט לשנוא אותי 

 

ALPINE PWE-S8

 

כן כן! סאב מוגבר! 

 

במערכת הזו הצבתי שתי מטרות - 

 

1. לא רוצה שום דבר בתא המטען. 

2. הסאב הוא לא השחקן הראשי כאן אלא המידבאסים - והוא נועד לתת רק השלמה עדינה וגם לא להשתלט בשום פנים ואופן - מדובר כאן בהאזנה קריטית וגיטרת באס צריכה להשמע כמו גיטרת באס! סקסופון וטרומבון צריכים להשמע טבעיים! אי אפשר שיהיו רעידות ומיקום הסאב צריך להיות בקדמת הרכב - מתחת למושב הנוסע או בבאר הרגליים כמה שיותר קרוב לקו המידבאסים. 

 

מה שאני צריך זה פיק שמתחיל באזור ה50 הרץ ונגמר באזור ה80 הרץ - סאב מוגבר יעשה את זה יופי טופי! 

 

מגבר ועיבוד אות - AUDISON PRIMA AP8BIT 

 

כן - זה רק לפעימה הראשונה עד אשר אסיים לשלם על ההתקנה. מן הסתם ההתקנה של הDRC תיקח בחשבון שהיא תצטרך להפוך להתקנה של דיירקטור מאוחר יותר וכך הלאה. 

 

אבל המגברון הקטן הזה והפרוססור שלו עשו חיל בדודג' - נכון עוצמת השמע תהיה סבירה לא יותר אבל זו גם הדרישה שלי - ההליקס יאפשר לי כיוונים והספקים וטווח דינאמי טובים יותר אבל לא בהתחלה. 

 

המגבר ירים בגישור את המידבאסים ואת המידריינג'ים והטוויטרים בנפרד - כן 35 וואט סה"כ לאלמנט אבל אני בטוח שזה יהיה בסדר כי כבר יש לי נסיון רב עם התקנות בתצורה הזו. 

 

ולבסוף - הHU מה בחרתי? 

 

JOYING SPDIF 7 INCH 

 

כן  כן - 330 דולרים של יחידת ראש סינית שנראית ונשמעת פשוט מדהים - עשיתי מודל טכני - מה שצריך לעניין אתכם זה איך אני מחבר את הJOYING דרך הSPDIF לפרימה - כשאין לה בכלל כניסת SPDIF - אז ביחד עם היחידה הזו רכשתי ממיר מSPDIF קואקס לאופטי (וגם הפוך) וזה סה"כ דבר שאפשר לחבר לכל ספק USB לרכב שמוציא 5V (כבר קניתי ספק LED לרכב שיעשה את העבודה הזו - כפול - 1 לממיר ו1 לטלפון) 

 

אבל על זה כבר ארחיב כשאכסה את המודל הטכני. 

 

יותר מאוחר אכתוב על השיקולים ועל התצורות הנוספות שעברו לי בראש להרכבת המערכת הזו ואני יכול לאמר לכם שזו דווקא התצורה הכי מורכבת ומסורבלת - היה אפשר הרבה יותר פשוט ואני בטוח שהתוצאות היו מרשימות. יותר מאוחר. 

 

המטרה האמיתית היא הליקס P DSP MK2 או בכלל הV8 שלהם ביחד עם הדיירקטור אבל זה לא יהיה בפעימה הראשונה וההתקנה תיקח את זה בחשבון כולל 

  • מעניין 3

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הכל מובן חוץ מהסאב, אין לו מספיק עוצמה... 125RMS לא אמור לתת כלום

התכנון הוא 2 כאלה אולי?

 

שים לב שה-V 8 HELIX יותר נחות מה-PSIX כמעט בכל פרמטר, הפרוססור שלו בכלל אחר, קח את זה בחשבון.

לא סתם ה-8 ערוצים יותר זול מה-6.

 

שוקל גם לעלות אשכול על המערכת שלי לכיף.

פשוט המיד שלי נאבד איפשהו בדרך כרגע והכל תקוע.

עריכה אחרונה על ידי kalmangar
  • תודה 2

-KIA RIO 2014 HATCHBACK-

Amp: HELIX P SIX MK2 -> Front: Morel Hybrid 602+ Audison AV1.1 -> Back: Hertz 165 HCX

Sub: JL-AUDIO ACP108LG-W3v3 -> HU: Pioneer Z9250BT<-

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

לא הבנתי המערכת של ג'וינג תחליף את המערכת המקורית לחלוטין. ממש עם התאמה פיזית?

מה אתה עושה עם כל האופציות שבמסך (אצלי בפיקאסו 2015 המסך זה בערך כל הרכב:)). או שאתה מתכוון להקרין את הג'וינג "גם" במסך הראשי אם כן אשמח לדעת איך אתה עושה את זה.

 

  • תודה 1

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

 

שים לב שה-V 8 HELIX יותר נחות מה-PSIX כמעט בכל פרמטר, הפרוססור שלו בכלל אחר, קח את זה בחשבון.

