Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מאזדה 3 2011 בלמים רכים לאחר החלפת רפידות


avuhg1
שימו לב! השרשור הזה בן 1457 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לכל חברי הפורום,

 

ברכב של אימי מסוג מאזדה 3 2011 בוצע החלפת של רפידות מסוג hi-q מקדימה ומאחורה.

 לפני חצי שנה ההחלפה בוצעה מאז הרכב עבר עוד 4k קילומטרים.

מאז ההחלפה הברקסים הרגישו מאוד רכים, כמובן שישר חזרתי למוסך הוא אמר לי לנסוע קצת וכנראה זה יסתדר לבד.

עד היום הבלמים מרגישים רכים ואני חושד שהרפידות פשוט לא מתאימות לרכב.

מישהו נתקל בתופעה שרפידות לא מקוריות גורמות לברקסים להרגש רכים ברכב הנ"ל?

 אציין שלפני ההחלפה היו רפידות מקוריות וכל בלימה הייתה מאוד חזקה אפילו שהרפידות היו בלי בשר.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כן הצלחות תקינות.

אבל צריך ללחוץ את הדוושה ממש עד הסוף כדי לקבל בלימה מה שלא היה לפני.

זה הגיוני שזה בגלל רפידות או שלחפש את הבעיה בכיוון אחר?

 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא נגעו הנוזל הוחלף לפני שנה במסגרת טיפול במורשה יבואן.

קן הנוזל נמצא במקסימום.

הבעיה התחילה רק אחרי החלפת רפידות לפני חצי שנה.

לפני זה הרכב היה עם רפידות מקוריות, פשוט הם כבר היו בלי בשר אז החלפתי.

אבל עדיין כושר הבלימה היה חזק בהרבה.

 

עריכה אחרונה על ידי avuhg1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בוצעה חריטה לצלחות או רק החלפת רפידות? 

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, איציק נ. כתב:

בוצעה חריטה לצלחות או רק החלפת רפידות? 

בוצע רק החלפת רפידות, המכנואי טען שאין צורך לחרוט.

עריכה אחרונה על ידי avuhg1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ראשית, אני ממליץ בחום כן לחרוט.

אי חריטה גורמת לתחושה מאוד ספוגית בדוושה, גם אחרי אלפי קילומטרים - ואני מדבר מניסיון (ולא על רכב אחד, אלא יותר). עם חריטה אתה מקבל את המקסימום שהסט מסוגל לתת, תוך זמן קצר עד אפסי.

 

בנוסף, כדאי בהחלט לבדוק את הבלמים אצל מכונאי אחר. מומלץ לבדוק שאין אויר במערכת (אולי המכונאי שלך ניסה לנקז ולא הצליח) ובאפן כללי להעביר ביקורת לראות שהכל בסדר (פינים מגורזים וכד').

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה כוונה בלמים רכים? נסה להסביר את התחושה באופן יותר סובייטיבי.

הדוושה נכנסת יותר פנימה מהרגיל, עוצמת הבלימה שונה? מהירות התגובה שונה? ועוד..

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 6 שעות, danniel כתב:

מה כוונה בלמים רכים? נסה להסביר את התחושה באופן יותר סובייטיבי.

הדוושה נכנסת יותר פנימה מהרגיל, עוצמת הבלימה שונה? מהירות התגובה שונה? ועוד..

הכוונה שאם לפני ההחלפה מספיק שהייתי לוחץ קצת על דוושת הבלם, כבר הייתי מקבל בלימה טובה.

והיום לאחר ההחלפה אני צריך ללחוץ עד הסוף את הדוושה בשביל להרגיש בלימה סבירה.

 

 

לפני 13 שעות, מאור30 כתב:

לנקז אויר זו הדרך היחידה לדעת אם היה אויר או לא. אם היית יכול להוריד גלגל קידמי אחד ולצלם לנו הצלחת להתרשמות זה היה טוב..

זאת אומרת לבצע ניקוז ואז לבדוק אם יש שיפור?

אני אנסה מחר לצלם תמונה.

 

 

עריכה אחרונה על ידי avuhg1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם אתה אומר שלא נגעו בנוזל הבלמים והוא נמצא במיפלס הנכון שלו אני מאמין שמה שתצטרך זה חריטה לצלחות. עם הזמן נוצרת מדרגה בצלחת שרפידות חדשות בשל הבשר והגודל המלא שלהם הן מתיישבות בקצוות על המדרגה ולא מצליחות לבוא מגע שלם עם הצלחת ולנשוך אותה כמו שצריך וככל הניראה זה המצב אצלך. ואם זה לא מיסתדר תחזור למוסך שביצע את ההחלפה תשאיר לו להשלים את המלאכה אם הוא טוען שהצלחות תקינות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ראשית תודה רבה לכולם על העזרה:)

 

 

לפני 20 דקות, מאור30 כתב:

אם אתה אומר שלא נגעו בנוזל הבלמים והוא נמצא במיפלס הנכון שלו אני מאמין שמה שתצטרך זה חריטה לצלחות. עם הזמן נוצרת מדרגה בצלחת שרפידות חדשות בשל הבשר והגודל המלא שלהם הן מתיישבות בקצוות על המדרגה ולא מצליחות לבוא מגע שלם עם הצלחת ולנשוך אותה כמו שצריך וככל הניראה זה המצב אצלך. ואם זה לא מיסתדר תחזור למוסך שביצע את ההחלפה תשאיר לו להשלים את המלאכה אם הוא טוען שהצלחות תקינות.

אוקיי, אני אבדוק כאשר הגלגלים בחוץ אם יש מדרגות על הצלחות ואעדכן.

האמת בכל הרכבים שהיו לי, תמיד חרטו לי או החליפו צלחת כאשר החליפו רפידות.

במקרה הזה, המסוכניק ישר טען שאין צורך לחרוט או להחליף.

האם בדרך כלל נהוג לבצע חריטה או להחליף צלחות או שיש מקרים שלא? 

 

לגבי ניקוז אוויר באיזה שיטה הכי עדיף להגיד למוסך לבצע את זה בלי לגרום נזק? 

 

 

 

 

 

עריכה אחרונה על ידי avuhg1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

4K קילומטר ועדיין אין התאמה? לא סביר.

יכול להיות שיש בעיה עם סוג הרפידות, שמה שהתקינו לך הם דיי בינוניות. 

איזה סוג רפידות היו מותקנות קודם? 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1457 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...