Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

אחרי עוד 3000 שקל שנשארו מאחור במוסך, נשברתי.


danielisot
שימו לב! השרשור הזה בן 1425 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

danielisot@, מאוד מעניין אותי, כלקוח עם שני רכבים שמטפל קבוע במוסך, כמה אתה הנחה את מקבל על חלקים ועבודה?

האם הסכום שנקבת 3000 ש"ח זה עבור טיפול של שני הרכבים ביחד או עבור רכב בודד?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 57
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

לפני 14 שעות, מרק10 כתב:

 

הדיון איתך באמת עקר בגלל שאתה ממש לא מכיר את התחום  האוטומטיבי וכותב שטויות.

מה שהתכוונתי לומר הוא שהמוסך יכול להחזיר את המוצר התקול לאותו מקום ממנו הוא עצמו רוכש את החלקים שלו. זו הסיבה שבחוק יש תנאי שחלק החילוף חייב להיות כזה שגם המוסך משתמש בו. לכן אין למוסך שום טרחה בנוגע להחזרת הפריט, הוא ממילא מחזיר את זה באותו ערוץ בו הוא מחזיר את החלקים שלו. לא צריך להכיר שום תחום, רק לדעת לקרוא עברית וקצת קומון סנס.

וזו תגובתי האחרונה, כי כשצד אחד אוטם אוזניים ועיניים, באמת שאין טעם לדון.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@shha יקר!

 

אף אחד לא מצפה מהמוסך להחליף חלפים שהוא לא סיפק ו/או לשאת בעבודה פירוק/הרכבה של חלק תקול שהוא לא סיפק. לקחות המביאים חלפים מהבית לוקחים סיכון מחושב.

 

  • רעיון טוב! 1

סקודה יטי 2.0 TDI 4x4 (נמכרה)

וולוו XC40 T3 Momentum

טויוטה יאריס קרוס הברידית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מדבר על החוק בלבד. החוק אומר שכן, המוסך ירכיב וגם יחליף חלק שנמצא תקול שהביא אתו הלקוח בתנאי שנרכש כחוק כחדש, יש קבלה ובתנאי שהמוסך משתמש בעצמו בחלק זה. מה אנשים מצפים או לא מצפים, זה לא הנושא כאן. הבעיה שיש כאן בפורום תגובות מטעות וזה חבל. כשהאינפורמציה המונחת לפני האנשים תהיה נכונה, שכל אחד יחליט לעצמו כיצד לפעול (סתם דוגמא, אני ביקשתי ממוסך להרכיב חלק שאני הבאתי. המוסך סירב. אמרתי תודה רבה ושלום. את החלק עזר לי להרכיב אסף מהפורום ותאמין לי שהוא עשה עבודה הרבה יותר טובה ממה שהמוסך היה עושה. איך אני יודע? כי המוסך תמחר את העבודה בחסר, פשוט משום שהוא לא מכיר את הרכב כמו שצריך).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אשמח אם תוכל לשלוח את לשון החוק כדי שנוכל להחכים.
מה יעשה המוסך עם החלק הוזמן מחו"ל, אם החלק מזוייף, אם החלק ישב במדף כמה שנים והתבלה? ועוד כהנה וכהנה דוגמאות.
אם הלקוח מבקש להרכיב חלק מסויים תחליפי, המוסך חייב להסכים לבקשה?



 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 56 דקות, shha כתב:

אני מדבר על החוק בלבד. החוק אומר שכן, המוסך ירכיב וגם יחליף חלק שנמצא תקול שהביא אתו הלקוח בתנאי שנרכש כחוק כחדש, יש קבלה ובתנאי שהמוסך משתמש בעצמו בחלק זה. מה אנשים מצפים או לא מצפים, זה לא הנושא כאן. הבעיה שיש כאן בפורום תגובות מטעות וזה חבל. כשהאינפורמציה המונחת לפני האנשים תהיה נכונה, שכל אחד יחליט לעצמו כיצד לפעול (סתם דוגמא, אני ביקשתי ממוסך להרכיב חלק שאני הבאתי. המוסך סירב. אמרתי תודה רבה ושלום. את החלק עזר לי להרכיב אסף מהפורום ותאמין לי שהוא עשה עבודה הרבה יותר טובה ממה שהמוסך היה עושה. איך אני יודע? כי המוסך תמחר את העבודה בחסר, פשוט משום שהוא לא מכיר את הרכב כמו שצריך).

