Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם, הרי אפשר להגיב גם בלי, וממש לא בא לנו להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

lior96

אז למה בעצם לא להתחיל להפסיק עם רכבי בנזין ולהביא חשמליות?

Recommended Posts

לפני 17 שעות, eladts כתב:

 

בטסלה לא ממש צריך לחשוב על הטווח כי מערכת הניווט חושבת בשבילך. היא יודעת איפה ממוקמים המטענים ותנווט אותך אליהם בהתאם לצורך. חוץ, מזה הקמת עמדות טעינה מהירות לא עולה מליונים. עלות הקמת 8 תחנות טעינה מהירות היא בסדר גודל של מאות אלפי דולרים בודדים. הרבה יותר זול ומהיר להקים עמדות טעינה מהירות מאשר להקים תחנת דלק.

אתה כל כך, אבל כל כך טועה. ממש ממש ממש טועה. אבל ממש.

המערכת של טסלה חושבת בשבילך בחו"ל, וטסלה כרגע לא קיימת עדיין בארץ בפועל.

חוץ מזה, שהיא חושבת בשבילך כשיש לה מאות עמדות טעינה פזורות בכל חור אפשרי. עד שנגיע למצב הזה בארץ יש עוד זמן.

בינתיים יהיו לך כמה עמדות טעינה ספורות, לפחות עד שיסיימו להקים עמדות טעינה בצורה רחבה יותר.

 

לכן כתבתי בתחילת התגובה שלי שאני מתייחס לארץ ולא לחו"ל כי מה שקורה שם לא עוזר לי כרגע.

 

לגבי עלות עמדות טעינה.

הקמת עמדת טעינה של 50KW זה זול יחסית, בערך 200K ש"ח פעם אחרונה שבדקתי.

עמדת טעינה של 150KW כבר מדברים על בערך מיליון ש"ח.

אם תרצה לעלות מעבר לזה ולהגיע לטעינה מהירה באמת, אתה מדבר על עמדות של 320KW ופה אתה כבר מדבר על סכומים מופרכים (נכון להיום).

אתה צריך לזכור שעלות עמדת הטעינה לא מסתכמת רק בעמדה עצמה, אתה צריך תשתית, וזה עולה הון (אני בתוך בתהליך הזה כרגע במקום העבודה שלי).

 

אני בכוונה מתייחס לעמדות הטעינה הממש מהירות, כי כרגע אלה היחידות שיוכלו באמת להגיע למצב שהלקוח הישראלי ישקול לעבור לרכב חשמלי.

כל עוד רכב חשמלי ידרוש שינוי הרגלים רציני (טעינה איטית בבית, טעינה של שעה פלוס בעמדה ציבורית, טווח קצר יחסית ועוד), הלקוחות בארץ פשוט לא יקנו בהמוניהם, אלא רק אלה שממש רוצים את זה, early adopters, ועוד כל מיני אבל זה לא יהיה כמויות שתוכל להגיד שיש שינוי.

  • תודה 1

A good drive is measured with G's, not KMH

 

Always go sideways

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

יתכן שבארץ הפתרון הוא להקים תחנות טעינה סולאריות, זה גם יותר נקי (ואולי) יותר זול לטווח הארוך.

 

מצ"ב סרטון של בעלים של ניסאן ליף מזדקנת ששם לה פאנלים על הגג ועל המכסה הקדמי ומצליח לטעון מספיק כדי לנסוע מהעבודה הביתה.

 

 

 


סקודה יטי TDI 2.0 4x4 DSG

וולוו V40 T4 Kinetic Plus

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הסיבה בעיקר עלויות לא עממיות.

רק עוד שנה, שנתיים טסלה ו GM יציגו סוללה יעילה שנותנת יותר מ 300Wh/kg וגם זולה לייצור. כלומר סוללה כזו יכולה לפתור את בעיית 400 מייל לטעינה ולהוזיל את מחיר הרכב ומגיעה לשוויון עלויות בייצור מנוע בעירה מקביל .

עד אז יותר זול לקנות רכב בנזין עממי (בטח עם עם מחירי הנפט כיום 2$ לגאלון) .

מעבר לבעיית זמן התדלוק

המדינה היא הצד השני : היא צריכה לצאת במבנה מיסים חדש+ הקמת תשתיות כדי שהעסק ישתלם.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 43 דקות, zvit כתב:

יתכן שבארץ הפתרון הוא להקים תחנות טעינה סולאריות, זה גם יותר נקי (ואולי) יותר זול לטווח הארוך.

 

מצ"ב סרטון של בעלים של ניסאן ליף מזדקנת ששם לה פאנלים על הגג ועל המכסה הקדמי ומצליח לטעון מספיק כדי לנסוע מהעבודה הביתה.

