Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סובארו B3 2.0 - העלאת הספק


 שיתוף
עוקבים 7
שימו לב! השרשור הזה בן 389 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אהלן, ישלי סובארו בי3 מנוע 2 ליטר אטמוספרית 2008 נתחיל בזה.

 

אני יודע הרבה אומרים עגלה, רכב לא טוב ולא סוחב ולא כלום ,ומזגן שלו מוריד הרבה כוח(כן זה נכון). אבל היי יש בארץ אני מאמין הרבה חברס שהיו ממש רוצים לדעת איך ניתן להוסיף כוחות לרכב גם בצורה לא משמעותית גם אם זה 5 כוח סוס או ניהול מנוע שהרכב יעבוד כמו שצריך, או כל הדברים הקטנים האלו שבסוף מגיע ל30 כוח סוס נוספים שבסוף זה כן משמעותי.

הבעיה בארץ שכל אחד אומר שים טורבו תרחיב צנרת תחליף רכב קח רק טורבו ושטויות כאלה ואז נשארים עם הבעיה של חוסר תקווה ואין מה לעשות,ולחפש בדרכים יקרות והקשות.ומה אם הרבה מהחברה רוצים דווקא את הסובארו ואין תקציב של 90 אלף שקל לאיזה STI?

פה נכנסת הסובארו החמודה B3 עם השני ליטר. אני ישלי ידידה שקנתה במקרה כזו סובארו כמו שלי אחד לאחד אך מה? יש ברכב סטייג 1 או ניהול מנוע עדיין לא מובן והרכב חייב להגיד שונה לגמרי וכיף יותר נוסע כמו רכב נורמלי ללא בעיות של סחיבה יותר (מומנט גם) או משו כזה גם הדלק סבבה אין צריכה של דלק מטורפת הרכב פשוט חלומי פתאום יש הרבה כוח ועם האחיזה של ההנעה הכפולה זה בכלל משהו אחר.

הבעיה שאף אחד לא מוכן להתעסק עם הרכב הזה לא ציפ ולא ניהול מנוע לא ושם דבר נטו כי זה אטמוספרי ושלא שווה להתעסק אז זהו שבאלי להתעסק נסעתי על אחד שעבר כנראה ניהול מנוע וואלה שווה את זה. ושוב לא רוצה להחליף רכב או משהו כזה! רוצה ספציפי לשפר אטמוספרי ואוהב את הצורה של הרכב ואת הכל מהבחינה של הרכב הזה. בחו"ל לעומת זאת לוקחים את הרכב לשינוי מפה, טיונינג, מוסיפים לרכב הזה סוסים קצת פה וקצת שם והרכב בסוף אחר ממה שהיה.

אז המטרה שלי בפוסט זה עזרה מכולם כל מי שמבין ברכבים האלו ועשה להם שיפורים ולהגיע להישגים עם הרכב הזה כי אפשר להגיע. בבקשה אשמח גם בלי תגובות מיותרות של תחליף לרכב טורבו. אולי זה נשמע פוסט לא לעניין אבל אני יודע שיש הרבה אנשים שהיו חושבים שזה פוסט כן לעניין והיו רוצים לקבל גם תשובות איך ואיפה ומה אפשר לעשות. 

 

תודה מראש לכל מי שיעזור ויכול לתת עצות מה אפשר לעשות לגבי הרכב :))

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

בס"ד

לאחר קריאת הפוסט שלך, נשאלת השאלה, להחליף רכב, אתה לא מעוניין, לשפר אותו כן, כמה כסף אתה מוכן להשקיע בכדי להגיע לכך?
הערכה שלי?, לפחות מעל 10k וגם זה, בכדי לראות תזוזה בגרף של הדיינו וגם כאן, לא תראה איזו קפיצה דרסטית.
אני הייתי מתחיל מבדיקה של המכלולים ברכב שלך שהכל תקין וכו', נראה לי שכאן נמצאת העז.
תחזור לעדכן..

