Jump to content
  • המועדפים עלינו

    • תקופה לא פשוטה זו. לאף אחד. למי יותר, למי פחות, מה שבטוח הוא שאף אחד לא הולך לעבור אותה כאילו כלום. בעיקר עסקים קטנים ועצמאים. 
      לכן החלטנו לפתוח עבורכם - בין אם אתם עצמאים שעובדים לבד ובין אם אתם בעלי עסק - שרשור פרסום ופרגון חינמי לחלוטין.
      השרשור ישאר בראש הפורום למהלך התקופה הקרובה ועד שכולנו נוכל לחזור לשגרה של כולנו.
       
      אז ספרו לנו על עצמכם:
      מי אתם
      מה שם העסק
      מה תחום העיסוק
      איפה אתם נותנים שירותים (או איפה ממוקם העסק)
      מה שעות הפעילות
      מה טווח המחירים
      איך אפשר ליצור איתכם קשר (טלפון, לינק לאתר או עמוד פייסבוק)
      האם אתם מעניקים הטבות כלשהן כדי למשוך עוד אנשים (ממש לא חובה, רק כדי שאנשים יידעו)
      כל דבר אחר שאתם חושבים שכדאי לנו לדעת.  
       
      • 7 תגובות
KipodYam

סיכום שנה ומשהו עם סיטרואן C4 מנוע 1.2 טורבו

Recommended Posts

פורסם (נערכה)

אמלק – סיטרואן C4 מנוע 1.2 טורבו 130כ"ס. אחלה אוטו, זריז, די מרווח, מנוע מעולה ותיבת הילוכים נהדרת. שקט מופתי בנהיגה במהירויות יפות...  מזגן נהדר עם גישה ישירה ולא דרך תפריט מחשב.

חסרונות - לעיתים רחוקות מאוד יש קצת רעידות, ממש לא מטריד. אמינות כמעט מופתית פרט לנושא החגורה שהוחלפה כבר מזמן.

 

היו היתה אלמרה, עברה במשפחה שנים, שנים היתה אצלנו. שירתה אותנו בכבוד. הזדקנה ועשיתי טעות ולא נפטרתי ממנה שנה קודם. האכילה אותי מרורים.

הייתי צריך רכב לא יקר, בטיחותי, נוח. לא רציתי להשקיע הרבה כי לא ידעתי לכמה זמן אחזיק אותו. היה גם אפשרות לקבלת רכב חברה שהתעכבה. מה עושים? מנסים למצוא גם וגם וגם.

שקלתי גם C4 פיקאסו שיהיה עוד יותר מרווח לילדים. הסתכלתי קצת על פיזו 308, ראיתי איזה 301 עצובה בלובינסקי טרייד

.

נפלתי על בחור שמכר סיטרואן 2015 C4  ושכח למכור אותה שנייה לפני רילוקיישן יותר נכון ירידה מהארץ.

נשמע מופרך. הפעלתי מומחה מכוניות שיבדוק שזה לא סוחר שמוכר לי סוס מת. הבחור אישר שהכל תקין והרכב במצב תצוגה.

.

באתי לראות את הרכב. צבע אדום יין מגניב. מספר שריטות שטחיות מבחוץ על דלת אחת. בפנים הרכב במצב תצוגה, ממש לא רכב של 88km

באתי לעשות העברת בעלות. לא עוברת. חופר ברשיון. לא מבין מה הבעיה. הרשיון משולם. הבעלים שבערב עוזב עם משפחתו את ישראל, מראה לי איזה נייר שהילדה קשקשה עליו.
מסתבר שהוא שילם אגרת רישוי אבל לא ביצע טסט. חבר אמר לו שלא צריך. כלומר למעשה הבחור נסע חצי שנה עם רשיון רכב לא בתוקף. הבחור נסע לבצע טסט, ממש לחוץ, כי בערב הם על המטוס וכל הבית ארוז. עשה טסט, עבר, ונסע משם. כמובן בלי האישור... החזרתי אותו לקבל את המדבקת טסט ואת החותמת על הרישיון... עדיין אי אפשר להעביר טסט כי מחשב משרד הרישוי לא התעדכן.

אם עד אותה נקודה הייתי לחוץ שמדובר בסוחר ממש מתוחכם, הבנתי שמדובר באיש שלא כך לא מבין בדברים האלה ונרגעתי.

