Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

חדש: העמוד הראשי שלנו - התכנים שלכם


פבל
שימו לב! השרשור הזה בן 1326 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אני לא יודע מי מכם שם לב לזה, אבל לפני קצת יותר משבועיים, הופיע בדף הבית ריבוע קטן וחדש עם הכותרת "מאמרי משתמשים". 

עכשיו (כאילו, לא עכשיו עכשיו, אלא כשהראשון יתפרסם) יתווסף ליד הריבוע הזה ריבוע נוסף - בלוגים.

 

חלק מהמטרות שלי עם כניסתי לתפקיד לפני 3 וחצי שנים היה לתת יותר קרדיט לתכנים יותר מושקעים שלכם ויותר "כבוד" לתכנים של משתמשים שמפיקים הרבה תכנים (שזה סוג של מפלצת שמאכילה את עצמה. לא, מאמי, לא את...). ניסינו את זה באמצעות פרסום התכנים האלה (הטיולים של Kingikra, המיני מבחנים של יוליאן, הסקירות ההיסטוריות של חן פרחי, וסיכומי האחזקה של רבים ממובילי הדעה) במגזין, אבל התהליך המסורבל והארוך - בעיקר בגללי - הפך את זה להרבה פחות כיפי עבור אותם יצרני התוכן. זה לא פשוט לשלוח תוכן ארוך ומושקע שישבת וארגנת וכתבת במשך לפעמים שבועות, רק כדי שהוא ישב בתיבת המייל של "העורך" עוד אלוהים יודע כמה זמן עד שהוא מתפנה לערוך את זה, אחר כך לקבל את זה שוב, לשלוח שוב, להיזכר שצריך תמונות ביחס גובה|רוחב ספציפי, ועוד כל מיני מכשולים, עד שזה מתפרסם אחרי חודשיים-שלושה. כך יצא, שעד שהתוכן עולה לאוויר, יצאה לכל המשתתפים כבר הנשמה וכל התשוקה שהובילה לכתיבת התוכן הזה מלכתחילה - נעלמה. 

 

בקיצור, אתם יכולים - ככה בין השורות - לקרוא שזה לא בדיוק היה אופטימלי.

 

דיסקליימר לפני שממשיכים: שפת המקור של המערכת בה אנחנו משתמשים היא אנגלית ולמעט הפורומים עצמם, את כל התרגומים אנחנו עושים בעצמנו. לכן ייתכן מצב של תרגומים חסרים, לא ברורים או סתם אידיוטיים. כל זה אשמתי, ואם אתם נתקלים במשהו כזה - בבקשה שלחו לי הודעה פרטית. 

 

למה עשינו את זה?

חלק מהמעבר לפלטפורמה החדשה בעצם הובל ע"י הרצון לשפר את החוויה שלכם בפרסום תכנים משמעותיים (מבלי חלילה לזלזל בשרשורים) ולהקל עליכם לחשוף את ההגיגים או החוויות שלכם לקהל הגולשים העצום של האתר.

 

איך אנחנו (אנחנו=אתם) עושים את זה?

בניגוד לפלטפורמה הקודמת (להלן VB), זו החדשה (להלן IPS) שמה דגש על העמדת תוכן המשתמשים המשמעותי במרכז הבמה והיא עושה את זה באמצעות כמה כלים מאוד חזקים. חלקם עדיין לא פעיל, חלקם כבר רץ (נושאים פופולריים) ובשניים מהם נתמקד היום. מאמרי משתמשים ובלוגים.

 

 

 

אוקיי, נשמע מגניב, מה עושים?

