Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם, הרי אפשר להגיב גם בלי, וממש לא בא לנו להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

danielisot

אחרי עוד 3000 שקל שנשארו מאחור במוסך, נשברתי.

Recommended Posts

נניח שבעל הרכב קנה מחליף חום פנימי מקורי בחצי מחיר ומגיע למוסך בכדי להחליפו. המוסך מחליף את המחליף חום ולאחר יומים מחליף החום נוזל בגלל פגם בייצור. עלות העבודה היא כ-2000 שקלים וחצי יום עבודה.

 

מי משלם עבור עבודה חוזרת ? מי צריך להתמודד מול המוכר/ייצרן החלק הפגום ?


מגבלת חתימה

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

זה כבר עניין של תיאום ציפיות בין בעל הרכב לבעל המוסך.

 

שאני מביא חלקים, ולא משנה לאיזה מוסך, אני לא מצפה תקבל אחריות במקרים של גם בייצור. מה אשם בעל המוסך? (בניגוד למקרה של כשל כתוצאה מעבודה).


מחפש פיג'ו או סיטרואן עם מנוע 1.6THP תקול לצורך שיקום

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 11 שעות, מרק10 כתב:

נניח שבעל הרכב קנה מחליף חום פנימי מקורי בחצי מחיר ומגיע למוסך בכדי להחליפו. המוסך מחליף את המחליף חום ולאחר יומים מחליף החום נוזל בגלל פגם בייצור. עלות העבודה היא כ-2000 שקלים וחצי יום עבודה.

 

מי משלם עבור עבודה חוזרת ? מי צריך להתמודד מול המוכר/ייצרן החלק הפגום ?

מה ההבדל בין המקרה שהלקוח הביא את החלק לבין המקרה שהחלק בא מהמוסך?

האם כשהחלק בא מהמוסך, המוסך הוא שייצר את החלק ונותן אחריות עליו? לא! גם כשהלקוח מביא את החלק זה אותו המקרה - ייצרן החלק ייצר ונתן אחריות על החלק.

עכשיו תגיד לי, כן אבל כשהחלק בא מהמוסך, המוסך מרוויח על החלק לכן יכול לספוג את העלות הכרוכה בהחלפתו והטרחה של להחזיר את החלק לייצרן. זה נכון ,אבל זה יוצר התניית שירות בשירות, שזה מנוגד לחוק. מוסך לא יכול להתנות מכירת שירות של עבודה במכירת שירות של חלפים. זה גורם לכך שהלקוח שבוי בידי המוסך ומביא לעליית מחירי החלפים. בנוסף לזה המחוקק בדיוני הוועדה בכנסת, אמר במפורש כי כמו שהמוסכים דרשו לאפשר אחריות על חלקי חילוף שהובאו ביבוא פרטי דרך יבואנים רשמיים והמחוקק נענה לבקשתם, גם כאן המחוקק הולך לקראת הצרכן ומחייב את המוסך לתת את האחריות על החלק דרך המוסך. מידה כנגד מידה.

זה החוק. האם הצרכן יכול לעמוד על הדרישה לקיים את החוק? כן. האם הצרכן צריך תמיד להתעקש שהמוסך יכבד את החוק? כל אחד יחליט לעצמו. לדעתי כשיש אופציה אחרת, עדיף לבחור בה, אם מדובר במוסך פרטי אין טעם להתעקש עם בעל המוסך. אם אין אופציה אחרת וחייבים ללכת למוסך עם החלק שלך, לך למוסך מורשה של היבואן ודרוש ממנו לכבד את החוק, בכל זאת היבואן חייב לך משהו - ממנו קנית את הרכב והוא כבר עשה עליך את הרווח שלו.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 22 שעות, MAIMONY כתב:

מישהו יכול לשלוח בבקשה קישור לפולני הזה ?

צור איתו קשר ב [email protected]

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 14 שעות, מרק10 כתב:

נניח שבעל הרכב קנה מחליף חום פנימי מקורי בחצי מחיר ומגיע למוסך בכדי להחליפו. המוסך מחליף את המחליף חום ולאחר יומים מחליף החום נוזל בגלל פגם בייצור. עלות העבודה היא כ-2000 שקלים וחצי יום עבודה.

 

מי משלם עבור עבודה חוזרת ? מי צריך להתמודד מול המוכר/ייצרן החלק הפגום ?

 

יש כאן סיכון, זה ברור כי המוסך לא יטרח לתת אחריות לשום חלק שהלקוח מביא מטעמו ובטח לא ייקח על עצמו את עלות העבודה.

אולי בתיקונים בהם העבודה הוא מרכיב גבוה, שווה לשקול לתת לספק גם את החלק. 

 

 

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 4 שעות, shha כתב:

מה ההבדל בין המקרה שהלקוח הביא את החלק לבין המקרה שהחלק בא מהמוסך?

האם כשהחלק בא מהמוסך, המוסך הוא שייצר את החלק ונותן אחריות עליו? לא! גם כשהלקוח מביא את החלק זה אותו המקרה - ייצרן החלק ייצר ונתן אחריות על החלק.

 

האם אתה מצפה מבעל המוסך או נציגו לפנות לעסק שמכר ללקוח את החלק ולהפעיל את האחריות ? אולי על הדרך אתה מצפה שהמוסך על חשבונו ישלח שליח לעסק הנמצא בקצה המדינה בכדי להביא את החלק החדש שהוחלף (אולי) במסגרת האחריות ?

