Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם, הרי אפשר להגיב גם בלי, וממש לא בא לנו להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

Murzilka

מיני-שרשור מתגלגל

Recommended Posts

ת.ז:

שם: מיני קופר S,R56, רמת גימור PEPPER

מנוע: 1600 סמ"ק, 184 כ"ס, N18

גיר: פלנטרי 6 הילוכים, תוצרת אייסין.

תאריך לידה (ייצור): יולי 2012

עליה לכביש: נובמבר 2012

ק"מ: נרכשה עם 57,000 ק"מ, נכון לכתיבת שורות אלו – 97,000 ק"מ

בעלות: אחרונה (אבל ברישיון רשום יד שניה החל מ16.10.2017) יחד עם @GhostBuster

 

למה מיני?

לקראת סוף 2014 מצאתי את עצמי באירוע השקה של היבואן לדור השלישי של המיני (F56). זה היה אירוע נהיגה במסלולון קטן שנבנה באצטדיון המושבה בפ"ת. בין דגמי המיני החדשים השונים, הייתה מכונית אחת מהדור השני, רודסטאר S. היא מצאה את עצמה משתתפת באירוע כיוון שטרם הוצג דגם קבריולט מהדור החדש ושיווקה של הרודסטרית גלש גם לשנת 2015.

נהגתי בכמה דגמים, אני זוכרת את ה-ONE האדומה, וה-S הכחולה, אבל אחרי סיבוב ברודסטרית הוותיקה יותר פשוט התאהבתי.

באותם ימים הייתה לי פונטו איבו 2010, ורכישה של מיני קופר אס (רצוי מאוד שמנת עם גג שחור) נכנסה למגירה בתור חלום רחוק ולא בר ביצוע.

 

140264142_WhatsAppImage2020-04-23at22_19_40.jpeg.377240c4a66c830cab4505773c10fb83.jpeg

(תמונה מהאירוע, זאת לא אני - לכן צונזר, צלם לא ידוע) 

 

באמצע 2017 הרעיון התגלגל מבדיחה והפך למציאותי. על הכוונת קופר S דור שני,  רצוי אחרי מתיחת פנים (אמינות משופרת משמעותית) משמע 2011 והלאה. הבראבו נמכרה והתחיל מסע החיפושים. הדרישות היו עד יד שנייה, עם ק"מ נורמלי, כמובן היסטוריה מתועדת במלואה עד הפסיק האחרון וללא תאונות מהותיות, רמת גימור ממש לא מעניינת.

רכבים רלוונטיים עלו ללוחות ונחטפו מאוד מהר ובמחירים גבוהים.

כעבור 4 חודשים (בהם התניידנו בכריזמה ואז עברנו לפונטו ספייס) היא הופיעה. שמנת עם גג שחור ואפילו שני פסים שחורים ממש כמו ברכב המבחן, רמת גימור פפר הבסיסית אבל עם גג פנורמי נפתח (nice to have), יד ראשונה פרטית, ללא תיקון צבע, עם כמעט 57 אלף ק"מ ושבועיים לפני טסט.

 

888672235_.jpg.c9e22ee443a5c2987e693333bd30846d.jpg

IMG_15199.jpg.62f56be921e6e2b07c3b9f0ec21c2ad7.jpg

 

IMG_14988.jpg.f2139581f7a6f1938f7dbad62ed49fd9.jpg

 

לחיות את החלום

בשנתיים וחצי ו40 אלף ק"מ עברנו לא מעט חוויות. טיילנו בכל מקום בארץ, עשינו הדרכות נהיגה וגם ביקרנו מספר פעמים במסלול פצאל. רכב מאוד כיפי ונהנינו מכל קילומטר איתו, אבל לא בשביל זה התכנסנו כאן, נכון?

 

המגרעות:

1.     נוחות: הרכב קשיח מאוד ליום יום, במיוחד לכבישים משובשים. אבל אנחנו מוכנים לשלם את המחיר כי הוא מתגמל בהתנהגות.