הרכב עבר לידי לאחר מספר ימים נוספים באמצעות יפוי כח. השם ירחם. העברתי לו כסף בהעברה בנקאית.

 

הרכב נוסע מעולה. מנוע טורבו גמיש לדעתי, פעם ראשונה שיש לי מנוע טורבו בנזין.
התיבה הילוכים מכוילת על הצד החסכוני כלומר מעלה הילוך בזריזות אבל עדיין שומרת על כח. מצב ספורט שבדקתי אותו פעם אחת מושך את ההילוכים וגם לדעתי מחדד את תגובת המצערת לדוושת הגז. הבנתי שיש גם נעילת ממיר מומנט בתיבה שתורמת גם לביצועים (המומנט מעיף אותך קדימה) וגם לחיסכון בדלק.

מאוד נוח להעביר הילוכים ידנית, להזיז את הידית למצב M ואז דחיפה עדינה קדימה או אחורה. הרכב מעביר אותם בזריזות ובאמת בנוי לאפשרות הזאת שבהרבה רכבים מאוד מאוד לא נוחה. 99% מהזמן אני על D. לפעמים בירידה ארוכה מוריד הילוכים גם ידנית.

מאוד נוח לנסוע ברכב, מושבים מצויינים, מערכת שמע טובה עם מסך מגע 7 אינץ עם בלוטוט ודיבורית. יש אפשרות להתקין אנדרואיד ומצלמה בנוסף מבירור שעשיתי אבל כרגע לא רואה בזה צורך.

שדה ראייה מעולה לכל הצדדים, חלונות אחוריים ומטען מושחרים מקוריים. אני רוב הזמן שומע מוזיקה דרך ספוטיפיי, עובד מעולה כולל שליטה מההגה. הרדיו גם מעולה.

יש גם בקרת לחץ אוויר בגלגלים. נא לשים לב – יש חיישן בכל גלגל והוא מדווח מה הגלגל הסורר ולא רק שיש בעיה. בהחלפת הצמיגים הם התלבלבו ושמתי לב לזה דרך התפריט והחזירו כל גלגל למקום שלו. אין בעיה להחליף בין הגלגלים, רק שאם יש לחץ אוויר נמוך הגלגל הרלוונטי יהיה במיקום אחר...

 

מזגן – המזגן הכי טוב שהיה לי אי פעם. זה בקרת אקלים עם כיוון טמפ נהג ונוסע. המפוח אימתני. נדמה לי שיש לו 7 או 8 רמות עוצמה. ברמה המקסימלית הוא עושה רעש אבל מזיז אוויר באופן מטורף. רוב הזמן הוא על רמה 1/2. הקירור עצמו נהדר והוא מצליח לקרר את הרכב בצורה אפקטיבית מהר מאוד.

איכות ההרכבה מעולה. אין רעש של שום דבר. רעשי צמיגים ורעשי רוח לדעתי מאוד נמוכים. תענוג. אתה סוגר את החלון ויש שקט. הדבר היחיד שמשמיע רעש זה הלוח מקשים של הקודנית שמשום מה נמצא על תושבת קטנה ולא מודבק. חשבתי להוריד את התושבת ולהדביק אבל אז חשבתי שכל הקודנית מיותרת. כרגע היא שם. תזכורת לעצמי - צריך לדחוף שם חתיכת מחק.

חלונות חשמל – כולם אוטומטיים כלפי מעלה ומטה. יש לרכב קטע שאנשים לא מבינים – אם אתה רוצה לסגור חלונות אחרי שנעלת – צריך לחיצה ארוכה על השלט. זה קטע בטיחותי. זה הופך את סגירת החלונות לאחריות של הנהג. הרעיון של מרים חלונות חשמליים שפועל תמיד הוא לא בטיחותי ויכול לגרום לאסון.

טופל כמו שעון שוויצרי בלובינסקי. עלה על הכביש ב 9/2015.
בעלים ראשון הוא איש צבא קבע לשעבר מבוגר פנסיונר שנסע על הרכב קמ מכובד. לא היו בעיות משמעותיות שאילצו כניסה לא מתוכננת. עבר בעלות באיזור ה73k.

