Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם, הרי אפשר להגיב גם בלי, וממש לא בא לנו להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

yohai71

ווקסהול קאבליר דור ראשון, והמהפך של ווקסהול בבריטניה

Recommended Posts

בעבר הייתה שגורה בתעשיית הרכב אמרה, שאם רכב טוב מספיק- הוא יימכר. כמובן, זו לא הדרך היחידה למכור בהצלחה, ולאו דווקא קריטי למכירות, אבל וודאי התחלה נכונה. הווקסהול קאבליר (Cavalier) הראשון היה דוגמא מצוינת לכך.

 

s-l640.jpg.7e37768bc91454f9a82f62085d0c9ab3.jpg

 

עד סוף שנות השישים, פעילויות GM באירופה (המוכרות כווקסהול בבריטניה ואופל בגרמניה) הגיעו לצומת; האם להמשיך כשתי ישויות נפרדות, שכל אחת מהן בעלת זהות לאומית מקומית, או לאחד הכול לישות כלל-אירופאית, כפי שפורד עשתה (או יותר נכון, הייתה במהלך של עשייה). ואם הבחירה היא להמשיך בנפרד, האם GM תאפשר לאחת הישויות לספוג אפקטיבית את השנייה? GM לא הודו בכך פומבית, כמובן, אבל התשובה נהייתה ברורה בשנת 1975.

 

המעבר משנות השישים לשנות השבעים לא היה חיובי עבור ווקסהול- המכירות היו נמוכות מדי, איכות הרכבים הייתה בלתי-מספקת ואולי גרוע מכל, הרכבים כבר לא היו התאימו לזמנים והפסידו נתח שוק באופן הולך וגובר. הויווה (Viva) הייתה אולי הרכב הטוב ביותר שהיה לווקסהול:

 

30989480034_66665b4a4d_b.jpg.5d5155ee57ec954f1bd476d436067844.jpg

 

... אבל לא היו מספיק דגמים ממנה- נפח המנועים היה 1250, 1800 ו-2300 סמ"ק בעוד שלפורד אסקורט היו מנועי 1100, 1300, 1600 ו-2000 סמ"ק (לגרסת ה-RS). תוסיפו את העובדה שהויווה הייתה גדולה מעט מהאסקורט אבל קטנה מהקורטינה דור שלישי של שנת 1970, ואתם מתחילים להבין את הבעיה.

 

גדולה יותר מהויווה וגם מהקורטינה, הייתה הווקסהול ויקטור (Victor) FD, שנולדה בשנת 1968 עם עיצוב מושפע-אמריקאי, תצורת מרכב מוגבלת (רק סדאן או סטיישן) ושני נפחי מנועים בלבד, 1600 או 2000 סמ"ק:

 

vauxhall-victor-fd.jpg.ce44519616ccaf6c30720523994019bf.jpg

 

היא הוחלפה בשנת 1972 ע"י הויקטור FE, ששוב הייתה גדולה יותר מקורטינה אבל קצרה יותר מפורד גרנדה, ובעלת שני נפחים, הפעם 1800 ו-2300 סמ"ק:

 

img_0182.jpg.071a88e558fe2b26a5735843d1288d68.jpg

 

העיצוב המשיך את ההשפעה האמריקאית, וראוי לציין שבמיוחד הסטיישן הייתה בעלת טעם נרכש. כמובן, בין דברים אחרים הייתה לכך השפעה על מכירות; גם ה-FD וגם ה-FE נכשלו בקרב מול פורד, בשלב זה מובילת (ואף מגדירת) השוק הבלתי מעורערת בבריטניה.

 

בשנת 1975, הציעה ווקסהול את גרסתה לפלטפורמת T של GM, השבט (Chevette):

 

TELEMMGLPICT000210955363.jpg.94ab1413ff8aa2dfe74e81e9486b5f32.jpg

 

בתחילה הוצעה רק כהאצ'באק, ומנועי ווקסהול שהגיעו מהויווה בנוסף לייצור בבריטניה, תרמו להסוואת שורשיה הגרמניים כאופל קאדט C. אך השבט הייתה המכונית הראשונה בה הודו ווקסהול בפומבי על שיתוף מכאני רב עם אופל (הראשונה לחלוק חלקים משמעותיים עם אופל הייתה הויקטור FE, שעשתה שימוש ברצפה משותפת לאופל רקורד D).

