Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

בריטיש ליילנד פרינסס - מנסיכה לצפרדע


yohai71
שימו לב! השרשור הזה בן 1425 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

תודה רבה, מעניין מאוד, כרגיל.

חזית של דגם 2.2 מזכירה מאוד את החזית של פיז'ו 504.

ואכן במעבר ל Ambassador, היא איבדה את זה לחלוטין. עיצוב מיוחד הפך לשבלוני ודומה לעוד כמה דגמים מאותה תקפוה.

  • אהבתי 1

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יוחאי, 

סקירה נהדרת - מאוד מעניינת וכתובה באופן מרתק !

שתי תוספות ובקשה בסוף.....

1. יש להוסיף ולציין היבט נוסף שקשור לשם שנבחר למכונית. 

 

בריטיש ליילנד בחרו לכנותה בשם "פרינסס" לא סתם. מדובר במותג שהיה ידוע ומוערך היטב בשוק הבריטי במשך שנים.  הכינוי "אוסטין פרינסס" היה  של סידרת רכבי פאר גדולים ויקרים בשוק האנגלי בשנים 1947-1968.

רכבים אלו שווקו גם במותגי "פרינסס" ו - "ואנדן פלאס".  חלקם היו בגרסאות לימוזינה יקרות ומפוארות ביותר,  כמעט בקלאסה של רולס רויס ובנטלי מאותה תקופה. 

ניתן לראות במיתוג הזה שהוצמד לרכב , ששייך לסגמנט אחר לגמרי, ניסיון ציני של BL לקדם את הפרינסס החדשה, דבר שאולי לא תרם ממש להצלחתה. 

להלן כמה נסיכות קלאסיות :

 

 

2074663667_Princess_IV_3995cc_April_1958.jpg.f430040f28dd7774638888b6ed43922b.jpg

 

1024px-Austin_A135_Princess_MkII_DS3_front.jpg.c6bca5276e05b0904d4a51005086d79f.jpg

 

1197976477_1024px-Voiture_dapparat_Princess_de_la_prsidence_de_Malte.jpg.5f3f0c059da070eb10a86f8bdec40fe0.jpg

 

2. נושא נוסף שקשור לפרינסס המדוברת של השנים 1975- 1984 הינו אבזור אופציונלי מתקדם ונדיר לשעתו שהוצע לרוכשים. 

BL הציעה בתוספת תשלום של 99 פאונד סט צמיגי ראנ-פלאט של דאנלופ - Dunlop Denovo. 

בפרסומים של אותה תקופה הם מתפארים ביתרונות הרבים:

"אם יש לך נקר תוכל לנסוע עד 100 מייל במהירות עד 50 מיייל/שעה עם אחיזה אופטימלית בכל התנאים".

 

בנוסף, בקשה ליוחאי :

התמקדת בכתבות נהדרות על רכבי BL/BMC שהיו דווקא לא פאר היצירה וללא הצלחה שיווקית מיוחדת. 

אשמח אם תארגן כתבה על רכב של BL שהיה דווקא מאוד מוצלח עם עיצוב מדהים ששרד את השנים  היטב - הרובר SD1. תודה !

 

59328192_2140797649350179_8623932698416644096_o.jpg

59777644_2140779022685375_2035365648451764224_n.jpg

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

^

תודה.

 

כן, הכרתי את הפרינסס המקורית - אני לא בטוח שבריטיש ליילנד עשו ניצול ציני בשימוש בשם שלה בשביל למכור את הפרינסס משנות השבעים, זה לא שאחרים לא עשו את זה בעצמם. הבעייה, כמובן, היא אופן ההחלטות המבולבל שתמיד הוביל אותם, למשל להציג את הפרינסס תחת מותגים קיימים ואז לבצע שינויים אחרי חצי שנה מהצגת הרכב. זה מזכיר לי משהו בהתנהלות הממשלתית דהיום....

 

וכן, האבזור היה הרבה יותר מקיף ומיוחד מהמתחרים, אבל שום דבר לא יעזור כשהעסק רקוב מהיסוד. כאמור, אני עדיין חוכך בדעתי איך לכתוב את הסאגה על יצירת בריטיש ליילנד ונפילתה, בלי שזה יתפוס את כל הדיסקים בשרת הפורום. אולי הדרך להבין את ההתנהלות היא דווקא דרך הסקירות לרכבים ספציפיים שאני עושה.