 

 

 

מאמרי משתמשים:

כמו שאתם יכולים להבין, מדובר במערכת ניהול תוכן ל....ובכן, מאמרים, שנכתבו ע"י חברי הקהילה. המערכת כרגע פתוחה רק עבור חברי קבוצת מובילי הדעה, אבל אם אתם רוצים לפרסם שם מאמר, תשמחו לדעת שיש לה אפשרות מאוד מגניבה. היא יכולה להפוך שרשורים קיימים למאמרים. אז כל מה שאתם צריכים לעשות זה לפרסם שרשור, ולשלוח לי הודעה פרטית עם קישור אליו והסבר למה לדעתכם הקהילה תרוויח מהמאמר הזה. אני אעבור על השרשור/מאמר (זריז, מבטיח) ואם התוכן יהיה מתאים, אני אעביר אותו לפורמט של מאמר ללא תשלום נוסף. היתרון - בינתיים אנשים יוכלו לקרוא ולהגיב, ואם אכן השרשור יהפוך למאמר, גם התגובות יועתקו יחד איתו. החסרון - איך שהולכת להיראות תיבת ההודעות הפרטיות שלי, כנראה (זה היה רמז שאני רוצה שתשלחו לי מלא מאמרים).

מאוחר יותר נחליט על פרמטרים מסוימים שיכניסו אתכם אוטומטית לקבוצת בעלי ההרשאה לפרסם מאמרים.

 

למה בכלל להעלות מאמר ולא לפתוח שרשור?

1. מאמרים מקבלים מקום מיוחד בעמוד הבית, מה ששם הרבה יותר עיניים על התוכן שלכם מאשר "עוד שרשוור" בתוך רשימה של עשרות אלפי שרשורים שמתעדכנים כל דקה פחות או יותר. 

 

2. פרסום אוטומטי בפייסבוק. זה כרגע עדיין לא עובד, אבל ברגע שנצליח להפעיל את זה, מאמרי משתמשים ישותפו אוטומטית בעמוד הפייסבוק של קארספורום, ואת התוכן שלכם יוכלו לקרוא גם אלפי העוקבים שלנו. ואם תשתפו אותו גם אתם, יוכלו לקרוא אותו גם כל החברים שלכם. 

 

3. בעתיד הלא רחוק, חברי פורום שיקחו חלק פעיל בפרסום מאמרי משתמשים יכנסו לקבוצת מובילי הדעה, שתתן להם גישה להעלות תכנים למגזין של האתר, להגיע לימי מובילים, להצטרף למבחנים, לבחון מכוניות בעצמם, ומי יודע, אולי בעתיד גם לטוס לחו"ל להשקות (זה הרבה פחות כיף ממה שזה נשמע, אבל להבנתי יש אנשים שאשכרה נהנים מזה...).

 

4. מוניטין. תסובבו את זה איך שאתם רוצים, אבל תוכן שאנשים רואים, אנשים קוראים, ואם התוכן טוב, אנשים עושים לו "תודה". והתודה הזאת נספרת לכם בסך המוניטין. ותסובבו גם את זה איך שאתם רוצים, אבל מוניטין גבוה עושה לכולנו נעימי בלב. 

 

אוקיי, שכנעת. איך עושים את זה?

תפעול המערכת פשוט מאוד ודומה מאוד לפתיחת שרשור:

מרחפים (או לוחצים אם אתם במובייל - למטיבי הקלדת אגודלים בלבד) על "קהילה" בתפריט הראשי, ולוחצים על "מאמרי משתמשים":

image.thumb.png.db7830f2d5d2efd039568fadc49cb15f.png


 

ברגע שהגעתם, לוחצים על "הוסף מאמר" (מסומן באדום). אין לכם? שלחו הודעה לחבר הפורום "פבל" שמעתי שהוא מקושר למקבלי ההחלטות (מסומן בירוק).

image.thumb.png.0c955177ea107a8e10cc4115bdf31a88.png

 

עכשיו הגענו ל"בשר" של האופרציה.
נותנים כותרת (אין צורך לעדכן את ה-URL. המערכת עושה את זה לבד).

זכרו לתת כותרת אינפורמטיבית, אך גם מסקרנת. אל תגלשו למחוזות הקליקבייט, אנשים לא אוהבים את זה. מצד שני, זכרו שזה גם לא מאמר אקדמי, אז לא צריך להיות יאבשים. 