2.     תאורה: רמת גימור פפר מגיעה עם פנסי הלוגן, בעוד שצ'ילי הבכירה יותר מצויידת בפנסי קסנון מקוריים. לפני כמה שנים היצרן הוציא קיט הסבה (מקורי של היצרן, לא חברה צד ג') מהלוגן לקסנון עבור הדור השני. מדובר בסט פנסי קנסון 25W, במקום 35W, על מנת להימנע מהדרישה לשפריצרים  (הורידו את התפוקה ל2000 לומן, מספר אשר אינו דורש שפריצרים לפי התקינה האירופאית). הפנס מוחלף P&P בצורה מאוד פשוטה, החלק המסובך יותר הוא הקידוד, מומלץ לפנות לאיש מקצוע. הסט הוזמן מלטביה ב-$670, כמובן שנעצר לביקורת ושולמו עוד כ-700 ₪ מיסים. לצורך השוואה, סט זהה בארץ הוצע לנו ב-8000 ₪ לפני מע"מ ועבודה.

אם כבר מחליפים, אז בחרנו בסט עם רקע שחור, מה שהתברר כהחלטה הכי טובה שקיבלנו.

61509841_10157543388032845_6693864903440072704_o.thumb.jpg.781f9595350491bc1309b253b0a5ea9c.jpg 

 

3.     ניקלים ומדבקות – הרכב עמוס בניקלים בכל מקום, אומנם קצת פחות מרמת גימור צ'ילי שנוצצת עוד יותר, אבל גם לנו לא היה חסר. התלבטנו רבות לגבי השחרה, אבל עם התקנת הפנסים החדשים לא הייתה בכלל התלבטות. ניקלים מסביב לגריל, פנסים וידיות הושחרו באופן מיידי, וגם הוחלפו הפסים המקוריים על מכסה המנוע שכבר הספיקו לדהות מהחום. גם שטיפה ידנית יקרה מאוד (שהומלץ עליה בפורום) דאגה לפרגן לי בקילוף של הפס הישן ובלי לקחת אחריות כמובן.

 

202396483_WhatsAppImage2019-10-09at17_54.29(1).jpeg.e3af494df3dbc4ee43fad833478595eb.jpeg

 

820047131_11.jpg.08ce61e529b8eba4baeffe8434240264.jpg

(צילום: איתי כהן)

dsc_1554_1.jpg.ea2651ef025289b1f979e1ff53e9ea45.jpg

(צילום: איתי כהן)

4.     צמיגים: רמת גימור פפר הגיעה עם חישוקי 16 (לא יפים במיוחד), ומידת צמיגים 195/55. היצע הצמיגים על הפנים ועל ספורטיביים אין מה לדבר. הכי טוב שמצאנו היו מישלין פרימסי 3. צמיגי טורינג מעולים, אבל זה לא מספיק.

למזלינו דגם צ'ילי ו-JCW הגיעו עם חישוקי 17, גם מידת צמיגים לא אופטימלית של 205/55, אבל לפחות יש עם מה לעבוד.

לאחר מחשבה רבה, הוזמן דגם OZ Superturismo LM בצבע שחור (בפברואר 2019), במאי הגיע הסט אבל בצבע אפור, באוקטובר הגיע הצבע הנכון אבל מדגם לא נכון. כאן ג.מ. פורטל (שדרכם בוצעה ההזמנה) הודיעו שהם לא מתכוונים להזמין עוד סט וזה מה יש.

כסוג של פשרה הלכו על OZ Ultraleggera שהיו במלאי בצבע שחור מקורי אצל יבואן אחר. זה יכול להישמע לכם מצחיק שאני קוראת לחישוקים האלו פשרה כי מדובר בדגם מעולה, גם קלי משקל (7.3 ק"ג ל17" רוחב 7, לעומת הדגם שהזמן במקור שעובר את ה-8 וגם מעוצב יפה, אבל הוא הרבה פחות ייחודי. רואים אותו בכמות מאוד גבוהה על הכביש וזה עוד לפני שדיברנו על כל הרפליקות.

