Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם, הרי אפשר להגיב גם בלי, וממש לא בא לנו להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

Buki

50 שנה ללאדה, מקום שני אחרי חיפושית מבחינת כמות היחידות שיוצרו

Recommended Posts

שנות ה 60 של המאה הקודמת. חלפו כבר 20 שנה אחרי המלחמה הקשה וההרסנית בהסטוריה של האנושות. רוסיה שיקמה את הערים ההרוסות, את התעשיה הכבדה, רדיפות שהיו בתקופת סטאלין הופסקו ואזרחי המדינה הקומוניסטית התחילו לראות קצת אור בקצה המנהרה.

חלק מהם אפילו הצליחו לחסוך כסף. 

במדינה אז פעלו איזה 2 וחצי מפעלי רכב שיצרו מעט מאוד מכוניות פרטית. הדעה הרווחת בהנהגה הקומוניסטית אז גרסה שהאזרח הסובייטי לא צריך רכב פרטי. את כל דרישות התחבורה שלו  ימלאו אוטובוסים, חשמליות, רכבות, ספינות, מוניות ועד אמצעי תחבורה ציבורית. 


אבל למרות מסך הברזל, נתק מהמערב לא היה מוחלט ובשנות ה 60 התחילו להישמע קולות שאמרו "חברה', אי אפשר ככה. צריך להתחיל לייצר מכוניות בכמויות ולמכור לאזרחים. יקבלו קצת חופש, ייסעו לטייל, יהיו מבסוטים יותר. זה לא בהכרח נוגד את הרעיון הקומוניסטי".

אנחנו כמדינה נצליח באמצעות מכירת המכוניות האלו לשאוב מהאזרחים כסף שאנחנו כל כך זקוקים לו. יותר מזה, חלק מהמכוניות נייצא ונקבל מטבע זר לו אנחנו זקוקים עוד יותר. 

דיונים, דיבורים, נפלה החלטה לבנות מפעל ענק לייצור מכונית. על מנת שיהיה מהר, זול, יעיל ותחרותי בשווקי הייצוא, נפלה עוד החלטה - ליצור שת"פ עם יצרן רכב מערבי ולקנות ממנו את הטכנלוגיה. 

למבחני התאמה הגיעו הדגמים הבאים - פורד טאונוס 12М, פיז'ו 204, פיאט 124, רנו 16, מוריס 1100, סקודה MB1000, קודם לכן בדקו גם את אוטביאנקי פרימולה ופיאט 1500. 

לקו הגמר הגיעה פיאט 124, מכונית במבנה קלאסי: סדאן, מנוע קידמי והנעה אחורית ורנו 16 - מכונית במבנה מודרני וחדשני לתקופה: הצ'בק 5 דלתות והנעה קידמית. 

בסיכום הנקודות והעדפות צוות הבוחנים הרנו הובילה על הפיאט, אבל חלק מהצוות היו סבורים שהיא חדשנית מידי ופחות תתאים לתנאים המקומיים. 

את הטסטים סיכמו הפוליטיקאים: האיטלקים יותר קרובים אלינו אידאולוגית מאשר הצרפתיים, הולכים על פיאט. נקודה. חופשי, אפשר להתפזר.


בפיאט היו מבסוטים עד מעל הראש. אחלה עסקה שבעולם. ים כסף בהשקעה יחסית נמוכה מצדם וכמו במקרים אחרים בהסטוריה של פיאט...החברה על סף קריסה והעסקה הזו תעמיד אותה על הרגליים.


שר תעשיית הרכב הרוסי טאראסוב נוסע לאיטליה ושם בשנת 1966 בטקס חגיגי חותם עם נשיא פיאט ויטוריו וולטה, הבעלים של החברה ג'ובאני אנלי ומהנדס ראשי דאנטה ג'אקוזה על הסכם השת"פ. 

מהות ההסכם: האיטלקים בונים מפעל, מספקים ומתקינים בו מכונות ייצור, מכשירים את העובדים, מוכרים טכנולוגיה עבור ספקי המשנה, מתניעים את התהליך ומלווים בהתחלה וזהו. עוזבים. הרוסים משלמים את מה שסוכם והאיטלקים מתחייבם בנוסף לרכוש בשנים הבאות כך וכך תוצרת של התעשיה הרוסית. 

