Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

עזרה בבחירת מיידרינג ל-3 וואי


שימו לב! השרשור הזה בן 1454 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

בגדול, ככל שאלמנט אחד ידע לנגן את מירב התדרים ככה תצטרך להתעסק פחות עם חיתוכים, TA, אקוליזציה [בתנאי שהם MATCHED] אבל גם אם לא, פאזות וכולי.

 

קלמנגר, אתה מדבר על תוכנה שתשטח לך את האקולייזר, הכל טוב ויפה

אבל זה רק נקודת בסיס לכיוונים שא-ת-ה אוהב.

לא כולם אוהבים סאונד קליני וחותך

 

זה בדיוק מה שאדי מדבר עליו עם ה CDM או מה שזה לא יהיה, חתימת סאונד של אלמנט זה גם טעם אישי, אבל זה גם סטייל של חברה.

חצוצרה תישמע קצת שונה ברמקולים שונים מן הסתם, אפילו במגברים שונים.

שום תוכנה לא תגיד לך מה אתה אוהב במוזיקה.

 

לא יודע אם הרקע שלי עדיין נחשב כאן או לא, אבל שמעתי לא מעט מערכות, כיוונתי לא מעט, שמעתי לפרטי פרטים כל טראק לרמת הרשרושים של הרוק של הזמר\ת

 

אבל עוד לא נתקלתי ב2 אנשים שאוהבים את אותו הסאונד.

  • אהבתי 1
  • מעניין 1

מוכר סטים קומפוננט ומגברים ברמה גבוהה לרכב!

 טוויטרים HYBRID AUDIO L1 PRO + L1V2

מידריינג Hybrid Audio L4

מגברים לרכב - TRU TECHNOLOGY S44 - \ TRU TECHNOLOGY S45

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 41
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

לפני 18 שעות, BEEKER כתב:

אדי, אתה מתעלם מהעובדה המצערת לגבי ה-CDM880,

בדיוק כמו כל מיד-דום  (dome mid) אחר.

הם לא יכולים לרדת מספיק נמוך לעומת קון מיד (cone mid).

 

העובדה המצערת הזו גורמת להם להיות מאוד מוגבלים בנקודת החיבור לוופר (cut off frequency in high pass filter)

כמובן שיש גם יתרון לטויטר "המרגש" הזה.

הוא מאפשר להשתמש בטויטר קטן יותר/לתחום את הטויטר לטווח העליון.

 

 

השאלה היא כמה אתה מוכן לוותר בשביל לקבל רמקול "מרגש".

אני חושב שזו טעות לבחור אלמנט כל כך מוגבל מבחינת טווח התדרים היעיל (בגדול זה טויטר רגיל על סטרואידים).

 

אני ממש לא מתעלם - וזה גם ממש לא מצער 

 

שוב, האלמנט הזה מתחיל לנגן נהדר מ600 הרץ בחיתוך חד ומעלה - בתחום תדר הזה כל מידבאס עושה את העבודה היטב ואף עושה אותה טוב יותר מאשר מיד קון בקוטר קטן יותר היה עושה ואם זה לבד לא מספיק אלו הם עדיין תדרים בתחום אי כיווני וההשפעה כאן על הסטייג' היא זניחה במובן האפסי. 

 

אז אני לא מתעלם וזה לא מצער - היתרונות של הCDM במובן הסאונד הם אחרים לגמרי וזה אלמנט ייחודי מאוד באופי הסאונד שלו - ואת זה אתה לא תוכל להשיג גם עם אלמנט שיהיה יקר ממנו או טוב ממנו - יש לו חתימה סונית שאצלי פשוט פוגעת במקום הזה שמתורגם להנאה מסאונד. 

 

אני לא יושב ברכב שלי (של אשתי האמת) בהתעלמות או בצער - אני יושב בו במודעות והנאה מוחלטים. 

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אליקו אמר נכון.  אין דבר כזה. יותר מדיי כוח.   יש לא מספיק כוח. 

 

יצא לי לדבר עם חבר (סאונדמן תותח.)  

הוא עשה לאיזה מוזיאון. מערכת של מורל.  והמגבר היה. מגבר בהמה !  למען ההסבר המגבר נותן ב 8 אום סביב ה 700W RMS אמיתיים ונקיים.

מגבר אנלוגי כבד. עם שנאי בריא (מגבר של 40 קילו).  כמובן עם פרוססיה מתאימה וכייונים. 

אבל הסאונד היה פשוט מדהים.   

 

ולגבי העניין של שילוב אלמנטים.