צמיגים שהשלימו את המהלך היו מישלין PS4, כיוון שלא היה כבר מלאי טרי של PSS וכיוון שלא מדובר ברכב שמבלה את רוב הזמן שלו במסלול, AD08  נפסלו.

כאן הגיעה הפתעה לטובה, למרות העליה במידה וירידה בחתך, כנראה בזכות הפחתה של כ-3 ק"ג מכל גלגל (גם חישוק וגם צמיג קלים יותר), הנוחות של הרכב השתפרה פלאים. אנחנו עדיין לא מדברים כאן על רכות של סיטרואן, כן? אבל יחסית למה שהיה חל שיפור.

5.     עוד קצת אסתטיקה – לאחרונה הושחרה גם חגורת הניקל מסביב לרכב.

 

 

1232358739_WhatsAppImage2020-04-23at15_49_53.jpg.543f9bae107bac0b293fba0b02f0f77f.jpg

(צילום: איתן)

 

תחזוקה:

עד לפני כמה חודשים הרכב הכיר טיפולים שוטפים בלבד והחלפת מצבר.

התחלנו לשמוע רעש מחזורי מאזור המנוע, החשודה הראשונה הייתה שרשרת טיימינג. ישנה תופעה מוכרת שמותחן נוטה להיחלש וכדאי להחליפו, ואם כבר מפרקים אז את כל השרשרת. בעלי תיאם עם מוסך נטלי החלפת שרשרת טיימינג, מותחן ושני מובילים. הגעתי למוסך על הבוקר. ראמי, בעל המוסך שמע את האוטו וקבע שלא מדובר בשרשרת, שהיא בסדר גמור וב-30 אלף ק"מ הקרובים אין לנו מה לדאוג. בסוף היום האוטו היה מוכן לאחר החלפה של פולי משאבת מים וחגורת אביזרים. יכל להוציא אותי באותו היום עם חשבון מנופח שכולל גם את הטיימינג וגם את הפולי והחגורה, אך בחר בדרך הגונה יותר.

בנוסף, בתקופה אחרונה התחלנו לשמוע רעש נקישה מאזור של המתלה הימני הקדמי, משולשים זאת מחלה מוכרת באוטו ונקבע שמשולש ימין סיים את הקריירה שלו. כיוון שאנחנו נוקטים בתחזוקת מנע, העדפנו להחליף את שני הצדדים, ככה שהוחלפו שני משולשים, שתי תושבות הידראוליות, שני תפוחים ושתי גומיות מוט מייצב.

כמובן כיוון פרונט לקינוח.

 

 

1078267087_WhatsAppImage2020-04-23at15_49_23.thumb.jpg.eb6cfb58c7de69f42f5eeb5246eb27bc.jpg

(צילום: איתן

 

עכשיו כשנגמרו עבודות ה"חובה" על האוטו, אפשר לחזור ליהנות ולחשוב על שיפורים עתידיים.

יש כבר כמה רעיונות כמו קוילאוברים, בלמים משופרים, LSD ועוד.

 

edited.jpg.52d83c61142c0fd67c44dd6ebb297bf0.jpg

(צילום: בעלי האהוב @GhostBuster)

עריכה אחרונה על ידי Murzilka
  • תודה 9
  • מעניין 2
  • עצה טובה! 4

Mazda 2 - לשגרה

Mini Cooper S R56 - לכיף

 

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

השיפורים הקוסמטיים נעשו בטעם מצויין. היא נראית ממש טוב עכשיו. אחלה מכונה, תמשיכו להינות.

