Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם, הרי אפשר להגיב גם בלי, וממש לא בא לנו להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

ניקו פ.

עד כמה באמת אתם בודקים רכב יד 2 לפני קנייה?

Recommended Posts

חיפשתי שרשור עם טיפים ולא מצאתי.

הרכב בן 3, עם מעט מאוד ק"מ. מטופל לפי הספר ועם קבלות על הכל.

בדקתי שעבוד, אין. יש משכון מבוטל שאני מניח שנלקח ע"י הרוכש בעת הרכישה.

יש בדיקה של המוכר מלפני חודשיים, שהוא גם בעל הרכב הרשום ברישיון, שעשה בעת עסקת טרייד אין שבסוף לא יצאה לפועל והוא החליט למכור לבד ורכש את רכבו החדש בתשלום ללא מסירת הרכב.

הרכב נראה שמור ונוסע כמו חדש, למעט כמה שריטות ומכות קטנות.

מתלבט האם לעשות עוד בדיקה? האם גם לקחת למכון רישוי וגם לקחת למוסך היבואן לבדוק היסטוריה? במיוחד עכשיו לאור מוגבלות התנועה והעסקים אני נורא מתלבט.

אשמח לדעתכם ועל הדרך להמלצות למכוני בדיקה.

 

עריכה אחרונה על ידי ניקו פ.

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אלא אם כן המוכר הוא חבר קרוב, אני לא הייתי סומך על שום בדיקה קודמת ובודק בעצמי. אם יש לך מוסך קבוע שאתה סומך עליו, תוכל לבדוק גם שם. אם אין, יש כאן לא מעט שימליצו עליהם.
באיזה רכב מדובר?

Sent from my ONEPLUS A3010 using Tapatalk

  • עצה טובה! 2

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

~

בדיקת ניירת (מספרי שלדה/מנוע/רישוי/ת.ז. של הבעלים) וסריקת תקלות/אינספקציה על הליפט במוסך שאני סומך עליו הוכיחו עצמם כפרוצדורה מספקת במקרה שלי. מכוני בדיקה זה כ"כ ניינטיז.

 

מצד שני, מעולם לא קניתי רכב שעלה מעל 36k, כך שאני מבין את ההתלבטות במקרה של אקזמפלר חדיש ויקר יותר. ככלל אצבע, אני משתדל למצוא את המוכר הנכון וזה מוביל לרכישת הרכב הנכון.

 

  • עצה טובה! 1

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

דוח של מרכז הסליקה והיסטוריה ממוסך היבואן - זה חובה.

 

לגבי בדיקה נוספת - מאוד תלוי איך הייתי מתרשם מהמוכר. 

 

עם זאת אציין שלאחרונה רכשתי רכב ממישהו שהיה נראה לי אמין ואפילו פורסם פה על ידי חבר פורום וטעיתי שלא בדקתי יותר לעומק.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

תמיד עושה בדיקה, ולמה לא שוקל אפילו לוותר עליה בשום מצב? 

 

פשוט. 

 

אני יודע פחות או יותר להפריד את הכסת"ח בבדיקה אבל המוכר שמולי - לא תמיד. לכן לא משנה כמה המוכר דורש, לא היה לי אף פעם שלא הורדתי במחיר לפחות את סכום הבדיקה(ברוב המקרים- יותר). ככה שאין באמת מה להפסיד(חוץ מקצת זמן), אלא לרוב רק להרוויח. 

 

 


משרת בקריה וסובל? האישה/חברה מרביצה לך? סתם מחפש כתף לבכות עליה? אין בעיה!

״גש לאפסנאות וחתום על שק אשכים״.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

לא הייתי מוותר בשום אופן על בדיקה במכון שאפשר לסמוך עליו.

 


אם הייתי יכול הייתי מזדווג עם הרכב הזה ומרבה אותו.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אל תוותר על בדיקה-לפחות בדיקת שלדה במכון שעולה כ-300 ש"ח ויכולה לספר לך לא מעט על העבר התאונתי של הרכב, קצה שלדה למשל שלא תדע לאבחן יעלה לך פי כמה וכמה בעת מכירת הרכב אחרי כמה שנים.

מעבר לזה וכפי שציינו כבר לפניי-תבקש מהמוכר להוציא דוח של מרכז הסליקה של הביטוח, העלות היא אפסית (כעשרה שקלים)והדבר לא דורש יציאה מהבית כלל (דרך המחשב).

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

לא לוותר על בדיקה במוסך\מכון בדיקה אך ורק עקב סיבה אחת פשוטה וזה לוודא שאין פגיעה בשלדה\קצה שלדה.

מעבר לבדיקה הזאת, מכוני הרישוי לרוב דיי חסרי תועלת ולכן בכל הנושאים האחרים או מוסך שאתה סומך עליו או בדיקה עצמית.

בהצלחה!

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

גם אם המוכר סופר אמין אני לא יודע מה הוא עשה עם הרכב בחודשיים האלה, אולי החליט לתת לבן שרק הוציא רישיון כרכב ביניים? או נתן לאיזה קרוב שלו לנסוע בו? אין לדעת, ואם יש ספק אין ספק.
קח לבדיקה, מקרה הכי גרוע יצאת ב״נזק״ של 500 שקלים, עם ראש שקט יותר.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

תודה לכולם על התגובות.