לא סתם ה-8 ערוצים יותר זול מה-6.

 

 

לא בידיוק...

הגרסה החדשה של V Eight מתקדמת יותר מבחינת הDSP, בהרבה.

הP Six יותר מעניין מבחינת עוצמה וטכנולוגיית המגבר,

בגדול, אם לא צריכים את להפעיל אלמנטים ״כבדים״ הייתי הולך על הV Eight Dsp MK2.

  • תודה 1

Scientists have finally discovered what's wrong with the human brain:

On the left side, there is nothing right,

And on the right side there is nothing left

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 18 שעות, kalmangar כתב:

הכל מובן חוץ מהסאב, אין לו מספיק עוצמה... 125RMS לא אמור לתת כלום

התכנון הוא 2 כאלה אולי?

 

לא - אחד כזה. 

 

הPWE הוא מוצר זוכה פרסים - התיבה עשויה מברזל! הדבר הזה מאוד כבד ונותן באס שיהווה השלמה לכלל הסט הקידמי - על ספק מחשב וללא חיתוך תחתון הוא מן הסתם נחנק יחסית מהר - בחיבור ישיר למצבר של רכב וחיתוך שלא יתן לו לרדת הרבה מתחת ל40 או אפילו 50 הוא יבעט קיק דראם מאוד חזק ויתן השלמה נעימה - מרמזת אפשר לאמר של התחום התחתון. וזה כל מה שאני רוצה שהוא יעשה. 

 

לא יהיה חסר באס ברכב - המידבאסים המקוריים מפתיעים - מאוד! 

 

לפני 14 שעות, yd b-4 כתב:

לא הבנתי המערכת של ג'וינג תחליף את המערכת המקורית לחלוטין. ממש עם התאמה פיזית?

 

המערכת המקורית אצלי היא מסך קטן בצבע אדום שמהווה רדיו ומקלט BT ודיבורית - כאשר ה"מוח" של המערכת נפרדת מהמסך ונמצאת נמוך יותר ומשולב בה נגן הCD. 

 

הבעיה הקשה שלי עם המערכת המקורית שאפרופו יש לי שתי אפשרויות לתזמון - אחד בשביל הנהג (ממש יש בה טיימקורקשן מובנה) ואחד בשביל כל נוסע - הבעיה בה היא שהיא זו ששולטת על חיישני הרוורס וכאן אם אחליט איכשהו לשמר אותם בכדי לקבל מהם כלשהו חיווי - יהיה צורך להתקין את הJOYING במקביל למערכת המקורית.

 

יהיה צריך להבין איך ממקמים את המסך של הJOYING כך שגם ניתן יהיה לראות את המסך המקורי ואיך דואגים שהמערכת המקורית תוכל להוציא את הסאונד לפחות לרמקול אחד - עכשיו כאן מתחילות עוד בעיות -

 

האחת היא שהמערכת המקורית בודקת שכל הרמקולים פעילים ואם אחד מהם מקצר או לא קיים היא כנראה תנתק את הצליל לשאר הרמקולים אז יהיה צריך כנראה "לעבוד" עליה עם נגדים ולחבר לה רמקול פרוביזורי. 

 

ובנוסף לכך - לJOYING הזמנתי כבל מאריך 1M שיאפשר לי להתקין את המסך במרחק של עד 1 מטר מהגוף שלו. 

 

אבל בסופו של דבר - זה המון עבודה בשביל להשאיר חיישנים אחוריים מקוריים - יש כל מיני מתאמים אבל הם עולים יותר מסט חיישנים חדש שיעשה את אותה עבודה בעשירית מחיר. 

 

ההחלטה שלי בסופו של דבר היא לוותר עליהם - להתקין את הJOYING עם מצלמת רוורס שתקבל פיקוד דרך ממסר ואז לא תידלק לי נורת תקלה על המנורת רוורס. 

 

ואח"כ או אם יהיה לי מספיק תקציב - להתקין סט חיישני רוורס תחליפי. 

 

אז הJOYING תחליף את המקור ואיך תהיה ההתקנה שלה? - תלוי בתקציב שיהיה לי עד שאגיע להתקנה אבל כן השאיפה היא שהפאנל המרכזי יבנה מחדש להכיל את הטלפון שלי, את הDRC ולאחר מכן דיירקטור ככל הנראה ואת המסך של הJOYING. 

 

סאב ואינטגרטורים מתחת למושבים, רמקולים מקוריים בדלתות ומידריינג'ים וטוויטרים בתוך פודים. 

 

היתה כוונה להתקנה עוד יותר פשוטה בהתחלה ואני אגיע אליה מאוחר יותר. 

 

היום סיימתי לעשות מודל טכני לכל הרכיבים וגם שדרוג קושחה ותוכנה של הפרימה שפותרת לי גם שתי בעיות קשות שחוויתי עם המוצר הזה במהלך החיים שלי עם הדודג' אבל אגיע לכך מאוחר יותר. 

 

תמונות של המודל הטכני יגיעו ביום ראשון. 