 

אף על כן, GM היו נתונים לשליטת פורד בסגמנט הבינוני בשוק הבריטי- מתחרה ראויה לקורטינה שהובילה את המכירות לאורך שנות השבעים, לא הייתה בנמצא; השבט היה קטן מדי, קומפקטי אפילו לצד האסקורט. הויווה הייתה ישנה מדי וקטנה גם היא מהקורטינה, והויקטור היה גדול מדי והאמת, בלתי מספק.

 

וכך יצא שדווקא בשוק הבריטי פורד מכרה יותר מ-GM, למרות של-GM היה מותג בריטי משלה עם ייצור מקומי משמעותי. הווקסהול קרסטה (Cresta) הגדולה בעלת מנוע שישה צילינדרים, דעכה ללא מחליפה עד 1972, ולווקסהול לא הייתה מתחרה כנגד הפורד גרנדה החדשה והמודרנית שיצאה באותה שנה. גרוע מכך, לווקסהול מעולם לא הייתה מתחרה לקפרי, שעשתה שרות אדיר עבור פורד באולמות התצוגה, גם עבור עצמה וגם כהשפעה חיובית על מכירות פורדים אחרים.

 

opel_ascona_berlina.jpg.ea5c5892a4592cbbb4b267a30ca5f78a.jpg

 

אבל ל-GM הייתה תשובה, והתשובה הייתה אופל. בסוף 1975 ווקסהול עיצבו והתקינו חזית ייחודית על האופל אסקונה B החדשה, כדי ליצור את הווקסהול קבאליר- ובכך הסתיים ההבדל בין השתיים. כמעט בכל תחום, היא הייתה מתחרה מאד קרובה לקורטינה; בסיס הגלגלים היה קצר רק בשבעה ס"מ מזה של המתחרה, גם לה הייתה הנעה אחורית, תא נוסעים ועיצוב אירופאי מודרניים, מנועי גלי-זיזים עליונים בנפחים 1600 ו-1900 סמ"ק, ואיכות הרכבה ראויה:

 

2183428751.jpg.d561acb6c2c40e9d8cbebe292b33cf98.jpg

 

הבדל אחד משמעותי היה בינה לבין הקורטינה- היא הייתה מכונית הרבה יותר טובה לנהיגה, וגם נוחה יותר עבור הנוסעים. תכונה זו עזרה לבסס את הקבאליר כמכונית בולטת מחברה שסימנה כי לא תהיה מוכנה יותר לקבל את תדמית ה"עוד אחת" בשוק הבריטי. ואפילו שפורד המשיכו בשליטה בשוק הבריטי, מהר מאד העיתונות המקומית תייגו את הקבאליר כמכונית הטובה יותר. המגזין What Car? נתן דברי שבח כדלקמן: "עבור הנהג, הקאבליר חייב להיחשב כאחת ממכוניות הסאלון הקונבנציונאליות הטובות ביותר- אם לא הטובה בכלל- במחירו. ההיגוי מדויק ומגיב בחיוב, ולא כבד מדי במהירות איטית. על אף שיש נטייה לסרן האחורי לקפץ על כבישים גרועים, יכולות הפנייה של הרכב מעולות על כבישים סלולים היטב. אמנם עבור חלק מהנהגים, נוחות הנסיעה יכולה להיות מעט קשוחה, אך הפשרה בינה לבין התנהגות כביש היא כמעט מושלמת".

 

 

"כמעט מושלמת" אולי קצת מוגזם, אבל עליית המדרגה מהקורטינה (דור שלישי שיצא בשנת 1970 ובשלב זה, היה בסוף דרכו) הייתה ברורה- לבריטניה הייתה מכונית משפחתית קונבנציונלית טובה יותר מהקורטינה, נעימה יותר מהפרינסס או האוסטין מקסי של בריטיש ליילנד, וכמובן הרבה הרבה יותר מוצלחת מהמוריס מרינה או ההילמן האנטר.

