Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פורד פיאסטה דור 5 - מכונית טובה שהתפספסה לגמרי בארץ


Buki
שימו לב! השרשור הזה בן 1482 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

ארבעת הדורות הראשונים של פורד פיאסטה היו מאד פופולריים בישראל אבל עם הצגת הדור החמישי בשנת 2002 משהו התפספס.

 

דלק מוטרוס הציעו אותה בשנים 2003-2004 בלבד, בשנתיים האלו נמכרו משהו כמו 400 יחידות והיבוא הופסק. מ 2005 ועד להצגת הדור השישי ב 2008 לא נמכרה פורד פיאסטה בישראל. 

בדור החמישי פודד פיאסטה הוצעה כאן ב 3 גירסאות:

1.4 בנזין ידני.

1.4 בנזין רובוטי חד מצמדי (אולי זו הסיבה למכירות הנמוכות?).

1.4 טורבו דיזל ידני, מנוע זהה למנוע של סיטרואן C3 באותם שנים.

 

כך או כך, הדגם שהיה בראש טבלת המכירות באירופה, לא הצליח בארץ. היום נוסעות על כבישי ישראל כ 100 פיאסטות בלבד מהדגם הזה. 

 

נפגשתי עם פיאסטה דור 5 לפני כמה שנים בקפריסין, מודל 2007, אחרי מתיחת פנים שעבר הדגם ב 2005. רכב השכרה "מבוגר" מאוד יחסית אבל נראה טוב, מתוחזק, כל המערכות עובדות. לפי הדיווחים בחו"ל מדובר ברכב אמין מאוד. 

 

3.thumb.jpg.1750cc30f89178defa06032fbb9086c9.jpg

 

4.thumb.jpg.ef449e25559853c8e28148ce428af404.jpg

 

אבל אני מסמיק מבושה...לא יודע אם זה מנוע 1.4 או 1.25. שניהם עם אותו הספרק בערך, 75-80 כ"ס. במקרה צילמתי את ה VIN של האוטו ונסיתי להריץ אותו באתרים השונים אבל המידע סותר. חלק כותבים 1.3, חלק 1.4. 

אני יודע רק שזה לא 1.3 הישן יותר, הוא נראה אחרת.

 

או 1.25 או 1.4.

6.thumb.jpg.6f5a3a6dfc41fd25cdb3b9c52db70876.jpg

 

נוטה לחשוב שזה 1.4, האוטו סחב מעלה עם תאוצה בריאה בהילוכים הנמוכים ומומנט "נורמאלי" שלא אופייני למנועים בנפח קטן.

 

בשתי מילים: "אחלה אוטו". נראה ומרגיש כמו פוקוס מוקטנת. עיצוב פנימי דומה, מרווח, תא מטען סביר. הגה כוח עדיין הידראוולי במשקל נכון, כייפי לנהיגה, נוח יחסית. כמובן שקשה לשחזר את כל הדקויות אחרי השנים שעברו אבל...אהבתי מאוד. מתכון נכון למכונית קטנה אבל לא קטנה מידי, רמת הביצועים היא בדיוק במינון הנכון עבורי, לא רועשת, איכות הרכבה טובה. 

 

"באג" משמעותי אחד שלא רלוונטי למכוניות עם הגה בצד שמאל  - ליד דוושת הקלאץ' אין מקום להניח את הרגל. רק מתחת לדוושה עצמה, מעצבן מאוד. 

 

5.thumb.jpg.0fab47194d46d8fd7cd4f3c5730f4bcf.jpg

 

 אפשר לראות מתג אורות זהה לפוקוס, לוח שעונים ומערכת קול כמעט זהים, כפתור עגול ליד ההגה שדומה לכפתור התנעה הוא פתיחת תא מטען חשמלית. כפתורי התנעה לא היו נפוצים עדיין באותה תקופה.

אגב אין דרך אחרת לפתוח את תא המטען, רק על ידי הכפתור הזה או עם מפתח. פטנט גרוע במיוחד.

1.jpg.d8b37a715d1b36e5068bf2e867044d6f.jpg

 

 

מעל הרדיו יש מחזיק מטבעות מצחיק שנראה דומה לסולט לכרטיסי זיכרון :-)

2.jpg.6a9edac413021d09e720e399341a083a.jpg

 

המזגן היה תקין וקירר מצויין, הכיסאות נוחים, הגיר הידני עבד טוב. באמת מכונית שלא הייתי מתנגד להחזיק, גם היום. 

