Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

טרייד אין – למי ולמה זה כדאי?


Adani
שימו לב! השרשור הזה בן 1039 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

כפי שידוע לי בביטול של ביטוח מתקבל זיכוי יחסי על הזמן שנשאר, מקסימום בתוספת קטנה של דמי ביטול, כך שמהצד הזה אין ממש בעיה.

 SEAT Ibiza 2014 1.2t DSG >> Toyota Yaris 2018 HYBRID >> Renault Clio 2019 1.2t DCT >> Alfa Romeo Giulietta Milano 2014 1.4t TCT

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 69
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

אני אישית כבר קניתי 2 רכבים ממגרש, ולצורך העניין פשוט היו במגרש הרכבים המסויימים האלו שרציתי, אז השתלם לי לעשות איתם עסקה - גם אם "הפסדתי" כמה אלפי שקלים, בסוף יצאתי עם הרכב שרציתי - וגם לא הייתי צריך לחשוש שאני אפספס אותו בתקופת הזמן של עד שאצליח למכור את הרכב, כי פשוט השארתי את הרכב ובאותו הרגע לקחתי את הרכב שרציתי. 

 

בדרך כלל מדובר בעסקאות של "מחירון מול מחירון" כמו במקרה שלי - שזה משתלם מאוד למגרש, כי את הרכב שהם מקבלים הם קונים בדרך כלל במחיר נמוך הרבה יותר מהמחירון. 

עריכה אחרונה על ידי avnercohen
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אוקיי, אם ככה אז מדובר בחיסכון בזמן ונוחות כמו ששיערתי.

שאלה אחת נוספת שנשארה לי פתוחה – האם לדעתכם רוב האנשים שעושים טרייד אין מודעים לכך שהם מפסידים כמה אלפים טובים או שהם בטוחים שמצאו עסקה שווה? (שווה מבחינה כספית בלבד, לא מבחינת זמן ונוחות)

אני חושב שהם מודעים לכך שזה שירות שעולה כמה אלפי שקלים.

אני חושב שהם לא בודקים בדיוק כמה אלפים זה. במידה מסויימת מעדיפים אולי לא לדעת.

 

לאנשים עסוקים זה הגיוני סך הכל.

אם תנתח לעומק כלכלית עסקת טרייד אין בעת רכישת רכב חדש כנראה שתגלה שעצם הרכישה של הרכב החדש פחות כלכלית מרכישת רכב דומה בן שנה.

וששם ההפסד יותר גדול מאשר על הטרייד אין.

 

כך שבתכלס הקהל הזה יודע שהוא מוציא כסף על פינוק מסויים. וזה מסתדר שהקהל הזה יעשה גם טרייד אין.

 

הרי אחת הסיבות שרוכשים רכב חדש היא הרצון לא להתעסק בשוק יד שנייה. אז זה הגיוני להשלים את החוויה כולה באמצעות טרייד אין

 

 

 

Sent from my Mi 9T using Tapatalk

 

 

 

  • רעיון טוב! 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני בדרך כלל עושה טרייד אין מטעמי עלות ונוחות.

 

אני תמיד בודק כמה יעלה לי הטרייד (ויש יבואנים שלוקחים רכבים שלהם במחירון. כבר יצא לי לחסוך לא מעט בקניית רכב לא מבוקש לצורך מסירה בטרייד) ומחליט אם שווה לי ההתעסקות וכאב הראש.

הזמן שלי יקר ולא חסר לי מה לעשות ואני מתייחס לזה כחלק מהעלות של הרכב. אם המטרה היא רק לחסוך הרי גם לא היינו קונים רכב חדש.

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הרוב כבר נאמר, אך סיפור קצר למה אני מכרתי את אחד הרכבים המבוקשים (כנראה המבוקש ביותר, לנד קרוזר משנתון מתקדם, קרי, מחירון נמוך ביקוש אדיר) למגרש מכוניות. רכב יד ראשונה, ק"מ סביר בכביש בלבד, מעולם לא ישבו על הכסאות ללא מגבות (fetish). מחיר מבוקש 10 אחוז מעל המחירון כמקובל.

ראשית- מבול טלפונים (אין הצעות מגונות למחיר ברכב כזה לפחות), אך יש שאלות מטומטמות - "יש לרכב נגיעות?" (לא מכיר את הביטויים האלה בכלל). מקבלים הסבר שאם הם מחפשים רכב כזה, שיפסיקו לחפש כי זו מציאת חייהם כרגע, מקבלים בוואטספ תיעוד כרונולוגי של כל חיי הרכב בערך, מיום היציאה מהסוכנות. כנראה שזה נשמע טוב מדי להיות אמיתי, מעדיפים ללכת לקנות יד רביעית בוגר מעלות הנגב. 

