Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

[פולקסווגן פאסאט 2016] רעש חריכה מהמתלה הקדמי בעת עליה על באמפרים/בורות


Ameer.86
שימו לב! השרשור הזה בן 1454 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום,

מזה תקופה ארוכה אני "סובל" מרעשי חריכה כשעולים על במפרים/בורות או שיפועים רציניים בכביש.

מדובר על פאסאט 2016

 

בכל טיפול אני מתלונן על הבעיה, והם טוענים שזה טבעי והכל תקין. שמים כמות נדיבה של סיכוך כנראה על הבוקסות של המושלשים ואז יש שקט לחודש מקסימום.

בטיפול האחרון ביקשתי שיחליפו את הבוקסות ולא רק לשמן. טענו שלא מחליפים חלק תקין וזה טבעי ושוב משמנים

 

האם הבעיה אכן בבוקסות? מה האינטרס של המוסך לא להתעקש לא להחליף את הבוקסות ?

 

אשמח לכל עזרה/הארה/הערה בנושא

מישהו נתקל בתופעה? אני שומע הרבה בעלי רכבים מבית וואג שיש להם את התופעה. ואגב זה לא משנה חורף או קיץ אם כי חורף התקלה יותר שכיחה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תבדוק אם באמת מדובר בבוקסות או בבעייה אחרת כי גם אצלי באוקטביה לעיתים יש רעש של מתיחה בעלייה מאסיבית על באמפר או ירידה ממנו וזה היה גם באוקטביה הקודמת שלי ושניהם היו חדשות מהניילון וזה קרה כבר מההתחלה. ככל הניראה מהבולמים/ קפיצים..לא התעמקתי אבל כן..הבנתי שזה לגיטימי ושכיח בריכבי וואג. אם אצלך משמנים מיכלול כלשהו וזה מפסיק אז יש בעיה באותו מיכלול ואם יוחלף לחדש הרעשים יעלמו זה בטוח בלי לשמן ובלי כלום. גש לשמוע אולי עוד חוות דעת בעניין.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי זה בגלל מהכריות של הבולמים,הכרית מאבדת את הגמישות והתנועה שלה מתחילה להרעיש,רק לא שמעתי שזה קורה בגיל כלכך צעיר..לא מופתע במקרה הזה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ממליץ לך לקנות ספריי סיליקון לשימון גומיות וליישם  על כריות הבולמים (ברוב המכוניות הגישה ממש קלה לחלק זה*)

לי עשה פלאים מבחינת השתקת  רעשים על באמפרים ובנוסף לא גורם נזק לגומי כמו שקורה כשמרססים  שמנים ממסים כגון WD40.

שווה לרסס גם את גומיות מוט הפיתול  שידועות גם הן כגורם לראשי חריקה.

 

בהצלחה 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברוב המקרים רעשי חריקה כמו אלו שאתה מתאר מקורם בבוקסות של המוט המייצב.

זה החלק היחידי שהוא למעשה מוט ברזל שנעטף ע"י בוקסה מגומי ואת כל העסק הזה סוגר פלאח בצורת אומגה ממתכת, שמהדק את כל הסיפור הזה ביחד.

 

במצב תקין החלק הפנימי של הבוקסה עוטף את המוט ברזל של המוט המייצב בצורה כזו שלא מתקיים שם שום חיכוך, אלא שהגומי בעצמו סופג חלק מהתנועה של המוט המייצב מצד אחד (וכמובן שהוא לא סופג את כל התנועה במלואה, אלא מעביר חלק ממנה לצד השני - שזו למעשה מטרתו של המוט המייצב).

ברגע שהבוקסה מתייבשת, הגומי לא מצליח להתהדק לחלוטין על המוט המייצב וזה מתחיל מעט להשתחרר. ברגע שזה משתחרר יש שם חיכוך וזה רעשי הגומי שבד"כ שומעים במעבר על באמפרים, במיוחד בחורף (אקלים יבש מאוד) ובעיקר בבוקר.

אם כבר ניסית הכל ואתה מיואש, אני הייתי מהמר על הבוקסות של המוט המייצב ובשלב ראשון מחליף אותם. לא מדובר בחלק יקר או עבודה מאוד מסובכת (ברוב הרכבים) כך שגם אם החלפת אותם לשווא לא איבדת סכום כסף גדול אבל אם תשאל אותי - זה עדיף על להמר על כריות בולמים או כל דבר אחר (שמהניסיון שלי, רעשי חריקות כמו שאתה מתאר לא מגיעים משם).