האיטלקים לא מקבלים אחוזים בבעלות על המפעל או אחוזים מכל רכב שנמכר. הרוסים רשאים לייצא את הרכב ולהתחרות איתו בפיאט עצמה. 

הספק המפעל המתוכנן 660.000 מכוניות בשנה.

זה בערך מה שיצרה פולקסווגן גולף בשנת 2012 אבל זה היה לפני 50 שנה.


בשנת 67 פיאט שלחו 35 מכוניות למבדקי התאמה לתנאים המקומיים. הרוסים בדקו באופן יסודי. אחרי נסיעה בכביש אבנים משולבות "לדוגמא" שני פיאטים הוחזרו עם סדקים במרכב. האיטלקים ביצעו חיזוקי מרכב. אחרי זה גילו שבלמי דיסק האחוריים נשחקים תוך כמה מאות ק"מ בגלל נתזי חול מהכביש. האיטלקים התרעמו "אלה ברקסים מצויינים של לוקאס". בסוף נכנעו והחליפו לבלמי תוף רגילים מאחורה. מקדימה נשארו בלמי דיסק עם קליפר קבוע שתי בוכנות והם באמת מעולים.

 

11.jpg.7f7b0a14357f84de0c766476f76d1dd9.jpg

 

15.jpg.94f539563b692fed085ab8f1f27f27a5.jpg

הגדילו מרווח גחון, חיזקו מתלים, בס"כ ערכו כ 800 שינויים רובם לשיפור העמידות וחלק קטן למטרת הוזלה ומבנה פשוט יותר. 

נשארה בעיה אחת. המנוע. זה היה מנוע ברזל OHV - גל זיזים תחתון. מבנה שכבר אז נחשב מיושן. הפוליטיקאים לא הבינו שיש בעיה אבל מהנדס רכב בכיר שהיה צריך לתת את ה OK הסופי להתאמות, התעקש. לא רוצה את המנוע הענתיקה, תביאו משהו מודרני.

משהו מודרני לא הביאו, את אותו המנוע הסבו ל OHC - גל זיזים עליון וטיימינג שרשרת כמו שמקובל היום וזה היה השינוי הגדול ביותר בין לאדה לפיאט.


וכך, לפני 50 שנה בדיוק, ב 19.04.1970, בעיר Tolyatty (שמה ההסטורי של העיר שונה לשם של קומוניסט איטלקי במיוחד לקראת בניית המפעל) ירדו מפס הייצור הלאדות הראשונות, תחת פיקוח צמוד של האיטלקים. 

 

20.jpg.cbfa72f7eda9da73cbfc4a7872d3eac0.jpg

 

 

 

המכוניות הזאת בדיוק עם מספר עידכונים ומתיחת פנים משמעותית אחת יוצרה עד שנת 2012 ואם מסכמים את כמות היחידות שיוצרו ממנה עם כמות היחידות של פיאט 124 המקרוית, מקבלים קרוב ל 21 מיליון יחידות. מקום שני מכובד אחרי פולקסווגן חיפושית מבחינת מספר יחדות שיוצרו מאותו דגם.

 

 

7.jpg.e40a5578ff91fff62dbb9911aa59fb63.jpg
 

6.jpg.52b203cb2525444bfd09ec3c2c7f094f.jpg

 

IMG_2752.thumb.JPG.9d6956bc0201e29aeb8a82e4695d9095.JPG

טוב, זה כבר ארוך מידי

את החלק השני אעלה בהודעה נפרדת.

 

 

 

 

  • תודה 20
  • מעניין 6
  • עצה טובה! 1

 

 

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

תכל'ס היה אוטו בסדר גמור לשעתו, הבעיה היא רק שמשכו אותו כל כך הרבה עשורים קדימה שזו כבר בדיחה כמה שהוא פרימיטיבי בהשוואה לתוצרת מודרנית.


עז יפנית בסלעים

yahav.biz | mineralz.co.il

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

כבר שמתי את זה בעבר אבל אני חושב שזה מייצג את המותג בצורה הכי טובה :)

530705889382b58693847372cefa74b7.jpg.edb8f4d27573435f3a452996f1d1313e.jpg

  • עצה טובה! 1

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

כן זה די מדוייק :-)

 

מה שמופיע פה זה הדור השני (פנסים מרובעים), מתיחת פנים של 1980 לגרסה הראשונה (פנסים עגולים) של 1970, והיא אכן נתקעה בייצור עד 2012, אז היא כבר הייתה באמת סוג של בדיחה. 