באותו היום בערב, מגיע קאוובוי "מומחה" לרכבי שטח. הוא נוהג בלנדקרוזר בן 17 שחומר בלתי מזוהה מחזיק אותו יחד. הוא קובע שהרכב לא שווה שקל מעל המחירון (כנראה אסטרטגיית מיקוח).

 

למחרת המודעה יורדת מיד2- מגיע למגרש מכוניות אשר משלם במקום ללא שאלות וללא בדיקה, בהעברת  זהב מיידית חמישה אחוזים מעל המחירון. (נקודה נוספת, כשהרכב מבוקש המגרש יכול להסתפק בפחות כיוון שהמכירה היא מהירה ואין "סיכון", ממש כמו שככל שמיקום הנדל"ן מבוקש ובטוח יותר, התשואה יורדת).

 

העלילה מסתבכת - הבחור ששאל אם "יש נגיעות?" מתקשר. אני שולח אותו למגרש, הוא משלם 20 אחוזים מעל המחירון ומרגיש גדול. 

כולם מרוצים (עכשיו גם בעל המגרש). 

 

  • מצחיק 4
  • מעניין 3
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מאוד אוהב את הנוחות של הטרייד אין. כפי שנאמר הנוחות שווה כסף ולרבים זה משתלם.

 עדיין אפשר לבצע את זה בחוכמה.

בכל עסקאות הטרייד אין שאני מבצע אני משאיר "פרצה" בחוזה כדי לקבל את ההנחות וההטבות בקניית מזומן במידה והרכב שלי יימכר. 
אני מפרסם את הרכב שלי בזמן שאני מחכה לרכב החדש, מוריד מהסכום המבוקש ככל שתאריך ההחלפה מתקרב.

בפעמיים האחרונות שהחלפתי רכב הצלחתי למכור את הרכב שלי לפני ההחלפה.   
למרות הגמישות במחיר המכירה חסכתי אלפי שקלים בהטבות של קניית הרכב חדש במזומן ללא טרייד. 

 

עריכה אחרונה על ידי banji man

ביואיק  SUV

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 16 שעות, Adani כתב:

אני יודע שהכותרת קצת מבלבלת, ניסיתי.

 

אתחיל בסיפור קצר. לא מזמן אבא שלי רצה למכור טנדר של העסק ולקנות אחד חדש.

בלי להזכיר שמות, הוא הלך ליבואן ושאל על מחיר הטנדר בו הוא מעוניין. ישר ומבלי שהוציא מילה על כך מהפה, קיבל מהיבואן הטבות ואף הנחה בקניית הרכב – מעל 15,000 שקל. 

בפעם הבאה הוא שאל על טרייד אין לטנדר הישן. ההצעה שקיבל היא קצת פחות ממחירון על הטנדר הישן, אבל יצטרך לשלם מחיר מלא על הטנדר החדש.

מה זה אומר? שטרייד אין הוא כביכול הפסד של מעל 15,000 שקל מול מכירת הטנדר הישן כיד שנייה ורכישה של החדש. 

 

סיפור נוסף מאוד דומה קרה לחבר קרוב, בדק את שתי האופציות והגיע למסקנה שיפסיד אלפי שקלים מהטרייד אין. וזו לא פעם ראשונה או שנייה שאני שומע על כך.

ובכל זאת, אנשים רבים עושים טרייד אין ובטוחים שיצאו עם ידם על העליונה ועשו עסקה מדהימה. אבל האם זו האמת?

 

אם כן, חשבתי על העניין וטרייד אין ככל הנראה מיועד לאנשים שזמנם לא שווה את ההתעסקות במכירת הרכב ויש להם כסף "לזרוק" על זה, או אנשים שלא יצליחו למכור את הרכב כיד שנייה 100 שנה.

אבל מגרשי הטרייד אין מלאים ברכבים שיכלו להימכר בקלילות בשוק הפרטי, וכמה כבר יש אנשים שמוכנים להיפטר ככה מאלפי שקלים?

האם מדובר בחוסר מודעות של הציבור ל"טריק" הזה של יבואנים? האם יש משהו שאני מפספס?

שאלת וגם ענית.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 13 שעות, Adani כתב:

אוקיי, אם ככה אז מדובר בחיסכון בזמן ונוחות כמו ששיערתי.

שאלה אחת נוספת שנשארה לי פתוחה – האם לדעתכם רוב האנשים שעושים טרייד אין מודעים לכך שהם מפסידים כמה אלפים טובים או שהם בטוחים שמצאו עסקה שווה? (שווה מבחינה כספית בלבד, לא מבחינת זמן ונוחות)

 

לדעתי לא. לא חסר אנשים שעושים טרייד ולמעשה מוסרים את הרכב שלהם כמעט בחינם(טריק ה"מחירון תמורת מחירון"). ואם הם היו יודעים, בוודאות לא היו עושים את זה, מן הסתם. 

אבל האם זה באמת משנה? 