 

 

צר לי - אבל אין מושג מאיפה הבאת את ה"חוק" דברת על קומן סנס (שהוא כנראה רק שלך, ואני לא מבין אותו) החוק אומר שהלקוח יכול להביא חלפים שלו. שום דבר מעבר לזה. כל אחד מבין שאם הבאת חלק והוא לא תקין, המוסך לא חייב להחליף אותו באחר, ולא לשאת בהוצאות הפירוק וההרכבה - זה הקומון סנס שלי.

סקודה יטי 2.0 TDI 4x4 (נמכרה)

וולוו XC40 T3 Momentum

טויוטה יאריס קרוס הברידית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 12 דקות, Audi-T כתב:

אשמח אם תוכל לשלוח את לשון החוק כדי שנוכל להחכים.
מה יעשה המוסך עם החלק הוזמן מחו"ל, אם החלק מזוייף, אם החלק ישב במדף כמה שנים והתבלה? ועוד כהנה וכהנה דוגמאות.
אם הלקוח מבקש להרכיב חלק מסויים תחליפי, המוסך חייב להסכים לבקשה?


Sent from my Redmi Note 7 using Tapatalk
 

אין לי כרגע קישור לחוק עצמו, אבל יש כאן כתבה בנושא. שים לב הפיסקה השניה, המוסכים התנגדו לתת אחריות על חלקים שהלקוח מביא ויו"ר הוועדה כבל, דחה את הטענות שלהם. אני זוכר לקראתי את החוק וכתוב שם במפורש שיש אחריות גם על החלק.

https://www.mivzaklive.co.il/archives/126601?utm_source=mivzakimnet&utm_medium=rss&utm_campaign=mivzakimnet

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 11 דקות, Audi-T כתב:

אם הלקוח מבקש להרכיב חלק מסויים תחליפי, המוסך חייב להסכים לבקשה?

 

אני לא יודע אם המוסך חייב, אבל בחוק כתוב שהמוסך רשאי להציע ללקוח חלקים תחליפיים ולהציג את הפרשי המחירים (וכך גם נהגו איתי ביותר ממוסך מורשה יבואן אחד).

 

לו אני בעל מוסך ומגיע אלי לקוח עם חלק תחליפי באיכות ירודה, אמליץ לו לא להרכיבו.

  • רעיון טוב! 1

סקודה יטי 2.0 TDI 4x4 (נמכרה)

וולוו XC40 T3 Momentum

טויוטה יאריס קרוס הברידית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא ראיתי שהתייחסו לזה - יש לא מעט זיופים ברשת יש גם זיופים אצל חנויות בארץ.

לא כל מוצר באיביי או בחנות חלפים עם חותמת הוא מקורי.

 

עם הפולני שהוזכר כאן יש הרבה ניסיון על חלפים של צרפתיות וסה"כ אנשים מרוצים.

מוכרים באיביי - חפש יותר מוכרים ממדינות מערביות (אנגליה/צרפת וכו') ועם הרבה ביקורות טובות וחנות פיזית. 

כל הסינים וכו' - קח בערבון מוגבל מאוד את המקוריות.

 

ועוד משהו שלא ראיתי שהציעו - לעשות טיפול לרכב זה לא משהו שמצריך מוסך. עם כל הכבוד.

זה שעה עבודה לטיפול גדול כולל הכל בחניון הקרוב לביתך. ולהחזיק רכב מתיישן - DIY זאת הדרך הכי טובה להוריד עלויות משמעותית.