 

 

 

מצטער, עם הפאנלים הזעירים האלה כנראה שהוא משיג קילומטרים בודדים ביום, אפילא אם הוא גר באילת. וגם זה נראה לי אופטימי.

 

ריכוז אנרגיה סולארית מצריך שטחים גדולים, לא מכסה מנוע של מכונית.


לא יודע :confused:

אבל רגע.... יש לי רעיון....

ארוץ לשאול את אישתי, היא טובה בזה. :lol:

מכוניות זה לא מעניין

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 3 שעות, amosbmw כתב:

מזדהה עם האמירה הזאת. אני לעולם לא קונה רכב חדש אלא רק רכב משומש, לכן בכלל לא רלוונטי מבחינתי.

 

 

ואני מתדלק תמיד ב100 שקל, אז מה אכפת לי ממחיר הדלק?

 

תקנה משומש, תקבל רכב עם סוללה שחוקה ותקלות חשמל (ויהיו הרבה כאלה ברכב חשמלי, בטח מהיצרנים ה"נכונים") שלא כלכלי לתקן מחוץ לאחריות, כי הרכב בנוי בצורה חד פעמית.


X 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018

 

Wherever you go, there you are

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אין (כמעט) מערכות שיתקלקלו ברכב חשמלי מכיוון שאין גיר, והמנוע החשמלי פשוט מאד. לגבי הסוללה, ניתן כבר היום להחליף תאים פגומים ולא את כל הסוללה, המחירים בירידה, הטווחים בעליה - כך שהעתיד נראה טוב.

 

אני מכיר כמה בעלי פלואנס ZE שמרוצים מאד (ואני מכיר אחד שאפילו חידש את הסוללה במחיר שפוי) אין ולא היה לו שום צורך לטפל ברכב (אפילו לא להחליף ברקסים - במכוניות שעבור למעלה מ-100000 ק"מ)


סקודה יטי TDI 2.0 4x4 DSG

וולוו V40 T4 Kinetic Plus

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
פורסם (נערכה)
בתאריך 25.4.2020 בשעה 09:04, vadim6385 כתב:

אני חושב שהסיבה האמיתית של מאסק להיכנס לישראל זה לא למכור פה 20 וקצת מכוניות בשנה שהוא ימכור פה, אלא להקים מרכז פיתוח בישראל.

 

כשזה יקרה, נראה לי שאהיה בין הראשונים שירצו לבוא לעבוד שם.

להקים מרכז פיתוח הוא יכול בקלות גם ללא מכירה של כמה רכבים,הסיבה לדעתי שהוא רוצה למכור כאן רכבים היא מבחינתו "להפיץ את הבשורה" ,אבל זה בסדר..תמשיך לפנטז 😉

עריכה אחרונה על ידי Ron.P

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
בתאריך 1.5.2020 בשעה 17:02, vadim6385 כתב:

 

ואני מתדלק תמיד ב100 שקל, אז מה אכפת לי ממחיר הדלק?

 

תקנה משומש, תקבל רכב עם סוללה שחוקה ותקלות חשמל (ויהיו הרבה כאלה ברכב חשמלי, בטח מהיצרנים ה"נכונים") שלא כלכלי לתקן מחוץ לאחריות, כי הרכב בנוי בצורה חד פעמית.

מה שכתבתי היתה תשובה למה אני לא קונה רכב חשמלי.

רכב משומש בנזין אני יכול לתקן לבד, למה אני צריך את הכאב ראש של רכב חשמלי.


עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אין שום בעיה, ברכבי בנזין קורה היום בדיוק אותו דבר.


X 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018

 

Wherever you go, there you are

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
בתאריך 30.4.2020 בשעה 15:41, zvit כתב:

אתה לא מדייק, הקמת עמודת טעינה מהירות מחייבת תשתית יקרה מאד וייחודית מבחינת חברת החשמל - זה ממש לא פשוט כמו שאתה מנסה לתאר את זה.

 

     חיבור חשמלי תלת פאזי  עם שנאי יעודי  זה אומנם משהו שאין בדרך כלל לאנשים בבית, אבל זה לא כל כך יחודי או יקר מבחינת חברת החשמל. לכל סופרמרקט גדול יש כזה חיבור יעודי. כשמקימים עמדות טעינה מהירה צריך לקבל רשיונות ובהרבה מקומות בארה"ב תהליך הרישוי הוא פומבי. ברשיון מופיעה העלות הכוללת של הפרויקט. בשורה התחתונה, הרבה יותר זול להקים תחנת טעינה מהירה מתחנת דלק.

בתאריך 1.5.2020 בשעה 07:28, GhostBuster כתב:

אתה כל כך, אבל כל כך טועה. ממש ממש ממש טועה. אבל ממש.

המערכת של טסלה חושבת בשבילך בחו"ל, וטסלה כרגע לא קיימת עדיין בארץ בפועל.