ואם החלק המקורי נרכש מספק בחו"ל באיביי ?


מגבלת חתימה

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

ברור שמוסך לא יקח שום אחריות על חלק שלא סופק על ידי מוסך ,יותר מזה מה קורה ואם חלק נרכש מחול והוא מזוייף ובגלל זה נגרם נזק ? לא חסר דבר האלו .

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

ויכוח עקר, שכבר טחנו יופי בשרשור אחר. 

 

 

 

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על הקישור. רק עכשיו שמתי לב שזה אותו משתמש.
 

לטחון שוב פעם את הנושא כמו כמעט כול נושא מאז שהאתר עלה לאוויר לפעמים זה לא רע. 


מגבלת חתימה

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אבל לא בשרשור הזה. 

  • עצה טובה! 1

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
פורסם (נערכה)
לפני 2 שעות, מרק10 כתב:

 

האם אתה מצפה מבעל המוסך או נציגו לפנות לעסק שמכר ללקוח את החלק ולהפעיל את האחריות ? אולי על הדרך אתה מצפה שהמוסך על חשבונו ישלח שליח לעסק הנמצא בקצה המדינה בכדי להביא את החלק החדש שהוחלף (אולי) במסגרת האחריות ?

ואם החלק המקורי נרכש מספק בחו"ל באיביי ?

הוויכוח באמת עקר. יש אנשים שלא מבינים את לשון החוק או שעושים עצמם לא מבינים.

נ.ב: השאלה שלך בכלל לא לעניין כי המוסך לא פונה לעסק שמכר חלק אלא ליבואן/יצרן שממילא יש לו קשר ישיר אתו. וזה לא אני שרוצה אלא המחוקק, אם יש לך טענות תפנה אליו.

עריכה אחרונה על ידי shha

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

בבל"ת, כרגיל.

חבל להסיט את הדיון למקום הזוי.

 

  • רעיון גרוע 1

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

רכב ישן זה יופי של דיל - למי שיודע לתקן חלק מהדברים בעצמו ויש לו ידיים טובות וכלים נוחים לתחזוקה של הרכב שלו.


אם יש לך כמה וכמה תקלות בשנה ועל כל דבר קטן אתה נכנס למוסך - זו בעיה - ולכן אני מציע שתיקח הלוואה ותתקדם למשהו חדש יותר (שקט = כסף = ירידת ערך). אבל אם אתה נכנס פעם בשנה (בלבד) למוסך ומשאיר 3000, חכה.

חשוב לזכור דבר נוסף: אם הבעיה שלך זה שבכל טיפול אתה משלם 3000 שח אבל אתה מרוצה מהאוטו ואין לך שום כניסות לא צפויות במהלך השנה, חלק את הטיפולים ברכב לתשלומים חודשיים בדיוק כמו ביטוח. המלצה: תעשה את זה גם עם הטסט. חלק ל 10-12 תשלומים (בקרדיט).
זה לא עניין של יש או אין כסף - אלא שבסופו של יום, כולנו עושים "חישוב שנתי" לעלויות אחזקה, מחלקים ב 12 חודשים ואומרים "האוטו עולה לי XXXX שח בחודש" - אז אם זה כך, למה לא באמת לחלק את ההוצאות השוטפות הקבועות של הרכב בהתאם לחודשי השנה ? אין טעם לחטוף כל הוצאה ברכב כסתירה של כמה אלפים לאותו החודש בחשבון העו"ש, תחלק ותשמור על יציבות.

סביר להניח שאוטו חדש בטוח ישתה לך יותר מ 250 ש"ח בחודש על ירידת ערך, שלא לדבר שגם טיפולים מאוד יקרים (טיפול קטן יכול להגיע ל 1000 שח, טיפול גדול ל 2000-3000 שח בקלי קלות).
אז אם מתסכלים על התמונה בזווית קצת שונה - ירידת ערך כבר אין לך, ואתה משלם 250 שח בחודש על תחזוקה. וואלה - זול.

 

איציק 

 

  • עצה טובה! 1

Citroen C4 Spacetourer (Picasso) MY17 1.6T 165hp Automatic

Citroen C4 MY07 2.0 143hp Automatic

Citroen Berlingo Turbo Diesel MY06 2.0HDI

פ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 3 שעות, shha כתב:

הוויכוח באמת עקר. יש אנשים שלא מבינים את לשון החוק או שעושים עצמם לא מבינים.

נ.ב: השאלה שלך בכלל לא לעניין כי המוסך לא פונה לעסק שמכר חלק אלא ליבואן/יצרן שממילא יש לו קשר ישיר אתו. וזה לא אני שרוצה אלא המחוקק, אם יש לך טענות תפנה אליו.

 

הדיון איתך באמת עקר בגלל שאתה ממש לא מכיר את התחום  האוטומטיבי וכותב שטויות.


מגבלת חתימה

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

תדבר איתו שאתה רוצה להביא את החלקים להבא . אם הוא לא יסכים יש מלא מוסכים אחרים.

אני ואבא שלי מטפלים באופן קבוע אצל מישהו אמין מאוד. יש לפעמים מקרים שבדקתי אצלו החלפת חלק מסויים עלתה יותר ב100 שקל ממוסך אחר. עשיתי במוסך אחר (מטרים ספורים ליידו). 

בסופו של דבר כמעט לכל מוסך יש מקצוענות וכל המוסכניקים יודעים מה שהם עושים. אא"כ זאת בעיה רצינית שעדיף שמוסך מורשה יטפל.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...