עריכה אחרונה על ידי Nakamichi
  • מעניין 1
  • רעיון טוב! 4
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 20 שעות, zvit כתב:

 

 

צר לי - אבל אין מושג מאיפה הבאת את ה"חוק" דברת על קומן סנס (שהוא כנראה רק שלך, ואני לא מבין אותו) החוק אומר שהלקוח יכול להביא חלפים שלו. שום דבר מעבר לזה. כל אחד מבין שאם הבאת חלק והוא לא תקין, המוסך לא חייב להחליף אותו באחר, ולא לשאת בהוצאות הפירוק וההרכבה - זה הקומון סנס שלי.

כמו שאמרתי לא הצלחתי למצוא קישור ללשון התקנות כפי שראיתי אותן בזמנו. אם הן עברו שינוי, לא ידוע לי על כך.

ההיגיון הפשוט אומר:

1. המחוקק לא ישלח את הצרכן לרכוש חלק חילוף ולהגיע אתו למוסך בלי שתהיה אחריות על החלק והעבודה. אין כזה דבר. המערכת הבירוקרטית של משרד התחבורה לא תאפשר דבר כזה.

2. אם אין אחריות על החלק, כל הנושא של הבאת חלק חילוף למוסך הופך ללא רלוונטי. אתה מתאר לעצמך שהחלק שהביא הלקוח תקול ואז המוסך צריך לפרק אותו, ומה אז? הלקוח ילך עם החלק לחנות ממנה קנה, או לספק האי.ביי ויבקש להחליף? ומה קורה בינתיים עם הרכב? היכן הוא יהיה וכמה זמן לקוח יכול להמתין עד להשמשת הרכב? זה לא הגיוני לחלוטין.

3. האחריות על החלק אינה של המוסך. הוא רק מתווך בין הלקוח לספק/יבואן/יצרן. המוסך לא מפסיד כאן כלום.

4. כל המטרה של החוק היתה לעודד שכבה נוספת של לקוחות לרכוש חלקים בעצמם ובכך להביא לירידת מחירי חלקי החילוף. אלה שכבר קונים בעצמם, בד"כ גם מרכיבים בעצמם ולא צריכים מוסך, השאר צריכים מוסך וחייבים לאפשר להם אחריות על החלק. הם שילמו בעד זה. אחריות אפשרית רק דרך המוסך אחרת זה לא יקרה. המחוקק הבין את זה ולכן כך אמרו התקנות כפי שבזמנו ראיתי אותן.

אם זה לא עושה לך הגיון, אז אין לי מה לעשות יותר. יום טוב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לך טעות בסיסית:

 

1. אחריות היצרן תלויה בהוכחת קניה של מי שמבקש את האחריות. זה בגלל שאפשר לקנות חלפים עם אחריות באורך שונה או בכלל בלי אחריות וזה מתבטא במחיר.

2. יתרה מזאת, יש יבואני רכב בישראל שרוכשים את הרכב ללא אחריות יצרן ולוקחים את הסיכון על עצמם (תמורת הוזלה במחיר)

3. מוכרים באיי.ביי. מציינים אם יש לחלק אחריות, ומה התנאים שלה.

4. לכל חלק אחריות אחרת בהתאם למסלול בו הוא שווק בדיוק כמו שזה קיים בשוק הרכב, בשוק המחשבים, בשוק מכשירי החשמל, הסמארטפונים, ועוד.

5. לכן אין דרך לדעת איזה אחריות יש לחלק, ובשום מקרה היבואן לא אחראי להחליף חלקים שהוא לא ייבא, גם אם הם של יצרן שהוא סוכן שלו.

6. אני חוזר שוב מי שרוכש חלפים בעצמו צריך להיות מודע לכן שיש סיכון שהחלק יהיה תקול או לא יתאים - והוא (אמור להיות) מודע לכך שיתכן שיאלץ לרכוש חלק בארץ או להשבית את הרכב עד הגעת חלק מתאים.