 

רעיון טוב: המפלצת החדשה של מרצדס חזקה יותר מויירון!
רעיון בינוני: הרכב החדש של מרצדס מפיק 1700 כוחות סוס

רעיון גרוע: לא תאמינו כמה כוח הכלי של היצרנית הזאת מייצר!!!!!!111

 

image.png.33ead7412f68872cd236039ba1735589.png

 

מוסיפים תגיות.

תגיות הן לא חובה אבל חלק חשוב כי אתם רוצים שיהיה קל למצוא את המאמרים שלכם.

לכן, חשוב גם לזכור לשייך תגיות רלוונטיות. אם ניקח את הכותרת שנתנו, תגיות טובות יהיו: "מרצדס" "שיא כוח". תגיות.... אמ... פחות טובות יהיו "מפלצת" "מאמר" "רכב חדש". 

image.png.c2683cce041bf4e993c0fb2ed1ab3340.png

 

 

עכשיו אנחנו מזינים את התוכן (בדיוק כמו בשרשור רגיל, כולל העלאת ומיקום תמונות כרגיל).

טיפים לכתיבת מאמר יכולים לסתום לעמוס את כל הארון אז אני לא אכנס לזה פה, ואגע רק בכמה דברים שלדעתי הם החשובים ביותר.

 

1. שמרו על הטקסט קריא. אנחנו יודעים למה אנחנו מתכוונים כשאנחנו קוראים את מה שאנחנו כותבים. אבל חשוב לזכור שאנשים אחרים לא מכירים את הניואנסים של הדיבור שלנו, את הטונים של המחשבות שהובילו לבחירה בטקסט כזה או אחר או המשמעות מאחורי מילת סלנג שייחודית ל"חאבורה" שלנו. לכן חשוב לנסות לכתוב את הטסקט תוך שמירה על משפטים קצרים וברורים, רצף מחשבות כרונולוגי (לא לקפוץ מדבר אחד לשני ואז לחזור להתחלה) ושפה מקובלת (נניח "סבבה" זה סבבה, "לג'נרט" או "ואגיסטים" - קצת פחות).

 

2. השאירו את הקורא ללא שאלות מהותיות בסוף הקריאה. החלטתם לפתוח את המאמר עם שאלה? פאקינג תענו עליה! אתם בטח יודעים כמה מעצבן זה להיכנס למאמר שמדבר על "הדגם החדש של טויוטה שהולך לשבור את השוק" ולא למצוא את המחיר שלו בכל המאמר, נכון? אז תעשו טובה, תימנעו מזה. התחלתם לספר לנו על המנוע המטורף שהתקינו במפלצת החדשה של פרארי? תנו לנו את הנתונים החשובים שלו - הספק, מומנט, תאוצה, מהירות מרבית. דברים כמו כמות מחזיקי כוסות היא קצת פחות קריטית כאן. מאידך, אם המאמר שלכם הוא על "איך, דה-פאק, חיים עם פרארי ביומיום", התייחסות לכמות מחזיקי הכוסות היא הרבה יותר חשובה. 

 

3. תקלילו, כפרות. אתם לא כותבים מדריך טכני להפעלת תותח לייזרים. בסופו של דבר, את המאמרים האלה קוראים אנשים והם קוראים אותם כי מעניין אותם לדעת את מה שכתבתם. אבל אף אחד לא אוהב לקבל אינפורמציה מרובוטים שמתבטאים כמו גליון אקסל או, ובכן, רובוט (סליחה מאלמנתו של סטיבן הוקינג). נסו לכתוב בצורה דומה יותר לאופי בו אתם מדברים. זכרו לבטא את טון הדיבור שלכם ע"י סימני פיסוק (כן, שלוש נקודות זה גם סימן פיסוק). אבל אם אתם לא בטוחים, תעשו לעצמכם טובה ותבדקו קודם מה הם אומרים (לפסיק ולנקודה, למשל, יש שימושים שונים לגמרי. סוגריים ומקף, מאידך, יכולים לשמש כמעט לאותם דברים).

