Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

חייוט סאב למגבר בצורה נכונה


dprt
שימו לב! השרשור הזה בן 1476 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לכולם,

יש ברשותי סאב 10 אינץ 4 אוהם dvc dual coil של חברת רוקפורד.

הסאב הזה : לינק

אותו אני מתכנן לחבר למגבר של אלפיין שקיים ברשותי מדגם alpine bbx-f1200 

המגבר הזה : לינק

הסאב לפי מה שהבנתי מבדיקה שעשיתי בפורומים השונים יכול לעבוד או ב 2 אוהם או 8 אוהם , תלוי בגישור מקביל או טורי. (עד כאן אני מבין)

את עניין המגבר לא כל כך הבנתי, בערוצים מספר 3/4 אפשר לגשר אותם (Bridged )  ולקבל יציאה של 130W המתאימה לסאב וופר.

לפי הגדרות הסאב החיבורים האפשריים הם

 

Per Channel into 4ohms (≤1%THD+N): 4 x 50W

Per Channel into 2ohms (≤1%THD+N): 4 x 70W

Bridged into 4ohms (≤1%THD+N): 2 x 130W

 

מפה הלכתי לאיבוד, אופציית הגישור לסאב נותנת 4 אוהם , אך מקריאה בפורומים הבנתי שאת הסאב שלי לא אוכל לחבר רק לאחד מהקוילים ( coils ) או איך שזה לא נקרא בעברית , אלא אני חייב ליצור גישור כלשהו כדי לא לשרוף את הסאב.

אז לאיזה גישור אני פונה ? 8 אוהם או 2 אוהם ? 

 

תודה מראש לעוזרים . 

-I'd rather loose by a mile because I built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car, is your story, so don't let someone else write the book. -Moog 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

התשובה הקצרה היא שהסאב לא מתאים למגבר או לחילופין שהמגבר לא מתאים לסאב.

 

המגבר לא נותן לסאב 4 אוהם בתצורת גישור.

התנגדות הסאב נקבעת כפי שרשמת לפי תצורת חיבור הסלילים שלו שהם בעלי התנגדות מסויימת והאפשרויות הסופיות הן 2 אוהם או 8 אוהם.

אם תחבר את הסאב ב-2 אוהם בגישור למגבר יתכן נזק למגבר או שהוא פשוט יכנס להגנה.

אם תחבר את הסאב ב-8 אוהם בגישור למגבר, המגבר יספק כחצי מההספק המוצהר ב-4 אוהם (קרי 130/2=65W).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על התגובה!

האם באמת אי אפשר לחבר את הסאב לסליל אחד ולרוץ כארבע אוהם ? 

בנוסף כמה זה נורא לחווט אותו כשמונה אוהם ולקבל 65W ? אני לא מחפש סאב שירעיד את הרכב אלא שייתן תחושב טובה בשירים ליום יום. 

או לחילופין לחבר אותו ליציאה אחת כשתי אוהם ולקבל 70W ? 

עריכה אחרונה על ידי dprt

-I'd rather loose by a mile because I built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car, is your story, so don't let someone else write the book. -Moog 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 7 שעות, dprt כתב:

תודה על התגובה!

האם באמת אי אפשר לחבר את הסאב לסליל אחד ולרוץ כארבע אוהם ? 

בנוסף כמה זה נורא לחווט אותו כשמונה אוהם ולקבל 65W ? אני לא מחפש סאב שירעיד את הרכב אלא שייתן תחושב טובה בשירים ליום יום. 

או לחילופין לחבר אותו ליציאה אחת כשתי אוהם ולקבל 70W ? 

סליחה שאני מקפיץ אבל קראתי על עוד אופציה שלא חשבתי עליה, מכיוון שכל coil בסאב הוא 4 אוהם והמגבר שלי יודע לעבוד עם 4 אוהם בכל יציאה בודדת , אפשר לחבר כל צד של הסאב ליציאה שונה במגבר , למשל יציאה אחת לערוץ 3 ויציאה אחת לערוץ 4 .

מה מבין כל האופציות , כולל מה שכתבתי קודם עדיף ? 

