Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם, הרי אפשר להגיב גם בלי, וממש לא בא לנו להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

luigiconteabateg

האם כל גרסאות הספורטאז' עולות ראלית אותו הדבר לטווח הארוך?

Recommended Posts

מחפש לקנות רכב פנאי לאישה בדגש על אמינות, בטיחותית אקטיבית, מרווח בעיקר מאחורה (סלקלים/כסאות בטיחות) ותא מטען גבוה.
יש אין סוף אפשרויות אבל לאחר אין ספור חיפושים ברשת אני מרגיש שעליי "ללכת על בטוח" וצמצתי את הבחירה לספורטאז' ונירו.

 

אז כדי לעשות את זה מסודר, עשיתי טבלאת השוואה בין הגרסאות השונות ופירטתי "רק" את הקריטוריונים שחשובים לי.

אני לא בטוח עד כמה המידע בטבלה נכון ושלם וזה בעיקר בגלל הספקות לגבי:

  1. מחירון לאחר 4 שנים
  2. הקבלה בין גרסאות הספורטאז' השונות בין 2020 ל- 2016.
  3. עלות טיפולים

 

אבל נניח בשביל הדיון שהטבלאה נכונה. זה מוביל אותי למסקנות הבאות:

  1. בין גרסאות הספורטאז', הגיוני לבחור רק בגרסאת ה- PREMIUM מאחר והיא "עולה ראלית" אותו הדבר כמו הגרסאות הנחותות ממנה.
  2. עלות הנירו גבוהה (במעט) מעלות הספורטאז'.
  3. זאת הסיבה שלא פירטתי תקציב. תקציב ראשוני חשוב פחות מעלות הרכב הצפויה ל-4-6 שנים.
  4. הבחירה נותרה בין הנירו לספורטאז' PREMIUM ומכאן:
    העדף את הנירו אם חשוב לך אחריות מורחבת וזיהום אוויר.
    העדף את הספורטאז' אם חשוב לך האקסטרה אבזור ותא המטען הגדול יותר.
    עדיין מתקשה להחליט.

 

לפני שאני מסיק מסקנות כאלה, הייתי רוצה לקבל פידבק על הנתונים שפירטתי ועל המסקנות.

תודה 🙏

 

Capture.PNG.6d9e11a490bbffae1742b80845bfd340.PNG

עריכה אחרונה על ידי luigiconteabateg

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

א. לא קיימת נירו מודל 2016.

ב. ספורטאז' אורבן טופ משווק מאפריל 2017.

ג. מחיר ספורטאז' ex כחדשה ב 2016 היה סביב 170000 ולכן ירידת הערך גדולה מזו שקשמת. 

ד. ספורטאז' gt 2016 עלתה כחדשה 187000 שקל (אם אינני טועה). אז גם כאן קביעתך אינה נכונה. 

קנה מה שאתה אוהב (או יותר נכון האישה שלך). 

רכב זה לא תוכנית חיסכון וירידת ערך איננה מדע מדוייק.


בעבר:205 1400 95׳, אקסנט 1500 00׳,לאנסר 1600 04׳,סוזוקי קרוסאובר 2014

היום:kia sportage 2000 urban top 2017

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

טבלת ההשוואה שעשית מרשימה 😀

 

כםי שכתבו כבר מעלי לא ניתן לצפות ירידת ערך, ומה שנכון עכשיו לא נכון מחר, מה גם שמחירי המשומשות מושפעים בעיקר מהאלטרנטיבות הקיימות בפני הרוכש בכל נקודת זמן.

 

אני כבר לא מעט שנים רוכש רכב לפי מה שמתאים לי באותה נקודת זמן - לעיתים אני מופתע לטובה אחרי כמה שנים, ולעיתים מאוכזב, אבל לא לוקח את שמירת הערך/סחירות כפרמטר.


סקודה יטי TDI 2.0 4x4 DSG

וולוו V40 T4 Kinetic Plus

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

קיה נירו שווקה בישראל מחודש נובמבר 2016 אבל במחיר של 137 אלף ₪ בלבד. לכן ירידת הערך שלה נמוכה יותר ממה שחישבת.

 

שני הרכבים שומרים טוב על המחיר, אבל שכחת פרמטר מרכזי בעלויות והוא צריכת הדלק.

 

צריכת הדלק של הנירו נמוכה יותר מהספורטג ב- 50 אחוז לפחות, תחשב בכמה כסף מדובר ותיווכח שמדובר בהרבה מאד כסף.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 38 דקות, markb205 כתב:

א. לא קיימת נירו מודל 2016.

ב. ספורטאז' אורבן טופ משווק מאפריל 2017.

ג. מחיר ספורטאז' ex כחדשה ב 2016 היה סביב 170000 ולכן ירידת הערך גדולה מזו שקשמת. 