 

 

ארחיב על זה בחלק השני.

 

 


 

 

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

תודה רבה!

 

והרכבים האלה נוסעים עד היום במצב חלוד פחות או יותר.

הבנתי שאחרי שהאיטלקיה עזבו בקרת הייצור התדרדרה בהרבה,סבא סיפר כי רכבים שהיו קונים חדשים היו מעלים על ליפט ומחזקים את כל הברגים+בדיקה מקיפה.

ובהרבה פעמים היו ליקויים.


Mazda 3 5D 2015

Honda Civic 2016

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא יודע איך מטמיעים וידאו במערכת החדשה.

אבל יש קטע של ג'יימס מאי על לאדה, בסדרה נפלאה שנקראת Cars OfThe People

ללא קשר, ממליץ על הסדרה.

 

https://www.youtube.com/watch?v=wQNzpMJXz_E

 

https://www.youtube.com/watch?v=wQNzpMJXz_E

עריכה אחרונה על ידי ariel000

פרנקופיל מושבע!

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

לא יודע אם זה נכון, אבל שמעתי שכול התחתית של הדגמים הראשונים הייתה מצופה בבדיל למניעת חלודה


"God Made Men But Samuel Colt Made Them Equal"

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 7 שעות, halperin96 כתב:

תודה רבה!

 

והרכבים האלה נוסעים עד היום במצב חלוד פחות או יותר.

הבנתי שאחרי שהאיטלקיה עזבו בקרת הייצור התדרדרה בהרבה,סבא סיפר כי רכבים שהיו קונים חדשים היו מעלים על ליפט ומחזקים את כל הברגים+בדיקה מקיפה.

ובהרבה פעמים היו ליקויים.

 לא מבין, איך אפשר אחרי איטלקים לדרדר עוד את בקרת הייצור. ובקצת "פחות" רצינות, זוכר לטובה את ה 124, להיט רציני של פיאט ובצדק. הנעה אחורית אגב יחד עם מרחב מחיה בכלל לא רע בגוף די צנוע בגודלו וחלונות בגודל נורמלי ונכון לרכב, לא חרכים טרנדיים שנפוצים היום כל כך. זוכר אפילו מוניות כאלו. פעם לא היו להם מתחרים, היום כבר יש.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אני הבנתי ש21 מיליון זה כולל גם הפיאט 124 המקורית וגם את כל הנגזרות שלה מספרד/דר' קוריאה/טורקיה/הודו ועוד' וגם לאדה.

 

לאדה זה מה שיוצר הכי הרבה בכמות וגם תקופה הכי ארוכה.

 

איפשהו בסוף שנות ה90 הייתה גם תוכנית לדגם לאדה הנעה אחורית מודרני, אבל הפרוייקט נגנז, ובסוף רנו השתלטו על החברה, וסוף סוף השיקו קשת דגמים שלא מבוססת לשם שינוי על תכנונים משנות ה70-80.


X 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018

 

Wherever you go, there you are

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 15 דקות, vadim6385 כתב:

אני הבנתי ש21 מיליון זה כולל גם הפיאט 124 המקורית וגם את כל הנגזרות שלה

נכון, כתבתי את זה בהתחלה. כולן אותו רכב עם שינויים מינימליים. לאדה לבדה יצרה פי כמה מכל האחרים יחד, כ 15 מיליון.

אם לוקחים בחשבון גם את פיאט 125 שהיא אוטו מאוד דומה, המספר הכללי עובר את החיפושית.

 


 

 

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

גם KIA התחילו מייצור של פיאט 124 ברישיון.

 

https://www.ladamoscow.com/index.php?route=newsblog/article&newsblog_path=1&newsblog_article_id=7


X 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018

 

Wherever you go, there you are

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

פיאט בשנת 1974 הורידה את 124 מפס הייצור לטובת דגמים מתקדמים יותר, בזמן שבלאדה המפעל נותן גז.

בשנה הראשונה 1970-71 חלק מהמכלולים יובאו מאיטליה אבל תוך זמן קצר נרכש הציוד הנדרש עבור ספקי המשנה המקומיים והם סיפקו את כל המכלולים לפס הייצור.  100% ייצור מקומי, ולא רק מפעל הרכבה כמו שקיימים היום בהרבה מקומות. 