-I'd rather loose by a mile because I built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car, is your story, so don't let someone else write the book. -Moog 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • לחבר כשמונה אוהם - אתה יכול לנסות ולבדוק אם מספיק לך. היזהר לא להגביר את הגיין/באס בוסט בנסיון מוטעה שיכניס עיוותים.
  • לחבר כשני אוהם ליציאה אחת - חושב שטכנית אפשרי, אבל אם החיבור בין המערכת למגבר הוא לא מונו, אתה תקבל אות רק מצד אחד. במידה והמוזיקה לא סימטרית, יהיו לך חוסרים שם.
  • לחבר כל סליל ליציאה נפרדת - לא מומלץ משום שהבדלים בין הערוצים יכולים לגרום לבעיות.
  • לחבר סליל אחד בלבד - חושב שטכנית אפשרי, אבל להבנתי פרמטרים אלקטרו-מכניים (הדגמה כאן) ישתנו מעט והסאב לא יעבוד כמתוכנן. וכמובן סליל אחד יכול לספוג רק חצי מההספק המוצהר של הסאב, מה שבמקרה שלך עדין אמור להיות בסדר.
עריכה אחרונה על ידי Tom_22
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על התגובה המפורטת.

אחבר בשמונה אוהם ואראה אם זה מספיק (מאמין שכן לצרכים שלי)

אם לא אנסה את שאר האופציות.

לגבי כיוון נכון, יש לי במגבר ביציאות 3/4 gain , freq , bass eq .

יודע להסביר בקצרה מה כל אחד עושה? במיוחד bass eq ? 

-I'd rather loose by a mile because I built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car, is your story, so don't let someone else write the book. -Moog 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גיין - מתאם מתח מוצא (ר"ד) למתח כניסה (מגבר).

תדר - נקודת החיתוך של התדרים. כתלות בכפתור הקרוסאובר שיש אצלך זה יחתוך מלמעלה או מלמטה (במקרה של סאב צריך להיות מוגדר כ-LPF).

באס EQ - אותו באס בוסט שהתייחסתי אליו קודם (עושה איקוולציה לבאס בתדר 45 הרץ), תשאיר נמוך.

 

על כל הנ"ל ועוד, ראה כאן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...
בתאריך 15.3.2020 בשעה 11:23, dprt כתב:

תודה על התגובה!

האם באמת אי אפשר לחבר את הסאב לסליל אחד ולרוץ כארבע אוהם ? 

בנוסף כמה זה נורא לחווט אותו כשמונה אוהם ולקבל 65W ? אני לא מחפש סאב שירעיד את הרכב אלא שייתן תחושב טובה בשירים ליום יום. 

או לחילופין לחבר אותו ליציאה אחת כשתי אוהם ולקבל 70W ? 

 

טכנית זה אפשרי לחבר סליל בודד ברוב הסאבים 

אני אישית ממליץ חבר ב 8 אום את שני הסלילים ,כמובן שזה ברירת מחדל.

עריכה אחרונה על ידי AUDIO KING
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הסאב חובר בשמונה אוהם בתימה אטומה.

כרגע יש לי בעיה חדשה, כשאני שומע בוולים "רגיל" נגיד במערכת אזור ה 17-22 (יודע שזה לא אומר כלום) הסאב לא מורגש בכלל, אפילו לא טיפה, המידים בדלתות עושים עבודה טובה יותר ממנו.

אבל כשאני מגביר את הוולים לקראת הקצה שבו שומעים טוב ברמקולים , אזור ה 24-27 הסאב נותן עבודה מעולה ומדוייקת, בול כמו שצריך להיות. איך למצוא את הנקודה הטובה בכיוון המגבר / המולטימדיה ? אם אני מרים את הגיין אז בווליום הגבוהה הסאב ממש מרעיד את הרכב עם צליל לא נעים.

אולי תיבה פתוחה תעשה עבודה טובה יותר ? כיוון אחר של משהו שאני מפספס ?  

-I'd rather loose by a mile because I built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car, is your story, so don't let someone else write the book. -Moog 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1476 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...