ד. ספורטאז' gt 2016 עלתה כחדשה 187000 שקל (אם אינני טועה). אז גם כאן קביעתך אינה נכונה. 

תודה על הנקודות הטובות.

זה מביא את העלות החודשית של ה- GT ל- 1600 ואת של ה- EX ל - 1440. וזה בהחלט משמעותי ושולל את המסקנה שלי.

 

ציטוט

קנה מה שאתה אוהב (או יותר נכון האישה שלך). 

הייתי רוצה להסכים אבל זו דרך פשוטה ולא מקיפה עבורי לבצע החלטה.
פיג'ו 3008 הוא רכב מאוד מעניין. אפשר להגיד שהוא רכב שאני "אוהב". 
אבל, נכון להיום, הסחירות שלו לא במיטבה ואני עתיד "להפסיד" עוד 20K לתקופה של 4 שנים.
פה אני שואל את עצמי, האם אני "אוהב" את הפיג'ו ב- 20K יותר מהקיה? והתשובה היא חד משמעית לא.
אני מסכים עם טענה קצת אחרת: "אל תקנה רכב שאתה לא אוהב רק בגלל שהוא שומר על ערכו"
 

ציטוט

רכב זה לא תוכנית חיסכון וירידת ערך איננה מדע מדוייק.

ציטוט

כםי שכתבו כבר מעלי לא ניתן לצפות ירידת ערך, ומה שנכון עכשיו לא נכון מחר, מה גם שמחירי המשומשות מושפעים בעיקר מהאלטרנטיבות הקיימות בפני הרוכש בכל נקודת זמן.

מסכים. בהחלט לא מדע מדוייק ומה שנכון להיום יכול להיות פחות נכון עוד 4 שנים.
אבל, הסתכלות על העבר יכולה לנבא בצורה טובה את העתיד.
עדיף להחזיק במידע שיכול להיות נכון בעתיד (לטעמי בהסתברות טובה) מאשר לא להחזיק במידע בכלל.

בן אדם שהתלבט ב- 2016 בין קיה לפיג'ו יכול היה "לעצום את עיניו" ולקוות שפיג'ו תשמור על ערכה רק כדי לגלות ב-2020, באופן לא מפתיע, שהוא טעה.
אני לא מאמין ששוק הרכב הישראלי ישתנה בצורה כזאת דרמטית בעתיד שעדיף לא לחשוב על זה בכלל.

 

לפני 24 דקות, zvit כתב:

טבלת ההשוואה שעשית מרשימה 😀

תודה.

 

לפני 17 דקות, green כתב:

קיה נירו שווקה בישראל מחודש נובמבר 2016 אבל במחיר של 137 אלף ₪ בלבד. לכן ירידת הערך שלה נמוכה יותר ממה שחישבת.

תודה. טורף את הקלפים לטובת הנירו.

 

ציטוט

צריכת הדלק של הנירו נמוכה יותר מהספורטג ב- 50 אחוז לפחות, תחשב בכמה כסף מדובר ותיווכח שמדובר בהרבה מאד כסף.

נקודה מאוד חשובה.
אצלינו, פחות קריטי. נוסעים פחות מ- 10K בשנה.
אבל בהחלט משהו שחשוב לשקלל לרעת הספורטז' (שלא לדבר על הזיהום)

 

--------------

 

הנקודה היותר חשובה שרציתי לתקף/להעלות היא שהסתכלות רק על העלות הראשונית של הרכב - להגביל את עצמך בתקציב - כדי לבצע רכישה אינה חשובה או מספיקה מכיוון שרכב יקר יותר (שגם מציע יותר) יכול בסופו של דבר לעלות פחות.
ואם מצבים כאלה קורים, אפשר לקבל החלטות טובות יותר.

עריכה אחרונה על ידי luigiconteabateg

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

טבלה מקיפה למדי, שאפו. טעות קטנה , לפרימיום יש TPMS.

מבחינת סחירות עתידית, במידה וניתן להשוות למה שהיה עד כה. יש מעט יחסית פרימיום מול הדגמים הפחות מאובזרים, מה שמוביל אנשים לפנות לכיוון של הדגמים הפשוטים יותר ולעלות בשנת דגם. מכרתי פרימיום 2013 ו EX 2015 וכל המתקשרים הביעו התנגדות למחיר בטענה להשוואה לדגמי ה LX .  פרימיום 2013 הייתה עם הנעה כפולה מנוע 2 ליטר ורשימת אבזור מרשימה אבל כמשומשת מחירה היה שווה לאורבן 1.6 חדש , בסופו של דבר ביצעתי טרייד אין. דגםה EX 2015 היה מאובזר בדומה לפרימיום 2013 למעט הנעה כפולה וכניסה ללא מפתח. גם במכירה שלו נתקלתי באותם טיעונים. עצם קיום דגם בעל אבזור מופחת מייצר מצב בשוק היד השניה בו ניתן לקבל יותר עבור שנתון נמוך בשנה בעבור אותו המחיר. 

