Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

היבהוב אורות בקיה ספורטאג' 2018


SeazeR
מעבר לפיתרון נפתר ע"י SeazeR,
שימו לב! השרשור הזה בן 1389 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפני 20 שעות, SeazeR כתב:

 

 

הנושא מעצבן אותי מאוד, רכב לא אמין בכלל.

כבר הלכו מצמדים וטורבו וכעת בעיה חדשה.

 

 

רצוי שלא להשמיץ את התוצרת של יצרנים ממזרח אסיה 🤫
אתה עשוי לשנות את הסטיגמה לגביהם.
כפי שהשתרשה הסטיגמות לגבי אמינות רכבים הצרפתיים
ללא סיבה מוצדקת באמת.

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 61
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

בתאריך 25.4.2020 בשעה 00:21, danniel כתב:

האבחון די פשוט על דרך האלמינציה, הוא לנתק את הטעינה של האלטרנטור ולתת למנוע לעבוד רק על המצבר ולבדוק האם הריצוד קיים או מפסיק. 

אפשר להציע למוסך לבצע בדיקה פשוטה זאת.

אגב, יתכן כי זה משהו אופייני לדגם וכל הרכבים האלו מתנהגים דומה ברמה כזאת או אחרת. 

 

הצעה טובה אבל לדעתי  מתאימה למתקדמים.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אהלן חברים

 

לא היה לי זמן לגשת למוסך היום (מחר כנראה אבצע זאת) אבל יצא לי להיתקל בעוד ספורטאג עם היבהוב אורות זהה.
ייתכן שמדובר בדבר נורמלי ברכב ? מחר אעדכן

  • אהבתי 1

HU: Pioneer 4900IB Front Speakers: JBL GT06508C Rear Speakers : none

Amp: Infinity 475A Sub: JBL GT5-12

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 4 שבועות מאוחר יותר ...

ניגשתי למוסך היום.

הוחלפה רצועת אלטרנטור, אך הדבר לא פתר את הבעיה והאורות עדיין מהבהבים.

במוסך אמרו שיקראו למנהל שטח מתל אביב שיגיע לבדוק.

רעש הנהימה ממשיך.

טעינת אלטרנטור עומדת על 13.9 ויציב זאת חאחר בדיקה בחיבור למצבר.

האם השלב הבא הוא לנתק את המערכת?

במוסך לא הסכימו.

 

דעתכם?

HU: Pioneer 4900IB Front Speakers: JBL GT06508C Rear Speakers : none

Amp: Infinity 475A Sub: JBL GT5-12

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...

שלום חברים,

 

מה שלומכם?

 

1. ניגשתי למוסך קיה והוסבר לי שעליי להחליף רצועת אלטרנטור. בוצע כמובן.

2. לאחר החלפת רצועת אלטרנטור, הרעש של הנהימה המשיך וכן היבהוב האורות ממשיך, הראיתי את זה למנהל המוסך.

3. לאחר דין ודברים, נקבע שעל "מפקח קיה" להגיע מתל אביב במיוחד על מנת לראות את התקלה. מה שיגרור כמובן הפסד של יום/שעות עבודה על חשבוני, רק כדי שהאדון יואיל בטובו להגיע ולבדוק את הרכב, שלא צריך יותר מדי כדי להבין מה התקלה, ועל כך בסעיף הבא.

4. לאחר פישפוש באינטרנט במגוון פוסטים דומים בנושא, החלטתי לפעול על פי הנחיות של בחור שכתב פה לפני כמה שנים לאדם אחר ופעלתי כך:

- עמדתי מול קיר כשהרכב לא מונע - אין היבהובים.

- עמדתי מול קיר כשהרכב מונע- יש היבהובים.

- כיביתי מנוע, ניתקתי את האלטרנטור על 2 חיבוריו והנעתי מחדש - הפלא ופלא ! אין היבהובים והכול תקין ונהדר.