כמו כן גם במשולשים עצמם זה נכון שיש בוקסות אבל מצד אחד הם תפוסות מאוד חזק בגוף המשולש ומצד שני יש את בורג ההידוק שמעגן את כל הסיפור הזה לגשר התחתון של הרכב (גוף הרכב).
גם כשהבוקסות האלו נסדקות או נקרעות לחלוטין, הרעשים האופיניים הם לא של חריקה אלא של חופש (נקישות וכד').


בנוגע לכריות עצמן - הן נושאות את משקל הרכב ובתוכן מורכב (בנפרד) מיסב החלקה שמאפשר את התנועה של המתלה לצורך היגוי.
כשהן נשחקות או מתבלות מתחילים חופשי (רעשי נקישה\דפיקה) ובמקרים מסויימים השחיקה (למעשה זו קריסה של הגומי, כי הוא מתכווץ\מתבלה\נשחק\נקרע עם הזמן) הזו גורמת לכרית (שבחלק מהמקרים מורכבת ממעין סנדוויץ של פלטת מתכת - גומי - פלטת מתכת) לשקוע עד כדי כך שהתומך העליון של הקפיץ נוגע בה (בהתחלה זה במקרי קיצון של בורות עמוקים ונסיעה מהירה - ולאחר מכן זה כמעט בכל בור).

איציק 

  • רעיון טוב! 1

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לטענת פותח השירשור במוסך משמנים או מגרזים את תותבי המשולשים ואז הרעשים נעלמים וחוזרים שוב לאחר זמן מה. אז אם אכן הוא מדבר על תותבי משולשים אם הבחין שזה מה שמשמנים באמת אז לא רואה סיבה לרוץ ולהחליף בוקסות של מוט המייצב כי אז למעשה הרעש לא ייעלם.  גומיות מוט מייצב מקוריות ברכב שכזה יכולות להגיע גם ל 150 שח לגומייה ולהוסיף עבודה אפשר לצאת גם בנזק שיגיע לאיזה 500-700 שח ועוד בסוף הבעיה לא תהיה שם. היה לי מיקרה דומה מאוד בלאנסר הצורה הישנה, רעשי חריקה שהיו מגיעים בבאמפרים וגם לא תמיד הופיעו וזה היה תלוי מזג אויר אך שזה היה מופיע הייתי מגרז את בטקסות המשולשים מעט והרעש היה נעלם לחלוטין עד לפעמים הבאות. בסוף החלפתי משולשים והרעש נעלם לחלוטין. כדאי לשמוע חוות דעת מעוד בעל מקצוע לפני שמחליפים משהו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה חושב באמת שפותח השירשור יודע להבדיל בין בוקסות משולשים ובוקסות מוט מייצב ?

 

אני לא מזלזל בפותח השירשור אבל גם לא נותן OVER-CREDIT.

 

בוקסות משולשים לא משמנים, נקודה.
הדבר היחידי שכן נוטים לשמן במוסכים כשהלקוח מתלונן על כאלה רעשים זה - בוקסות מוט מייצב.

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בגלל זה אמרתי רק מנקודת הנחה שבאמת פותח השירשור קלט בוודאות שמדובר בזה ששימנו לו את בוקסות המשולשים ולא את גומיות מוט המייצב. בוקסות של משולשים לא משמנים ולא מגרזים אבל לצורך בדיקה אם הרעשים נעלמים לאחר השימון לזמן קצר זו אינדיקציה מדוייקת וכך גם אני גיליתי זאת בדוגמא שנתתי על הלאנסר ואז החלפתי את המשולשים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רק הערה. בגולף דור 5 ו 6.(וכנראה גם בואגיות אחרות).

אי אפשר לפרק את התותבים של המוט מייצב הקדמי.

במקרה תקלה מחליפים את כל המוט וזה דורש פרוק של תת השלדה.

ייתכן וזו הסיבה לחוסר הנכונות של המוסך...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עניין השימון בבוקסות של המושלשים נאמר לי על ידי נציג השירות. מה שמנו בפועל אין לי מושג. אני לא מתחת לליפט בזמן טיפול.

אך ראיתי שמרססים וגם שמים משחה מתחת לרכב.

 

בטיפול הבא אבקש לראות מה משמנים ולמה לא כדאי להחליף

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1454 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...