הנירו זו חיה שונה. לא רק מבחינת אבזור. והשוואה ל פריומיום הנוכחי הנירו הוא ממש "עגלה" .

 

  • מעניין 1

למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) ושום דבר לא השתנה סביבי , עדיין רואה נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת בכל נסיעה . עכשיו גם הכל מתועד מלפנים ומאחור ואפשר לשחזר ולהתעצבן שוב ושוב :twisted:

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

לא לקחת בחשבון גם את עלויות הביטוח שיכולות להיות שונות מאד בין הגירסאות השונות ולשנות את כל החישוב מיסודו.


סקודה יטי TDI 2.0 4x4 DSG

וולוו V40 T4 Kinetic Plus

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

מחירון יד 2 לא כל כך מייצג, רוב העסקאות עדיין מבוססות על מחירון לוי יצחק.

מעבר למחירון, מרבית העסקאות היום נסגרות מתחתיו, אבל במקרה של הספורטאז' הסופר נפוץ עם תחרות עזה מצד חברות הליסינג גם לוקח יותר זמן למכור את הרכב.

לא ברור לי איך קבעת שהסחירות של ה-3008 פחות טובה, הרכב נמכר מהר מאוד ובמחיר קרוב מאוד למחיר המחירון. גם הפערים בין מחיר המחירון למחירי הסגירה בפועל ישנו לחלוטין את הטבלה שלך.

אני עם zvit, קנה מה שמתאים לך באותו הרגע והכי עושה לך את זה. מחירון הוא תמיד תיאורטי, מספיק מכה קטנה עם תיקון שמעורבת בו חברת ביטוח והופ חטפת ירידת ערך ורכב שהרבה קונים יתרחקו ממנו.

אם חשוב לך שמירת ערך וסחירות אני חושב שכדאי לך לבדוק את מאזדה CX5 וטויוטה ראב 4. שניהם רכבים לא רעים בפני עצמם ועדיפים על הספורטאז' לטעמי. הם נהנים מסחירות גבוהה בשוק המשומשות ושמירת ערך טובה.

  • עצה טובה! 1

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אם כבר מזכירים את עלויות הביטוח. אז תדע שביטוח של ספורטאז' יקר מזה של 3008. האחרונה גם תהיה חסכונית יותר בדלק (פיג'ו 1200 מול ספורטאז' 1600t).

אז ההפרש של 20000 (שהוא לא נכון לדעצי, יש לך טעות בחישוב) הופך להיות נמוך יותר. 


בעבר:205 1400 95׳, אקסנט 1500 00׳,לאנסר 1600 04׳,סוזוקי קרוסאובר 2014

היום:kia sportage 2000 urban top 2017

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 15 שעות, zaf כתב:

טבלה מקיפה למדי, שאפו. טעות קטנה , לפרימיום יש TPMS.

תודה. אתקן.

 

לפני 15 שעות, zaf כתב:

עצם קיום דגם בעל אבזור מופחת מייצר מצב בשוק היד השניה בו ניתן לקבל יותר עבור שנתון נמוך בשנה בעבור אותו המחיר. 

נקודה מעניינת. גם אני בתור קונה הייתי חושב כך.

 

לפני 15 שעות, zaf כתב:

הנירו זו חיה שונה. לא רק מבחינת אבזור. והשוואה ל פריומיום הנוכחי הנירו הוא ממש "עגלה" .

עגלה בביצועי מנוע? או עגלה בפינוקים?

 

לפני 15 שעות, zvit כתב:

לא לקחת בחשבון גם את עלויות הביטוח שיכולות להיות שונות מאד בין הגירסאות השונות ולשנות את כל החישוב מיסודו.

צודק. נקודה חשובה.

 

לפני 15 שעות, Mike808 כתב:

מאזדה CX5 וטויוטה ראב 4. שניהם רכבים לא רעים בפני עצמם ועדיפים על הספורטאז' לטעמי. הם נהנים מסחירות גבוהה בשוק המשומשות ושמירת ערך טובה.

רכבים מאוד יקרים ומעבר לתקציב.
הייתי שוקל רק אם העלות-הראלית (כפי שניסיתי להדגים) הייתה דומה לקיה. אבל מרפרוף ראשוני, היא הרבה מעבר.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

מאזדה CX5 אקזקיוטיב נמכר במחיר דיי דומה לספורטאז' פרימיום. מודה שאני לא נכנס לחישובים כמו 'העלות הריאלית' שהדגמת אבל אני לא מאמין שלאורך זמן הוא יעלה יותר מהקיה ואני אפילו מהמר שהוא ישמור טוב יותר על הערך שלו וימכר במחיר גבוה ובמהירות גבוהה יותר מהקיה.