 

לגבי הרובר, בוודאי שמגיעה לו סקירה. אבל האמת, חשבתי לעצור לרגע מבריטיש ליילנד ולתת את הסקירה הבאה על פורד קאפרי, שנראה לי שתעניין יותר אנשים כאן. אני מודה ששקלתי להפסיק בכלל כי אני לא רואה שיש התעניינות בזה- אני מבין שמכוניות מלפני כמעט חמישים שנה לא מדברות לרוב גולשי הפורום, אבל אני משקיע מספיק זמן בהכנת כל סקירה בשביל שארצה לדעת שיותר מחמישה אנשים מתעניינים בזה.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא מעניין? אותי דווקא כן. אולי כיוון שכילד גרתי שנתיים באנגליה והיה לי ספר שבזכותו בגיל 4 ידעתי להבחין בין מוריס מודל 1957 למודל 1958. כמובן שכיום איבדתי את כושר ההבחנה הזה, גם ביןו דגמי 2019 לדגמי 2020.

 

בכלל, סקירות היסטוריות הן תחום מעניין, והסקירות שלך הן בדיוק באורך הנכון, ממצות ולא מכבידות.

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

 

 

אני מודה ששקלתי להפסיק בכלל כי אני לא רואה שיש התעניינות בזה- אני מבין שמכוניות מלפני כמעט חמישים שנה לא מדברות לרוב גולשי הפורום, אבל אני משקיע מספיק זמן בהכנת כל סקירה בשביל שארצה לדעת שיותר מחמישה אנשים מתעניינים בזה.

 

 

זה קודם כל עניין של גיל. אם אתה בן 40-50, אתה מתעניין במכוניות משנות ה 70 כי זה מה שהיה בילדות שלך. ופחות מתעניין במכוניות משנות ה 50 לדוגמא, בזמן שמישהו יותר מבוגר מוצא בהן עניין רב. ואם אתה בן 30, תתעניין יותר במכוניות משנות ה 80-90.

 

בנוסף, יש עוד משהו - אם אתה במקור מאנגליה או מרוסיה או מארה"ב - תתעניין יותר במכוניות שיוצרו או היו נפוצות באותן המדינות.

 

יש עוד כל מיני דברים אבל שני אלו לדעתי משפעים הכי הרבה.

 

אם אתה ישראלי במקור, תתעניין במכוניות שהיו נפוצות בארץ. ומה לעשות, חוץ ממיני, רודסטרים קלאסיות, לנד רוברים ויאגוארים, המכוניות הבריטיות הרגילות לא התקבעו בתודעה של חובב הרכב הישראלי. הן נמכרו בכמויות קטנות, בגלל בעיות אמינות נעלמו מהכבישים די מהר ולא רואים אותן כמעט במפגשי אספנות.

 

 

 

אני נהנה מאוד מהסקירות שלך, קראתי את כולן בעיון רב ולמדתי לא מעט דברים חדשים.

 

אבל פשוט לא מכיר מספיק את החומר כדי להרים דיון.

 

הכוונה שלי לזה:

 

"אני זוכר שבשנה הזו והזו בארץ מכרו את הדגם ככה וככה עם וישרים כאלה ואחרים ובשנה שאחר כך שינו את הכפתור שמדליק את המנורה הפנימית וכו'. ופה יש לך טעות קטנה בסקירה ובפועל זה היה ככה וככה..."

 

 

אני חושב שרוב החברים פה במצב דומה.

 

מעניין מאוד אבל פשוט לא מכירים מספיק את המכוניות האלו כדי לנהל דיון מסביב.

 

  • אהבתי 1

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון
לפני 2 שעות, yohai71 כתב:

אני מבין שמכוניות מלפני כמעט חמישים שנה לא מדברות לרוב גולשי הפורום

 

יתכן שאתה מבין נכון, אבל מה עם שאר 49% מקוראי הפורום ?  אני בטוח שזה יותר מחמישה :-)

  • אהבתי 1
  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כן, כנראה שאתם צודקים - אין לי מה לבסס את ההתעניינות בסקירות לפי כמות התגובות בשרשור.

