Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

עזרה בבחירת מיידרינג ל-3 וואי


שימו לב! השרשור הזה בן 1479 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אני ממש לא בקטע של להכנס לוויכוח - לא מחפש את זה. BEEKER הוא קודם כל חבר ואני מכבד את הבן אדם ואת הדעה שלו - נותן את הדיעה שלי ותו לא. 

 

היתרונות של מיד דום - בפרט הCDM הם - 

 

הקרנת עלומה רחבה מאוד. 

יש לו פיק של כוח באזור ה2.5 הרץ - יש אנשים שהיענות הכוח של הרמקול הזה פשוט נעימה להם, מאוד - וזה עניין של טעם. 

הוא לא דורש נפח להתקנה - אפשר להתקין אותו "באוויר", אפשר להתקין אותו בפוד מינימלי (כמו שאני עושה) אפשר להתקין אותו בתוך בניה בקורה על טבעת והוא לא יבלוט החוצה - למען האמת בגלל העומק הצר שלו בהרבה רכבים אפשר ממש להתקין אותו FLUSH. 

 

אני בחרתי בCDM בגלל זה וגם בגלל שזה מותג שאני פשוט אוהב, זה מותג ישראלי, זה כבוד וזו גאווה אמיתית! 

וגם במקרה אני מאוד אוהב את איך שהאלמנט הזה נשמע באופן טבעי. 

 

תכלס הסיבות שלי לבחירת הCDM - סאונד היה האחרון שבהם. 

 

בכלל ברכב הנוכחי (הסובארו היום בכלל בשימוש של אשתי בעיקר) המידריינג'ים שלי הם 3FE22 של FAITAL PRO - אלמנטים 3.5 אינטש שנועדו לספוג משהו כמו 20-30 וואט ב4 אוהם עם נצילות מטורפת והם יושבים על ערוץ הגברה ביחד עם טוויטרים C1 של HAT על הקרוס הפסיבי של הקלארוס - על ערוץ הגברה של 130 וואט בגישור 

 

הפייטל פרו האלה עלו משהו כמו 30 דולר לרכיב והם לא פחות ממדהימים! שוב, התקנה, כוונים. 

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 41
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

בתאריך 29.3.2020 בשעה 17:08, lanosforce כתב:

אין כזה דבר יותר מדי כח! :)

 

 

 

הCDM הוא בעל אופי סאונד חם, מתוק אם תרצו לקרוא לזה והוא יצרום רק אם תתנו לו לעבור את אזור ה5-6K הרץ - אם בחיתוך כזה הוא צורם - רוב הסיכויים הוא שאתם נותנים לו יותר מידי כוח או לפחות כוונתם גיין או הנחתות לא נכונים בעבורו לעומת שאר הסט - מנסיון, יצא לי להתקל בזה כבר אצל מספר חברי פורום, הטעות של הפצצת CDM. 

 


 

איך מצטטים בפורום החדש כמו בנאדם? לא מסתדר לי הממשק 😛

 

עריכה אחרונה על ידי elik0

מוכר סטים קומפוננט ומגברים ברמה גבוהה לרכב!

 טוויטרים HYBRID AUDIO L1 PRO + L1V2

מידריינג Hybrid Audio L4

מגברים לרכב - TRU TECHNOLOGY S44 - \ TRU TECHNOLOGY S45

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אליייקווו 

 

אין דבר כזה יותר מידי כוח - אבל יש דבר כזה - לא מאוזן. 

 

אתה יכול לשים את הCDM על איזה ערוץ הגברה שאתה רוצה אבל הוא חייב להיות מאוזן לעומת שאר הרכיבים במערכת בכדי שהוא ישמע נכון בכל עוצמה נתונה. 

 

הספק, עוצמה, ווליום, הנחתה - לוקח המון זמן לדעת להבדיל בינם ואז נכנס לתמונה מושג בשם - איזון ספקטרלי. 

 

תסמן - עם העכבר את הטקטס שאתה רוצה לצטט ותחכה שיקפוץ לך חלון טקסט שכתוב עליו - צטט את זה

 

לפני 10 דקות, elik0 כתב:

איך מצטטים בפורום החדש כמו בנאדם? לא מסתדר לי הממשק 😛

 

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 24 דקות, lanosforce כתב:

תסמן - עם העכבר את הטקטס שאתה רוצה לצטט ותחכה שיקפוץ לך חלון טקסט שכתוב עליו - צטט את זה

 

מגניב! זה עובד :)

 

ואם זה לא מאוזן זה אומר שאין לך מספיק כח בדרייברים האחרים

אולי אני מפונק עם 150X4 ו 200X2

אבל זה רק אני :)

 

היו ימים יפים

מוכר סטים קומפוננט ומגברים ברמה גבוהה לרכב!

