Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שגרת טיפולים "חכמה" בסיאט אטקה - מישהו שמע?


david1
 שיתוף

שימו לב! השרשור הזה בן 493 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום רב, 

בבעלותי סיאט אטקה FR, עם מנוע 1.5 TSI, שעלתה לכביש לפני שלושה חודשים. 

בימים אלו ממש, מד הקילומטרז' של הרכב עומד על 15,000 ק"מ. 

כמי שהיה בעלים של סיאט איביזה עם מנוע 1.0 TSI עד לא מזמן, שגרת הטיפולים של האיביזה הייתה כזו: החלפת שמן כל 15,000 ק"מ, וטיפול משמעותי כל 30,000 ק"מ. בהתאם, הייתה קופצת הודעה על הטיפול הנדרש כ 3,000 ק"מ לפני המועד לביצועו. 

אלא, שבאטקה, על אף שהגעתי ל 15,000 ק"מ, לא קפצה כל הודעה על ביצוע טיפול או צורך בהחלפת שמן. יתירה מכך, שאני נכנס למערכת הטיפולים שבמחשב הרכב, מופיע שהטיפול הבא צריך להיות עוד 15,000 ק"מ, או 638 יום. כלומר, משתמע שמרווח הטיפולים באטקה הוא כל 30,000 ק"מ.

ניסיון להבין האם אלו פני הדברים בספר הרכב, שתרגומו רחוק מלהיות מושלם, לא צלח. 

התקשרתי למספר מוסכים מורשים, והם טענו שיש לבצע החלפת שמן כל 15,000 ק"מ. 

בשעות האחרונות בדקתי במספר פורומים בחו"ל, ועיינתי שוב בספר הרכב, ואם הצלחתי להבין נכון ברכב זה אפשר לבחור בשני מסלולי טיפול, לבחירת הנהג: הראשון, במרווחי זמן קבועים (כל 15,000 ק"מ החלפת שמן, וכל 30,000 ק"מ טיפול). השני - שהרכב מזהה לבד, לפי חישוב מתמיד של אופי הנהיגה ודפוס הנהיגה, וגם לפי חיישן עכירות שמן, מתי צריך לעשות טיפול לרכב, באופן שמותאם אישית לכל נהג ונהג. שגרת הטיפולים החכמה הזאת, אם הבנתי נכון, נקראת Seat Long Life Service. כנראה, בגלל ריבוי נסיעות בין עירוניות אצלי, שמביאות ל 15,000 ק"מ כל ארבעה חודשים, הרכב ממליץ על טיפול ראשון ב 30,000 ק"מ. אלא, שכאמור, המוסכים בארץ לא שמעו על זה. 

למישהו יש מידע בעניין - הן בנוגע למרווח הטיפולים באטקה, והן בנוגע למנגנון הטיפול החכם? 

עריכה אחרונה על ידי david1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הרכב שלך באחריות. רצוי מאוד להיצמד להנחיות של היבואן כדי לשמור על האחריות ועל ערכו של הרכב. אם אתה לא בטוח, תתקשר למוקד השירות של צ'מפיון.

בסבירות גבוהה שגם אם חיישן איכות השמן קיים אצלך במנוע, היבואן ימשיך בגישה השמרנית

של טיפול כל 15k/שנה המוקדם מבינהם.

 

 

 

Volvo V40 T5 Cross Country

Mazda CX5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

באוטו שלי (יצרן אחר אבל זה לא משנה, זה רק דוגמא) אפשר בהגדרות לבחור flexible service או fixed service. 

 

במצב flexible הוא מכוון כברירת מחדל לכל 25.000 אלף ק"מ ויכול להוריד משם לפי סוג הנסיעות. נסעיות בינעירוניות "קלילות" - לא מוריד. 

 

במצב Fixed מכוון ל 15.000 ק"מ ולא מתייחס לסוג הנסיעות.

 

בארץ בכל המכוניות לפני מסירה ללקוח משנים ל Fixed, אבל בשלי משום מה לא שינו. האם זה אומר שאני יכול לטפל כל 25.000 ק"מ ולשמור על האחריות?

לא. היבואן לא מכיר בזה, יש מפרט טיפולים ברור שאומר כל 15.000 אלף. 

 

 

ברר את זה עם שרות הלקוחות (לא מוסך) ותפעל בהתאם. מה שרשום בהתראת טיפול בלוח שעונים לא מעניין את אף אחד אלא אם כן היבואן מנחה לטפל ברכב זה על בסיס מחשב טיפולים.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני נתוני יצרן של של שמנים אורך חיים ממוצע הוא כ 300 שעות עבודה, אם תכפיל את זה במהירות הממוצעת (ניתן לקחת ממחשב הרכב) שהיא בסביבות 30 קמ"ש מקבלים שהשמן טוב ל 9000 ק"מ, וגם זה תלוי באיכות מסנן השמן (כמה אחוז הוא מסנן ובכמה מיקרון המדיה שלו מסננת) וכמובן יש להתחשב באופי השימוש...האם המנוע עבד כל השעות או שהשמן עבר מחזורי חימום/קירור ולאיזו טמפ', יש גם את הפקטור של איכות הדלק ומצב המנוע.

