Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

קורולה יד שנייה לעומת קורולה הייבריד סטיישן חדשה


Devb
 שיתוף

שימו לב! השרשור הזה בן 498 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום חברים, 

 

אני מקווה שהשאלה שלי היא מספיק פרקטית. 

 

אנחנו זוג +1 בתקווה להתרחב ומתלבטים לגבי רכישת רכב ראשי למשפחתנו. 

נסועה שנתית סביב 15000.

בעיקר בסופי שבוע נסיעות להורים( 250ק''מ).

 

אנחנו מתלבטים לגבי טויוטה קורולה שנת 2018-2017 לעומת קורולה הייבריד סטיישן חדשה. 

הכי חשוב לנו זה בטיחות(! ) ושקט בנסיעה. 

 

אנחנו מתכוונים להחזיק ברכב להרבה שנים( מעל 5 לפחות) ומתלבטים לגבי ההוצאה. 

 

ברשותכם כמה שאלות: 

1. האם יש הבדל משמעותי בין הדגמים מבחינת בטיחות? 

2. האם מבחינה כלכלית במסגרת זמן השימוש העתידי ברכב לקנות חדש באופן מפתיע משתלם יותר? 

3.האם מבחינת מקום למושבי בטיחות הקורולה 2018 זהה לסטיישן? 

4. אני מודה שאני לא מבין הרבה ברכבים אבל נראה לי שההוצאה על רכב דיי חדש היא בלתי נמנעת מבחינת שמירה על בטיחות המשפחה, ולכן ההתלבטות לגבי רכישת רכב חדש ולא יד שנייה,אבא שלי ז''ל תמיד היה אומר שרכב חדש זה מותרות, אשמח לשמוע דעות בעניין. 

 

תודה מראש

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תבדוק בטרייד אין של טויוטה - טויוטה סלקט, או חפש יד שניה 2019 או 2020 שמישהו חייב למכור - ככה תקבל רכב אחרי ספיגת ירידת ערך, אך עדיין חדש ובטיחותי

  • רעיון טוב! 1

בעבר: טויוטה קורולה 2009 GLI (רובוטית), טויוטה קורולה 2014 GLI

בהווה: BMW 330e 2018

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תוכל לבדוק באתר https://www.nhtsa.gov ובאתר https://www.iihs.org מבחני בטיחות שונים, לפי בדיקה קצרה שעשיתי אני לא רואה הבדלים מהותיים בין השנתונים.

רכב חדש מאבד בערך 50% מהערך שלו אחרי 5 שנים, כמובן שמבחינה כלכלית עדיף לרכוש משומש, אחרי שמישהו אחר ספג את ירידת הערך העיקרית.

בגלל שציינת שאתה מתכנן להשתמש ברכב תקופה ארוכה, שווה לשקול חדש בשביל השקט הנפשי (אחריות).

השאלה כמה 3 שנים של שקט שווים מבחינתך במחיר הרכישה.

אגב, ברכישת רכב חדש מהחברה בד"כ תנאי המימון טובים יותר.

עריכה אחרונה על ידי BeBest
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הקורולה סטיישן היברידית עדיפה כמעט בכל פרמטר על הקורולה סדאן מהדור הקודם, אין מה להשוות, ההרגשה היא של רכב פרימיום לעומת רכב עממי, עד כדי כך.

 

תא המטען בסטיישן גדול ושימושי בהרבה, הרכב שקט הרבה יותר ויש הרבה יותר כוח זמין, חומרי הפנים איכותיים יותר, התכנון הפנימי מודרני משמעותית, חסכונית משמעותית בדלק, הפלטפורמה חדשה לחלוטין ויש יותר מערכות בטיחות דבר שיביא לבטיחות גבוהה יותר.