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

אני קם כל בוקר בשביל הילדים, בלעדיהם הייתי קם בצהריים...:lol:

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

לא ברור איזה סטייג 1 עשו לאימפרזה של ידידה שלך, סטייג עושים לרכבים שיש להם טורבו משנים את מפת ניהול המנוע., את יחס הגדישה וכו...

את היכול לשחק עם מערכת יניקת אוויר ומערכת פליטה אבל בסופו של דבר כן ידובר על סוסים בודדים שלא בטוח שתרגיש את ההבדל בהם מלבד רעש נעים יותר לאוזן שלך ופחות נעים לבוחן במשרד הרישוי.

יותר הגיוני שמשהו לא תקין אצלך במנוע, זה דבר ראשון ששווה לך לבדוק.

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
בתאריך 27.3.2020 בשעה 14:59, Roycohen1979 כתב:

לא ברור איזה סטייג 1 עשו לאימפרזה של ידידה שלך, סטייג עושים לרכבים שיש להם טורבו משנים את מפת ניהול המנוע., את יחס הגדישה וכו...

את היכול לשחק עם מערכת יניקת אוויר ומערכת פליטה אבל בסופו של דבר כן ידובר על סוסים בודדים שלא בטוח שתרגיש את ההבדל בהם מלבד רעש נעים יותר לאוזן שלך ופחות נעים לבוחן במשרד הרישוי.

יותר הגיוני שמשהו לא תקין אצלך במנוע, זה דבר ראשון ששווה לך לבדוק.

 

לא כל רכב עם טורבו יכול לעבור ניהול מנוע גם רכבים בלי טורבו יכולים זה קצת לשק עם המפה שם בהצתה מוקדמת ושטויות כאלה פשוט בארץ אף אחד לא רוצה בסימבה שזה לא חוקי או משהו כזה.

בתאריך 27.3.2020 בשעה 03:51, rotemb כתב:

בס"ד

לאחר קריאת הפוסט שלך, נשאלת השאלה, להחליף רכב, אתה לא מעוניין, לשפר אותו כן, כמה כסף אתה מוכן להשקיע בכדי להגיע לכך?
הערכה שלי?, לפחות מעל 10k וגם זה, בכדי לראות תזוזה בגרף של הדיינו וגם כאן, לא תראה איזו קפיצה דרסטית.
אני הייתי מתחיל מבדיקה של המכלולים ברכב שלך שהכל תקין וכו', נראה לי שכאן נמצאת העז.
תחזור לעדכן..

Sent from my SM-G950F using Tapatalk
 

הרכב היה בדיינו בגלל שזה 4*4 זה הוסבר לי שהכוח מתחלק בגלגלים ונאבד כוח סוס שהולך למחשבשמחשב לאן שםועוד דיף ועוד כאלה מעברים ועוד... וגם המנוע תקין אין בעיות. אין לי בעיה בלהשקיע ברכב אני פשוט לא אוהב טורבו. בגלל זה אני רוצה בלתת ביצועים ברכב אטמוספרי.

בתאריך 26.3.2020 בשעה 21:17, uri_s כתב:

תשקול אם לא שווה לך להחליף לB4 מנוע 2500  

b4 גדולה וכבדה בנוסף המנוע גם קצת טוחן אני לא מחפש להחליף.. מחפש לשפר ושהרכב יסע זריז כמו שצריך. הB3 קטנה עם4*4 יפה וחזקה עם השיפורים הנכונים

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

בס"ד

פגשתי בחור ששיפר פוקוס אטמוספרית ב 20 כ"ס, המחיר שהוא שילם לצורך כך עבר את מחיר הרכב, או במילים אחרות לא משתלם לחלוטין.
נ.ב: חשבת אולי על אימפרזה 160 כ"ס?

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

אני קם כל בוקר בשביל הילדים, בלעדיהם הייתי קם בצהריים...:lol:

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
בתאריך 29.3.2020 בשעה 03:47, rotemb כתב:

בס"ד

פגשתי בחור ששיפר פוקוס אטמוספרית ב 20 כ"ס, המחיר שהוא שילם לצורך כך עבר את מחיר הרכב, או במילים אחרות לא משתלם לחלוטין.
נ.ב: חשבת אולי על אימפרזה 160 כ"ס?

