Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם, הרי אפשר להגיב גם בלי, וממש לא בא לנו להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

Ido_Me

דיון- אבסורד המחירון

Recommended Posts

פורסם (נערכה)

 

 

האם הגיוני שהמחירונים שקיימים בשוק היום נכונים באמת?

 

מצד אחד הם קובעים את הכללים, שמשרתים יבואנים וכלכלה לצמיחה, ואולי גם את האדם שקונה רכב שירד דרסטית מחירו ביד 2.

אבל מצד שני האזרח שקונה את הרכב יבואן מפסיד הון תועפות, 

 

אבל הנקודה שלי היא לא זאת, הנקודה שלי היא האם הרכב היום, משתווה לאמינות הרכב שהיה לפני שנים?

הרי פעם היה צריך לעשות טיפול כל 10 אלף וברכבים חדשים היום  15 , וקראתי שאפשר גם 20, אני הולך על הסייף סייד, יש פה גידול של 50% .

בכל מקרה אפשר לומר שרמת האמינות ברכבים עלתה, אם יוצאים מהנקודת הנחה שלי, שאפשר לנצל רכב חדש יותר ב 2020 מאשר רכב חדש שנקנה ב 2005.

(אולי זה בכלל הפוך בפעם הכל היה יותר אמין, כמו שסבתא אומרת. )

 

ואם כל זה נכון, רכב אמין יותר צריך לרדת המחיר שלו לאט יותר.

ואני לא בדיוק בטוח כמה המחירונים היום יורדים יותר לאט מפעם, אם בכלל מפעם.

אז אני חושב שהמחירונים היום הם בועה לטובת הכלכלה והיבואן בעיקר שלא משרתת את האדם שקונה רכב חדש בכל צורה.

ויותר מזה, קחו מיסים לכלכלה, קחו את הרווח שלכם מהרכב החדש, אבל לחיות בבועה שהרכב יורד בצורה כזאת דרסטית? נוצרת פה נורמה שהיא לוודא דווקא נכונה ואפילו מטעה פה ציבור שלם- שמפסיד הרבה יותר ממה שאמור.

עריכה אחרונה על ידי Ido_Me

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

המחירון אינו אמור לשקף ואינו משקף את טיב הרכב (וזה בכלל עניין אובייקטיבי. כל אחד מחפש ברכב משהו אחר). הוא אמור לשקף את מחירו בשוק. האבסורד הוא שבמידה רבה הוא גם קובע את המחיר בשוק.

 

מדוע ירידת הערך של רכבי יוקרה כל כך גבוהה? כיוון שהביקוש להם יחסית נמוך. הם נוחים, הם משוכללים, הם מפנקים, יש להם הרבה כוח - אבל מה, מעט אנשים יכולים לעמוד בעלויות אחזקתם. אז הביקוש להם קטן וערכם בשוק יורד במהירות. מדוע מחירי מכוניות צרפתיות יורדים באופן מהיר יותר ממחירי יפאניות? בגלל איזה סטיגמות, שין אם מוצדקות ובין אם לאו. הקהל הישראלי החליט שסיטרואן הוא אכן לימון (זה מקור השם) ולכן ערכו בשוק היד השניה נמוך מערך מקבילתו מבית יונדאי או טויוטה.


לא יודע :confused:

אבל רגע.... יש לי רעיון....

ארוץ לשאול את אישתי, היא טובה בזה. :lol:

מכוניות זה לא מעניין

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

המחירון עובד אך ורק על פי ביקוש והיצע, הוא כלי כלכלי ותו לא.

קח לדוגמה רכבים תוצרת צרפת, הביקוש אליהם נמוך ולכן המחירון יורד באופן תלול יותר.

לעומת זאת, לנד קרוזר לדוגמה, הביקוש אליו גבוה בצורה קיצונית ולכן כמעט ולא מאבד מערכו במחירון.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
פורסם (נערכה)

מחירון לוי יצחק משמש כאמת המידה לערך הרכב בשני מקרים:

 

1) לצרכי פיצוי מהביטוח במקרה של נזק.