 טוויטרים HYBRID AUDIO L1 PRO + L1V2

מידריינג Hybrid Audio L4

מגברים לרכב - TRU TECHNOLOGY S44 - \ TRU TECHNOLOGY S45

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

העיקר שיהיה מאוזן - אם הרכיב הזה צורח זה בד"כ בגלל שהוא לא מאוזן נכון כלפי שאר הרכיבים - וברוב המקרים שראיתי זו לא היתה בעיה של הספק אלא פשוט הCDM היה נדרש להנחתה לעומת שאר הרכיבים. 

 

זה אלמנט מאוד חזק ויכול גם לספוג הרבה מאוד אבל הוא חייב חייב חייב להיות חתוך באזור ה600 הרץ חד ולא כדאי לתת לו לעלות הרבה מעבר ל5-6 קילוהרץ גם כן 

 

היה לי דיון על זה עם אורן מרדכי (המנכ"ל הנוכחי של מוראל) בזמנו מדוע הם חותכים את הCDM בקרוס הפסיבי באזור ה500-600 הרץ בסלופ 12 והוסבר לי ע"י המהנדסים שלהם שבקרוס הזה ישנו מנגנון הנחתה נוסף מעבר לביצוע החיתוך שמוריד מהCDM יכולת לרדת נמוך מהאזור הזה. 

 

זה לא מידריינג' לחיתוך ב300-400 הרץ בקיצור - אם המטרה שלך היא לנגן מאזור 150-200 מעל גבוה הדש - תבחר באלמנט 3.5 רצוי 4.5 שיכול באמת לתפקד שם היטב. 

 

האם זה באמת נחוץ? כשכל מידבאס כמעט בשוק ינגן היטב עד 700-800 הרץ לפחות? כשגם ככה זה תחום תדר אי-כיווני - אין שום בעיה לשדך את הCDM בעצם לכל מידבאס או וופר ואתה עדיין תקבל אימג' עם גובה תקין לחלוטין וזה מבלי לדבר על תורת סאונד לסט שני חלקים, נקודות חיתוך גבוהות, נקודות חיתוך נמוכות, סאונד ישיר או סאונד עקיף, ניצול החזרים וכך הלאה וכך הלאה מכאן ועד התקנות קיק פאנל. 

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חושב שאנשים כאן שכחו מה זה לשבת ולכוון את הסטריאו שלהם שעות על גבי ימים ברכב.

לשבת ולטחון תדרים, רעשים, זוויות וניהול אקוסטי כלשהו של האלמנטים.

לא כל אחד שיגיד "יש לי 3 וואי אקטיבי" יעיד בהכרח שהמערכת שלו שווה האזנה

מוכר סטים קומפוננט ומגברים ברמה גבוהה לרכב!

 טוויטרים HYBRID AUDIO L1 PRO + L1V2

מידריינג Hybrid Audio L4

מגברים לרכב - TRU TECHNOLOGY S44 - \ TRU TECHNOLOGY S45

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה תהליך - מאוד מתודולוגי 

זה דורש ידע, נסיון, סבלנות. 

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 6 שעות, BEEKER כתב:

היה אלמנט זהה לחברת MACROM (מאירלנד) לפני הרבה שנים,

גם הוא היה רמקול "מרגש" כל עוד היה בקופסה.

ברכב הוא היה צורם ובעייתי.

מניסיון אישי, כואב ויקר.

מקרום הייתה חברה איטלקית 

שבמשך תקופה של כמה שנים עד סוף שנות ה 90 חברת מורל ייצרה עבורה לא מעט רמקולים.

 

יש לא מעט הבדלים בין קון מיד ולבין דום מיד - בניהם גם עניין של טעם אישי 

בהתיחס לנפח בלבד:

 

אם אין נפח והקורה A צרה מידיי אז דום מיד הוא אופציה טובה.

 

אם יש נפח סביר אז אפשר להוסיף קון מיד - יש לך פה במחיר נוח DLS SCANDINAVIA 75 שלדעתי יכול להתאים

https://exsound.co.il/products/dls-scandinavia-75

מעל קוטר 3 לקון מיד הייתי שוקל התקנה רק בקיק פאנל.

 

זאת דעתי בעניין.

 

 

 

 

עריכה אחרונה על ידי AUDIO KING
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, lanosforce כתב:

זה תהליך - מאוד מתודולוגי 

זה דורש ידע, נסיון, סבלנות. 