 

4. שימו על כולם כ-ז-ה ז' וכתבו עבור עצמכם. נכון החלק הראשון של הטיפה הראשון? אז הוא עדיין תופס, אבל אל תיסחפו. חשוב לזכור שהתכנים האלה מכוונים לאנשים אם תחומי עניין די דומים לאלו שלכם. והתכנים שאתם קוראים, ומעניינים אתכם, דומים מאוד לתכנים שקוראים האנשים האחרים. גם בתוכן וגם באופי. אל תנסו להתייפייף יותר מדי או לפנות לקהל קוראים רחב מדי. אתם תאבדו את האופי הייחודי שלכם ומהר מאוד תגיעו להתבטאויות כבדות, משפטים ארוכים ולא מובנים, שאלות שיאשרו פתוחות ובאופן כללי - תוכן די מעפן.

 

image.thumb.png.610341e50ade0627164036e579b1877e.png

 

החליטו אם אתם רוצים לקבל התראות על תגובות וביקורות (הסבר על זה מאוחר יותר). כאילו, ברור שאתם רוצים, אבל אם מישהו מוזר... אז אני מניח שהוא יכול לכבות את זה...
image.png.72c59f97c62408a06c1b5011ec5a3afd.png

 

עכשיו בוחרים תמונת כותרת ראשית למאמר. זה חשוב מאוד (אפילו כתוב "חובה" בסוגריים. זה לא סתם) כי היא תופיע בעמוד המאמרים הראשי. אני לא יודע מה יקרה אם אלא תבחרו תמונה. יכול להיות שהאינטרנט יפסיק להתקיים. בואו לא ננסה את זה.  

image.png.56e498f0735adcb2440be68456b16763.png

 

לוחצים על "פרסם" וזהו. אתם בהיכל התהילה של "מאמרי משתמשים" לנצח נצחי נצחים. 

image.png.e36533bc3d18a4754d65237cad75b429.png

 

 

 

 

 

בלוגים

אחד הדברים הכי מעניינים בקארספורום, וייחודיים לנו בנוף הישראלי (גם בעולם לא נתקלתי בכזה דבר, אבל זה לא אומר הרבה) הם שרשורי האחזקה המתגלגלים שמעלים חברי הפורום. אך - כמו שאמר סוקרטיס - אליה וקוץ בה. התוכן מרתק, ההמתנה לעדכונים מורטת עצבים, והדרמות סוחטות דמעות (1200 שקל לפילטר שמן?! מה? איך?!?!?). אבל הפורמט של דיון פורומי פשוט לא ממש מתאים לזה. בטח עכשיו עם מערכת ההתראות. אני אפילו לא יכול לדמיין לעצמי את רכבת ההרים הרגשית של לקבל התראה על תוכן חדש, לראות פות"ש של שרשור אחזקה שאני עוקב אחריו פרסם הודעה חדשה, להיכנס ולגלות שהוא ענה "1+" למישהו שכתב לו "אחלה אוטו אחי". וואו. אני מזיע רק מלחשוב על זה.

 

כל זה נכון גם לגבי פרויקטים של שחזור רכבי אספנות, שיפוץ מוסך, תהליך בחירת רכב לקניה או כל "סיפור בהמשכים אחר". וגם אם זה לא סיפור אחד אלא סתם רצון לחפור לנו על שטויות (פעילות שאנחנו מעודדים בקנאות, אגב) בתדירות גבוהה יחסית ולשמור הכל במקום אחד מרוכז, כמו גם לקבל יותר פוקוס על התוכן שלי מאשר על התגובות (בקשה לגיטימית לגמרי) ולאפשר לעדת המעריצים שלי לקרוא את כל הגיגיי אחד אחרי השני.

 

בקיצור.... בלוג. אנחנו כולנו חנונים. אתם לא צריכים שאני אסביר לכם מה זה. 