 

20450f00a82d14c5d63c6ea00d57037f.jpg.141c97313f98b7888cbda70aa29f2b8b.jpg

 

חזית הקאבליר שנתפסה כמודרנית, הייתה גם היא מרשימה וייחודית בהשוואה למתחרים ובמיוחד אל מול הויווה והויקטור מבית ווקסהול עצמה. באותה חזית נעשה שימוש גם בגרסת הקופה של הקאבליר, שתחת ווקסהול נקראה "קבאליר קופה" ותחת אופל נקראה "מאנטה":

 

17221875630_dbd75f6e42_b.jpg.7bb51462487e8fec832a80559d8367f6.jpg

 

העיצוב היה שונה במעט מהסדאן, יותר זוויתי, ואופייני למכוניות קופה והאצ'באק מבית GM של אותן שנים. בעיקר, היא גרמה למתחרה הטבעית, הקפרי, להיראות מוכרת ומיושנת מדי וכמו הסדאן, הייתה טובה יותר לנהיגה. בתמונה להלן מאנטה A משנת 1972 לצד מאנטה B משנת 1977, שהייתה זהה לקבאליר קופה פרט לתוספת הפתחים בגריל בין הפנסים הקדמיים (הקבאליר קופה חלק את אותו חרטום כמו הסדאן, ללא פתחים):

 

DSC03301.jpg.4052db4842f850125250fa37e6d78f7a.jpg

 

תחילת ייצור הקבאליר היה בבלגיה, ויובא לבריטניה משם, אך בשנת 1977 החל ייצור מקומי בלוטון, צפונית ללונדון, ונוספה גרסת 1250 סמ"ק עבור הסדאן כדי להשלים סופית את המעבר מהויווה לקשת דגמים מבוססת שבט וקבאליר. בשנת 1978 גרסת 1900 סמ"ק עלתה לשני ליטרים ונוספו לה אבזורים שטיווחו אותה ישירות כנגד הקורטינה. כעת כבר היה ברור ש-GM שמה לה למטרה להפוך לשחקן משמעותי בשוק הבריטי, ושהיא משתמשת באופל כדי להגיע לשם.

 

cavalier_005.jpg.f661a6f23f65d5d1a8fb46f07e95dfd0.jpg

 

בשנת 1979, GM החלה להפריש את ווקסהול מכל השווקים שאינם בריטניה, ודילרים של אופל בממלכה מוזגו כחלק מרשת "אופל-ווקסהול" שהוקמה. משך כמה שנים, המכוניות נמכרו תחת שני המותגים באותם אולמות תצוגה, כאשר אופל ממותגת כספורטיבית יותר (מכאן ההחלטה להשתמש במותג עבור מרוצי הראלי המקומיים, עם האסקונה 400 ואח"כ המאנטה 400, במקום ווקסהול שהריצה את השבט במרוצי ראלי וכביש בהצלחה בעבר). אבל בעיקר, כעת הפעילות נוהלה על בסיס אירופאי כללי. ווקסהול הפכה לשלוחה של "אדם אופל Gmbh".

 

הדוגמה הטובה ביותר למהפך של ווקסהול מיצרנית מכוניות (אמנם) בעלות סטייל אך גם עם אופי "כבד" ועיצוב מושפע-אמריקה, לחברה מעודכנת- מודגם הכי טוב בתת-דגם קבאליר שיצא בשנת 1978; ה"ספורט-האץ'", שהיה וריאציית שלוש דלתות של הקופה\מאנטה ובעיצוב פאסטבאק, וכנראה אחת ממכוניות שלוש-דלתות הנאות ביותר בשנות השבעים:

 

137260@2x.jpg.48efa9e497628066123b1b14b6def312.jpg

 

הזיקה העיצובית של ווקסהול לאמריקה עדיין הייתה שם- הספורט-האץ' דומה מאד לשברולט מונזה משנת 1975:

 

images_chevrolet_monza_1975_2.jpg.f38e263392bfe74043e4dfad126df647.jpg

 

אך בעיצוב רענן בהרבה, וכמובן, שארית החבילה הייתה צעד גדול קדימה מכל מה שווקסהול הציעה בעבר. המכונית הוצעה בנפחי מנוע של 1600 סמ"ק (שלא באמת היה מספיק) או 1900, אח"כ 2000 סמ"ק, והתחרתה בקפרי באותו אופן שהסדאן התחרתה בקורטינה. הן יצאו את סוכנויות ווקסהול באותו קצב שהגיעו אליהן, ואם מתבוננים בהן, אפשר להאמין לזה.

 

Sportshatch-ad.jpg.bb0ddf911587beb89b813065a42279e0.jpg

 

הלכה למעשה, מכירות הקבאליר דור ראשון בבריטניה היו די צנועות- סה"כ נמכרו בסביבות 250,000 יחידות במשך שש שנים. אמנם לא מדובר במספרים של מלכת המכירות, הקורטינה, אבל היה זה צעד בכיוון הנכון, שלא לדבר על התרומה הרבה של המכונית לשיקום המוניטין של ווקסהול.

 

24335922733_8da7d5cae4_b.jpg.a23b745cef736a7910ac967942c9f094.jpg

 

בשלב הבא אחרי הקאבליר, הוצג בשנת 1978 הווקסהול קרלטון (Carlton), שהיה גרסה של האופל רקורד E אבל עם חזית הדומה לקבאליר\שבט:

 

428530912_VauxhallCarlton.jpg.b417bd035cf54189654b7b3ff4c9b287.jpg

 

ווקסהול המשיכה עם הווייסרוי (Viceroy), שהיה מבוסס על האופל קומודור ששה צילינדרים (הגרמני, לא האוסטרלי המפורט כאן😞

 

ba788df84608352c7d66ca271ab669c9.jpg.73826662d66f2db9312976fe64eace51.jpg

 

... הרויאל (Royale) המבוסס על האופל סנאטור הגדול אף יותר:

 

976924905_VauxhallROyale(1).jpg.05c197b6e4ef172c77a14abb2906ea17.jpg

 

... והרויאל-קופה מבוסס האופל מונזה:

 

6090685600_0c822c0756_b.jpg.699444e0ca997a0dddd83418b7293c3a.jpg

 

בתוך שלוש שנים החליפה GM את כל קשת הדגמים של ווקסהול ברכבי אופל, והשוק הגיב בחיוב.

 

בשנת 1981 הוחלפו הקבאליר דור ראשון והאסקונה B בידי הקבאליר דור שני והאסקונה C :

 

jcarstory_01.jpg.5f13552d55d7e7c49bf4bdd91496bab5.jpg

 

... שהיו מכונית ההנעה הקדמית הראשונה של GM בשוק מכוניות הסאלון, וחלק מקשת דגמים נרחבת על בסיס פלטפורמת J של הקונצרן (בארה"ב שברולט קבאליר ופונטיאק סאנבירד, ועוד דגמים). עד 1984, מכונית זו כבר עקפה במכירות את הסיירה, מחליפת הקורטינה, וקבעה את הסטנדרט החדש בסגמנט זה בשוק הבריטי. גם בישראל, הייתה לאסקונה C  הצלחה בלתי מבוטלת, אבל זה כבר עניין לפוסט אחר.

 

וכשהגיעו הווקסהול אסטרה על-בסיס האופל קאדט D, והווקסהול נובה על-בסיס האופל קורסה, שתיהן כמובן בעלות הנעה קדמית, המהפך הושלם סופית; ווקסהול הפכה לחברה אחרת לגמרי ממה שהייתה, פחות מעשר שנים לפני כן.

 

הפייבוריטית שלי הייתה ונותרה הספורט-האץ' הייחודית והנאה, וגם היום הייתי רוצה אחת כזו.

