Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סובארו brz, החלום ושברו (ניסיתי להכניס פנימה ילדים)


mcshmupi
שימו לב! השרשור הזה בן 1401 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

התנאי המקדים היחיד הוא כסף. יהיה לך מספיק, ימכרו לך גם C63S וגם 911GT2RS. אבל ההימור שלי הוא שלא יהיה לך הרבה מה לעשות אתן.

 

אם אני מזהה נכון, אתה חושב, או מנסה לחשוב, בצורה מאד אנליטית ומחושבת, רק שאתה מנסה להתאים את הדרך לפתרון אחרי שהגעת אליו, וזה לא עובד ככה. תחשוב על זה לא מנקודת המבט של זה שאתה לא ילד בן 20 שקנה את האוטו הראשון שלו, אלא מבחינת נקודת הייחוס שלך על סולם הנהיגה הספורטיבית. כרגע אתה נמצא בתחילת הדרך. לאנוס רכב שלא בטוח שתוכל לנצל ובוודאות לא מתאים לך מבחינה משפחתית נראה לכמה וכמה אנשים די מנוסים פה כצעד מוטעה. 

 

אתה צריך (ורוצה, לפי מה שאתה כותב) ללמוד נהיגה ספורטיבית. אין ספק שיהיה לך קל יותר לעשות את זה במכונית הנעה קדמית, שתהיה יותר קלה לשליטה כשהקצב ורמת הקושי יעלו. כל דבר בעתו.

ZC6 | JB43

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 151
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

עכשיו כשאני חושב על זה.... הברז תפורה עליך. תקנה אותה. 

רק תעשה לי טלפון לפני שאתה מפרסם את הפוקוס למכירה.

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

אוהבים את מה שאנחנו עושים? רוצים לתמוך בנו ולקבל הטבות בו זמנית? עשו מנוי לאתר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 7 דקות, mcshmupi כתב:

בהנחה שאתה צודק, כבית ספר לנהיגה עדיפה הפיג'ו או היונדאי?

 

א. אני תמיד צודק;

ב. בכל מקרה של ספק, פעל על פי סעיף א';

 

וברצינות - לשתיהן יתרונות וחסרונות האחת מול השניה. המנוע של הפיז'ו עדיף בעיני, תיבת ההילוכים ביונדאי עדיפה. הפיג'ו מרגישה קלילה יותר, וגם קלה באיזה 150-200 קילו בפועל. ההגה ביונדאי עדיף. היונדאי עדיפה בהרבה מבחינת הנדסת אנוש. שתיהן נוחות די הצורך ביחס לייעוד וליכולות, שתיהן מרווחות די הצורך עם תאי מטען נוחים. ליונדאי פלוס של בחירת מצבי נהיגה שאשכרה אפשר להבדיל ביניהם, לפיג'ו אין את הפונקציה. שתיהן באמת באמת טובות, וההעדפה ביניהן היא עניין של בחירה אישית.

ZC6 | JB43

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 15 דקות, פבל כתב:

ועכשיו כשאני חושב על זה. מה רע בפוקוס שלך? על פניו היא משלבת את שני ה"יתרונות" של הוט האץ' ושל הברז - היא חלשה (לא כשלעצמה, אלא ביחס ל-GTIים למיניהן) והיא הנעה קדמית. אז למה לא לקחת לך איזו שנה וללמוד עליה עד שאתה כבר ממש מרגיש שלא כיף לך יותר עם הנעה קדמית או שהיא מגבילה אותך, ולעבור לברז. אולי אפילו תצא עד אז הברז החדשה בלי בור המומנט.

ה308 לא עדיפה בכל מובן? אני כן מרגיש מחסור בכוח.
לכוח יש משמעות, אפילו די גדולה. פשוט במקרה של הbrz נדמה לי שזאת פשרה סבירה (ואני חושב שאני מעדיף אטמוספרי, ואוהב צליל של בוקסר [נוסטלגיה])

לפני 1 דקה, RK כתב:

 

א. אני תמיד צודק;

ב. בכל מקרה של ספק, פעל על פי סעיף א';

 

וברצינות - לשתיהן יתרונות וחסרונות האחת מול השניה. המנוע של הפיז'ו עדיף בעיני, תיבת ההילוכים ביונדאי עדיפה. הפיג'ו מרגישה קלילה יותר, וגם קלה באיזה 150-200 קילו בפועל. ההגה ביונדאי עדיף. היונדאי עדיפה בהרבה מבחינת הנדסת אנוש. שתיהן נוחות די הצורך ביחס לייעוד וליכולות, שתיהן מרווחות די הצורך עם תאי מטען נוחים. ליונדאי פלוס של בחירת מצבי נהיגה שאשכרה אפשר להבדיל ביניהם, לפיג'ו אין את הפונקציה. שתיהן באמת באמת טובות, וההעדפה ביניהן היא עניין של בחירה אישית.