זה שיצרן מביא לך רמקול שכתוב עליו (לדוגמא )   DLS   (זה אומר שהמדבקה היא של DLS)

זה אומר שהמהנדסים של DLS שמעו והתאימו אותו לצרכים שלהם.  זה יכול להיות באותה מידה אלמנט של מורל / FOCAL / סקאנ ספיק. והמדבקה של DLS

וקבעו שזאת שהתוצאה שהם רוצים.   

 

ברמקולים מקצועיים.

זה מעוד נפוץ למצוא אלמנטים של חברות שונות בתוך תיבה של חברה אחרת.   כמובן שהאלמנטים (לרוב עברו התאמות ושינויים. והם לפי הדרישות של המותג של התיבה)

לדוגמא.   turbosound floodlight  (טופ) -רמקול עליון - כולל  # אלמנט -LOW MID 12 אינטש. # אלמנט - HI MID 6.5 אינטש.   #אלמנט -טיווטר 1 אינטש. זה רמקול שהוצג בשנת 1994. והוא 3 WAY אקטיבי! דורש 3 מגברים) יש בתוכו אלמנטים של כמה חברות שונות. (לפי זכרוני)   טיווטר של B&C .   ה HI MID של FANE.  והLOW MID של פרסיזן דיווס.  

 

וזה עד היום נחשב לאחד הרמקולים הכי כייפים ומבוקשים  למסיבות טבע / טראנס / ועוד.     (למי שמכיר.  זה המערכת שיש במועדון הבלוק בתל אביב. )

 

 

לגבי אלמנט צר.

מה הבעיה. בשביל זה יש מצד אחד וופר  שמנגן ומהצד השני טיווטר. 

ולגבי חוסר כוח. באלמנט תבדוק כיוונים.  ויכול להיות שהוא פשוט לא מספיק כוחני (צועק / נציל ) ביחס לאלמנטים האחרים במערכת. 

 

הCDM מיד נהדר. יש לו סאונד שמן. נפוח.    וממש לא צווחני.   

כן הייתי בודק לגבי הסקאנספיק. או  CDT

 

מי שכתב לגבי רמקול מוניטור. 

כל אלמנט מבליט משהוא. אין רמקול שטוח לגמרי באמת. 

וזה הטעם שלנו.      

 

רמקול מוניטור (אולפני)  לרוב יתן סאונד יחסית שטוח. אבל בעיקר מפורט יותר. וללא הדגשות בולטות.     

בשונה לדוגמא מרמקולים מוניטוריים של PA. ששם לכל חברה יש ממש צבע לסאונד והדגשות וחיתוכים. 

 

אני כן הייתי עושה ניסוי.  של אלמנטים שונים.

 

אגב אני שנים נסעתי עם וופרים של פוקל אוטופיה וטווטרים של מורל / מקרום / אינפיניטי 

והיום יש לי וופרים של לגטיה וטיווטר של חברה אחרת (ברח מהראש)

 

 

הורדה.jpg

עריכה אחרונה על ידי Soundman
  • אהבתי 1
  • מעניין 1

גלגלצ: דיווחי תנועה ביציאה ממצרים. עומס תנועה ענקי ממחלף סיני עד מחלף ים סוף, משה תיזמן 40 שנה. תודה לך משה.

מודעת מכירה ................ פרויקט איטום על הרכב שלי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה שמשעשע אותי כאן זה שכולם מדברים על רמקול עם סאונד "שטוח" אבל אני חושב שמה שעובר לרובכם בראש זה שאם אתם מודדים אותו בגרף אתם תראו קו יחסית ישר. 

 

והכוונה של היצרנים בקו שטוח היא בכלל למשמעות של אוזן אנושית וזה בכלל לא שטוח - תביטו במדריך המלא לאודיופיל המתחיל שכתבתי בזמנו בכדי להבין על מה אני מדבר. 

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 22 דקות, lanosforce כתב:

מה שמשעשע אותי כאן זה שכולם מדברים על רמקול עם סאונד "שטוח" אבל אני חושב שמה שעובר לרובכם בראש זה שאם אתם מודדים אותו בגרף אתם תראו קו יחסית ישר. 

 

והכוונה של היצרנים בקו שטוח היא בכלל למשמעות של אוזן אנושית וזה בכלל לא שטוח - תביטו במדריך המלא לאודיופיל המתחיל שכתבתי בזמנו בכדי להבין על מה אני מדבר. 

לזה אפשר להוסיף איזשהו house curve ולכוון לפיו, ברור שאזור ה-100 הרץ ומטה צריך להיות לפחות+6db ואזור ה16khz ומעלה צריך לקבל איזשהי הנחתה וכו׳

 

בסוף הזמנתי Audison AV 3 מהסיבה של-dls אין פודים באייבי ואין לי כוח להתעסק בבניה לקורות במיוחד.