היום קצת פחות, אתה משמיע  sine wave ועושה auto-eq ב-REW , מייצא את הקובץ תיקונים ל-DSP וקיבלתי אלמנט עם הענות תדרים שטוחה כמעט מושלמת(במידה ו: יש התקנה טובה ומיקרופון מכוון)

כיווני זמן זה משהו אחר זה ניסוי וטעיה ולוקח שעות, אין דרך פשוטה לעשות את זה.

(ד״א אני שוקל לבנות תוכנה שעושה את זה אוטומתי ותכלס יש לי מלא זמן פנוי כרגע).

כנ״ל חיתוכים גם ניסוי וטעיה אבל אפשר להסיק פחות או יותר איפה לחתוך לפי החוברת יצרן, סוג האלמנטים וכו׳.

 

מעבר לזה צחקתי על הפייט שלך ושל בקר, פשוט קראתי המוןןןן אשכולות שכתבתם בהם, זה בדר״כ בקר מגיב - אתה מחזק ומפרט. סוג של צמד חמד.

 

AUDIO KING תודה על ההתייחסות, התכנון הוא מידים עד 3 אינץ׳ ככה שאני מניח שהם יסתדרו בפודים(גם כי על ה-cdm880 רוצים יותר מדי כסף לטעמי, 1600 הכי זול שמצאתי, הייתי מעדיף אותם).

 

האמת שגם לי נשאר הקרוסים של הקלארוס, אולי אעבוד חצי אקטיבי וככה אשאיר את הרמקולים האחוריים חיים.

הכוונה בחצי אקטיבי זה וופרים אקטיבי , טוויטרים ומידים עם קרוסאובר, ככה ההתפשרות על הכיווני זמן היא מינמלית.

הקורסאובר שלו עובד   5.2khz 12db/slope , יכול להתאים דווקא זה חיתוך מעולה למיד אם מבחינת תיקוני זמנים זה יהיה סבבה אז זה יצא לי ממש טוב.

 

בסה״כ אני שמח שפתחתי את האשכול ולא קפצתי ישר לקנות, עלו פה כמה נקודות חשובות.

-KIA RIO 2014 HATCHBACK-

HU: Mosconi Amas-96k Optical Out-> DSP: Helix Pro MK2 -> Amp: Zapco Z-150.6 AP

Front: Scanspeak 16W/4531G06 + Hybrid Audio X3-CP + Hybrid Audio X1

Sub: 2x UnderSeat JL-AUDIO ACP108LG-W3v3

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אגב דום מיד בעניין נפח עבודה 

יש לך את אלו של DLS מסידרת האולטימייט שיכולים להתאים כתחליף ל CDM 

במחיר ממש נוח ,גם הקוטר 2.5 מאפשר התקנה אסטטית ונוחה,לשיקולך.

https://exsound.co.il/collections/mids/products/dls-upi-25

 

 

 

 

 

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 22 דקות, AUDIO KING כתב:

אגב דום מיד בעניין נפח עבודה 

יש לך את אלו של DLS מסידרת האולטימייט שיכולים להתאים כתחליף ל CDM 

במחיר ממש נוח ,גם הקוטר 2.5 מאפשר התקנה אסטטית ונוחה,לשיקולך.

https://exsound.co.il/collections/mids/products/dls-upi-25

 

 

 

 

 

האמת שהמחיר מפתיע לטובה ממש,

הבנתי גם שהם ממש דומים למורל באופי סאונד, שמעתי שמועה גם שמיוצרים ע״י מורל(?)

הבעיה היחידה שלי היא אסתטית, איזה מכוערים הם יאללה 😪

-KIA RIO 2014 HATCHBACK-

HU: Mosconi Amas-96k Optical Out-> DSP: Helix Pro MK2 -> Amp: Zapco Z-150.6 AP

Front: Scanspeak 16W/4531G06 + Hybrid Audio X3-CP + Hybrid Audio X1

Sub: 2x UnderSeat JL-AUDIO ACP108LG-W3v3

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אדי, אתה מתעלם מהעובדה המצערת לגבי ה-CDM880,

בדיוק כמו כל מיד-דום  (dome mid) אחר.

הם לא יכולים לרדת מספיק נמוך לעומת קון מיד (cone mid).

 

העובדה המצערת הזו גורמת להם להיות מאוד מוגבלים בנקודת החיבור לוופר (cut off frequency in high pass filter)

כמובן שיש גם יתרון לטויטר "המרגש" הזה.