חוץ מזה, שהיא חושבת בשבילך כשיש לה מאות עמדות טעינה פזורות בכל חור אפשרי. עד שנגיע למצב הזה בארץ יש עוד זמן.

בינתיים יהיו לך כמה עמדות טעינה ספורות, לפחות עד שיסיימו להקים עמדות טעינה בצורה רחבה יותר.

 

לכן כתבתי בתחילת התגובה שלי שאני מתייחס לארץ ולא לחו"ל כי מה שקורה שם לא עוזר לי כרגע.

 

לגבי עלות עמדות טעינה.

הקמת עמדת טעינה של 50KW זה זול יחסית, בערך 200K ש"ח פעם אחרונה שבדקתי.

עמדת טעינה של 150KW כבר מדברים על בערך מיליון ש"ח.

אם תרצה לעלות מעבר לזה ולהגיע לטעינה מהירה באמת, אתה מדבר על עמדות של 320KW ופה אתה כבר מדבר על סכומים מופרכים (נכון להיום).

אתה צריך לזכור שעלות עמדת הטעינה לא מסתכמת רק בעמדה עצמה, אתה צריך תשתית, וזה עולה הון (אני בתוך בתהליך הזה כרגע במקום העבודה שלי).

 

אני בכוונה מתייחס לעמדות הטעינה הממש מהירות, כי כרגע אלה היחידות שיוכלו באמת להגיע למצב שהלקוח הישראלי ישקול לעבור לרכב חשמלי.

כל עוד רכב חשמלי ידרוש שינוי הרגלים רציני (טעינה איטית בבית, טעינה של שעה פלוס בעמדה ציבורית, טווח קצר יחסית ועוד), הלקוחות בארץ פשוט לא יקנו בהמוניהם, אלא רק אלה שממש רוצים את זה, early adopters, ועוד כל מיני אבל זה לא יהיה כמויות שתוכל להגיד שיש שינוי.

 

למה אתה חושב שמה עשעובד בארה"ב ובאירופה לא יעבוד בישרל? בגלל שישראל מדינה קטנה  צפופה, הקמת תשתית טעינה ארצית היא הרבה יותר פשוטה. עמדות טעינה מהירות החוצות רק בנסיעות ארוכות, של מאות קילומטרים. בנסיעה כזו עצירה ממילא תלווה באכילה, שתיה, שירותים וכו. בעצירה כזו, לרוב המוחלט של הנהגים, רכב חשמלי יגמור את הטעינה לפני הנוסעים יהיו מוכנים לחזור לכביש.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
פורסם (נערכה)

לא אמרתי שזה לא יעבוד בארץ, אמרתי שזה לא בהכרח מה שיקרה פה, יש הבדל ענק. יכול להיות שנגיע לזה, יכול להיות שלא, הזמן יגיד.

כנראה שנגיע, אבל לא במהירות שבה זה קורה באנגליה למשל, שם כבר יש יותר עמדות טעינה מתחנות דלק.

 

עמדות טעינה מהירות נחוצות בכל מקום על מנת שנראה פה שינוי אמיתי בהרגלי הצריכה ושכל אחד יהיה מוכן לרכוש רכב חשמלי.

קח בן אדם שלא מעניין אותו איכות הסביבה ובכלל רכב לא מעניין אותו בכלל, משתמש בו רק מ-א' ל-ב'.

נראה לך שהוא יסכים לטעינה איטית? נראה לך שהוא יהיה מוכן לקחת סיכון שהרכב לא יספיק להיטען במהלך הלילה בעמדה הביתית האיטית שלו?

לא, הוא ירצה שהטעינה תהיה מהירה בדיוק כמו התדלוק שהוא רגיל אליו, משמע 5-7 דקות.

 

גם לא כל אחד עושה עצירה למנוחה בנסיעות ארוכות אתה יודע. רוב האנשים דווקא עוצרים, מתדלקים, מקסימום לוקחים איזה אספרסו לדרך וממשיכים.

זה לא מספיק כדי להטעין טווח נסיעה רציני, ובן אדם כזה יצטרך לעשות עצירה נוספת לאחר כ-100 ק"מ נוספים.

נראה לך שאנשים יזרמו עם זה?

בנוסף, על מנת שטעינה של 20 דקות תספיק לטווח נסיעה רציני, אתה צריך מטען, רכב וסוללה שיודעת לקבל את הטעינה הזאת.

 

אקח את הפורשה טייקאן שנכון להיום זה הרכב בעל הטעינה המהירה ביותר.