 

ברור לי לאורך כל הדרך שהבעיה היא באלטרנטור, שכן במוסך מנסים "למרוח" אותי עם בדיקת "טעינת מצבר" שעומדת על 14 ומראה שהמצבר תקין. אך מה עם האלטרנטור? הם לא העזו לבדוק או לנתק אותו, מאחר שהם יודעים טוב מאוד שהוא תקול ומנסים להתחמק ממני בכל דרך מלהחליף אותו.

 

אני על סף פיצוץ עם חברת טלקאר, שוקל לאור הטירטור הזה לגשת לשמאי מטעמי, לשלם לו על מנת שיבצע הערכת מצב מדוייקת על תקינות הרכב ולהגיש את הדוח לטלקאר יבואנית קיה. בהיעדר מענה מצידם- לגשת לבית משפט ולתבוע ואתם.

 

מה לדעתכם עליי לעשות? כיצד לנהוג עם יבואן ששם פס על לקוחותיו ? 

HU: Pioneer 4900IB Front Speakers: JBL GT06508C Rear Speakers : none

Amp: Infinity 475A Sub: JBL GT5-12

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 2 שעות, SeazeR כתב:

שלום חברים,

 

מה שלומכם?

ברור לי לאורך כל הדרך שהבעיה היא באלטרנטור, שכן במוסך מנסים "למרוח" אותי עם בדיקת "טעינת מצבר" שעומדת על 14 ומראה שהמצר תקין. אך מה עם האלטרנטור? הם לא העזו לבדוק או לנתק אותו, מאחר שהם יודעים טוב מאוד שהוא תקול ומנסים להתחמק ממני בכל דרך מלהחליף אותו.

 

הבדיקה מצביעה שמתח הטעינה של האלטרנטור תקין. מכיוון שלא נדלקה אצלך מנורת אזהרה בלוח השעונים בצורת מצבר וגם אין לך בעיות התנעה אני מניח שהאלטרנטור ברכבך תקין.

 

בעקרון אפשר לבצע בדיקה נוספת בעזרת משקף תנודות בכדי לבדוק את רמת מתח האדווה ועוד פרמטרים אבל כנראה בדיקה מסוג זה לא יבצעו מכיוון שמנסיונם כנראה הבעיה לא באלטרנטור.

 

 

 

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 22 שעות, מרק10 כתב:

 

הבדיקה מצביעה שמתח הטעינה של האלטרנטור תקין. מכיוון שלא נדלקה אצלך מנורת אזהרה בלוח השעונים בצורת מצבר וגם אין לך בעיות התנעה אני מניח שהאלטרנטור ברכבך תקין.

 

בעקרון אפשר לבצע בדיקה נוספת בעזרת משקף תנודות בכדי לבדוק את רמת מתח האדווה ועוד פרמטרים אבל כנראה בדיקה מסוג זה לא יבצעו מכיוון שמנסיונם כנראה הבעיה לא באלטרנטור.

 

 

 

 

אז אם הבעיה לא באלטרנטור, איפה הבעיה? למה האורות מהבהבים ?

 

מותקנת ברכב מערכת די בסיסית שמכילה מגבר + סאב וופר + DSP לשיפור השמע ברמקולים.

 

אודה ואומר שבזמן נסיעה עם חלון פתוח (לא משנה איזה חלון) במהירות מעל 120 אני שומע כמו רעש של "מנוע" מהרמקול הקדמי ימני.

 

אולי כל הבלאגן נגרם ע"י המערכת ?

 

חשוב לציין שהוחלף כל החיווט במערכת לפני כחודש. 

HU: Pioneer 4900IB Front Speakers: JBL GT06508C Rear Speakers : none

Amp: Infinity 475A Sub: JBL GT5-12

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בדיקה עם וולטמטר לא תאתר בעיות של טעינה מהסוג שאתה מציין, זה מצריך בדיקה מדוייקת באוסילוסקופ - ואת זה הם לא עושים (לא אתפלא אם הם לא יודעים מה זה בכלל).

חלק מכלי הדיאגנוסטיקה המקוריים של היצרנים מכילים תוסף לחיבור למחשב או מכשיר נוסף לבדיקות מהסוג הזה, 99.999% לא משתמשים בו.
 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נתקלתי, ראיתי, הרבה רכבים, גם חדשים עם הבהוב קל ביותר.