 

תודה לכולם על העזרה, כיף לפתוח אשכול ולשמוע דעות של כל כך הרבה חולי סאונד כמוכם, אתם גורמים לי להרגיש נורמלי (חברים שלי חושבים שאני חולה, לא מבינים למה לבזבז כל כך הרבה כסף).

 

כרגע אני תקוע קצת כי אני רוצה להזמין גם UMIK-1 או DAYTON UMM-6 כי אני לא סומך על הECM8000 שלי(אין לו קובץ כיוונים), וחסר במלאי בפארט אקפרס...

אולי אלך למישהו שיכוון לי וזהו, אבל זה לוקח מכל הכיף של התהליך.

עריכה אחרונה על ידי kalmangar
  • אהבתי 1

-KIA RIO 2014 HATCHBACK-

HU: Mosconi Amas-96k Optical Out-> DSP: Helix Pro MK2 -> Amp: Zapco Z-150.6 AP

Front: Scanspeak 16W/4531G06 + Hybrid Audio X3-CP + Hybrid Audio X1

Sub: 2x UnderSeat JL-AUDIO ACP108LG-W3v3

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מעדיף לשאול כאן מאשר לפתוח אשכול מחודש,

 

הקרוסאובר של ה-Clarus אמור להתאים נכון? הוא חותך ב-5.2Khz 12db/slope.

לפי מה שראיתי באתר הם  ממליצים לחתוך 18 לסלוף למיד ו12 לסלוף לטוויטר ב-4.2Khz. הקרוס מספיק קרוב לא?

מצורף תמונה של הקרוסאובר

 

ואיך אתם ממליצים לבצע את החיתוך התחתון 250hz 12db/slope לשתיהם? 

2234F5B9-3535-4AE3-A7FA-CA9B1D79AE2F.jpeg

עריכה אחרונה על ידי kalmangar

-KIA RIO 2014 HATCHBACK-

HU: Mosconi Amas-96k Optical Out-> DSP: Helix Pro MK2 -> Amp: Zapco Z-150.6 AP

Front: Scanspeak 16W/4531G06 + Hybrid Audio X3-CP + Hybrid Audio X1

Sub: 2x UnderSeat JL-AUDIO ACP108LG-W3v3

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חושב שאתה תהיה בסדר גמור סה"כ הם חותכים גם את הטוויטר וגם את המיד גבוה יחסית. 

  • אהבתי 1

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה יכול לעבוד אבל לדעתי זו תהיה טעות להשתמש בקרוסאובר של הקלארוס.

אם אתה עובד פאסיבי אז נקודת החיתוך של הקרוס תהיה תלויה בהתנגדות של האלמנט,

ואם מישהו מספיק תמים לחשוב שכל הרמקולים לרכב הם 4 אום בדיוק, אז מוזמן לקחת אומטר ולבדוק.

 

 

 

 

בקיצור, אם האלמנט של הקלאורוס (לו תוכנן הקרוס במקור) ייחתך ב-5.2Khz 12db/slope,

אז שינוי של התנגדות (בגלל אלמנט שונה) תגרום לנקודת חיתוך שונה.

 

במקרה כזה יש שלושה מצבים אפשריים:

לכאורה הכל טוב,

או "בור" של תדרים שפשוט נעלמים כי הם לא מגיעים לאלמנט, 

או "חפיפה" של תדרים שמגיעים משני האלמנטים הנחתכים בקרוס.

 

דוגמה:

מתקינים ברכב קומפוננט 6.5 אינטש  של חברת ממוקה.

הקרוס אובר של קומפוננט של חברת ממוקה, חותך בין הטויטר למידבאס ב5KHZ ב-12DB.

הכל עובד בסדר.

בשלב הזה מחליפים  את המידבאס למיד 6.5 אינטש של חברת טנגבאנג

ומחברים אותו להתקנה הקיימת וכמובן לקרוס המקורי של חברת ממוקה.

ואז מה יכול לקרות?

אפשרות ראשונה - אם ההתנגדות (העכבה) של הרמקול טנגבאנג זהה לרמקול הקודם?

אז לכאורה הכל בסדר, נקודת החיתוך לא זזה, הבעיות היחידות בדרך כלל הן בעיות של רגישות שונה,

מידבאס שנשמע חלש לעומת המידבאס הקודם או להיפך.

 

אפשרות שנייה - "נקודת החיתוך זזה למעלה":

הטנגבאנג ייחתך עכשיו ב-6KHZ  ויש חפיפה של שני אלמנטים שמנגנים מ5KHZ עד 6KHZ,

גם המידבאס של טנגבאנג וגם טויטר ממוקה.

 

אפשרות שלישית - "נקודת חיתוך זזה למטה" :

הטנגבאנג ייחתך עכשיו ב-4KHZ  והטויטר ממוקה נשאר זהה ולכן יש בור של תדרים בין 4KHZ לבין 5KHZ.