 

כרגע, האפשרות לפתוח בלוג פתוחה לכל חברי הפורום. בעתיד הקרוב היא תוגבל למשתמשים מעט פעילים יותר (עניין של כמה עשרות הודעות) אבל אנחנו יכולים בקלות לכבות אותה לאנשים בודדים או לקבוצות משתמשים שלמות אם נראה שיש חברי פורום שמנצלים את האפשרות הזו לרעה. בין אם זה לפרסום העסק שלהם, לפרסום תוכן זבל או כל דבר אחר שנחליט שלא עומד בכללים שאנחנו נחליט מה הם. או במילים אחרות, בכפוף למה-שפאקינג-בא-לנו. סבבה? אז בואו נעשה טובה כולנו לכולנו, ונשתדל להפיק תוכן איכותי. 

 

למה לפתוח בלוג? או - מה ההבדל בין בלוג לשרשור למאמר?

בלוגים דומים למאמרים בפן אחד משמעותי: הפוקוס הוא על התוכן של פות"ש (פות"ב? פות"מ?) ולא על הדיון והויכוחים שמגיעים אחר כך (אלפא. זה. פרימיום. חלאס!). 

הוא גם דומה לשרשור בפן אחד משמעותי: דיון עדיין יכול להתפתח באיזור התגובות והכותב עדיין יכול לענות למגיבים שלו. 

 

מאידך, בלוג גם שונה מאוד ממאמר. הוא פחות רציני וטכני, יותר קליל, יותר אישי, והוא לא "חי בוואקום". הוא סיפור בהמשכים. למאמר יש התחלה, אמצע וסוף, בלוג יכול להימשך לנצח (כאילו, טכנית לא כי תמותו מתישהו, אבל הבנתם את הקטע).

 

בלוג גם שונה משרשור באותו פן שהוא דומה למאמר (שניה, רגע, זה נהיה מבלבל...) בכך שהפוקוס הוא על התוכן המקורי ולא על הדיון. 

 

אז איך פותחים בלוג?

גם כאן, התהליך מאוד פשוט. אבל בניגוד לשרשור או מאמר, כולל שני שלבים. פתיחת הבלוג עצמו, ופרסום פוסט. 

 

פתיחת בלוג:

מרחפים (או לוחצים אם אתם במובייל. שוב, למטיבי הקלדה בלבד) על "קהילה" בתפריט הראשי ולוחצים על "בלוגים" (זה יזוז למקום יותר מרכזי).

image.thumb.png.b156d37673b74b4c042cfe50148c86a3.png

 

לוחצים על "בלוג חדש":

image.png.c54e9ce7d9fd6f83784c1961e7494c7c.png

 

ממלאים את ההוראות: נותנים לו שם (אני לא יודע אם אפשר לערוך אותו אח"כ. אז תנו לו שם רציני ולא משהו אידיוטי שתתחרטו עליו):

image.png.b9d84ab12679ea8156844909ead463e1.png

 

תיאור:

image.png.8ba03bd64e73c313d4cd2ff7e9dd93cf.png

 

 

בוחרים אם אתם רוצים להציג "תפריט צד מותאם אישית" (באמת שאין לי מושג למה זה טוב. זה סתם טקסט וכבר יש לכם את התיאור כדי להכניס טקסט... אם מישהו רוצה לנסות את זה, אני אשמח שתדווחו לי אם אתם מוצאים לזה עוד איזה שימוש נוסף).

image.png.ab6ab87106e15fda3c067feb8caf222d.png

 

בוחרים מי יכול לקרוא את הבלוג שלכם:

image.png.6b3ed609c6753917f4d03cc74b869706.png 

 

והאם לאפשר פיד RSS (אם אתם חיים בשנות ה-90 או מתי שזה לא יהיה ש-RSS נחשב למגניב):

image.png.753733aff0ceeaea3463e815d036c42f.png

 

 

לוחצים על "המשך":

image.png.a3c1c5c495a96ed54532f5d859ed2fcb.png

 

וזהו. הבלוג שלכם עכשיו באוויר.

image.thumb.png.847b13f58e87f3d094bf5152eedfd06e.png

 

 