 

וכן, רמת האיכות ירדה עם השנים. המכוניות המוקדמות היו ברמת איכות קרובה למקור האיטלקי כיוון שבמפעל נצמדו לטכנולוגיה האיטלקית אבל ככל שהשנים עברו,  הוכנסו "הצעות ייעול" להורדת עלויות שבהרבה מקרים הובילו לירידה באיכות.

 

ולמרות זאת, לאדה הייתה מכונית אמינה. מה זה אמינה, יותר אמינה משמעותית מכל המכוניות הסובייטיות האחרות ובפער. זה לא שלא היו תקלות, היו. אבל ברמה סבירה וטיול משפחתי של  2000 ק"מ הלוך וחזור הפך להיות ריאלי בלי לתקן את האוטו בדרך. 

 

היה מחסור תמידי בחלקי חילוף. כל דבר קשה להשיג, חלקים שנצרכים הרבה רק בקומבינה דרך מכרים או בשוק השחור. 

 

 גם במעט מוסכי השרות שנפתחו היה מחסור תמידי בחלפים. מוסכי שרות אלו עמדו בפני דילמה לא פשוטה. מגיע רכב של איזה בכיר שצריך להחליף לו מייסב. אין את המייסבים האלו. אבל בכיר זה בכיר, לא אומרים לו לא. אז מפרקים את המייסב מרכב של מישהו שהגיע בשביל תקלה אחרת, מתקנים לו את התקלה שהוא ביקש לתקן ושמים את המייסב הלא תקין, שהוא ישבור את הראש.

 

עקב כך, הרבה מאוד בעלי מכוניות העדיפו לטפל בהן בכוחות עצמם או "אצל חבר שמבין". 

 

הרכב עצמו לא היה פורץ דרך אבל כן היה  לא רע לתקופתו. המנוע הבסיסי 1.2 עם 64 כ"ס (יותר מבפונטו צעירה ב 40 שנה), בלי הגה כוח גם כאופציה, בדגם הראשון לא היה אפילו בוסטר בלמים. הוא נוסף רק באחת ממתיחות הפנים שהגיעו אחר כך. נוספו גם מנועים יותר חזקים 1.3, 1,5, 1.6.

 

כן היה מצמד הידראוולי,  מערכת חימום יעליה, שטח חלונות גדול ושדה ראיה מצויין, תנוחת ישיבה לא מוצלחת עם פישוק רגליים, הגה שטוח מידי, מרווח סביר ונוחות נסיעה לא רעה.  מנוע לאורך וגיר מאחורי המנוע זאת אומרת מתחת לתא הנוסעים. ידית הילוכים יוצאת מהגיר עצמו ללא שום שטנגות ולכן מדוייקת מאוד. 

 

למרות היקפי הייצור הגדולים  והעובדה שמחיר הרכב היה כ 40 משכורות ממוצעות, לא הספיק לכולם. 

 

תורים לקניה התארכו לכמה שנים ונוצר מצב אבסורדי בו רכב משומש ואפילו משומש מאוד עולה בשוק יד שניה יותר מחדש. כי משומש  זה מיידי, לא צריך להמתין 5 שנים. 


המצב הזה התקיים עד שנות ה 90, אחרי פתיחת השוק ליבוא מכוניות מערביות כל אחד היה יכול לקנות לאדה הנעה אחורית בלי שום המתנה במחיר כ 4500 דולר (נכון לאיזור 2005).


אי אפשר להתעלם רק מדבר אחד. האוטו הזה שינה את פני המדינה. העלה מילוני נהגים על הכביש והפך את חלום הרכב הפרטי למציאות עבור רבים. לכל אזרח כמעט היה קשר כלשהו ללאדה. או הייתה בבעלות או בסביבתו הקרובה היה מישהו עם לאדה כזאת.

 

בשנות ה 70 זה היה רכב סביר מאוד, בשנות ה 80 מיושן, בשנות ה 90 וה 2000 כבר ענתיקה של ממש. 

זה היה השילוב של מספר גורמים.  קיבעון בכלכלה הסובייטת, ביקוש מטרוף בכל מצב עד שנות ה 90 ואחריהן יכולת כלכלית נמוכה של חלקים גדולים מאוד באוכלוסיה תמכו בהמשך הייצור (אומנם לא באותם היקפים כמו בשנות ה 70-80) עד 2012. 