  • רעיון טוב! 2

סקודה יטי 2.0 TDI 4x4 (נמכרה)

וולוו XC40 T3 Momentum

טויוטה יאריס קרוס הברידית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 1 שעה, shha כתב:

2. אם אין אחריות על החלק, כל הנושא של הבאת חלק חילוף למוסך הופך ללא רלוונטי. אתה מתאר לעצמך שהחלק שהביא הלקוח תקול ואז המוסך צריך לפרק אותו, ומה אז? הלקוח ילך עם החלק לחנות ממנה קנה, או לספק האי.ביי ויבקש להחליף? ומה קורה בינתיים עם הרכב? היכן הוא יהיה וכמה זמן לקוח יכול להמתין עד להשמשת הרכב? זה לא הגיוני לחלוטין.

 

זה הגיוני מאוד. אם הלקוח רוצה לחסוך כסף הוא צריך לקחת בחשבון את כול המכשולים שעלולים לצוץ בהמשך.

 

לפני 1 שעה, shha כתב:

3. האחריות על החלק אינה של המוסך. הוא רק מתווך בין הלקוח לספק/יבואן/יצרן. המוסך לא מפסיד כאן כלום.

.

 

ההתנהלות מול הספק/יבואן/ייצרן גוזלת לפעמים המון זמן שמתורגם לכסף לכן על הלקוח לטפל בפרוצדורה של החלפת החלק התקול.

 

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, shha כתב:

כמו שאמרתי לא הצלחתי למצוא קישור ללשון התקנות כפי שראיתי אותן בזמנו. אם הן עברו שינוי, לא ידוע לי על כך.

ההיגיון הפשוט אומר:

1. המחוקק לא ישלח את הצרכן לרכוש חלק חילוף ולהגיע אתו למוסך בלי שתהיה אחריות על החלק והעבודה. אין כזה דבר. המערכת הבירוקרטית של משרד התחבורה לא תאפשר דבר כזה.

2. אם אין אחריות על החלק, כל הנושא של הבאת חלק חילוף למוסך הופך ללא רלוונטי. אתה מתאר לעצמך שהחלק שהביא הלקוח תקול ואז המוסך צריך לפרק אותו, ומה אז? הלקוח ילך עם החלק לחנות ממנה קנה, או לספק האי.ביי ויבקש להחליף? ומה קורה בינתיים עם הרכב? היכן הוא יהיה וכמה זמן לקוח יכול להמתין עד להשמשת הרכב? זה לא הגיוני לחלוטין.

3. האחריות על החלק אינה של המוסך. הוא רק מתווך בין הלקוח לספק/יבואן/יצרן. המוסך לא מפסיד כאן כלום.

4. כל המטרה של החוק היתה לעודד שכבה נוספת של לקוחות לרכוש חלקים בעצמם ובכך להביא לירידת מחירי חלקי החילוף. אלה שכבר קונים בעצמם, בד"כ גם מרכיבים בעצמם ולא צריכים מוסך, השאר צריכים מוסך וחייבים לאפשר להם אחריות על החלק. הם שילמו בעד זה. אחריות אפשרית רק דרך המוסך אחרת זה לא יקרה. המחוקק הבין את זה ולכן כך אמרו התקנות כפי שבזמנו ראיתי אותן.

אם זה לא עושה לך הגיון, אז אין לי מה לעשות יותר. יום טוב.


נו, ומחר המחוקק מעביר חוק שפאי שווה 4, אז מה? מי שניסח את הסעיף המדובר בחוק (במידה וזה נכון וזו לשון החוק) מנותק מהמציאות בלשון המעטה.


 


 

לפני 20 שעות, Nakamichi כתב:

ועוד משהו שלא ראיתי שהציעו - לעשות טיפול לרכב זה לא משהו שמצריך מוסך. עם כל הכבוד.

זה שעה עבודה לטיפול גדול כולל הכל בחניון הקרוב לביתך. ולהחזיק רכב מתיישן - DIY זאת הדרך הכי טובה להוריד עלויות משמעותית.


אהמ... דווקא כן הציעו...

חזיר דיזל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1425 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...