Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם, הרי אפשר להגיב גם בלי, וממש לא בא לנו להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

avgar

דייהו נקסיה 97 - יש תקלה ואין ניתוק מדחס מזגן בלחיצה על הגז

Recommended Posts

לפני 2 שעות, avgar כתב:

מדהים!!!

תקלה 14 

14. Coolant Temperature sensor – Resistance too high or shorted circuit

אחרי בדיקה קצרה ברשת מדובר בשני חיישנים, הקטע המעניין הוא שאת שניהם החלפתי ממש לאחרונה

אצבע חום בראש מנוע לשעון חום

Water Coolant Temperature Sensor Saab Daewoo Chevrolet Opel Vauxhall:900 I 1

 

וחיישן טמפ' בראש מנוע ל...אין לי מושג למה:

Hella Sensor, coolant temperature 6pt 009 107-271

שניהם חדשים אז.... מה יכולה להיות הבעיה?!

 

תקלת חווט, קצר או נתק, בין החיישן ליחידת הבקרה. 

 

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 17 דקות, amosbmw כתב:

רכיב חדש יותר חשוד  מרכיב שמוכח כפועל.

 

החיישן שלא מחובר לשעון החום משמש את מחשב ההזרקה לדעת מה טמפ המנוע.

אז ייתכן ששמת רכיב לא נכון. אולי החיישן החדש לא תקין. או שלא חיברת היטב. או שהחיווט נפגע במהלך העבודה.

תודה על התשובה,

הגדלתי ראש ועשיתי בדיקה מעמיקה יותר בספר חיווט של הרכב.

חיישן הטמפ' מתחבר לחיישן מיקום מצערת, ניתקתי את הקונקטורים וניקיתי עם ספריי מגעים.

הנעתי והמנוע הגיע נורא,

ניתקתי את החיווט לחיישן מצערת והנעתי, הרים טורים. כיביתי.

חיברתי והנעתי שוב.

המנוע עבד עגול ויפה. נורת מנוע לא נדלקה.

הפעלתי מדחס, נכנס לפעולה, ניתק נכנס ניתק ושוב נכנס והתחיל לקרר.

אין נורת מנוע אחרי מספר דקות של עבודה והמדחס מתנתק בלחיצה על הגז כמו שהיה עד כה.

לדעתי חיישן מצערת בדרך לסיום חייו, אמצא ביט מתאים לברגים ואחליף אותו.

 

No photo description available.

No photo description available. 


Carmel Castel [concept] 1972

Ottosan anadol 1976

VW Golf mk1 1981

1997 Daewoo Nexia GTX

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
פורסם (נערכה)

חיישן מצב מצערת נוטה להתלכלך משמן.

יש מצב שאם תפרק אותו לחלקיו ותנקה הוא יחזור לעבוד.

שים לב, אם החור של הברגים בחיישן מצערת הוא לא עגול אלא בצורת מסילה, אז צריך להתקין את החיישן בזוית מסויימת. כלומר לכייל אותו בעזרת אוהםמטר שיזהה מצב מצערת סגורה, אמצע ופתוחה עד הסוף.

לא נראה שאצלך זה חיישן מסוג כזה כי מחוברים אליו רק 2 חוטים אבל תשים לב.

בראש התמונה נראה פלאנג' רקוב לחלוטין, אם הוא בשימוש תחליף אותו.

עריכה אחרונה על ידי amosbmw

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

החימום של המצערת מבוטל, רואים את זה בבירור,  בכל מקרה זה לא משפיע או קשור לבעיה שלך. 

משהו התעסק עם החיישן TPS כי ראשי הבורג שלו חרושים יופי יופי.

תבדוק אולי הכבל גז מתוח מידי ואז חיישן TPS  לא מגיע למתח של מצב סרק- לרוב אמור להוציא חצי וולט. 

אני מקווה שלא התעסקו עם הבורג כוון ראשוני של מעצור פרפר המצערת המצערת. 

חשוב לבדוק כי לחיישן TPS מגיע מינוס תקין ו- 5 וולט מתח יחוס.   

 

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

כבל גז לא מתוח, ההשערה שלי לגבי חיישן מיקום מצערת הייתה לא נכונה.

בעיית הנורה נפתרה, אבל את הבוקר פתחתי עם רעידות וויברציות ותיקתוקים של הריליי מהירות נמוכה של המאוורר רדיאטור.

פירקתי את רוב מערכת הקירור, ניקיתי את הרדיאטור המטונף שלי, וידאתי שהמאוורר תקין, גם מאוורר השני שיושב על המעבה.

יש כנראה בעיית מגע בחיישן החדש שנמצא חודשיים על הרכב ומסיבה מסויימת החליט עכשיו להשתגע

Hella Sensor, coolant temperature 6pt 009 107-271

בכל מקרה, אני כמעט בטוח שנסגרתי על כיוון התקלה כשמדובר בתיקתוקים שבאים מהריליי של מאוורר הרדיאטור.

עולה השאלה- איך עובד הריליי של המהירות הנמוכה? למה בכלל צריך שתי מהירויות ולא העברת מתח דרך היוניט חום כמו שאני מכיר ממכוניות ישנות?

 

שאלה נוספת- מה יכול להידפק בחיישן חום כמו שפירסמתי למעלה?! חודשיים ימים עבד בסדר גמור והנה ברמת המגע הוא השתגע.