 

7142094055_3edb102493_b.jpg.7b77a49232f544ca79bff41e455236a7.jpg

 

בינתיים, יש לה מקום של כבוד במוסך הקלאסיות הווירטואלי שלי שמכיל אינספור רכבים.

  • תודה 12
  • מעניין 3
  • עצה טובה! 4

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

פעם הבאה תכתוב על אופל אומגה גרסת לוטוס ואופל קליברה.

שיהיה קצת אקשן.

למכור באירופה דגמים אמריקאים וההפך אף פעם לא עובד.

בשנים האחרונות מכרו את אופל כביואיק.

בסין זה עבד טוב, בארה'ב לא תפס.

עכשיו אופל \ ווקסהול כבר לא של GM אז התחיל עידן חדש

 

  • תודה 1

אייל

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

תודה - נהניתי לקרוא.

  • תודה 1

alfa 156 2.5.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

כתבה נהדרת ונהנתי לקרוא ולחייך בנוסטלגיה


קובי

:-)

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 21 שעות, LotusElise כתב:

פעם הבאה תכתוב על אופל אומגה גרסת לוטוס ואופל קליברה.

שיהיה קצת אקשן.

פחות מעניינות אותי, מה גם שלא מדובר במהפכות כלשהן.

 

אמנם אני כותב סקירות על רכבים ספציפיים, אבל דרכן אני משתדל להוסיף משהו על היצרנים שברקע, והאם לרכב שבסקירה הייתה תרומה להתפתחות היצרן.

 

למשל, במקרה של ווקסהול, כל מי שגדל בשנות השמונים והלאה יודע שמדובר ביצרן שמייצר העתקים של אופל. בסקירה רציתי להראות איך ולמה זה קרה.

  • תודה 2

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על הסקירה המעניינת והמושקעת.

איכשהו אני זוכר מילדותי בשנות ה-70 את ה-viva ואת ה-chevett (אבל אולי אני מבלבל עם השברולט)
אני מניח שהווקסהול אופל לא ממש נמכרו בישראל.

  • תודה 1

מוטי, מוטי, מוטי - אני לא סתם בחור אידיוטי :wink:

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

מוטי, לדעתי אינך טועה, אכן השבט הבריטית.

 

יוחאי, אם עדיין לא כתבת, יש באמתחתך משהו על הילמן? אני עוד זוכר העמסה של imp  על האניה שעליה הפלגתי לליברפול ב-1966.

  • עצה טובה! 1

לא יודע :confused:

אבל רגע.... יש לי רעיון....

ארוץ לשאול את אישתי, היא טובה בזה. :lol:

מכוניות זה לא מעניין

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 1 שעה, motior כתב:

...

איכשהו אני זוכר מילדותי בשנות ה-70 את ה-viva ואת ה-chevett (אבל אולי אני מבלבל עם השברולט)

...

 

לפני 45 דקות, sperial כתב:

מוטי, לדעתי אינך טועה, אכן השבט הבריטית.

...

זה מקרה נדיר שבו שניים צודקים. 🙂

 

השבט המוזכרת בפוסט היא אכן בריטית (כלומר, גרמנו-בריטית כפי שציינתי). אבל לישראל אכן הגיעה השברולט שבט, שהייתה אחת מהגרסאות האמריקאיות לפלטפורמת T של GM, והייתה מבוססת על השברולט ווגה. היא למעשה הרבה יותר ידועה מהשבט של ווקסהול, ולא לטובה- GM היו ידועים בראייה מתקדמת, אבל הביצוע היה נחות ביותר, והשבט האמריקאית- כמו הווגה- נפלה קורבן לזה. גם היא תקבל סקירה ראוייה בהמשך, בלי נדר.

 

לפני 45 דקות, sperial כתב:

...

יוחאי, אם עדיין לא כתבת, יש באמתחתך משהו על הילמן? אני עוד זוכר העמסה של imp  על האניה שעליה הפלגתי לליברפול ב-1966.

 

יש. אני חושב שדווקא מכל המותגים הבריטיים, דווקא להם הכי "מגיע" בעקבות העלמותם לחלוטין, גם מזכרון מי שפעם זכר...