 

בחלק הפרטים המעניינים, שימו לב שבתא המנוע יש כרטיס שמהווה "ספר טיפולים". אפשר לראות שהרכב טופל כל 10.000. אולי כדאי לאמץ את הרעיון בארץ...

6.jpg.63c55c30b2d6f4c67327b835912e84fc.jpg

 

 

 

בקפריסין לכל רכבי ההשכרה יש לוחיות רישוי אדומות (לבנות למכוניות אחרות). 

הלוחית האדומה אומרת לנהגים המקומיים - "תזהרו, זה תייר, הוא לא רגיל לנהיגה בצד שמאל".

 

 

9.thumb.JPG.c30339efc86c3031fbe4e39e5452b0d1.JPG

 

 

ליד האחות הציערה שבתניים הוחלפה גם היא בדגם חדש שלמרבה הצער שוב לא משווק בישראל.

8.thumb.JPG.68f19c89184180e27ffe0270eb7e127d.JPG

 

 

 

כבר הספקנו לשכוח  אבל ממש ממש לא מזמן חבילות גלישה לחו"ל עלו הון, אז השתמשנו ב GPS כזה ענתיקה שהיה צריך להוריד בשבילו מפות לפני כל נסיעה.

 

19.thumb.JPG.a754a394b0efffcb410a8c8ce3f593d8.JPG

 

 

וסתם אוסף של גרוטאות קפריסאיות.

10.thumb.jpg.54381f958049d88f62cd45cad4ffc972.jpg

 

11.thumb.jpg.671f58af58a02f065c2e75c6ed68c9a4.jpg

 

12.thumb.jpg.9fcbfebe13f0f362dd79a5fc694c4edd.jpg

 

13.thumb.jpg.87473c3c60cc902480b2cc72c3f80d15.jpg

 

15.thumb.jpg.b69d2dc9f02c5ef1c25a0e106089554b.jpg

 

 

14.thumb.jpg.774a0f0d60d22265cab3a061952c8f56.jpg

 

 

 

16.thumb.JPG.c5418389d44b9501e50dac1c9977f21a.JPG

 

18.thumb.JPG.b56750fb91cfcf07a6b32f7fe9e45bb3.JPG

 

17.thumb.JPG.588a37f42e0ead1ef5baabdf76106262.JPG

מה המטרה של השירשור? אין. משעמם לשבת בבית, צריך איכשהו להעביר את הזמן.

 

 

  • אהבתי 3
  • מעניין 2

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מעניין. ואולי פה ושם חומר לשרשור הזיהוי.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מעניין איך היה נראה שוק הרכב הישראלי אם היינו מעדיפים ידני על אוטומט כמו באירופה: האם ישראלים היו קונים בדיוק את אותם הדגמים (לאונה, לאנסר, 323, 3, קורולה...) 

או שטבלאות המכירות היו נראות אחרת?

גם אני גר במדינה עם 100% מס על מכוניות, איזה כיף לי :mm_sad:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הייתה לי כזאת ששירתה אותי בלימודים נאמנה

מודל 2003 הייתי יד שניה מ2005 והייתה ברשותי 6 שנים 

כחובב ידניות מושבע אבל בגלל שאשתי נוסעת על אוטומט בלבד זאת הייתה אחלה פשרה

הגיר הרובוטי החד מצמדי לא התקבל בחיבה הארץ כי אנשים פשוט לא הבינו את הקטע שלו

הוא לא היה מיועד לנהוג במצב אוטומט - שם הוא בהיותו חד מצמדי טלטל עם כל החלפת הילוך ולמרות שהכרות עם ההחלפות שלו יצרה נסיעה מאוד חלקה אנשים לפשוט לא התחברו.

הוא פשוט זרח בנהיגה ידנית - העברת הילוכים הייתה מהירה מאוד והחלפת הילוכים התבצעה כמו בידני אך ללא מצמד...פשוט תענוג

כיד ראשונה היא הייתה מאוד יקרה לתקופתה לרכישה ונמכרה בכמויות קטנות בעיקר לחברות השכרה.

האמינות של הרכב הייתה פנומנלית - כשת"פ עם מאזדה באותם שנים זאת הייתה למעשה הקוביה דמיו מתחת

היו לה 2 מחלות סדרתיות - גומיות במשולשים שהלכו פעמיים ומיכל נוזל השמשות שנסדק ממיקום לא אידיאלי וחום המנוע, בפעם השניה שודרג לאחד של פוקוס ונפטרה הבעיה.