הרי לערך של המוצר אין כמעט משמעות בפני עצמו, המשמעות היחידה היא מה הסיפור שהאדם מספר סביב זה. 

קנית פלאפון ב-1000 שקל במקום 1500 ? אחלה מחיר, ואתה מרגיש מעולה. יום למחרת מורידים את המחיר ל-800, ואתה מבואס. 

מחירון תמורת מחירון, נשמע מעולה באוזן ובגלל זה הולכים על זה גם אם בפנים יודעים שזה לא תמיד הכי משתלם. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה לא תמיד כך, לאחותי היה 208, שיגעו אותה לעשות טרייד אין על 3008 חדש, בסוף היא הסכימה, ניסינו להשאיר את ה208 ולמכור בשוק הפרטי ולקבל הנחת ויתור על טרייד אין, לא הסכימו להוריד שקל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מסרתי GTI לטרייד אין (אוטודיל) לפני 3 חודשים .. והנה למה 

 

הזמנתי רכב חדש , ואני יודע שהשוק של ה GTI הוא מצויין - אז במקביל פרסמתי מודעת מכירה ביד2 

 

טלפון ראשון: רבע שעה אחרי הפרסום בשעה 23:30 - אתה יכול לשלוח לי עוד תמונות לואטסאפ ? צלם את פנים הרכב , בסדר , תכף יורד לחניון , נעלב , לא חזר

טלפון שני: בוא ניפגש באמצע - אני גר באזור חיפה  - ניפגש בראשון לציון ???? 

טלפון שלישי : שלח לי הסטורית טיפולים , סבבה - תכף מבקש יום חופש והולך למוסך

טלפון שלישי עד עשירי , החלפה על מזדה 6 ? מזדה 7, מזדה 8 ...  גיפ יונדאי וכו.. 

 

וכל אלה ביום אחד ... 

 

קיצר , אחרי מבול של טלפונים, עדפתי למסור לטרייד אין -  המוסך לקח לבדיקה, החזיר לי הצעה, הסכמתי , המשכתי לנסוע עם הרכב עוד כמה ימים עד למסירת הרכב החדש (בעצם מסרתי את ה GTI שבוע לפני כי היה להם קונה אבל קיבלתי רכב חליפי). 

 

עוד דבר חשוב שעודד אותי "להפסיד כסף" זה חוק המזומן , לך תסביר לאנשים שאתה לא יכול לקבל 160,000 ש"ח במזומן. 

 

ההפסד סך הכל .. בין 5-7 אלף שקל .. אבל שווה כל שקל .. 

 

 

  • רעיון טוב! 3
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 17 שעות, Adani כתב:

אוקיי, אם ככה אז מדובר בחיסכון בזמן ונוחות כמו ששיערתי.

שאלה אחת נוספת שנשארה לי פתוחה – האם לדעתכם רוב האנשים שעושים טרייד אין מודעים לכך שהם מפסידים כמה אלפים טובים או שהם בטוחים שמצאו עסקה שווה? (שווה מבחינה כספית בלבד, לא מבחינת זמן ונוחות)

הם לא מפסידים אלא משלמים על שירות.

  • רעיון טוב! 1

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, davemustaine87 כתב:

לדעתי לא. לא חסר אנשים שעושים טרייד ולמעשה מוסרים את הרכב שלהם כמעט בחינם(טריק ה"מחירון תמורת מחירון"). ואם הם היו יודעים, בוודאות לא היו עושים את זה, מן הסתם. 

כשאני מחליף רכב לא מעניין אותי לא מה המחירון של הרכב שלי ולא מה המחירון של מה שאני קונה. מעניין אותי כמה אני צריך להוסיף ולפי זה אני בוחר מה אני קונה.

 

יכול להיות שיבואן אחד יתן לי טרייד אין במחיר מעולה וגבוה משמעותית ממחיר השוק, שיבואן אחר יציע לי הנחה מופלגת על הרכב שלו וישחט בטרייד והשלישי בכלל יציע עסקה מעולה אבל בלי טרייד. לכל אחד מהם יש את היתרונות והחסרונות שלהם ואחליט לפי הסך הכל.

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הרגע הייתי בסוכנות כולמוביל ואיזה בחור ישב עם הנציג והתלהם וצעק 'אתה אומר לי לשלם לך מחירון ולא מוכן לשלם לי מחירון!!!' 

ואני פשוט עומד בצד, מסתכל, ומבין שהבחור הזה לא הבין איך הטרייד אין עובד.

אתה יושב על כורסה בבניין משופץ וממוזג במרכז הארץ, מדבר עם בן אדם שמשלמים לו משכורת... כל זה בא בדיוק מההפרש בין מחיר הרכישה של הרכב שלך לבין מחיר המכירה של הרכב שלך ללקוח הבא בתור. 

אנשים לא מבינים את זה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1039 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...