  • תודה 1
  • מעניין 1

Peugeot 208 GTi | Citroen C4 SX Automatic | Tony Kart Racer 401S 125cc

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הרכב נראה מעולה, תמשיכי להנות ממנו ולעדכן. ותמיד כיף לראות נשים שבקטע, כן ירבו.

עריכה אחרונה על ידי Doron_Z
  • מעניין 1

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אחלה סקירה. רכב מגניב ויפה. תהנו. 

  • מעניין 1

כמו שאומרים ברוסית, כל אדם הוא הפיזדץ של המזל שלו.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

המיני מקסימה, למרות שמעט תפחה בדורות האחרונים והתמלאה בבלינג בלינג היא עדיין מקסימה.
לחבר הייתה קבריולט S, באמת רכב מיוחד וכיפי.

עשיתם עבודה טובה עם האוטו, במיוחד בהעלמת הבלינג. תמשיכו להנות.

איך התיבה האוטומטית מתפקדת? האם הבחירה בה הייתה אילוץ/פשרה/או העדפה?

עריכה אחרונה על ידי farkash7

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אחלה סקירה ורכב יפיפה!

 

הייתי שניה מלרכוש מיני one 2012 לפני כחצי שנה שרגע לפני הבדיקה הבעלים שלה מזג מהעסקה.. בכל מקרה מאז יש בי רצון רציני להחזיק במיני. 

 

אהבתי מאוד את השיפורים הקוסמטיים שבצעתם ברכב! ממש בטוב טעם. 

 

בנוגע לענייני תחזוקה וכ׳ו האם ביצעתם תחזוקת מנע כזאת או אחרת מעבר לטיפולים? כי קראתי לפני שכמעט רכשתי אחת שהמנוע נחשב יחסית רגיש בדגם ה-S

 

מעבר לזה איך הגיר האוטומטי? מתאים לאופי התזזיתי והספורטיבי של הרכב או קצת מסרס אותו?

 

תמשיכו להנות!


Audi A1 1.4 TFSI Manual | Land Rover Discovery TD5

VW Golf MK4 1.6 Manual

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על הסקירה המעולה והרכב בהחלט נראה מצוין אחרי השיפורים שהכנסתם!

  • מעניין 1

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

נראית מדהים, כיף לראות איך אתם לנה ומשה משקיעים בה.

יפייפיה אמיתית, סעו בדרכים טובות!

  • מעניין 1

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

כתיבה מצויינת. 

זו היית את עם השרשור המתגלגל על ה-206? 


.We apologise for the inconvenience

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 8 שעות, farkash7 כתב:

המיני מקסימה, למרות שמעט תפחה בדורות האחרונים והתמלאה בבלינג בלינג היא עדיין מקסימה.
לחבר הייתה קבריולט S, באמת רכב מיוחד וכיפי.

עשיתם עבודה טובה עם האוטו, במיוחד בהעלמת הבלינג. תמשיכו להנות.

איך התיבה האוטומטית מתפקדת? האם הבחירה בה הייתה אילוץ/פשרה/או העדפה?

אני יודעת שאני לא אובייקטיבית בעליל, אבל לדעתי, הדור השני של המיני הוא הכי מוצלח מבחינת הפרופורציות. הדור השלישי כבר באמת תפח מעבר לגבולות הטעם הטוב.

גם היצרן הצהיר שהוריד את הדינמיות והקשיחות לטובת נוחות נסיעה ואיכות עדיפים של הרכב, על מנת לפנות לקהל יעד רחב יותר. המספרים מוכיחים שכלכלית זה היה הצעד הנכון. 

נשארו לנו עוד כמה נקודות של ניקל לטפל בהן, אבל העיקר מאחורינו. 

 

לגבי הגיר, מבחינתי זאת העדפה, בשביל @GhostBuster אילוץ 😁

 

לפני 8 שעות, shakedi כתב:

אחלה סקירה ורכב יפיפה!