2) לצרכי הערכת שווי כבטחון לאשראי

 

מעבר לכך (לעניות דעתי) כל קשר בין ערך השוק של רכב של רכב מסוים לערכו במחירון - מקרי בהחלט.

 

כמו שהזכירו פה לנדקרוזר נמכר ברוב המקרים הרבה מעל המחירון,  שברולט קרוז למשל לא נמכרת במחיר אפילו לא קרוב למחירון שלה, כמו גם הדור השלישי של הפורד פוקוס ועוד רשימה ארוכה...

 

מעמדו הבלתי מעורער של המחירון כאמת מידה לאומי לקביעת מחירם של כלי הרכב במדינת ישראל מעיד בעיקר על כישוריו השיווקיים המרשימים מאד של לוי יצחק.

עריכה אחרונה על ידי PriceDevil

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

המחירון מהווה נקודת מוצא למו"מ, והעסקה נסגרת בנקודה בה המוכר והקונה מסכימים - בהתאם למצב הרכב ובמידה רבה בהתאם ליכולת המו"מ שלהם. 

 

לגבי כישוריו של לוי יצחק - הסיבה לחשיבותו היא השורה הראשונה שלך: בלעדיו שוק הביטוח ושוק ההלוואות (מרמת ההלוואה לקונה הפיקנטו ועד רמת ההלוואה לחברת הליסינג) זקוקים לו, ואם זה לא היה לוי יצחק זה היה יצחק לוי. מחירונים דומים מקובלים בעולם, בדיוק מאותה סיבה.


לא יודע :confused:

אבל רגע.... יש לי רעיון....

ארוץ לשאול את אישתי, היא טובה בזה. :lol:

מכוניות זה לא מעניין

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי טיפול עשרת אלפים או עשרים אלף לא מעיד על כך שרכבים הופכים לאמינים יותר. 

להפך, אני חושב שככל שעובר הזמן רכבים מכילים טכנולוגיות מתקדמות יותר ומכלולים מורכבים יותר.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

קח בחשבון שאנשים נוסעים הרבה יותר מפעם

יש הרבה אנשים שעושים כל שנה לפחות 30 אלף בלי לדפוק חשבון

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

לאמינות הרכב יש קשר מסויים למחיר שלו, אבל תדירות הטיפולים לא מעידה בהכרח על אמינות הרכב, אלא על איכות השמנים. בשנות השישים והשבעים העליזות אני זוכר איך הייתי נוסע עם אמא שלי כל חודש - חודשיים ל"סיכת המומחים פז" לא רחוק מהבית שלנו, שם כל 2500 ק"מ היו העובדים מעמידים את הרכב מעל הבור, פותחים את בורג הריקון, מוציאים את השמן הישן, ומחליפים אותו בחדש.

 

המכוניות אז היו פחות אמינות והצריכו יותר טיפול,  אבל היו הרבה יותר יקרות באופן יחסי בגלל שהמיסוי היה גבוה בהרבה, וגם מחירן יחסית לשכר הממוצע היה גבוה.

 

למרות שהמכוניות היו פחות אמינות הערך שלהן ירד לאט יחסית - כי לא היו הרבה מכוניות משומשות בשוק, ורוב האוכלוסיה לא יכלה להרשות לעצמה לרכוש רכב חדש. כתוצאה מזה הביקוש למשומשות היה גבוה מאד, ולכן הן שמרו על ערכן בצורה טובה.

 

היום - כשהאשראי לרכב נעשה מאד נפוץ וזול, ולא נדיר לראות עסקאות לרכישת רכב גם ב-100(!) תשלומים, רבים האנשים שמעדיפים לרכוש רכב חדש באשראי זול (כביכול) וכתוצאה מזה פחות אנשים רוכשים רכב משומש ובאין קונים - המחיר יורד. אפשר למצוא היום בקלות מכוניות אמינות וטובות במחירים מגוחכים - כי אין קונים.


סקודה יטי TDI 2.0 4x4 DSG

וולוו V40 T4 Kinetic Plus

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...