הוא גם יופיע בעמוד הבית של הבלוגים:

image.thumb.png.778c98e2c462a372db13ca27ceb57f62.png

 

 אותו יכול כל אחד מכם לסדר לפי מה שהוא מעדיף: רשימת בלוגים או רשימת פוסטים אחרונים:

image.png.78670d774cdfdf91a214d61cbbc61fe9.png

 

 

 

יופי, אחלה. אבל מה עוזר לי בלוג בלי פוסטים?
או. שמח ששאלתם. 
כדי להגיע לעמוד פרסום הפוסט אתם יכולים לבחור באחת מתוך בערך 39 דרכים שונות שראיתי בדקות שאני מתעסק עם זה. אני בטוח שיש לפחות עוד 40-50 דרכים נוספות. אפשר ללחוץ על "תוכן חדש" בתפריט העליון (ליד סימן ההתראות שלכם), להיכנס לפרופיל שלכם ולבחור בטאב "בלוגים" שיופיע ברגע שתפתחו את הבלוג הראשון שלכם, דרך עמוד הבלוגים הראשי ועוד ועוד ועוד. 

כאן התהליך מאוד מאוד דומה לזה של מאמר, אבל קיימת גם אופציה לפתוח סקר. נתחיל בפוסט רגיל.

בוחרים כותרת:

image.png.a9bee445a9c22ede24ddef3cef211d44.png

 

תגיות:  

 

image.png.aada1d7916437089701a7768e18ffb4f.png

בוחרים לקבל התראות כשמתקבלת תגובה (כי אנחנו לא מוזרים...)

image.png.34a382b70812bb5d15b8381dfbcf81d4.png

 

חופרים חופרים חופרים חופרים:

image.png.21b9831bdac63defb448c7e8a93afa8e.png

 

 

ופה נהיה מעניין:

פיצ'ר ייחודי בבלוגים הוא היכולת לצרף לכל פוסט אלבום מסוים שהעלנו מבעוד מועד ולהציג אותו לצד התוכן. שימו לב שהחלק של האלבומים עדיין לא תורגם, אז הוא - בגדול - כולו באנגלית. אתם יכולים להשתמש בו, אבל קחו את זה בחשבון.

אם החלטתם לעשות את זה, בוחרים את האלבום מתוך הרשימה:

 

image.png.43b366c2b39bee82a5315187407e00ad.png 

 

 

בוחרים תמונה:

 

image.png.81a36991dff19e0041d0a6073bb27c7b.png

 

 

עוד פיצ'ר מעניין הוא התזמון.

אם הבלוג שלכם הוא "סיפור בהמשכים", אתם יכולים טכנית לכתוב את כל הפוסטים באותו יום, ורק לתזמן אותם גם שיתפרסמו וייחשפו לקהל הקוראים בזמנים שונים. לדוגמה אם אתם מפרסמים שרשור שיפוץ, אתם יכולים לכתוב את כל התהליך אחרי שכר סיימתם, ולפרסם "פרק" בסיפור פעם בשבוע. אפשר כמובן להתעלם מכל מה שכתבתי כרגע ולבחור ב"עכשיו".

 

אתם יכולים גם לבטל את ה"פרסם" ואז הפוסט פשוט יישמר מבלי להתפרסם - זה טוב אם אתם מאבדים את המוזה במהלך הכתיבה או רוצים לעשות הפסקה בכתיבה מבלי לאבד את התוכן או להצטרך להעביר אותו לוורד או תוכנה חיצונית אחרת.

image.thumb.png.c55585d77518473ff9b3ffff3d5f8bee.png

 

 

מכאן, "אישור הפוסט" והפוסט יפורסם (או יישמר להמשך עבודה מאוחר יותר):

image.png.71840dccc1479a959ec8d880e38d15e7.png

 

 

 

 

בפוסט הבא: מערכת התגובות והביקורות.

  • אהבתי 1
  • מעניין 1

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

אוהבים את מה שאנחנו עושים? רוצים לתמוך בנו ולקבל הטבות בו זמנית? עשו מנוי לאתר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תגובות ו"ביקורות" על תכני משתמשים. איך? כמה? ולמה בכלל?