אבל נכון להיום הפיג'ו זולה משמעותית וללא יתרון מובהק בסיכום הדברים ליונדאי, עדיפה ה308.

גם אני גר במדינה עם 100% מס על מכוניות, איזה כיף לי :mm_sad:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 47 דקות, mcshmupi כתב:

מעבר לזה, אתה צריך לקנות את האוטו מחר? כי אם לא, תחכה. מחירים של מכוניות חדשות הם כמו יין, ככל שעובר הזמן הם יותר טובים (בשבילך).

 

לא יודע עד כמה נכון עם ה 30N, מרגיש לי שהיבואן עוד רגע מלהפסיק ייבוא של הרכב הזה לאור המכירות הזעומות שלו, ואז כשזה יקרה, הם אולי יעשו איזו מכירת חיסול למלאי שנותר ופה זה כבר עניין של מזל מי יתפוס את היחידות האלה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ואז הן תחזורנה לשוק מאוחר יותר כמשומשות. יש ל-mcshmupi לפחות איזה 6-7 שנים לקנות אותן - וזה בהנחה מחמירה של ירידה מכביש של פלוס-מינוס אקסמפלר אחד בשנה מהכביש (סטטיסטיקה לא בדוקה בשיט, אבל נשמע לי כמו קצב די הגיוני בקרב מכוניות ספורטיביות).

  • רעיון טוב! 1

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

אוהבים את מה שאנחנו עושים? רוצים לתמוך בנו ולקבל הטבות בו זמנית? עשו מנוי לאתר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סבבה, פשוט נשמע שהוא מעדיף חדשה (שבאמת נמכרת במחיר שערורייתי לצערי) אז הוא יצטרך אולי להתפשר על משומשת במידה וייפסק היבוא. 

 

כמה בכלל נמכרו 30N עד עכשיו? זה דגם שהוא מאוד מאוד נישתי גם בשוק המשומשות.

 

אם ה 308 אכן ברמה זהה ליונדאי כמו שנאמר פה אז היא זאת שבאופן טבעי צריכה להיות הכיוון שלו כי אותה כן אפשר לתפוס כמשומשת ובמחיר טוב מאוד, ירידת הערך של הרכב הזה בשנתיים הראשונות היא חדה במיוחד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, mcshmupi כתב:

בהנחה שאתה צודק, כבית ספר לנהיגה עדיפה הפיג'ו או היונדאי?

בית ספר לנהיגה יכול להיות גם עם ה BRZ. תתחיל רגוע ואל תשתלולל. תקח הדרכות נהיגה ותבוא לימי מסלול. אל תשלול סימולטורים.
הבקרות ב BRZ הם ממש סבבה. במיוחד בחדשה שיש את המצב TRACK. היא מאוד מלמדת נהיגה נכונה ולא אגרסיבית מידי.

יחד עם כל זה היא מלאה בתחושות והכמות החיוכים שהרכב הזה מוציא פשוט שווה הכול.

אם בכל זאת תחליט ללכת על HOT HATCH אז הייתי מאוד ממליץ לבדוק את ה מגאן RS. שבתור הנעה קדמית היא מביאה איתה ערך מוסף שהוא ההיגוי האחורי. לדעתי עדיפה על ה 308 ועל ה I30n (נהגתי על שלושתן, וכן, גם על ה BRZ)

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 16 דקות, Doron_Z כתב:

סבבה, פשוט נשמע שהוא מעדיף חדשה (שבאמת נמכרת במחיר שערורייתי לצערי) אז הוא יצטרך אולי להתפשר על משומשת במידה וייפסק היבוא. 

מה אכפת לי מה הוא מעדיף? ממתי מה שפות"ש רוצה הוא איזשהו שיקול לאיזה ייעוץ פות"ש מקבל בקארספורום...? :lol:

 

לפני 16 דקות, Doron_Z כתב:

כמה בכלל נמכרו 30N עד עכשיו? זה דגם שהוא מאוד מאוד נישתי גם בשוק המשומשות.