 

מרווח פנים זהו הפרמטר היחיד שיש עדיפות קלה של הקורולה סדאן מהדור הקודם על פני הדגם החדש. ההבדל המשמעותי הוא במרווח הצידי בגובה הראש שבקורולה החדש מצומצם יותר. כמו כן הדשבורד מול הנוסע ליד הנהג בולט יותר קדימה. אדם בגובה מעל הממוצע יצטרך להזיז את מושב הנוסע אחורה דבר שיצמצם את מרווח הרגליים במושב מאחוריו. בדרך כלל במושב הנוסע יושבת אישה כך שלא צפויה בעיה.

 

רכב חדש מאבד הרבה מאד כסף בשנה הראשונה וככל שאתה רוכש אותו בשלב מתקדם יותר של השנה אחרי ינואר אתה מפסיד עוד יותר כסף כי המחירון העתידי של הרכב יצריך שיקלול של תוספת חודשי עליה לכביש שלא מפצה באופן מלא וגם קשה לקבל אותו.

 

הקורולה סטיישן לא חפה מההליך הזה ודגם שנת 2019 ירד גם כן חזק במחיר.

 

החל מהשנה השניה קצב ירידת הערך מתמתן מאד וההבדל הצפוי בירידת הערך בין קורולה סטיישן שנת 2019 לקורולה סדאן 2018, 2017 יהיה קטן.

 

יש מקרים שבהם ניתנות הנחות יפות על רכבים חדשים דבר שיכול לשנות בצורה מסויימת את התמונה, אבל ההנחות בטיוטה נמוכות (על ידי היבואן הרשמי, שרק הוא מייבא את הסטיישן).

 

החסכון בדלק של הקורולה סטיישן ההיברידית שנת 2019 יקזז אפילו את ההבדל הזה בירידת הערך ואולי אפילו תשאר בעודף של חסכון בעלויות.

 

לכן אני ממליץ לך לחפש קורולה סטיישן שנת 2019 משומשת. יש כמה כאלה למכירה משומשות באתר יד 2 (יש אפילו במחירים מאד נמוכים, הרבה מתחת למחיר המחירון אפילו, כמובן צריך לבצע בדיקה שהרכבים תקינים).

 

 

 

 

עריכה אחרונה על ידי green
  • רעיון טוב! 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ל 5 שנים ויותר הייתי פונה לחברות ליסינג ומשווה את המחיר לסוכנות היבואן.

את אותה קורולה space ( חדשה לגמרי ) כנראה ניתן לרכוש מליסינג 0 קילומטרים בהנחה של כ 12 אלף ₪ מהמחיר הרשמי.

מה החסרונות?

יש שניים:

1. כאשר תחליטו למכור, תהיה הפחתה בגין ליסינג 0 קילומטרים, אבל אחרי 5 שנים ההפחתה הזאת תהיה יותר קטנה מ 12 אלף שקלים.

2. מקרה ביטוחי של טוטאל לוס/ אבדן להלכה - תקבלו מחברת הביטוח מחירון בקיזוז ליסינג 0 קילומטרים, שזה 14%.

במידה וזה יקרה מיד אחרי הרכישה, תפסידו כמה אלפי שקלים, לכן צריך לדעת שזה סוג של הימור.

 

אם המחיר של אותה קורולה פרטית משומשת קרוב למחיר של קורולה חדשה מ 0 קילומטרים, לדעתי, בכלל אין התלבטות - עדיף לקנות רכב חדש מליסינג.

 

 

  • רעיון טוב! 1

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מבחינה כלכלית עדיף לרכוש יד ראשונה פרטית משומשת בת שנה, דהיינו שנת 2019, על פני יד ראשונה חדשה אפס ק"מ שנת 2020, מאחר וברכב שנת 2019 אתה חוסך את ירידת הערך הגדולה של השנה הראשונה של רכב שנת 2020.