זה מופיע, או שמים לב לזה בעיקר בתאורה הפנימית של הרכב, או באורות החנייה. 

כמובן, אך ורק בטורים נמוכים. כבר היה לי את זה, ברמה חלשה ביותר ברכבים חדשים לגמרי מהסוכנות.

אצלך ברכב, צריך לראות עד כמה, או באיזה רמה הריצוד מופיע.

 

בעקרון, הריצוד, {קל או בינוני}, נגרם ממעגל מיישר הזרם שנמצא בתוך האלטרנטור.

למעגל הזה קיימת סטייה, מזערית ביותר, שהיא מותרת, ומוכרת על ידי היצרנים.

ז"א, שהחלפת האלטרנטור, בחדש אחר, לא בהכרח תפתור את התופעה.

מה שכן, עדיף היה לעלות סרטון קצר, כדי להמחיש כאן, מה רמת הריצוד, ובהתאם לקבוע, האם קיימת תקלה ממשית, או שזו "תופעה רגילה" שקיימת ברוב הרכבים הללו.

רצוי שתבדוק בעצמך רכבים מאותו סוג, ולראות אם זה קיים שם גם.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תבדוק שחיבור הפלוס והמינוס של המצבר מהודקים טוב.

קרה לי תופעה בדיוק כזו, כשהרכב היה מונע כל האורות היו מהבהבים וזה היה הכי בולט בתאורת הלד הפנימית.

כבר כמעט החלפתי אלטרנטור - כמה ימים קודם לגמרי במקרה שמתי לב שאחד מחוטי הפלוס שמחוברים לנועל של המצבר בדיוק איפה שחובר קו המתח למגבר מעט משוחרר. לאחר חיזוק התופעה נעלמה לחלוטין.

Chevrolet Cavalier 1999 - 2012-2015 | Citroen C5 2003 - 2015-2017 | Oldsmobile Alero 2002 - 2017-2017

Chevrolet Sonic RS 2015 1.4T 2017-Unknown

BYD Atto 3 2024 Design 2024-Unknown

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 שעות, yossiaviel כתב:

בעקרון, הריצוד, {קל או בינוני}, נגרם ממעגל מיישר הזרם שנמצא בתוך האלטרנטור.

למעגל הזה קיימת סטייה, מזערית ביותר, שהיא מותרת, ומוכרת על ידי היצרנים.

ז"א, שהחלפת האלטרנטור, בחדש אחר, לא בהכרח תפתור את התופעה.

 

אכן הבעיה יכולה לקרות בגלל דיודות יישור לא תקינות או אפילו ווסת מתח לא תקין אבל בכול מקרה הדבר מצביע על אלטרנטור לא תקין או תכנון לקוי של האלטרנטור והיו דברים מעולם.

 

בכול מקרה במידה וקיים ריצוד אורות הנגרם בגלל האלטרנטור על ייצרן הרכב לטפל בבעיה ולא לפתור אותוה בתיאוריות אלא בפיתרון מעשי.

 

כפי שציינתי קודם בהודעה הקודמת.

 

בתאריך 31.5.2020 בשעה 01:28, מרק10 כתב:

 

בעקרון אפשר לבצע בדיקה נוספת בעזרת משקף תנודות בכדי לבדוק את רמת מתח האדווה ועוד פרמטרים אבל כנראה בדיקה מסוג זה לא יבצעו מכיוון שמנסיונם כנראה הבעיה לא באלטרנטור.

 

 

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ראיתי וגם שמעתי על המון גירים של VAG מסוג DSG עם בעיות בהעברת הילוכים ומכות בזמן העברת ההילוכים. כנראה שזו לא תקלה אלא פיצ'ר.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 10 שעות, מרק10 כתב:

ראיתי וגם שמעתי על המון גירים של VAG מסוג DSG עם בעיות בהעברת הילוכים ומכות בזמן העברת ההילוכים. כנראה שזו לא תקלה אלא פיצ'ר.

 

אמת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1389 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...