הוא מאפשר להשתמש בטויטר קטן יותר/לתחום את הטויטר לטווח העליון.

 

 

השאלה היא כמה אתה מוכן לוותר בשביל לקבל רמקול "מרגש".

אני חושב שזו טעות לבחור אלמנט כל כך מוגבל מבחינת טווח התדרים היעיל (בגדול זה טויטר רגיל על סטרואידים).

 

אם היית עובד פאסיבי לחלוטין על רמקול ביתי, אז הייתי מסכים איתך,

בדיוק כמו המיד Morel MDM55

מכיון שזה פורום רכב, אני נאלץ לחלוק עליך ולהמליץ לפות"ש להשאיר את הרמקול המרגש על מדפי החנויות (שלא טורחות להחזיק אותו במלאי).

לפני 8 שעות, kalmangar כתב:

אווו הדיון הזה מתחיל למתחמם...

lanosforce VS BEEKER

לא חשבתי שהיום הזה אי פעם יגיע 

 

 

 

לאדי מגיעה הערכה גדולה, 

זה לא קשור למחלוקת על מידים

 

נ.ב

מצטרף להמלצה של  DLS UPI.25.

אם כבר מיד "מרגש" אז שיהיה במחיר סביר

עריכה אחרונה על ידי BEEKER
  • רעיון טוב! 1

-

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 9 דקות, kalmangar כתב:

שמעתי שמועה גם שמיוצרים ע״י מורל(?)

הבעיה היחידה שלי היא אסתטית, איזה מכוערים הם יאללה 😪

בעבר היה שיתוף פעולה בין מורל לבין DLS ולמעשה הדום מיד שלהם מבוססי CDM של מורל 

מכוער או לא זה עניין של טעם אישי ,לשיקולך.

 

 

אגב מכוערים 2

ניתן לפרק את הגריל המכוער הנ"ל שהוא בקוטר 4 

ולקבל דרייבר נטו 2.5 מה שיהיה פחות מכוער ע"י פירוק הגריל הנ"ל ישנם 3 קליפסים שתופסים אותו 

בדומה ל -UR2.5 בתמונות בתחתית הדף בקישור הנ"ל :http://www.dls.se/econtent/files/593/man_ultimate_mids_eng-09.pdf

 

קצת עבודה קוסטום + רשת גריל כרצונך = אתה מרוצה 

 

עריכה אחרונה על ידי AUDIO KING
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 30 דקות, BEEKER כתב:

 

השאלה היא כמה אתה מוכן לוותר בשביל לקבל רמקול "מרגש".

אני חושב שזו טעות לבחור אלמנט כל כך מוגבל מבחינת טווח התדרים היעיל (בגדול זה טויטר רגיל על סטרואידים).

 

בקר ישלי משהו אחד שאני לא מבין, מה הצורך לרדת במיד עד אזור ה-200, ארי יש שם וופר למטה, אני לא רואה צורך לחתוך אותו כל כך נמוך ולנטרל אותו לגמרי, לא חבל על האלמנט המצויין? השקעתי בו באיטום ב-CCF בכבלים 14 גייג ofc.

אחרי כל זה מרגיש לי כאילו אני ״מנטל״ אותו בתחום תדרים הזה, לכן מלכתחילה התכנון הוא חיתוך לא כל כך נמוך.

לא ברור לי הצורך לחיתוך כל כך נמוך אשמח להסבר בנושא.

 

ו-AUDIO KING נראהלי שיש לנו כאן מנצח, ללא ספק מבחינתם מחיר, נתונים(סופג עד 90rms), רגישות 91 dB ומיוצר על ידי מורל? אם נקבל יותר מזה כבר נשתגע

עריכה אחרונה על ידי kalmangar

-KIA RIO 2014 HATCHBACK-

HU: Mosconi Amas-96k Optical Out-> DSP: Helix Pro MK2 -> Amp: Zapco Z-150.6 AP

Front: Scanspeak 16W/4531G06 + Hybrid Audio X3-CP + Hybrid Audio X1

Sub: 2x UnderSeat JL-AUDIO ACP108LG-W3v3

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כלל אצבע,

טויטר/מיד שמכוון און-אקסיס ויורד נמוך מבחית תדרים (לכיוון המידבאס)

משפר את הפרונט סטייג' ברכב (גם staging וגם imaging).

 

לפני עשורים היו מתקינים הורנים ומצליחים להוריד את נקודת החיתוך וזה היה נשמע מדהים.

היום זה קצת פחות נפוץ.

 

-

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1479 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...