12, לעומת ה-61 של הפיג'ו. 

 

לפני 16 דקות, Doron_Z כתב:

אם ה 308 אכן ברמה זהה ליונדאי כמו שנאמר פה אז היא זאת שבאופן טבעי צריכה להיות הכיוון שלו כי אותה כן אפשר לתפוס כמשומשת ובמחיר טוב מאוד, ירידת הערך של הרכב הזה בשנתיים הראשונות היא חדה במיוחד.

היא לא זהה ליונדאי, היא ברמה דומה, אבל די שונה. אני למשל בניגוד לרומן העדפתי את היונדאי על פני הפיג'ו וכנראה שהייתי הולך עליה. אבל - שוב - כמו שהוא אמר, זה לחלוטין עניין של העדפה. זה כמו לבחור בין דראג לבין לראלי. שניהם (על פניו, לא מבין את הקטע של דראג) מעניינים כמות אנשים דומה, אבל אם נניח (סתם לצורך ההשוואה לשרשור) פות"ש היה שואל איזה ספורט מוטורי לראות, לא הייתי אומר לו שיבחר באחד מהם לפי כמות המרוצים שמשודרים בטלוויזיה. 

אם הצלחתי איכשהו להעביר את הנקודה.

  • מצחיק 1

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

אוהבים את מה שאנחנו עושים? רוצים לתמוך בנו ולקבל הטבות בו זמנית? עשו מנוי לאתר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 דקות, D.A כתב:

בית ספר לנהיגה יכול להיות גם עם ה BRZ. תתחיל רגוע ואל תשתלולל. תקח הדרכות נהיגה ותבוא לימי מסלול. אל תשלול סימולטורים.
הבקרות ב BRZ הם ממש סבבה. במיוחד בחדשה שיש את המצב TRACK. היא מאוד מלמדת נהיגה נכונה ולא אגרסיבית מידי.

יחד עם כל זה היא מלאה בתחושות והכמות החיוכים שהרכב הזה מוציא פשוט שווה הכול.

אם בכל זאת תחליט ללכת על HOT HATCH אז הייתי מאוד ממליץ לבדוק את ה מגאן RS. שבתור הנעה קדמית היא מביאה איתה ערך מוסף שהוא ההיגוי האחורי. לדעתי עדיפה על ה 308 ועל ה I30n (נהגתי על שלושתן, וכן, גם על ה BRZ)

זה מה שחשבתי בהתחלה אבל הרוח הנושבת בשרשור היא שה brz לא מומלצת כרכב ספורט ראשון
לגבי המגאן, החדשה היא רק אוטומטית ואני רוצה ידנית (והיא מאוד יקרה. גם i30N חדשה יקרה מידי עבורי)

גם אני גר במדינה עם 100% מס על מכוניות, איזה כיף לי :mm_sad:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 29 דקות, פבל כתב:

12, לעומת ה-61 של הפיג'ו. 

לדעתך, מה יקרה לi30N?

א. ימשך היבוא במחיר הנוכחי
ב. יפסק היבוא
ג. המחיר ירד

 

למשל הbrz קיבלה הוזלה משמעותית, ל gt86 הופסק היבוא אחרי שנה אחת,
הופסק היבוא גם של הפוקוס st, ללאון יש הנחות משמעותיות ממחיר המחירון,
לגולף gti אין הנחות משמעותיות והיא ממשיכה להימכר במחירה הרגיל.

גם אני גר במדינה עם 100% מס על מכוניות, איזה כיף לי :mm_sad:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  

לפני 14 דקות, mcshmupi כתב:

לדעתך, מה יקרה לi30N?

א. ימשך היבוא במחיר הנוכחי
ב. יפסק היבוא
ג. המחיר ירד

 

למשל הbrz קיבלה הוזלה משמעותית, ל gt86 הופסק היבוא אחרי שנה אחת,
הופסק היבוא גם של הפוקוס st, ללאון יש הנחות משמעותיות ממחיר המחירון,
לגולף gti אין הנחות משמעותיות והיא ממשיכה להימכר במחירה הרגיל.

אין שום דרך לדעת. יש יותר מדי משתנים שמשחקים תפקיד.