בעיות כן משביתות – הרצועת טיימינג שהוחלפה אצל הבעלים השניים. הבעלים השניים קנה את האוטו, נאלץ להכניס אותו לטיפול גדול. זמן קצר אחרי הטיפול הלכה הרצועה... לא פלא שהוא החליט למכור.
הבעלים השלישיים, נסע ברכב תקופה קצרה יחסית ונאלץ למכור בגלל רילוקיישן, יותר נכון שהם כנראה עזבו את המדינה לתמיד
אני הרביעי 😊

בהעברת בעלות קיבלתי שובר לטיפול קטן. הכנסתי את הרכב ללובינסקי שורק, שם בוצעה החלפה פילטר + שמן + פילטר אוויר. יש אחריות על מנוע וגיר עד 5 שנים או 100k

לאחר מספר חודשים נדלקה נורה אזהרה. נסעתי לשורק. האבחנה – חיישן VVT וגם תרמוסטט. אני בטוח ב100% שהתקלה שהם מצאו על התרמוסטט היתה ישנה ונוצרה בטיפול הקודם (בכל תקלה יש את הקמ, שעה ומצב הרכב והמהירות). אין שום בעיה בטרמוסטט במנוע הזה (בניגוד למודלים הקודמים). לא מבין למה לא התווכחתי איתם. יש שרשור ישן שפתחתי על זה ויש לי תצלומים של כל התקלות. קיבלתי הנחה משמעותית והחליפו תרמוסטט וחיישן VVT. גם הקפיצו אותי לרכבת ואספו אותי למחרת. חבל מאוד שלא החליפו את החיישן עם החלפת הטיימינג.

מאז הכל היה שקט. הרכב לא נוסע הרבה יחסית, פעם בשבוע נסיעה בינונית ופעם בשבוע נסיעה קצרה. זה רכב שני, והראשון גדול יותר.

הצמיגים שכולם היו סיניים (וזוג אחד מהם אפילו הותקן בלובינסקי שזה בושה) עשו קצת רעשים בסיבובים, במיוחד בחורף ונראו קשים. במסגרת העובדה שאני מתרחק מחלפים סיניים ובעיקר מצמיגים, נקנתה רביעיית צמיגים מישלן פרימסי4 בגלגלי המגן. אם כבר רכב צרפתי אז שיהיה צמיגים צרפתיים, מה שהסתבר בעייתי כי הצמיגים תוצרת גרמניה... הרכב מאז דבוק לכביש ואין רעשים בסיבובים...

המצבר החזיר נשמתו לאלוהי הצפרדעים אחרי מעל 4 שנים. לא מפתיע כי הstart stop כבר הפסיק לעבוד עוד לפני שקניתי את הרכב. יתכן שהיה אפשר להחליף אותו עוד באחריות. הוחלף מצבר אחרי התעצבנות על איציק מצברים. ממליץ להגיע אליהם ולא שמישהו יגיע אליך. במיוחד ביום חם. יש שנתיים אחריות וזה מצבר של וארטה AGM. סביר להניח שיחזיק כמה שנים, במיוחד שאני מקפיד לבטל את ה start stop.

נשרפה נורת ברקס אחורי – נדלקה נורת סרויס והודעה במסך על הנורה הספציפית. נהדר. אחרי שעה נעלמה ההתרעה. אחרי שבוע חזרה. הלכתי לאוטו דיפו – הגיע בחור צעיר, אמר סיטרואן, לך למוסך, בעיות חשמל בלה בלה, רכב צרפתי בלה בלה. קראתי לטכנאי האמיתי שם, שלף את הנורת להט שבמקום להשרף באמצע החוט, החוט התנתק בצד אחד ולפעמים כן עבד ולפעמים היה נתק.

נשרפה גם נורת אור מעבר. גם עליה היתה אתרעה. נהדר (בלי ציניות). הלכתי לאוטו דיפו אבל זה היה מיותר כי מסתבר שהיה ממש פשוט להחליף אותה והיא ממש נגישה. הרבה יותר נגישה מכל המכוניות היפניות והקוריאניות האחרות שלי ושל המשפחה במשך כל השנים.

