Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

טויוטה ורסו 2011 - החלפת שמן גיר


אליעזר
מעבר לפיתרון נפתר ע"י vladclar,
שימו לב! השרשור הזה בן 772 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שמ

לפני 11 שעות, איילצבי כתב:

529 שקלים לארבעה ליטר ???  מה הוא מכיל שאיננו יודעים ?

 

יש מצב שניתן אולי להוזיל את המחיר (ע"י קנייה עצמית, ואספקה למוסך - אם הם מסכימים),

אבל בדר"כ - שמן גיר הוא שמן יקר (אם תשווה מחירים לשמני מנוע).

 

alfa 156 2.5.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 53
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

זה מחיר של קניה עצמית.
במוסך מורשה יבואן המחיר עוד יותר יקר ( 140₪ לליטר ).

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הלכתי שוב למוסך החברה היום, הם מתעקשים שהם לא נוגעים בשמן גיר.

הסבירו לי שזה מסוכן להחליף כי השמן החדש והשמן הישן לא באותה צמיגות, מה שעלול לגרום לנזק לגיר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אבל להחליף את הגיר תמורת 10К הם יסכימו אם וכאשר תצטרך. ..
אמרת שיש לך מישהו מומחה לגירים - גש אליו. להחליף שמן גיר בטויוטה ורסו כל מוסך יכול, לא צריך בשביל זה מורשה טויוטה.

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 דקות, vladclar כתב:

להחליף שמן גיר בטויוטה ורסו כל מוסך יכול, לא צריך בשביל זה מורשה טויוטה.

 

אשמח  להבין יותר לגבי הסיכון שהחברה דיברה עליו, וכן אתה הזכרת למעלה.

ומדוע ב 126k ק"מ אתה פחות חושש ממנו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

החשש בהחלפת שמן גיר הוא ממצב השמן הישן - שכבר מלוכלך , בוצי ומלא שבבים. השמן החדש ( יותר דליל ) עלול לשטוף בוצה וניסורת לתוך הבלוק של הגיר ובכך לזרז את סופו. צריך לזכור שגם אחרי ההחלפה נשארת כמות גדולה של השמן הישן.

אבל זה משהו שמתאים יותר למצב אחרי 200-250 אלף קילומטרים.

 

 

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין שום בעיה לערבב. שמני מנוע ניתנים לערבוב - כל שמן מנוע הוא מעורבב גם ככה איך שהוא יוצא מהמפעל. רוב התוספים של רוב מותגי השמן הם גנריים לפי הזמנה לפי תקינה נדרשת של המשווק (לובריזול למשל) ובמידה של מיהול כזה או אחר וזה באותו תקן זה תמיד שומר על המינימום שהתקן דורש (או המקסימום) - כך שאין בעיה בכלל. גם בנושא הצמיגות זה הרי דינמי וכל עוד זה בטווח, זה תקין. גם בשמני ממסרה זה ככה.

הזול עולה ביוקר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 2 שעות, יאני כתב:

אין שום בעיה לערבב. שמני מנוע ניתנים לערבוב - כל שמן מנוע הוא מעורבב גם ככה איך שהוא יוצא מהמפעל.

 

ומה באשר לחשש שכתב @vladclar 

ציטוט

החשש בהחלפת שמן גיר הוא ממצב השמן הישן - שכבר מלוכלך , בוצי ומלא שבבים. השמן החדש ( יותר דליל ) עלול לשטוף בוצה וניסורת לתוך הבלוק של הגיר ובכך לזרז את סופו.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 19 שעות, אליעזר כתב:

 

ומה באשר לחשש שכתב @vladclar 

 

בשביל זה יש מסנן גיר. 

אם הגיר במצב כזה רע שיש בו שבבים ששוחים להנאתם בכל המערכת (מה שלא אמור לקרות כשיש מסנן מיקרוני) אז בלוק השסתומים לא יהיה בטוח דווקא במצב המזוהם יותר.  בהתחשב במצב תיאורטי כזה, עדיף להחליף חלקית ולא לעשות שטיפה, כי הדילול הוא פחות דרמטי ותהיה פחות נדידת משקעים. הבעיה שהרבה פעמים היתה קורית, היא שהיו משתמשים במכונות שטיפה לגירים והיו מזהמים את הגיר המטופל בזבל ולכלוך של גירים קודמים שטופלו עקב רשלנות וחוסר ניקוי או ריקון משמנים לא מתאימים (היו משתמשים באותה מכונה למלא סוגים של רכבים ושמנים ולא מנקים את המערכת יסודות בין רכב לרכב.)

עריכה אחרונה על ידי יאני

הזול עולה ביוקר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נכון, יש שיטה של החלפה באמצעות המכונה, עם לחץ. וזה מה שלא רצוי לעשות במקרה של פותח השרשור, אחרי 9 שנים ו 126 אלף קילומטרים שהשמן לא הוחלף אפילו פעם אחת . שוב, אני חושב שכדאי להחליף שמן בשיטה הפשוטה ( פתיחת בוגר ריקון וצינורית המפלס, ואז להשלים את אותה הכמות שיצאה בשמן חדש). אולי אפילו שתים - שלוש החלפות כאלה בתדירות יותר גבוהה ולא כל 60 אלף קילומטרים. יכול להיות שזה יאריך את חיי הגיר.

 

 

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה אומר לפרק קרטר ולהחליף אטם.
יכול להיות פתח לנזילות.

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 772 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...