 

עכשיו ברכב יד ראשונה אפס ק"מ שנת 2020 שתרכוש בהנחה של 12 אלף ₪, אתה חוסך רק חלק קטן מירידת הערך הזאת, נניח שמחיר הרכב לאחר 5 שנים יהיה שווה כ- 70 אלף ₪ (כ- 50 אחוז ירידה), תצטרך להוריד מזה 13 אחוז הפחתה (אחוז ההפחתה הנדרש ירד מ- 14 אחוז ל- 13 אחוז לפי מה שראיתי), תגיע להפחתה של 9,000 ₪. הרווחת רק 3,000 ₪ מההנחה המקורית.

 

בסופו של דבר ירידת הערך על רכב שנת 2019 משומש תהיה קטנה יותר באופן משמעותי מרכב שנת 2020 יד ראשונה אפס ק"מ.

 

בנוסף לכל ברכב יד ראשונה אפס ק"מ שנת 2020 מדובר ברמת האבזור הנמוכה (ספייס במקום ספייס פלוס) שההבדל במחיר המחירון שלה כחדשה לעומת הספייס פלוס הוא רק 2,000 ₪, הבדל נמוך מדי לאור ניפוח המחיר של גירסת הספייס זאת כדי לתת הנחות לחברות הליסינג.

 

היתרון ברכישת יד ראשונה אפס ק"מ הוא שמדובר ברכב חדש שלא נהגו בו כלל.

 

 

עריכה אחרונה על ידי green
  • רעיון טוב! 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה רבה לכולם על העצות.

כנראה שהסטיישן עונה יותר על הצרכים שלנו.

אבדוק האם יש בנמצא טויוטה קורולה space יד שנייה במצב טוב,וגם נלך לבדוק בסוכנות במקביל.

 

שבוע טוב 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 21 שעות, green כתב:

מבחינה כלכלית עדיף לרכוש יד ראשונה פרטית משומשת בת שנה, דהיינו שנת 2019, על פני יד ראשונה חדשה אפס ק"מ שנת 2020, מאחר וברכב שנת 2019 אתה חוסך את ירידת הערך הגדולה של השנה הראשונה של רכב שנת 2020.

 

עכשיו ברכב יד ראשונה אפס ק"מ שנת 2020 שתרכוש בהנחה של 12 אלף ₪, אתה חוסך רק חלק קטן מירידת הערך הזאת, נניח שמחיר הרכב לאחר 5 שנים יהיה שווה כ- 70 אלף ₪ (כ- 50 אחוז ירידה), תצטרך להוריד מזה 13 אחוז הפחתה (אחוז ההפחתה הנדרש ירד מ- 14 אחוז ל- 13 אחוז לפי מה שראיתי), תגיע להפחתה של 9,000 ₪. הרווחת רק 3,000 ₪ מההנחה המקורית.

 

בסופו של דבר ירידת הערך על רכב שנת 2019 משומש תהיה קטנה יותר באופן משמעותי מרכב שנת 2020 יד ראשונה אפס ק"מ.

 

בנוסף לכל ברכב יד ראשונה אפס ק"מ שנת 2020 מדובר ברמת האבזור הנמוכה (ספייס במקום ספייס פלוס) שההבדל במחיר המחירון שלה כחדשה לעומת הספייס פלוס הוא רק 2,000 ₪, הבדל נמוך מדי לאור ניפוח המחיר של גירסת הספייס זאת כדי לתת הנחות לחברות הליסינג.

 

היתרון ברכישת יד ראשונה אפס ק"מ הוא שמדובר ברכב חדש שלא נהגו בו כלל.

 

 

 

ורכישה של רכב בן 5 תהיה משמעותית זולה יותר מרכב בן שנה.

לא מבין את הנקודה?

לטווח ארוך (5 שנים ומעלה) עדיף חדש.

אגב רכב בן 5 שנמכר, גם אם היה יד 1, ההפחתות הן סתם תיאורטיות ובפועל אפשר לקבל יותר או פחות גם על יד 00

(Sold) Chevrolet Aveo LT 2006

Citroen C3 Shine 2017

C5 AirCross Feel 2020

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 498 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • תוכן חדש...