 

 

כדי לוודא שלובינסקי לא יכניסו לי צפרדע בדמות סט בלמים מיותר, הכנסתי את הרכב לבדיקת בלמים ע"י המכונאי הותיק שלי, אמר שאין מה לגעת בהם.
הרכב עבר טיפול שוטף עכשיו בלובינסקי, שכרגיל יצא לא זול, אבל יש עדיין אחריות על המנוע והגיר.

עריכה אחרונה על ידי KipodYam
  • תודה 7
  • מעניין 5
  • עצה טובה! 1

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על השיתוף. 

בגדול זו אכן מכונית טובה עם תמורה מצויינת לכסף ,שילוב מנוע וגיר מעולים ואיכות/נוחות כללית ברמה טובה.

ובאמת אם כבר c4 דור שני, אז עדיף רק את השילוב הזה של ה1.2 טורבו עם האייסין 6 הילוכים מאשר ה1.6 עם al4.

 

מה שכן, חסרה במכונית הזאת קצת "סיטרואן" באמת, ודגם אחד שבא אחריה (קקטוס) מספק את כל השואו באספקט זה, והאחרים שבאו אחר כך מראים גם כן ניצוצות מהיצרן המיוחד הזה.


2018 CITROEN CACTUS

2010 CITROEN C4 SX

2002 SUZUKI JIMNY

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אותו רכב בדיוק יסגור אצלי עוד חודש שנתיים, מסכים עם כל מילה, למעט: 

במהירויות כביש 6, יש רעשי רוח, הבידוד לאמושלם. לא נורא, אך לא מושלם. 

 

מחפש לקנות עוד אחד כזה. 

עריכה אחרונה על ידי אספ1583437189

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

לחצתי תודה על עצה טובה לגבי הנעילה עם לחיצה ארוכה - אבל איפה התמונות?!?


B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
בתאריך 26.3.2020 בשעה 15:07, KipodYam כתב:

חלונות חשמל – כולם אוטומטיים כלפי מעלה ומטה. יש לרכב קטע שאנשים לא מבינים – אם אתה רוצה לסגור חלונות אחרי שנעלת – צריך לחיצה ארוכה על השלט. זה קטע בטיחותי. זה הופך את סגירת החלונות לאחריות של הנהג. הרעיון של מרים חלונות חשמליים שפועל תמיד הוא לא בטיחותי ויכול לגרום לאסון.


חשוב לציין: אם זה לא עובד, יש להחליף את הסוללה בשלט (גם אם הפתיחה והסגירה של האוטו עדיין עובדים כראוי).

 

בנוסף, אצלי החלונות עולים רק בלחיצה ממושכת על כפתור הנעילה של האוטו (זה אומר שבכל רגע נתון אם אני עוזב את הכפתור, החלונות נעצרים).

ברור לי שיש כאן אלמנט בטיחותי (זאת לא פקודת "אל חזור" שברגע שהחלון נסגר אז הוא נסגר - אלא משהו שאתה שולט עליו ב 100%) אבל מעניין אותי לדעת אם גם אצל אחרים זה ככה.
אגב, לא ניסיתי את עניין הפתיחה של החלונות. אבדוק ואעדכן.

 

איציק

  • תודה 1

Citroen C4 Spacetourer (Picasso) MY17 1.6T 165hp Automatic

Citroen C4 MY07 2.0 143hp Automatic

Citroen Berlingo Turbo Diesel MY06 2.0HDI

פ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

החלונות גם נפתחים בלחיצה ארוכה על הכפתור בשלט. כמו בפוקוס/מונדאו. ואכן הפתיחה או הסגירה מפסיקה ברגע שמפסיקים ללחוץ על הכפתור. מה הפתרון שמצאת לגבי מצלמת רברס ואנדרואיד? 

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 12 שעות, איציק נ. כתב:

בנוסף, אצלי החלונות עולים רק בלחיצה ממושכת על כפתור הנעילה של האוטו (זה אומר שבכל רגע נתון אם אני עוזב את הכפתור, החלונות נעצרים).

ברור לי שיש כאן אלמנט בטיחותי (זאת לא פקודת "אל חזור" שברגע שהחלון נסגר אז הוא נסגר - אלא משהו שאתה שולט עליו ב 100%) אבל מעניין אותי לדעת אם גם אצל אחרים זה ככה.

 

זה ככה גם בפיקסו 2017 שלי, גם בפיקסו 2019 (בספרד) גם ב 208 שלי.

  • תודה 1

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...