 

מיליוני לאדות כאלה עדיין בשימוש, מכל השנים, גם הישנות ביותר. חלקן במצב גרוע מאוד.

93.JPG.f4043e44d614eb2d3dfbc4d34a1db21b.JPG

 

חלקן במצב ככה ככה.

94.thumb.JPG.7f9c213f7fe8dd1fc1ce88440241d0e2.JPG

 

חלקן מטופחות ומתוחזקות.

95.thumb.jpg.01b49d8db0f35756f4b10b6b95e54bd8.jpg

 

 

בתקופה העכשיות הלאדות הישנות הפכו לרכב ספורט פופולרי בתחרויות מקומיות (ולא רק). מחיר זול, הנעה אחורית, חלקים בשפע, אפשרויות שיפור גם. 

88.jpg.2070de8c4a88f2992b65e9f48e28d937.jpg

 

89.jpg.9f64d7fae3198a693a3ba85a27694853.jpg

 

 

בשנים 93-94 היה יובא סדיר לארץ, במקביל לדגם הנעה קידמית חדש יותר. באופן לא מפתיע, מכרו מעט. כמות משעמותית יותר הגיעה ביבוא אישי על ידי עולים בשנות ה 90. יש כמה יחידות שעדיין נוסעת בארץ משופצות במצב טוב. 


 

לאדה היום בבעלות רנו, חלק מקונצרן רנו-דאצ'יה-ניסאן-מיצובשי.

מייצרת מכוניות סבירות למדי על בסיס הפלטפורמות והמכלולים של רנו, את הניבה הקלאסית וגם דגמים מפיתוח עצמי מלפני תקופת רנו. 

 

אחרי אותו פרוייקט של 1970, קשר עם פיאט נותק ולא חודש יותר.

 

 

10.jpg.872a53af60af96ff3d99010af47d748a.jpg

 

11.jpg.aaf14a9b9d9041c0e7355f8575a74da8.jpg

 

 

  • תודה 5
  • מעניין 1

 

 

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

כשהייתי באוקראינה יצא לי לנהוג על אחת כזו. ספרטנית, אבל עושה את העבודה. מאומן למדז'יבוז הגב נשבר אבל מביאה אותך בערך בחתיכה אחת. את החזור כבר עשינו עם לנד קרוזר...


עדיפות לשפשוף עצמי בבית ולא אצל בעלת מקצוע

צריך גם קרם אני מאמין.

:roll::lol::oops:

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

סקרה מעניינת מאוד!

שאלה - הקוד של הדגם המקורי היה Vaz2101
ודגם הסטיישן שלו 2102.

לאחר מכן הופיעו 2103,
2104 - דגם סטיישן של 2105
2105
2106 - שחיצונית דומה יותר ל 2103 לעומת 2105
2107 שחיצונית דומה ל 2105 ולא ל 6

ו 2108 כבר הייתה ה"סמארה" עם הנעה קדמית, מרכב הצ'בק, רכב אחר לגמרי.

אז השאלה - כל הדגמים שבאו לפני 2108 - האם אלה הן רק מתיחות פנים לדגם המקורי? או שהיה הבדל ושיפור משמעותי בשלב כלשהו?


נ.ב לסבא שלי היה את ה 2101 מתחילת שנות ה 70 ואכן הדיבור היה שהאקזמפלרים מהשנים ההם היו באיכות  גבוהה כי האיטלקים היו עדיין מעורבים בפס הייצור.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

כן כל מה שלפני 2108 אלו מתיחת פנים (מקיפות יותר או פחות) של הדגם הראשון, שכן הייתה דרישה לא לשנות את המרכב, את בסיס הגלגים, את מיקום המנוע במרכב, מיקום גיר וכל הדברים האחרים שדרשו התערבות משמעותית בפס הייצור והשקעה גדולה.

 

השינויים הם פנסים, פוגשים, ידיות, כנפיים, מנועים אחרים, פלסטיקה פנימית יותר מודרנית, גיר 5 הילוכים במקום 4 משנה מסויימת, מושבים אחרים וכדומה. חוץ מזה הרכב אותו רכב.

 

 

 

 

 

 

  • תודה 1

 

 

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...