הראה 4 באמת יקר יותר, אבל כמו שכבר הזכירו גם צריכת הדלק משפיעה על 'עלות האחזקה הריאלית'. לא השוות עלויות אחזקה אבל בטויוטה בדרך כלל עלויות הטיפולים והחלפים נמוכות מהמקובל וגם לזה יש כמובן השפעה על עלות האחזקה.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הפרימיום הנוכחי בהשוואה לנירו הוא "מטוס" 😆 . וברצינות, הנירו מאאאד נינוח במצב הרגיל שלו ומתנהג טוב יותר במצב "זבורט" אבל עדין רחוק מביצועי המנוע המטורבת. וגם מבחינת האיבזור, קצת פחות, כפי שכבר ראית בעצמך בטבלה. 

אשתי ואני בחרנו בפרימיום אחרי נסיעות מבחן בנירו (2019) וחברים בעלי נירו 2018, שנהגו בפרימיום נתנו חוות דעת דומה.

 


למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) ושום דבר לא השתנה סביבי , עדיין רואה נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת בכל נסיעה . עכשיו גם הכל מתועד מלפנים ומאחור ואפשר לשחזר ולהתעצבן שוב ושוב :twisted:

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

לא ממש מסכים לגבי ההתייחסות לדגם פשוט מול דגם מפואר. 

לדגמים מפוארים יותר יש עדיפות ע"פ הפשוט של חלק גדול מהקונים הפרטיים. 

ספורטאז עם גג פנוראמי תמכר הרבה יותר מהר מאחת בלי. 

מה לעשות שמרבית רוכשי הג'יפונים אוהבים "פוזה".?

לרוכש סולידי, כמו פותח השרשור, שחשוב לו יותר מכל עלות הרכב בכל שנה. 

אני חושב שנירו תתאים יותר. 

עלות רכישה נמוכה, שמירת ערך טובה, עלות ביטוח וטסט נמוכה, טיפולים זולים יותר (ברקסים שלא נגמרים...) וצריכת דלק נמוכה בהרבה. 

רוצה אופציה עוד יותר בטוחה מהבחינה הזו? טויוטה chr! 

  • תודה 1

בעבר:205 1400 95׳, אקסנט 1500 00׳,לאנסר 1600 04׳,סוזוקי קרוסאובר 2014

היום:kia sportage 2000 urban top 2017

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 11 דקות, markb205 כתב:

לרוכש סולידי, כמו פותח השרשור, שחשוב לו יותר מכל עלות הרכב בכל שנה. 

אני חושב שנירו תתאים יותר. 

עלות רכישה נמוכה, שמירת ערך טובה, עלות ביטוח וטסט נמוכה, טיפולים זולים יותר (ברקסים שלא נגמרים...) וצריכת דלק נמוכה בהרבה. 

נוטה להסכים. אני מתאמץ למצוא סיבות לבחור בספורטז', מקווה לא למצוא אותן וכך אהיה יותר שלם עם עצמי (אני מציק לעצמי :))

 

לפני 11 דקות, markb205 כתב:

רוצה אופציה עוד יותר בטוחה מהבחינה הזו? טויוטה chr! 

אשמח לשמוע למה אתה חושב ככה.
לדעתי הנירו מציעה חבילה משתלמת יותר.
לא התחברתי לעיצוב של ה- C-HR אבל לא על זה אפסול רכב מוצלח.
הדיל ברייקר העיקרי זה הצפיפות מאחורה וידית הפתיחה הגבוהה שלא כיפית עם ילדים קטנים.
אני חושב שיש בחירות טובות יותר מה C-HR. אבל אשמח לשמוע עוד דעות.

 

לפני 1 שעה, zaf כתב:

... אבל עדין רחוק מביצועי המנוע המטורבת.

באילו מקרים "הנינוחות" של הנירו מפריעה? 
אני מנסה לחשוב באילו מקרים אתבאס שהרכב לא יותר זריז אבל לא נראה שיש מקרים כאלה וגם אם כן התדירות שלהם כנראה תהיה מקרה או שניים בשנה. לא מספיק בשביל לתעדף את הספורטז'.

  • תודה 1

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 27 דקות, markb205 כתב:

לדגמים מפוארים יותר יש עדיפות ע"פ הפשוט של חלק גדול מהקונים הפרטיים. 

ספורטאז עם גג פנוראמי תמכר הרבה יותר מהר מאחת בלי. 

 

אולי ספורטאז' מאובזר יותר ימכר מהר יותר, אבל ההפרש בתמורה בין דגם מאובזר לדגם בסיסי קטן יחסית ולא מתקרב להפרש המחיר בין הדגמים כחדשים.


סקודה יטי TDI 2.0 4x4 DSG

וולוו V40 T4 Kinetic Plus

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...