נהנתי מכל רגע והיה קשה למכור אותה, גם האישה לא הסכימה...אני עדיין רואה אותה נוסעת בבאר שבע לפעמים.

2012-05-31 13.42.07.jpg

2012-05-31 13.42.42.jpg

  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בזמנו החזקתי פיאסטה מודל 90' עם מנוע 1.4 (בשונה מ1.3 שהיה נפוץ). הפיאסטות בזמנו היו בעלות מנוע רועש במיוחד.

היה עם 280,000 ק"מ בשעון כשנמכר. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על הסקירה המהירה.

ה"באג" המדובר (חוסר מקום ליד דוושת המצמד,) נתקלתי בו בלא מעט תמונות של  רכבים עם הגה שמאלי (לא בכולם). האמת כמה שאני מעדיף רכב ידני, לא הייתי רוכש אחד עם ה"באג" במידה והייתי גר במדינה שנוהגים בצד שמאל של הכביש. להערכתי הוא נובע מתכנון לקוי.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 9 שעות, windows כתב:

ה"באג" המדובר (חוסר מקום ליד דוושת המצמד,) נתקלתי בו בלא מעט תמונות של  רכבים עם הגה שמאלי (לא בכולם). האמת כמה שאני מעדיף רכב ידני, לא הייתי רוכש אחד עם ה"באג" במידה והייתי גר במדינה שנוהגים בצד שמאל של הכביש. להערכתי הוא נובע מתכנון לקוי.

 

גם לדעתי זה דיל ברייקר לגמרי, פה בתמונה אפשר לראות שאין כמעט מקום משמאל לדוושת הקלאץ'. מאוד לא נוח עד שאתה שואל את עצמוך, איך אפשר לנהוג ככה..?

 

93.jpg.0821b5c55c6a83f3b734bd3830e965b1.jpg

 

 

לא יודע האמת עד כמה זה נפוץ במכוניות עם הגה בצד ימין, חוץ מהפיאסטה הזו נהגתי רק בעוד רכב אחד עם הגה בצד ימין - קיה ריו - ושם לא התייה בעיה.

 

 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כן, כתבו את זה כבר. הגיר הרובוטי ומחיר לא מספיק אטרקטיבי. כנראה שבתוספת כמה אלפי שקלים כבר אפשר היה לקנות פוקוס וזה מה שרוב הקונים עשו.

 

משום מה גם ייבוא רק את ה Giha המאובזרת ולא רמות איבזור נמוכות יותר.

 

 

 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא מכיר את הפיאסטות המודרניות. אני זוכר את אלו שעשו חייל באיזור שנות ה 80.

לכאורה "אוטו קטן" אבל פשוט ע-נ-ק מבפנים. נוחות הנסיעה היתה טובה ובתור ילד (היתה לאבא שלי אחת כזו מהעבודה, נדמה לי שנת 83) אני זוכר שהאוטו הזה היה פשוט סוס עבודה. גם תא הנוסעים שלו שרד בצורה יפה מאוד. אחת המכוניות שזכורות לי לטובה...

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 12 שעות, Buki כתב:

גם לדעתי זה דיל ברייקר לגמרי, פה בתמונה אפשר לראות שאין כמעט מקום משמאל לדוושת הקלאץ'. מאוד לא נוח עד שאתה שואל את עצמוך, איך אפשר לנהוג ככה..?

לא יודע האמת עד כמה זה נפוץ במכוניות עם הגה בצד ימין, חוץ מהפיאסטה הזו נהגתי רק בעוד רכב אחד עם הגה בצד ימין - קיה ריו - ושם לא התייה בעיה.

מחלה של פורד קרה לי בפוקוס. פשוט לא משנים את התכנון הפנימי מרכב ימני, בפוקוס גם הגישה לבלם היד כמעט בלתי אפשרית. הנהג נמעך ולנוסע יש מרחב ענק.

מסיבות מובנות ביפניות זה לא קורה (טויוטה).

יש צורך רק בחמש אצבעות כדי לנהל את הגלקסיה, ורק בשלוש־עשרה אצבעות על מנת לשלוט ביקום. -- דוד אבידן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

באותו נושא, ידית פתיחת מכסה מנוע הייתה בצד הנוסע. לא ראו לנכון להשיקע בשינוי ניתוב הכבל. זה לא משהו חריג לדגם הזה, קיים אצל עוד יצרנים.

אבל יש גם יצרנים שכן רואים לנכון לשנות את מיקום הידית בהתאם למיקום ההגה.

 

 

 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1482 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...