Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם, הרי אפשר להגיב גם בלי, וממש לא בא לנו להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

yorng

איך מנוע ה 2.0 ליטר של מאזדה 3 לעומת מנועי הטורבו?

Recommended Posts

עשיתם סלט טורקי בהקשר להשוואות של שברולט טורבו ל TSI של ואג :)

שימו לב:

דגמים ישנים של 1.4 טורבו:

סוניק RS כמו גם קרוז טורבו ישנות ואסטרה ישנות: מנוע 1.4 טורבו דגם ישן (נפח מדוייק 1364) - 20.4 קג"מ ו 140 כ"ס

TSI 1.4 ישן (למשל לאון 2014) 20.4 קג"מ ו 122 כ"ס

 

דגמים חדשים של 1.4 טורבו:

1.4 טורבו חדש של שברולט, למשל בקרוז ואסטרה חדשות: 24.4 קג"מ ו 153 כ"ס

1.4 TSI חדש למשל לאון 2018 - 25.5 קג"מ ו 150 כ"ס

 

הנתונים די קרובים.

 

TSI/DSG הוא כנראה השילוב הכי מהיר היום של המכוניות העממיות יחסית, אבל זה בא על חשבון דברים אחרים, כידוע.

 

סוניק RS סה"כ לא חלש ונותן האצה סבירה ונוסע די טוב סה"כ ובלי מאמץ. כמובן שהגיר מסרס את המנוע והרבה יותר איטי מ DSG, אבל ההפרש לא בא בחינם.

 

 


אימפלה 2005 3.4 6 מקומות

:-D

סוניק RS 2014

בעבר: ספארק 2016 LT+ בליסינג, ספארק 2013 ידני 1.2 בליסינג, לנטרה 94

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 11 שעות, Kreios כתב:

הלאון מקבלת את המומנט שלה בסל"ד נמוך יותר וזה בדיוק מה שזה אומר.
כדי לקבל את ה-21 קג"מ האלה של המאזדה, תצטרך להיות בסל"ד גבוה הכל הזמן - יותר דלק, יותר רעש מנוע, פחות שמיש בנהיגה מנהלתית רגילה.
לעומת זאת בלאון, הכוח מגיע בסל"ד נמוך יותר, והרבה יותר זמין בנהיגה בסל"ד "נורמלי".
אם אתה מתכוון כל היום לעשות מדידות של 0 ל-100, לך על המאזדה.
 

 

אני לא מחפש כל היום לעשות מדידות. אני מחפש מקסימום כוח עם מקסימום אמינות. 

הלאון פחות אמינה בגלל גיר ה-DSG, אבל עושה רושם שיש לה תגובות זריזות יותר ללחיצות על דוושת הגז, למרות שבפועל לוקח לה יותר זמן להגיע מ-0 ל-100 בהשוואה למאזדה. 

אני כרגע נוהג על דאצ'יה עם מנוע 0.9L טורבו, והאמת, מרגישים את הזריזות בסל"ד נמוך. אני חושש שזה יהיה חסר לי (מדי) אם וכאשר אחליט לרכוש את המאזדה. 

אם למאזדה הייתה מנוע טורבו, זה היה מושלם. 

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

יש לי את הדור ה2 של המאזדה 3 ספיריט ונהגתי על VAG.

אין מה לעשות ה 1.4 ירגיש יותר חזק בגלל שאתה מקבל את רוב הכוח בסלד נמוך והגיר הוא רובוטי כפול מצמדים.

אבל וזה אבל גדול, למאזדה 3 לא חסר כוח! רוב הנסיעות (ואני גר בירושלים) כמאט 80% מהזמן אתה לא תעלה מעל 3000 סל"ד כי לא צריך, למעשה הפעמים היחידות שאני עולה ל4000 סל"ד ומעלה זה שבא להרגיש את הכוח ותאמין לי מעל 4000 סל"ד יש הרבה כוח.

אז למה לוותר על התענוג של VAG? כי לא באמת חסר כוח במאזדה, הרבה יותר כיף לנהוג על המאזדה, והנקודה הכי חשובה כשאני בא בבוקר למאזדה 3 בת כמאט ה10 שנים שלי אני יודע שאני יגיע לאיפה שאני צריך בלי לדאוג שמשהוא יחזיר את נישמתו לגרמנים :).

  • מעניין 1

פיג'ו 3008 GT, שנת 2018

יונדאי איוניק, שנת 2018

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
יש לי את הדור ה2 של המאזדה 3 ספיריט ונהגתי על VAG.
אין מה לעשות ה 1.4 ירגיש יותר חזק בגלל שאתה מקבל את רוב הכוח בסלד נמוך והגיר הוא רובוטי כפול מצמדים.
אבל וזה אבל גדול, למאזדה 3 לא חסר כוח! רוב הנסיעות (ואני גר בירושלים) כמאט 80% מהזמן אתה לא תעלה מעל 3000 סל"ד כי לא צריך, למעשה הפעמים היחידות שאני עולה ל4000 סל"ד ומעלה זה שבא להרגיש את הכוח ותאמין לי מעל 4000 סל"ד יש הרבה כוח.
אז למה לוותר על התענוג של VAG? כי לא באמת חסר כוח במאזדה, הרבה יותר כיף לנהוג על המאזדה, והנקודה הכי חשובה כשאני בא בבוקר למאזדה 3 בת כמאט ה10 שנים שלי אני יודע שאני יגיע לאיפה שאני צריך בלי לדאוג שמשהוא יחזיר את נישמתו לגרמנים .
אני כל כך מתחבר למה שאתה אומר, בתור בעל של מאזדה 2 ,1.5 יש לה מספיק כח ואמינות לא חסר

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

כמו שכבר אמרו, ההבדל הגדול בין מנועים אטמוספריים למנועי טורבו הוא בהחלט עקומת המומנט השטוחה.