 

הייתי שניה מלרכוש מיני one 2012 לפני כחצי שנה שרגע לפני הבדיקה הבעלים שלה מזג מהעסקה.. בכל מקרה מאז יש בי רצון רציני להחזיק במיני. 

 

אהבתי מאוד את השיפורים הקוסמטיים שבצעתם ברכב! ממש בטוב טעם. 

 

בנוגע לענייני תחזוקה וכ׳ו האם ביצעתם תחזוקת מנע כזאת או אחרת מעבר לטיפולים? כי קראתי לפני שכמעט רכשתי אחת שהמנוע נחשב יחסית רגיש בדגם ה-S

 

מעבר לזה איך הגיר האוטומטי? מתאים לאופי התזזיתי והספורטיבי של הרכב או קצת מסרס אותו?

 

תמשיכו להנות!

 

כמו שכתבתי, רצינו לעשות החלפה יזומה של מותחן ושרשרת הטיימינג, אך נאמר לנו שמוקדם מידי לגעת בהם. מעבר למה שפריטתי, טיפולים שוטפים בלבד בחלפים איכותיים. 

מבחינת הגיר, מתאים מאוד לרכב, אין לנו טענות אליו וגם מבחינת אמינות אין משהו חריג לדאוג ממנו. 

הייתי ממליצה לך לחפש קופר ולא ONE דווקא, פער המחירים כבר לא גדול במיוחד, ה ONE ערומה בצורה מוגזמת. 

 

לפני כשעה, Asaf-R כתב:

כתיבה מצויינת. 

זו היית את עם השרשור המתגלגל על ה-206? 

 

תודה רבה, 

אתה כנראה מבלבל אותי עם מיקה, אני זאת עם השרשור של הפונטו ספייס 😇

 

תודה רבה לכל המפרגנים :) dscf8963.jpg.7aca82d87a898faf9d265400b3ffa5c2.jpg

(צילום: איתי כהן)


Mazda 2 - לשגרה

Mini Cooper S R56 - לכיף

 

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

סיקור מעולה, נהנתי לקרוא.

לא ברור לי איך שטיפה ידנית הסירה לך את המדבקה, כנראה עבדו בכוח. הכי טוב לשטוף בעצמך אלא אם את מעוניינת בדברים שדורשים קצת יותר מורכבות.

מעבר לזה, השיפורים באמת שנעשו בטעם טוב (אני חבר במועדון סיאט בפייסבוק אז אני בקיא בטעם רע חח) וכיף לראות פוסטים שכאלה מהצד הנשי. כן ירבו

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 1 דקה, shachar187 כתב:

לא ברור לי איך שטיפה ידנית הסירה לך את המדבקה, כנראה עבדו בכוח. הכי טוב לשטוף בעצמך אלא אם את מעוניינת בדברים שדורשים קצת יותר מורכבות.

היי, 

קודם כל תודה רבה, בכל מועדון יש אנשים שמשפרים בטעם רע 😆

שטיפה ידנית, אבל עובד שלא נזהר בעבודה עם הגרניק, קירב אותו יותר מידי בזווית מסוימת וזה פגע בפס. 

בעל המכון כמובן גלגל את האחריות על כל העולם ואחותו ושלח אותי לחפש את מי שהדביק את הפסים שהוא ייקח אחריות. מעניין שבמעל 6 שנים שהפסים היו על הרכב, זה הנזק היחיד שהיה להם מעבר לדהייה מהשמש. 

זה קרה מעט אחרי מעבר דירה לאזור המרכז ולא היה לי את כל הציוד הנדרש. היום אני כן משתדלת לשטוף לבד או במקום אחר בסביבה שמצאתי וניתן לסמוך עליו. גם למדתי להזהיר מראש שהפסים מודבקים ויש להיזהר. 

 


Mazda 2 - לשגרה

Mini Cooper S R56 - לכיף

 

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

רכב מגניב, אחלה סקירה, כיף לקרוא עושה חשק.

  • מעניין 1

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...