מערכת חשמל של 800 וולט, סוללה שיודעת לקבל טעינה של 270KWH, נפח סוללה של 93.4KW.
עם העמדה המהירה ביותר שיש כיום, שהיא 320KWH, לסוללה של הטייקאן ייקח 22.5 דקות להגיע מ-5% טעינה ל80% טעינה, כמובן בהנחה שכל הפרמטרים הרלוונטיים לטעינה מהירה קיימים (טמפ' סוללה למשל). זה כבר לא תדלוק מלא אלא כמעט מלא, וזה כבר לא 5-7 דקות אלא 22 דקות.

אגב, בשביל ה-20% הנוספים צריך עוד 20 דקות בערך, מה שמביא אותנו לטעינה מלאה של כמעט 45 דקות, לעומת 5 דקות במיכל דלק רגיל.

וזה כמובן ברכב יקר תחת ולא עממי בשיט, שלא רלוונטי לבערך 95% מהאוכלוסיה בארץ.

 

תזכור, אנחנו מדברים פה על שינוי אמיתי בבחירה של רכב אצל מר ישראל ישראלי ההמוצע, זה שלא מבין כלום ברכב, הרכב לא מעניין מעבר לנסיעות של עבודה-בית וכו'.

הוא בחיים לא יהיה מוכן לחכות מעבר לכמה דקות של התדלוק הרגיל.

גם אם הוא נוסע רק בתוך העיר.

 

עד שזמני הטעינה של רכב חשמלי לא ישתוו לזמני תדלוק של רכב עם מנוע בעירה פנימית, אתה תמשיך לראות רכבים חשמליים רק אצל מי שממש רוצה כזה.

 

לעניין עמדות הטעינה, כמו שכתבתי מקודם, עמדת ביתית מהירה של 50KWH תעלה בערך 200K ש"ח. וזה בלי לדבר על עלות התשתית הנדרשת במידה ותידרש.

 

אני בתוך התחום הזה כבר 7 שנים, פוגש את הלקוחות האלה ושומע את השאלות שלהם.

מדבר מניסיון אישי שלי ולא ממשהו שקראתי באינטרנט או איזה הערכה. אני בתוך העולם הזה של רכבים חשמליים ועמדות טעינה ביתיות ומהירות.

עריכה אחרונה על ידי GhostBuster

A good drive is measured with G's, not KMH

 

Always go sideways

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
פורסם (נערכה)

איך מטעינים טלפונים? קורקינטים ואופניים חשמליים? כל דבר אחר שיש לו בטריה?

 

או שאומרים יאללה, אין לי כח לחכות, אז אני מדווש לטלפון ציבורי ומחייג *142?

 

לדעתי ברגע שתציע לקונה הישראלי רכב עם הטבת מס ודלק שעולה גרושים יחסית לבנזין/דיזל, ותשתית טעינה טובה, ישראלים יסתערו על רכבים חשמליים בהמוניהם.

עריכה אחרונה על ידי vadim6385

X 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018

 

Wherever you go, there you are

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

עניין של הרגלים, לכן כתבתי כבר אלוהים יודע כמה פעמים - "שינוי הרגלים".

 

אתה רגיל שטלפון נטען בזמן מסוים, הזמן הזה כל הזמן הולך ויורד. זה לא שהיית עם טלפון שלוקח לו 2 דקות להיטען ואמרו לך שעדיף להחליף לטלפון שלוקח שעה להיטען בגלל שהוא פולט פחות קרינת 5G.

אותו דבר עם אופניים, קורקינטים וכו'.

 

תזכור - שינוי הרגלים.

 

בן אדם רגיל למשהו מסוים, אתה מציע לו חלופה שיש לה יתרונות מסוימים, וכמובן חסרונות.

החיסרון הזה של זמן הטעינה הוא עניין מהותי כיום לרוב המוחלט של האנשים. זהו. די פשוט למען האמת.


A good drive is measured with G's, not KMH

 

Always go sideways

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אני חושב שברגע שהיתרונות יגברו על החסרונות, או שיציבו חסרונות דרקוניים (כמו מס לפי נסועה בנוסף למס על דלק) לשימוש בטכנולוגיה ישנה, יעברו לחשמלי ועוד איך.

 

הדרך לליבו של הישראלי עוברת בארנק שלו.


X 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018

 

Wherever you go, there you are

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

שאלה קטנה לי לכולכם: מה קצב הייצור של מכוניות חשמליות? האם הוא יכול בכלל להתקרב לקצב הייצור של רכב קונבנציונאלי? אני מתכוון, מבחינת יכולת אספקת המחצבים הדרושים, דרך קצב ייצור הרכיבים ועד קצב בנית תחנות הטעינה. זה כולל גם את ההספקים שיכולה לספק חברת החשמל (שעכשיו בהדרגה צריכה לספוג גם רכבות חשמליות, כן ירבו).


לא יודע :confused:

אבל רגע.... יש לי רעיון....

ארוץ לשאול את אישתי, היא טובה בזה. :lol:

מכוניות זה לא מעניין

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...