 


Carmel Castel [concept] 1972

Ottosan anadol 1976

VW Golf mk1 1981

1997 Daewoo Nexia GTX

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
פורסם (נערכה)
לפני 43 דקות, avgar כתב:

בכל מקרה, אני כמעט בטוח שנסגרתי על כיוון התקלה כשמדובר בתיקתוקים שבאים מהריליי של מאוורר הרדיאטור.

עולה השאלה- איך עובד הריליי של המהירות הנמוכה? למה בכלל צריך שתי מהירויות ולא העברת מתח דרך היוניט חום כמו שאני מכיר ממכוניות ישנות? - לא מדוייק. ברכבים יישנים הפעלת המאוורר נעשתה דרך מפסק תרמי.
ראה קישור.

 

 

גם ברכבים מודרנים וגם יישנים בדרך כלל הפעלת המאוורר במהירויות שונות נעשת דרך ממסרים. הפיקוד לממסרים מתקבל ממחשב הרכב.

מחשב הרכב לא יכול לדחוף זרם של כמה אמפרים למאוורר לכן מתקינים ממסר שמקבל פיקוד בזרם של כמה עשרות מיליאמפרים דרך זוג חוטים דקים. יש עוד שיקולים אבל זה נושא לדיון נפרד.

 

התיקתוקים של הממסרים יכול לקרות בגלל כמה סיבות עיקריות.

 

1. הממסר תקול.

2. מגע רופף.

3. הפיקוד לממסר ממחשב הרכב לא תקין.

 

יש לך תמונה של הממסר ?

 

יש לי ממסרים חדשים מקורים תוצרת יפן שנשארו לי מדייהו רייסר של הורי. אם תרצה אני אמכור לך במחיר עלות.

 

 

עריכה אחרונה על ידי מרק10

מגבלת חתימה

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

יש לי מפסק טרמי בצד הרדיאטור.

החלפתי ריליי (פירקתי כמה וכמה דייהו בחיי ושמרתי הרבה ריליים) אז כנראה שהוא לא החשוד.

כנראה שאקנה חיישן חום חדש כדי לשלול את החיישן הזה (שגם לא ברור לי מה נדפק בו אחרי חודשיים, ואם זה הוא למה אין נורת מנוע?!)

 

יש סכנה לנסוע בלי ריליי במהירות נמוכה?!


Carmel Castel [concept] 1972

Ottosan anadol 1976

VW Golf mk1 1981

1997 Daewoo Nexia GTX

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

טוב, נורת מנוע נדלקה היום שוב.

נסעתי לחנות חלפים לקנות יוניט חום חדש, לא היה להם אז הפנו אותי לumi שהייתה מעבר לכביש.

קיבלתי שם יוניט עם מקט מקורי, וכשפירקתי שמתי לב להבדלי העובי בין החיישן שהתקנתי לבין החדש המקורי...

כרגע עשיתי בדיקה במשך כמה דקות ועושה רושם שהכל תקין, נחזיק אצבעות ברגליים 

[בתמונה- החיישן המשומש עם טפלון כי ניסיתי להתקין גם בלי אום לשלול שיבוש מגע עם הראש)

20200522_125847.jpg


Carmel Castel [concept] 1972

Ottosan anadol 1976

VW Golf mk1 1981

1997 Daewoo Nexia GTX

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

רק לידיעה, החיישן טמפרטורת נוזל קירור CTS מקבל הארקה מיחידת הבקרה, דרך החווט ולא דרך גוף המנוע. 

מה עם תקלה של הניתוק מדחס, הסתדר? 

כמה עלה החיישן המקורי?

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 5 שעות, danniel כתב:

רק לידיעה, החיישן טמפרטורת נוזל קירור CTS מקבל הארקה מיחידת הבקרה, דרך החווט ולא דרך גוף המנוע. 

מה עם תקלה של הניתוק מדחס, הסתדר? 

כמה עלה החיישן המקורי?

תיארתי לעצמי שהוא מתאזן מעצם היותו בעל שני חיבורים ולא אחד, ועדיין רציתי לשלול את העניין. 

החיישן עלה 65, יותר מפי שתיים מאיביי אבל...כשאין ברירה אין ברירה 🙂

המדחס הסתדר ונכנס לעבודה כבר בשלב מתיחת הרצועה מחדש.

תודה על העזרה, אעדכן.


Carmel Castel [concept] 1972

Ottosan anadol 1976

VW Golf mk1 1981

1997 Daewoo Nexia GTX

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

מה זאת אומרת חיישן מתאזן מעצם היותו...


מגבלת חתימה

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 2 שעות, מרק10 כתב:

מה זאת אומרת חיישן מתאזן מעצם היותו...

התכוונתי לקבלת המינוס שלו מעצם החיבור הכפול למעגל (בניגוד לחיישן חום עם חיבור אחד שמקבל מינוס מהמנוע ואז ההתנגדות מפוענחת בשעון חום כטמפ' חום מנוע)


Carmel Castel [concept] 1972

Ottosan anadol 1976

VW Golf mk1 1981

1997 Daewoo Nexia GTX

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אכן הצלחה!

החיישן היה התקול והיום כבר הרכב חזר לעבוד כרגיל.

מיזוג, ניתוק מדחס במאמץ, מאווררים שנכנסים לפעולה רק כשצריך.

בקיצור- פיקס.

תודה גדולה!

  • מעניין 2

Carmel Castel [concept] 1972

Ottosan anadol 1976

VW Golf mk1 1981

1997 Daewoo Nexia GTX

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...