Sent from my SM-G950F using Tapatalk
 

שוב... אין לי בעיה עם הסובארו 165 כס אבל זה דגם אחר צורה שונה שנתון שונה אני רוצה ספציפית על זו שיש לי עכשיו,בעיה של כסף אין ,בעיה של איפה לעשות? זה הבעיה... מי מוכן לעזור? אין לי מושג?

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אני חושב שהדגם הזה הגיע עם מנוע 2.5 בארה"ב, לדעתי החלפת מנוע הוא הצעד הראשון, ויהיה תמורה טובה לכסף בתחום האטמוספירי.

אחרי החלפת המנוע- שיפור מקצה לקצה של מערכת הפליטה ומערכת היניקה (פילטר, בית מצערת, סעפת יניקה) וטיונינג על כל זה.

אני חושב שכל אלו הם השיפורים ה"סבירים" שניתן לעשות לרכב הזה ולשמור עליו אטמוספירי, ובגדר מחיר שפוי (אם סתם נזרוק מספרים בלי להיכנס לזה, אולי 30 אלף שקל, אולי עשר יותר או פחות, עם תוצאה סופית של 190-200 כ"ס במנוע פחות או יותר).

 

אני חושב שאם כבר לשפר רכב כזה, הייתי מחפש את ההנאה שבהתנהגות, שיהיה יותר קל להפיק, מאשר את הכוח. כנ"ל קצת השלת משקל.

בולמים, קפיצים, בושינגים, אנטירולים, בלמים, היגוי- לא חסר במה להשקיע. 

 

מניסיון של מי שהשקיע בעבר המון כסף על פלטפורמה לא מתאימה- רק אחרי שתשקיע המון זמן וכסף על רכב שלא יחזיר לך אהבה- תבין שעם כמה שזה עניין גדול וגרנדיוזי- עדיף למכור את הרכב ולהשקיע את ההפרש (שיהיה קטן יותר מלשפר) ב wrx מתחילת שנות האלפיים למשל. 

 

Pioneer P90RS | Celestra RA | Seas Lotus Reference

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

העקרון מעניין, האוטו אמור להתחמם לו אחרי גדישה ארוכה בגלל שהוא לא טיפל בקירור האוויר הנכנס למנוע אחרי הטורבו. 

אויר דחוס מתחמם מאוד וצריך מצנן ביניים כדי להכניס אוויר קר למנוע ולא אוויר לוהט אחרי הדחיסה.

שים לב גם ש בסרטון למעלה הוא חיבר את צינור הואקום לצינור שמפעיל את המשאבת בלם- טעות גדולה, לדעתי הוא יכול למצוא עצמו בלי בלמים.

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
  • שבועיים מאוחר יותר ...
בתאריך 28.3.2020 בשעה 09:42, rafa111 כתב:

פשוט לא אוהב טורבו.

משפט משעשע. אולי היה נכון על מערכות טורבו בשנות ה90 - אבל פשוט לא רלוונטי יותר בימינו.

זו הדרך הכי יעילה מכל בחינה לקבל עוד כ״ס.

 

לגבי הרכב של ידידה שלך - סיפורי סבתא.

אין לה עוד 30 כ״ס ולא נעליים.

יש לה אולי תוכנת ניהול מנוע + פילטר אינבוקס וזהו.

 

בא, הסיבה שכולם אומרים לך צעדים משמעותיים זה כי אלו הצעדים האמיתיים שצריך.

ברכב אטמוספרי אין כמעט איך להוציא עוד הרבה כח בזול מהמנוע. למעשה יש מעט דברים להוציא הרבה כח מהמנוע גם לא בזול.

 

הנוסחא לכח היא תמיד יותר אוויר + יותר דלק והצתה יותר מדויקת.