לראיה בדיוק מה שכתבת על הברז מול הטויוטה. נקודת פתיחה זהה, יבואן אחד מחליט לתמחר אגרסיבי יותר ומוכר את כל המלאי שלו חודשים קדימה, והשני מחליט שזה לא בשבילו ויוצא מהשוק.

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

אוהבים את מה שאנחנו עושים? רוצים לתמוך בנו ולקבל הטבות בו זמנית? עשו מנוי לאתר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, פבל כתב:

היא לא זהה ליונדאי, היא ברמה דומה, אבל די שונה. אני למשל בניגוד לרומן העדפתי את היונדאי על פני הפיג'ו וכנראה שהייתי הולך עליה. אבל - שוב - כמו שהוא אמר, זה לחלוטין עניין של העדפה. זה כמו לבחור בין דראג לבין לראלי. שניהם (על פניו, לא מבין את הקטע של דראג) מעניינים כמות אנשים דומה, אבל אם נניח (סתם לצורך ההשוואה לשרשור) פות"ש היה שואל איזה ספורט מוטורי לראות, לא הייתי אומר לו שיבחר באחד מהם לפי כמות המרוצים שמשודרים בטלוויזיה. 

אם הצלחתי איכשהו להעביר את הנקודה.

 

אני אומנם חסר ניסיון וניזון בעיקר מהאינטרנט והיוטיוב אבל אם הייתי צריך לבחור אז גם אני לגמרי הולך על היונדאי. השבחים מקיר לקיר שהרכב הזה מקבל בכל מקום זה לא משהו שרואים בכל רכב, רק ה TYPE R שנחשב למלך הבלתי מעורער של הקטגוריה זוכה ליותר הייפ ממנה. 

 

ה 308 בכלל לא מתקרבת לבאז של היונדאי, למען האמת משום מה באופן יחסי היא זוכה להתעלמות ביחס לשאר הקטגוריה.

 

אבל שוב זה נטו על סמך באז והייפ, בהחלט יתכן שה 308 יותר תדבר ללב של פות״ש מאשר היונדאי, ובכל מקרה אם נחזור למציאות העגומה של הארץ, אין שום תסריט שהיא שווה יותר מ 40K מעל ה 308, גם אם היא כביכול עדיפה.

 

לפני 25 דקות, mcshmupi כתב:

לדעתך, מה יקרה לi30N?

א. ימשך היבוא במחיר הנוכחי
ב. יפסק היבוא
ג. המחיר ירד

 

למשל הbrz קיבלה הוזלה משמעותית, ל gt86 הופסק היבוא אחרי שנה אחת,
הופסק היבוא גם של הפוקוס st, ללאון יש הנחות משמעותיות ממחיר המחירון,
לגולף gti אין הנחות משמעותיות והיא ממשיכה להימכר במחירה הרגיל.

 

לא רוצה להיות כולי DOOM AND GLOOM אבל המציאות לא משחקת לטובתינו חובבי ההוט האץ׳  הידניות, מילא אם היינו חיים באירופה אז למרות שהמגמה בגדול לא לטובתינו (תקנות זיהום וחישמול) הייתי יכול לאמר שאתה יכול בשקט להיות רגוע שתהיה לך i30N חדשה לקנייה לכמה שנים הקרובות ואפילו מעבר (כי בטוח יצא דור חדש, גם הולכת לצאת i20N מתישהו), אבל אנחנו בישראל ופה בארץ המצב קיצוני פי כמה ובכלל לא קשור למגמות של זיהום וחישמול אלא לכך שהישראלי לא מחפש ידניות בגדול (בטח כשדורשים ממנו מחיר כל כך הזוי לרכב שנחשב בחו״ל ל VFM הכי טוב של הקטגוריה), גם ברכבי הספורט שלו.

 

לכן אם הייתי צריך להמר אז הייבוא יפסיק ולא יקרה איזה נס חנוכה שהיבואן יחליט להכנס לתחום הספורטיבי עמוק יותר, יקצץ את המחיר כדי להיות תחרותי ויתחיל לייבא כמויות ולדחוף את הרכב.

 

תסריט מאוד קלוש לצערי, אני רואה הרבה יותר איך הייבוא נגמר ועוד רכב ידני מאבד את מקומו בשוק הישראלי.

 

אבל כמשומש זה כבר סיפור אחר ושם יש לך זמן בכיף, בתקווה שיהיה אפשר לאתר אחת במצב טוב לאור הכמות הקטנה שנמכרה.

עריכה אחרונה על ידי Doron_Z
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1401 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...