ההמלצה הגורפת שקיבלתי מאנשים מחוץ לפורום תאמה דעת הרוב, לבצע בדיקה בכל מקרה, במיוחד בסכומים גבוהים של כסף.

נראה לי שלא אוותר.

  • תודה 1

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אישית, הבדיקות שאני עושה כשאני קונה רכב לעצמי, זה דבר אחד. 

אני מקווה שאני יודע לשקלל את הסיכונים, ולגדר אותם.

הפעם האחרונה שלקחתי רכב לבדיקה היתה לפני המון המון שנים.

אחרי שבבדיקה לפני המון שנים השחילו אותי עם רכב שחובר לו יחדיו משתי מכוניות, כשהמוכר עשה יד אחת עם המכון, האמונה שלי במכוני בדיקה - לא קיימת.

מעדיף להתרשם על הרכב מהמוכר, מההיסטוריה, מהמידע החופשי (רשם משכונות) ומהמידע האישי (היסטוריה, דוח מרכז הסליקה), ומהתרשמותי האישית מהרכב. 

קניתי ככה מכוניות, ולא כאלה שעולות 12,000 ש"ח. הרבה הרבה יותר.

למרות האמור, כששואלים אותי , ההמלצה שלי היא חד משמעית - בדיקה כוללת במכון מורשה, או מינימום בדיקת שלדה, ואז מבט של מוסך שמבין עניין, מבלי להטיל עליו גרם אחריות. את הסיכונים שאני מוכן לקחת, אני לא יכול להשליך על אחרים. 

 

  • עצה טובה! 1

כמו שאומרים ברוסית, כל אדם הוא הפיזדץ של המזל שלו.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
גם אם המוכר סופר אמין אני לא יודע מה הוא עשה עם הרכב בחודשיים האלה, אולי החליט לתת לבן שרק הוציא רישיון כרכב ביניים? או נתן לאיזה קרוב שלו לנסוע בו? אין לדעת, ואם יש ספק אין ספק.
קח לבדיקה, מקרה הכי גרוע יצאת ב״נזק״ של 500 שקלים, עם ראש שקט יותר.


ואם הוא נתן לבן שלו לנסוע עליו?
או לקרוב?

גם איך מכון יעלה על זה?
טביעות אצבע?

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הוא מתכוון שאולי קרה משהו בזמן הזה והמכור לא יודע על זה.

 

מצטרך להמלצות על בדיקה. דבר אשר לא גורע ממך כקונה את החובה לעבדות בעצמך.

אני מגיע, מסתכל על מה שאני מבין בו, עושה נסיעת מבחן, בודק נתונים כמו בעלים, מספר שילדה ומנוע ואת כל המערכת של הרכב. מחפש הבדלי בצע ורווחים לא אחידים (אם אני לא קונה אמריקאית, ששם רווחים לא אחידים זה מהמפעל לרוב) ורק אחרי שעבר את העין המתענינת אבל הלא מקצועית שלי אני לוקח למכון בדיקה. אחרי זה, בדיקת שיעבוד ומרכז הסילקה. ידוע שאין 100 אחוז, אבל על הקונה לעשות הכל כדי לא ליפול בפח.

עריכה אחרונה על ידי Taipan

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 6 שעות, Liel Baruch כתב:

גם אם המוכר סופר אמין אני לא יודע מה הוא עשה עם הרכב בחודשיים האלה, אולי החליט לתת לבן שרק הוציא רישיון כרכב ביניים? או נתן לאיזה קרוב שלו לנסוע בו? אין לדעת, ואם יש ספק אין ספק.
קח לבדיקה, מקרה הכי גרוע יצאת ב״נזק״ של 500 שקלים, עם ראש שקט יותר.

 

מה הבן של בעל הרכב כבר יכול לעשות בלי שבעל הרכב יודע?

למשוך סל"ד לקו האדום? לתת פולגז ברמזור?

ואז מה? מכון הבדיקה לא יודע אם הרכב ננהג עם רגל כבדה או קלה על הגז. זו לא סיבה לקחת למכון.

 
עריכה אחרונה על ידי RBRB

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

זה הרבה עניין של תחושת בטן. ברוב מוחלט של המקרים אני לוקח לבדיקה, ואם זה חבר שמתייעץ אני אגיד לו בוודאות ללכת לבדיקה.
במקרה קצת שונה חיפשתי לפני 6 שנים לאבא שלי רכב, ומצאתי רכב בן שנה וקצת אצל זוג צעיר שגר 2 דקות ממני ומוכר כי נולד להם עוד ילד והם צריכים 7 מקומות. הגעתי אליהם הביתה, הרכב היה מאוד שמור וטופל לפי הדרישות, ובבדיקה שטחית לא היו סימנים חריגים. נכון שזה סיכון, אבל החלטתי ללכת עם תחושת הבטן שלי ולא לשפוך מאות שקלים על בדיקה שככל הנראה לא תחדש לי כלום.

Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk


היום קקטוסולר ידנית

בעבר:

Peugeot 106, MAZDA2, Dacia Sandero Stepway

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...