Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

דייהו נקסיה 97 - יש תקלה ואין ניתוק מדחס מזגן בלחיצה על הגז


avgar
שימו לב! השרשור הזה בן 1426 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אהלן!

מזה מספר ימים אני סובל מבעיה בדייהו נקסיה 1997 שלי.

 

אחרי כמה ימים של מנוע מגמגם, נורת מנוע נדלקת ונכבית, מדחס שלא נכנס לעבודה ורעשי תיקתק של ריליי בתיבת פיוזים, הגעתי לסריקת התקלה.
 
לצערי החיבור המיושן שלי העלה תקלה ללא מספר תקלה והיא "תקלת אמצעי קרור".
 
בדיקה ויזואלית העלתה שרצועת מדחס לא מתוחה.
 
מתחתי.
 
המדחס עובד עכשיו ונכנס לעבודה (תודה לאל) אבל מנורת המנוע דלוקה ומסרבת להיכבות גם אחרי מחיקת התקלה אחרי מספר פעמים.
הדבר היחיד שלא קורה עכשיו וקרה בעבר- כשהייתי מאמץ את המנוע, הוא היה מנתק את המדחס כדי לשחרר כוח למנוע. עכשיו אין ניתוק. מי יודע איזו מערכת אחראית על זה?!
 
מפלס מי קרור פיקס, מאוורר רדיאטור עובד, מאוורר מיזוג עובד, עברתי על חיישנים ברחבי תא המנוע (חיישן מיזוג על קו לחץ גבוה, חיבורי המתח למדחס, חיבורי החשמל למאווררים, חיבור ליוניט חום בראש מנוע, חיבור ליוניט חום לשעון חום בראש מנוע, חיבור ליוניט חום ברדיאטור) והכל תקין.
 
כיביתי את כפתור הסירקולציה החשמלי כדי לשלול קצר חשמלי מכיוון זה, והחלפתי את הריליים בתיבת פיוזים.
 
למישהו יש רעיון לתופעה? או מה הצעד הבא שכדאי לבדוק?

Carmel Castel [concept] 1972

Ottosan anadol 1976

VW Golf mk1 1981

1997 Daewoo Nexia GTX

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 28 דקות, danniel כתב:

מה הקוד תקלה המדויק כפי שהוא מופיע באנגלית? 

ניסיתי לקרוא תקלה בשני סורקים, אחד לא הצליח לקרוא.

השני הציג תקלה בעברית "תקלת אמצעי קרור" ללא קוד תקלה.

כרגע המזגן עובד תקין מצוין, רק שאין לי ניתוק מדחס בלחיצה על הגז כמו בעבר

Carmel Castel [concept] 1972

Ottosan anadol 1976

VW Golf mk1 1981

1997 Daewoo Nexia GTX

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כנראה שאין קריאת מצב סרק. האם הסל"ד סרק תקין? 

הרכבים ישנים אלו עם מחבר אבחון 12 פינים, עד כמה שאני זוכר, ניתוק מצבר מאפס תקלות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, avgar כתב:

אהלן!

מזה מספר ימים אני סובל מבעיה בדייהו נקסיה 1997 שלי.

למישהו יש רעיון לתופעה? או מה הצעד הבא שכדאי לבדוק?

 

מחשב הרכב אחראי על ניתוק המדחס במקרים מסויימים. בכול מקרה נסה לאפס את התקלה על-ידי הוצאת פיוז F1 למשך 10 שניות כאשר הסווי'ץ'. במצב OFF.

אם קוד התקלה לא נמחק כנראה קיימת תקלה קבועה לכן נסה בעזרת סורק קצת יותר מתוחכם לנסות לקרוא את קוד התקלה.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מחקתי את התקלה בסורק והיא חוזרת. בהנעה נורת מנוענכבית ונדלקת שוב אחרי דקה.

השאלה היא לא אם יש בעיה, השאלה היא איפה הבעיה

Carmel Castel [concept] 1972

Ottosan anadol 1976

VW Golf mk1 1981

1997 Daewoo Nexia GTX

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עברתי על רשימת הקודים של התקלות, אין שם ניסוח שמזכיר את המשפט שעלה.

השאלה העיקרית שלי היא איזה מערכת אחראית על ניתוק המדחס? הרכב כולו "אנלוגי" והמערכות הדיגיטליות שם פרימיטיביות. האם יש חיישן שתפקידו לזהות עומס או טורים גבוהים ולנתק את המדחס? 

Carmel Castel [concept] 1972

Ottosan anadol 1976

VW Golf mk1 1981

1997 Daewoo Nexia GTX

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא מכיר את הדייהו אבל האינפוט למצב מצערת פתוחה לרווחה צריך להגיע מלחצן הקיקדאון בדוושה או מהTPS, חיישן מצב מצערת.

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 21 דקות, amosbmw כתב:

לא מכיר את הדייהו אבל האינפוט למצב מצערת פתוחה לרווחה צריך להגיע מלחצן הקיקדאון בדוושה או מהTPS, חיישן מצב מצערת.

חיישן מצב מצערת בעייתי לא היה משפיע על סלד סרק? מבחינת טורים אין לי שום בעיה.

 

לפני 6 דקות, danniel כתב:

כמה פינים יש במחבר  אבחון, 16 או 12?

Obd ישן, אני יודע רק שאני צריך מתאם ספציפי לדייהו gm כדי לחבר סורק 

Carmel Castel [concept] 1972

Ottosan anadol 1976

VW Golf mk1 1981

1997 Daewoo Nexia GTX

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 6 שעות, danniel כתב:

תוציא קוד תקלה בלי סורק.

חפש באינטרנט איך...ALDL CODES

מדהים!!!

תקלה 14 

14. Coolant Temperature sensor – Resistance too high or shorted circuit

אחרי בדיקה קצרה ברשת מדובר בשני חיישנים, הקטע המעניין הוא שאת שניהם החלפתי ממש לאחרונה

אצבע חום בראש מנוע לשעון חום

Water Coolant Temperature Sensor Saab Daewoo Chevrolet Opel Vauxhall:900 I 1

 

וחיישן טמפ' בראש מנוע ל...אין לי מושג למה:

Hella Sensor, coolant temperature 6pt 009 107-271

שניהם חדשים אז.... מה יכולה להיות הבעיה?!

Carmel Castel [concept] 1972

Ottosan anadol 1976

VW Golf mk1 1981

1997 Daewoo Nexia GTX

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רכיב חדש יותר חשוד  מרכיב שמוכח כפועל.

 

החיישן שלא מחובר לשעון החום משמש את מחשב ההזרקה לדעת מה טמפ המנוע.

אז ייתכן ששמת רכיב לא נכון. אולי החיישן החדש לא תקין. או שלא חיברת היטב. או שהחיווט נפגע במהלך העבודה.

עריכה אחרונה על ידי amosbmw

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1426 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...