בקיצור כל זה גורע מהק"מ האפשרי של השמן.

עכשיו איך בדיוק מגיעים למספרים דמיוניים של 15 ו 30 אלף ק"מ להחלפה?

התשובה שלי היא מרקטינג!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 6 שעות, boxer 19 כתב:

עכשיו איך בדיוק מגיעים למספרים דמיוניים של 15 ו 30 אלף ק"מ להחלפה?

התשובה שלי היא מרקטינג!

 

מניסיון עם שתי מכוניות שהיו אצלנו יד ראשונה מ 0 עד למעל 300 אלף ק"מ וטופלו כל 20 אלף (דיזל) וכל 30 אלף (בנזין) אין עם זה בעיה כל עוד משתמשים בשמן בדיוק לפי התקן, פילטרים מקוריים ויש אחוז גבוה של נסיעות בינעירוניות. 

 

הכל היה תקין. אני חושב ש 300 אלף ק"מ זה מספיק בשביל להגיע למסקנות.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שגרת טיפולים גמישה קיימת כבר יותר מ 15 שנה בWV, בשביל זה קיים תקן 504 למנועי בנזין.

אבל לידיעתי בארץ ההוראה היא שגרת טיפולים רגילה  בלבד. בעבר הרכבים אפילו לא היו מגיעים עם חיישן לבדיקת מצב השמן. 

אולי היום הם כן מגיעים, אבל עדיין לא פועלים ככה והאופציה הזו אמורה להיות מושבתת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הרכב באחריות, ואם שגרת הטיפולים היא כל 15K - תשמע לה כדי שתהיה מכוסה לכל מקרה. אתה עושה עם הרכב 60K ק"מ בשנה, וזה לא מעט. בשביל השקט הנפשי שלך, אל תחכה עם טיפולים ואל תחסוך על איכות החלפים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יכול להיות שההתראה התאפסה אוטומטית אצלך ברכב, זה לא אומר שאתה "פטור" מטיפול והחלפת שמן. אם לא תעשה טיפולים בסופו של דבר הנזק יהיה בלתי הפיך למנוע ואז תתחרט שלא הכנסת אותו למוסך לפעולה פשוטה וקצרה של החלפת שמן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יכול להיות שלא שינו לך את ההגדרות למרווח FIXED. לך לפי היבואן ותבקש שישנו אצלך במחשב לפי ההוראות למדינה שלנו.

Volkswagen Golf Hatchback, Mark IV (1J1), 2001, 2.0L 115 HP, automatic.

Sold - Skoda Fabia Hatchback, Mark 2, 2013 1.4L MPI, 86 HP, manual.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לאחר בדיקה, שגרת הטיפולים החכמה מתאימה למי שמשתמש בשמנים המיועדים לכך בהתאם להוראות היצרן, בהם castrol edge professional בו אני אכן משתמש תמיד. כלומר, לשיטת היצרן, השמן הזה ספציפית יכול להתאים גם ל 30,000 ק"מ, בתנאי נסיעה מסוימים (נסיעות בינעירוניות ארוכות וכו), וזה השמן שמגיע עם הרכב מהיצרן. 

לגביי, היום בדקתי את השמן, איתו נסעתי 15,000 ק"מ של נסיעות בינעירוניות בשלושה חודשים, והוא בצע זהוב, ונראה תקין לחלוטין. בכל אופן אשקול להחליף אותו ליתר בטחון. 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 22 שעות, Ooga כתב:

בעבר הרכבים אפילו לא היו מגיעים עם חיישן לבדיקת מצב השמן. 

לא חייב להיות חיישן מצב שמן.

המחשב יכול לחשב לפי שעות מנוע, מהירות ממוצעת, סל"ד ועומס, טמפרטורת השמן ואולי עוד פרמטרים את הבלאי של השמן. 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 23 שעות, Buki כתב:

 

מניסיון עם שתי מכוניות שהיו אצלנו יד ראשונה מ 0 עד למעל 300 אלף ק"מ וטופלו כל 20 אלף (דיזל) וכל 30 אלף (בנזין) אין עם זה בעיה כל עוד משתמשים בשמן בדיוק לפי התקן, פילטרים מקוריים ויש אחוז גבוה של נסיעות בינעירוניות. 

 

הכל היה תקין. אני חושב ש 300 אלף ק"מ זה מספיק בשביל להגיע למסקנות.

האם אתה שולל את הנתונים שכתבתי?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא שולל, אני רק אומר שזה בהתאם לסוג השימוש. בשימוש בינעירוני ברובו ללא עומסים גדולים ונהיגה רגועה בסל"ד מתון אין בעיה עם מרווחי טיפולים ארוכים. במיחוד כשהאוטו נוסע הרבה ועושה טיפול כל חצי שנה או כל כמה חודשים בגלל הק"מ.

 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 493 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • תוכן חדש...