 

 

לכן לדעתי זה מצב בעייתי של להכניס ראש בריא למיטה חולה.

ניסיתי כמה פעמים להסב קרוסים פאסיביים לאלמנטים ביתים וזו עבודה קשה מאוד.

זה יכול לעבור חלק והכל בסדר, אבל זה קורה רק בחלק מועט מהמקרים.

ברוב המקרים זה גורם לבעיות רבות שלא מצדיקות זאת.

 

אפשר כמובן לחתוך אקטיבי,

אבל אם אתה בפיור פאסיב כמו שאני מאמין שצריך,

אז כדאי לנסות לחבר מעגל פיצוי כדי להותיר את נקודת החיתוך במקומה (בהנחה שהנצילות של המידבאסים ממוקה וטאנגבנג דומות).

בהצלחה

 

 

עריכה אחרונה על ידי BEEKER
  • אהבתי 1

-

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

העלת פה נקודה, יש לי רב מודד, אני יכול למדוד התנגדות של כל אלמנט בקלארוס, וכל אלמנט בקומפוננט הקיים, זה יכול יעזור לנו להבין איפה אנחנו עומדים?

 

במקרה הכי גרוע אני אוותר על הרמקולים האחוריים ועבור לאקטיבי מלא, אבל מעדיף למצות את האפשרות הזאת לפני כן.

-KIA RIO 2014 HATCHBACK-

HU: Mosconi Amas-96k Optical Out-> DSP: Helix Pro MK2 -> Amp: Zapco Z-150.6 AP

Front: Scanspeak 16W/4531G06 + Hybrid Audio X3-CP + Hybrid Audio X1

Sub: 2x UnderSeat JL-AUDIO ACP108LG-W3v3

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אומר את זה ככה - בדודג' חיברתי את הפייטל פרו ואת הטוויטר של הקלארוס -> לקרוס של הקלארוס. 

 

שוב נקודת החיתוך שם גבוהה סה"כ ורוב המידריינג'ים בקטרים העלה יכולים לנגן גבוה יותר מנקודת החיתוך הזו מבלי לצרום כלל ורוב הטוויטרים גם מסוגלים לנגן נמוך ממנה. 

 

כאשר החיתוך הוא בסלופ 12 דיבי - ברוב הקומבינציות שתשים שם אתה אמור להיות במצב שלא מסכן את האלמנטים. רק אל תשכח לחתוך את המיד מלמטה אקטיבית. 

 

נקודת החיתוך של הקלארוס היא באזור ה5K וזו נקודת חיתוך פשוט נהדרת ליצור בה בור קטן בסביבת רכב - הסיבה העיקרתי לזה שמדובר באחד התדרים שהוא הכי בעייתי בסביבה שיש בה הרבה החזרים וסאונד שהוא לא ישיר - היות וכל הקבינה של הרכב שמשות - זה תדר סופר בעייתי.  נאמר ויצא שבאמת מהאלמנטים ששמת נקודת החיתוך זזה קצת מהאזור הזה - בשביל זה יש מכשירי מדידה ואיקולציה -> אם אלו הכלים שיש לך לעבוד איתם, לפחות יש לך יכולת תיקון ואיזון. 

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 2.4.2020 בשעה 03:00, Soundman כתב:

 

 

הCDM מיד נהדר. יש לו סאונד שמן. נפוח.    וממש לא צווחני.   

כן הייתי בודק לגבי הסקאנספיק. או  CDT

 

 

 

 

 

 

 

אני מסכים איתך שCDM הוא אלמנט ייחודי, עם סאונד מיוחד.

אבל לדעתי אלמנט של דום-מיד הוא מאוד בעייתי ברכב.

 

  • אהבתי 1

-

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה תהיה מוזמן בחום לשבת בסובארו ולהתרשם מעד כמה שהוא לא בעייתי - בקושי עשיתי תיקונים עם האקולייזר אם בכלל לCDM 

 

הושבתי אותו על קרוס פסיבי עם טוויטר של HAT שחותך אותו ב4 קילוהרץ ואת הטוויטר ב6 קילוהרץ - יצרתי בור ככה באזור ה5K בעזרת שימוש נכון בקרוס בבניה אישית שלי.

ואני תוחם את כל המיד+טוויטר האלו בין 60 הרץ ל20 Kהרץ בסלופ 24 דיבי 

 

עשיתי ממש נגיעות מינוריות ובעיקר במקומות בהם היה הפרש ניכר בהיענות הכוח בין צד שמאל לימין לאחר סדרת מדידות. 

 

אני חושב שזה ממש ישלול את הדיעה שלך שהאלמנט הזה בעייתי בכל מובן. 

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1454 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...