הבעיה לרוב היא היותר אוויר - ואת זה פותרים בעיקר בדחיסה של אוויר או בהגדלה של המנוע. כל השאר זה לשחק בכאילו. (סיפורי האגדות על מצערות וקאמשפטים חמים אני אשאיר למכוניות ראלי ולא למכוניות יומיומיות עם ניהול מנוע מקורי)

אני ״בחו״ל״ - אף אחד לא משפר פה את המנועים האלו. מוכרים וקונים WRX לדוגמא שסך ההבדל בינה לרכב שלך הוא הרבה יותר מרק הטורבו.

 

גם בBRZ שהיא במצב יותר טוב (200 כ״ס מ2 ליטר אטמוספרי) הרבה עושים רעש אולי וזורקים המון כסף על האוטו בשיפורים אטמוספרים - אבל חוץ מסעפת פליטה (שבעיקר זה הורדת הממיר שבסעפת פליטה - יש שם 2 ממירים) + פילטר אינבוקס + תוכנת ניהול מנוע - שנותנים סה״כ 15 כ״ס - אין באמת מה לעשות. כל השקעה מעבר לזה (שכבר שמה אותך חצי דרך לקיט טורבו בסיסי) זה לשרוף כסף.

 

ובמאמר מוסגר - גם אחרי ה״שיפורים״ האלו - אלא אם משתמשים בחלקים דיי טובים ומוכחים - אנשים מסיימים לא מעט פעמים עם רכב איטי יותר מבמקור ממישמש של חלקים (כשהיתה לי את הBRZ היה לי חבר שמאות התבאס עם הFRS שלו עם צנרת , מערכת יניקה , תוכנת ניהול מנוע ועוד מני קשקושים - שכשנסענו מגלגול - פעם אחרי פעם הרכב שלו היה איטי משלי לאורך כל טווח הסל״ד. זה לא היה מקרה יחיד)

 

 

 

 

שורה תחתונה בסוף היום - שים איזה פילטר אינבוקס , אם אתה רוצה תחליף את הדוד המקורי - תהנה מעוד קצת רעש ועוד קצת נשימה - ושחרר מהאוטו.

ואם אתה רוצה באמת להנות ולשפר את המהירות שלו - קח אותו למסלול / ימי נהיגה מתקדמת. כל מה שתשפר בין המושב להגה - זה שיפור שתיקח איתך לכל אוטו עתידי.

  • מעניין 1
  • רעיון טוב! 3

If living is for learning

Then dying is forgetting

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

נעשה לך סדר בדברים. בארץ אתה לא יכול לעשות שום דבר באוטו, לא לשנות ולא להוסיף. הרכב שלך אטמוספרי, לכן גם אם תתקין עליו תוכנת ניהול מנוע (שתעלה לך כמה אלפים) אולי תקבל עוד 4-5 כ"ס וגם זה בערבון מוגבל, תלוי בעוד מכלולים אחרים. הדרך היחידה שלך באמת לקבל כוח היא להתקין על הרכב מערכת טורבו. זה לא דבר מסובך מדי אבל גם לא דבר קל מדי. מן הסתם שתצטרך קיט שלם, שיעלה לא מעט, ותצטרך מישהו שירכיב לך את הכל. זה יעלה בערך כמו הרכב. שוב, יש אנשים שאוהבים את הרכב וכל בורג ובורג ומוכנים לעשות את זה, פשוט זה לא דבר זול. מעבר לכל העניין שזה לא חוקי בעליל ותכשל בטסט או ע"י בוחן רכב. בארץ אי אפשר לקבל אישור לדברים מהסוג הזה לא משנה מה תעשה ועם מי תדבר. מה שכן, לא חסרות קומבינות.. אבל זאת התעסקות מטורפת, שלפי דעתי ודעת רבים אחרים כאן לא שווה בארץ הקודש. לא שמתי לב אם כתבת ידני או אוטומט, אם אוטומט אז בכלל ותר מראש. או שתמכור את הרכב ותחסוך לאיזו סיאט לאון או אימפרזה GT או WRX מתחילת ה2000, יש כאלה שעברו החלפת פרונט ליותר יפה. שם תקבל כוח ופחות כאב ראש.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
שימו לב! השרשור הזה בן 389 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף
×
×
  • תוכן חדש...