 

וכן, אני מבין שלא מדובר במכוניות ידועות במיוחד בארץ, שזו הסיבה העיקרית שאני כותב עליהן. אני לא בטוח שיש בכלל חומרים בעברית על ה- Landcrab, למשל. אז כנראה שלא יזיק שיהיה משהו עבור הדורות הבאים. הכל עניין של זמן פנוי, שאין לי כל כך. בחיי שהייתי מוותר על העבודה הנוכחית בשביל לכתוב סקירות על בסיס קבוע...

 

טוב, נמשיך בהמשך.

  • מעניין 1
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש מצב לסקירה על הנמרים של BL? הם הרבה יותר רלוונטים לארץ...

 

יש צורך רק בחמש אצבעות כדי לנהל את הגלקסיה, ורק בשלוש־עשרה אצבעות על מנת לשלוט ביקום. -- דוד אבידן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

^

ייתכן, אבל אני לא רואה את זה קורה בזמן הקרוב, גם בגלל שיש לי לכתוב על עוד הרבה מכוניות אחרות, לא רק בריטיש ליילנד; וגם כי דווקא על הטייגרים יש חומרים בעברית. תעשה חיפוש, אנשים כותבים עליהם כבר שנים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אנחנו ה"זקנים" מן הסתם מתחברים יותר לסקירות האלה.

גם אני חושב שלא צריך למדוד את "הצלחת השרשור" במספר התגובות (אלא אולי יותר במספר הצפיות בו).

 

גם אני עם בוקי לגבי מה שהוא כתב אבל לא רק זה.

 

הפורום הזה מכסה כל מיני נישות שלא תמיד מעניינות את כולם (להגיד שנכנסתי לפורום אסתטיקה בחצי שנה האחרונה - יהייה למשל שקר) אבל בסה"כ אני מניח שכל אחד מוצא לו פה היכנשהו משהו מעניין וזה מה שיפה פה.

 

הסטוריה היא (לדעתי לפחות) דבר חשוב מאוד. בלי עבר אין הווה ועתיד, לקחים שניתן להפיק וכו' ואת הקלישאה הזו בטח מכירים.

 

יוחאי, אתה עושה בעיניי וגם בעיני אחרים  רבים (גם אם הם אינם מציינים זאת במפורש בתגובה רשומה), עבודת קודש בסיקורים שלך ומקדיש לכך בטח זמן לא מבוטל.

 

קל לי יותר להגיד (ולך אולי יותר קשה לבצע) אבל נשמח אם תמשיך בסקירות כאלה בזמנך החופשי וכמובן רק אם אתה יכול ומוכן.

 

תודה.

 

 

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1

alfa 156 2.5.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודש מאוחר יותר...

פרינסס, בטופ גיר 

 

למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) ושום דבר לא השתנה סביבי , עדיין רואה נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת בכל נסיעה . עכשיו גם הכל מתועד מלפנים ומאחור ואפשר לשחזר ולהתעצבן שוב ושוב :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נראה רכב שהודבק מכמה רכבים. בחזית פיז'ו,מאחורה פיאט 127מהצד קצת לנצ'יה ...

תעשיית הרכב הבריטית קרסה בגלל האיגודים המקצועיים.

רצו הכל ונשארו עם כלום ביד.

יש אנשים שאפילו לקנות רכב צרפתי מגובה ב5 שנות אחריות מפחדים לקנות, ואילו אתה מעז לרכוש רכב Low Cost צרפתי רומני משומש עם K200+ ק"מ . מה שאני רוצה לדעת זה איך לעזעזל אתה קם בבוקר עם ביצים כאלה גדולות ?!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, zaf כתב:

פרינסס, בטופ גיר  וגם רובר SD1 

 

 

 

למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) ושום דבר לא השתנה סביבי , עדיין רואה נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת בכל נסיעה . עכשיו גם הכל מתועד מלפנים ומאחור ואפשר לשחזר ולהתעצבן שוב ושוב :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1425 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...