 

אז אחרי שפתחתם את הבלוג, או פרסמתם את המאמר. או ראיתם מישהו אחר שפרסם משהו, קראתם את הפוסט/מאמר, הגעתם לסוף ואתם רואים את זה:

image.thumb.png.6327f6b8b45339f36fd5e0f196ff7581.png

 

זה פאנל האינטראקציה שלנו, הקוראים, איתכם, הכותבים (או איך שגלגל מתגלגל לו).

 

החלק הראשון הוא הביקורות. כאן אנחנו יכולים לבקר את המאמר או הפוסט שלכם, ואפילו לתת לו ציון. 

אנחנו כולנו בעד ביקורת, אבל ביקורת צריכה להיות בונה ואובייקטיבית. אין בעיה לתת כוכב אחד או אפס (אם זו אופציה, לא בדקתי) אבל חובה לנמק את הציון. ביקורות ללא נימוק ראוי יימחקו ויזכו את המעניק באזהרה, אם זה יחזור על עצמו, לבסוף (כשהנהלת הפורום תחליט) הגישה שלו למתן ביקורות תיחסם. 

לכן, כמו עם הודעות בפורום, גם על תגובות וביקורות במאמרים ובלוגים אפשר לדווח למנהלים, ואנחנו מעודדים אתכם לעשות את זה גם אם זה לא המאמר שלכם וסתם ראיתם מישהו שמתנהג כמו ילד קקות. 

 

כל מה שנאמר תופס גם לגבי ביקורות של חמישה כוכבים.

ביקורת מקובלת היא: "מאמר מרתק, למדתי המון. הכתיבה מרתקת".

ביקורת לא מקובלת היא: "חחחחח יא מלך איזה ססטוס!!!"

 

החלק השני הוא התגובות. הן ניתנות ללא ציון ובגדול לא שונות בכלום מתגובות בפורום, רק שהן לא "גונבות" מתשומת הלב שמקבל התוכן המקורי.

 

 

 

זהו. 

צאו, כתבו, צרו, העשירו את הקהילה והעולם שלנו בידע חדש ומעניין, חוויות מטורפות, מדריכים מפורטים, פרויקטים משוגעים או סתם קשקושים פילוסופיים חסרי תועלת. רק תשתדלו להיצמד לדברים עם מנוע ורצוי גם 4 גלגלים. 

 

לכל שאלה בנוגע למערכות הללו, רעיונות לשיפור, תלונות על חוסר צדק או כל דבר אחר - מוזמנים להגיב פה למטה. 

  • אהבתי 4

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

אוהבים את מה שאנחנו עושים? רוצים לתמוך בנו ולקבל הטבות בו זמנית? עשו מנוי לאתר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על עוד דרך יצירתית ושימושית לפרסום וקריאה של חומר איכותי בפורום.

האם ניתן לפרסם תכנים שכבר פרסמתי בעבר ונעלמו ביקום האינסופי של השירשורים?

 

 

 

 

ביואיק  SUV

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כן, זה לגמרי אפשרי. אבל אתה תצטרך למצוא אותם. 

תוך כדי העבודה על המערכת הזו מצאתי פיצ'ר שמאפשר העתקה (ע"י מנהלים בלבד, כמובן) של שרשורים והתגובות שלהם לפורמט של מאמר. לצערי לא מצאתי משהו דומה שמאפשר להפוך שרשור לפוסט בבלוג, אבל עבור זה אפשר פשוט להעתיק-להדביק את ההודעה הפותחת של שרשור ולפרסם אותה כפוסט בבלוג. הבעיה כאן היא שהתגובות לא יועתקו. 

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

אוהבים את מה שאנחנו עושים? רוצים לתמוך בנו ולקבל הטבות בו זמנית? עשו מנוי לאתר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודשיים מאוחר יותר...
שימו לב! השרשור הזה בן 1326 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...