B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

בגוינג' (מצטער על העברית) אין אופציה לחיישני רוורס? כי אם כן תקנה סט להתקנה פנימית (כמו חיישנים מקוריים) ותסגור סיפור תכלס עם מצלמה אני לא מוצא צורך מיוחד בחיישנים 

  • עצה טובה! 1

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

ברוב המערכות של ג'וניג או איך שלא כותבים את זה יש תואמי מקור שממש מתלבשים על המסגרת המקורית מה שכן בדרך כלל יש את הבקר הקטן שמתחבר למערכת ומאפשר cunbus לעבוד רגיל (לפחות במאזדה וvag) השאלה אם פה זה אפשרי וככה לא תוותר על החיישנים המקורים

Sent from my SM-N960F using Tapatalk

  • עצה טובה! 1

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אבדוק את הנושא מול JOYING עצמם (קניתי מהם בעצם דרך עליאקספרס) אז אשאל אותם לגבי זה ולגבי חיישני רוורס - באמת יש חוטי can bus בחלקה האחורי של המערכת השאלה רק איך מתחברים לDS איתם - מעניין - אולי באמת יש כאן איזה גואל שהגיע לציון. 


B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים


אם זה יעזור,
ממה שראיתי במערכת אנדואיד אחרת שפה בסרטון החיישני רוורס כן פעילים במערכת הלא מקורית השאלה איך בjoying זה פועל

Sent from my SM-N960F using Tapatalk

  • תודה 1

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
בתאריך 21.5.2020 בשעה 16:29, lanosforce כתב:

שצריך לעניין אתכם זה איך אני מחבר את הJOYING דרך הSPDIF לפרימה - כשאין לה בכלל כניסת SPDIF - אז ביחד עם היחידה הזו רכשתי ממיר מSPDIF קואקס לאופטי (וגם הפוך) וזה סה"כ דבר שאפשר לחבר לכל ספק USB לרכב שמוציא 5V (כבר קניתי ספק LED לרכב שיעשה את העבודה הזו - כפול

שיטה מעניינת מאוד אדי,

עצם זה שהעפת את כבלי הrca זה דבר מאוד מעניין, שלפני כמה שנים היה שמור רק ל"מערכות על חלל".

אם אתה מכיר אז פיוניר odrעבדו בהעברה אופטית כשהdac שהוא לב המערכת,

היה נמצא בקרבת המגברים ולא בקדמת הרכב.

 

אני לא מחובבי dspושאר "ירקות" אבל בשיטה שבחרת יש יתרונות ברורים מול מערכת sq רגילה.

 

אותי סתם מעניין לדעת איך התצורה שבחרת, תישמע עם אותו ציוד,

 מול מערכת פיור פאסיב מלאה (או חלקית).

זה קרב היפוטתי מעניין, וכנראה ההכרעה תהיה לא בנוק אאוט, אלא בנקודות.

 

בכל מקרה, מגיע לך שאפו על הבחירה יוצאת הדופן בציוד ובאופן החיבור.

 

 

שינויים ושידרוגים?

אני חושב שכדאי לשקול הוספה של עוד אלמנט סאב של אלפיין, כמו שהציע קלמנגר לפני.

לגבי הhu, היה לי ניסיון נהדר עם מכשיר הגויינג של חבר פורום מוערך (משירשור אחר), זו בחירה טובה, אבל רשמת פעם שהיתה לך מערכת של סינקופה? היא יכולה לעבוד דיגטלי?

  • תודה 1

-

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

כמה שנים לא נכנסתי לאתר והנה, איזו כניסה טובה! בהצלחה!

 

 

עריכה אחרונה על ידי Bobby2002
  • מצחיק 1

Skoda Van+ '98 -> Citroen Berlingo '00 -> Citroen ZX '93 -> Suzuki Swift '91 -> Suzuki Jimny '09-> Daihatsu Terios '11

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

 

 

אני פשוט אמליץ בחום לראות את הסרטון הבא: 

 

 

 

חשבתי להתקין בשלב התחלתי את הJOYING הזה בתור הDSP 

יש לו טיימ קורקשן מלא. 

יש לו שליטה בבנד פאס לכל ערוץ כולל הסאב 

ויש לו אקולייזר פרמטרי מלא. 

 

לDS יש סט של פוקאל ייעודי לרכבי PSA שחשבתי לרכוש ולהתקין במקום המקוריים ובזה לסגור את הבסטה. 

 

אבל בשביל מה קניתי יחידת ראש עם SPDIF? ואני רוצה בכל זאת סט שלושה חלקים קידמי. 

 

לסאב וופר - אל תספידו אותו לפני שנולד - אני בטוח שאפתיע איתו. 

 

לפני 11 שעות, Bobby2002 כתב:

כמה שנים לא נכנסתי לאתר והנה, איזו כניסה טובה! בהצלחה!

 

התגעגעתי - ברוך השב! (תריץ אחורה יש גם שרשור תחזוקה ושרשור מערכת על דודג' ניטרו שהיתה לפני הDS).


B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...