  • תודה 1

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אני זוכר את המכוניות מילדותי המוקדמת מאד (גרנו שנתיים באנגליה לצורך לימודים של אבי, ובזכות איזה קטלוג בגיל 4 ידעתי להבחין בין דגמי 1958 לדגמי 1959, זה היה בערך הספר היחיד שהיה לי בזמן מסויים), וגם כיוון שאבי היה רב חובל ואני נהגתי לשבת על גשר הפיקוד ולצפות בפריקת וטעינת המטענים. לא נותר לי הרבה מהידע של אותם ימים.

 

חוץ מזה, משך עשורים אמי תפרה במכונה שהונעה על ידי מנוע שנשא תווית הילמן. איני יודע אם יש קשר למכוניות.

עריכה אחרונה על ידי sperial
  • מעניין 1

לא יודע :confused:

אבל רגע.... יש לי רעיון....

ארוץ לשאול את אישתי, היא טובה בזה. :lol:

מכוניות זה לא מעניין

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

תענוג לקרוא!

  • תודה 1

166, קאפה, GTV, קופה.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

כתבה נהדרת ומעניינת מאוד,  תודה רבה !

 
קריאתה הביאה אותי לעלעל בספרוני OBSERVER'S בריטיים ישנים מאותה תקופה שברשותי. 
שמתי לב שישנם עוד מספר דגמים מעניינים של ווקסהול בטווח השנים 1973-1975 שלא הוזכרו. 
במאמר המקיף של יוחאי הוזכר שהיה טווח דגמים מצומצם שכללו את דגמי ה - וויוה, ויקטור והקרסטה שדעכה ב- 72' ללא מחליפה שתתחרה בגרנדה של פורד. 
הוזכר גם שלווקסהול לא הייתה שום מתחרה לקפרי של פורד. 
 
להלן דגמים נוספים של ווקסהול שמצאתי בקטלוגים מאותה עת:
 
דגם שנקרא VX4/90 - רכב סלון בינוני  עם מנוע 2300 סמ"ק :
 
IMG_20200422_141711.thumb.jpg.41d334f4f24773ca44de3765ad834809.jpg
 
דגם שנקרא מגנום  - רכב סלון קומפקטי  עם מנוע 2300 סמ"ק :  
 
IMG_20200422_141850.thumb.jpg.12658b46ed63745f791a29995be00ae0.jpg
 
 
 
דגם שנקרא וונטורה  - רכב סלון /סטיישן גדול  עם מנוע 3300 סמ"ק :  
 
IMG_20200422_141946.thumb.jpg.3955c8a31c309e9ba21b71544a30a299.jpg
 
שני דגמי קופה שיכולים תאורטית להתחרות בפורד קפרי:
 
מגנום 2300 קופה  עם מנוע 2300 סמ"ק :
 
IMG_20200422_141639.thumb.jpg.e52c2242e50b13008a1562ff2d3da33e.jpg
 
פירנצה קופה  עם מנוע 2300 וחזית מודרנית וספורטיבית מאוד:
 
IMG_20200422_141740.thumb.jpg.3cd3593fb604042b183ca681208ed3ac.jpg
עריכה אחרונה על ידי orankohn
  • תודה 2

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

תודה. לא רציתי להעמיס על הקוראים, לכן לא ציינתי את הווקסהולים האחרים שהעלית. בגדול:

 

ויקטור = VX 4/90 ו-ונטורה

 

ויווה = מאגנום. אכן הוצג לויווה דגם שתי דלתות בסגנון קפרי שנקרא מאגנום, שלאחריו ווקסהול פשוט נפטרו מהשם "ויווה" וקראו לכל הגרסאות מאגנום. בהמשך, הלבישו חרטום נאה על המאגנום שתי דלתות וקראו לו "פירנזה".

 

כלומר, אלו אותן מכוניות בשמות משתנים. כמו שאתה רואה, גם ווקסהול עשו נסיונות נואשים להציל משהו במכירות בשוק, עד ש-GM החליטו לעשות סדר.

  • תודה 2

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...