 

בעוד שבמנועים אטמוספריים כל החלפת הילוך מורידה את המנוע לסל"ד נמוך יותר, שם יש לו פחות מומנט, במנועי טורבו החלפות הילוכים הן רק החלפות הילוכים. הדחיפה נשארת אותה דחיפה (בתרגום לעברית: במנועים אטמוספריים בד"כ כל החלפת הילוך גורמת לדחיפה פחות חזקה, במנועי טורבו אין את זה, הוא ממשיך לדחוף חזק כמו בהילוך הקודם).

כשמתרגלים לזה - זה סוג של התמכרות. קשה לחזור אחורה.

 

חלק אמרו שלרכב שלהם יש מספיק כח ולא חסר (מדובר על מנועי 4 צילינדרים קטנים, לא משהו מפלצתי אחר כן ?) , זה כי הם:
א. עדיין לא מכירים את מנועי הטורבו המודרניים.
ב. הרעש והסלד הגבוה של מנוע אטמוספרי גורמים למוח להבין כאילו אתה מתקדם מהר והרכב מאוד חזק. זה לא ממש ככה.

איציק

  • מעניין 1

Citroen C4 Spacetourer (Picasso) MY17 1.6T 165hp Automatic

Citroen C4 MY07 2.0 143hp Automatic

Citroen Berlingo Turbo Diesel MY06 2.0HDI

פ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

לא ברור לי למה אתה רומז אבל גם אם תיסתכל על זמני תאוצה (0-100) גם המאזדה וגם הלאון 1.4 הם סביב ה 9 שניות.

אני מניח שלא נהגתה הרבה על המאזדה 2.0, כי ביחס למתחרים היא דיי מהירה (למרות שאני מודה שבדגם האחרון המנועים של מאזדה כבר מתקשים להתמודד מול המנועים המטורבתים).


פיג'ו 3008 GT, שנת 2018

יונדאי איוניק, שנת 2018

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

יש הרבה התעסקות בעקומות הספק ,מומנט, האמתי שבהתנהלות יום יומית. גם ה2 ליטר של מזדה וגם המטורבטים הקטנים של ואג! תהיה אנונימית אין תחושה של דחיפה, יוצאת דופן לא פה ולא פה אתם ארי לא מתעסקים בלוח המחוונים על איזה סלד אני נימצא אתם עסקים בכביש. בעקיפה את שני סוגי המנועים צריך ללחוץ ולהוריד להילוך נמוך, ההבדל הוא שהמנוע של מזדה יעשה את זה בצורה יותר רעשנית אבל חלקה בגרסאות הקטנות של ואג יש אני גם מתכוון ל1.5 החדש לא אוהבים לעבוד גבוהה ולכן יש חיספוס וסוג של תיחושה של מיצוי . לפותח השרשור בשימוש יום יומי ההבדל בין מנועי טורבו של וואג כל עוד לא מדובר על הגרסאות של 180 פלוס לא יהיה הבדל ממשי לבין ה2 ליטר של מזדה.




Sent from my SM-A705FN using Tapatalk

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 1 שעה, motizkn כתב:

לא ברור לי למה אתה רומז אבל גם אם תיסתכל על זמני תאוצה (0-100) גם המאזדה וגם הלאון 1.4 הם סביב ה 9 שניות.

אני מניח שלא נהגתה הרבה על המאזדה 2.0, כי ביחס למתחרים היא דיי מהירה (למרות שאני מודה שבדגם האחרון המנועים של מאזדה כבר מתקשים להתמודד מול המנועים המטורבתים).

 

המאוץ הקלאסי אינו אינדיקציה להתנהלות יומיומית, ששם המנועים צנועי הנפח המטורבתים ירגישו רב הזמן נמרצים יותר ופחות מתאמצים - זה מה שאיציק התכוון אליו.


Peugeot 208 GTi | Citroen C4 SX Automatic | Tony Kart Racer 401S 125cc

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

פותח השרשור,אתה יכול עוד חודשיים גם לקבל את חוות הדעת של כול אחד ואחר, ועדיין תהיה עם ידע תיאורתי בלבד. 

 

לך לחברת השכרה, תשכיר מאזדה 3 2.0 ליום אחד, ותהיה חכם הרבה יותר מאיתנו, תאמין לי.  

 

כמו שאמרו, מבחינת זריזות, ההבדל הוא לא משמעותי, אם בכלל, בטח שלא מחוץ לעיר. מה שמשנה זה התחושה, שאיפה שאתה מלטף את הדוושה והטורבו חוגג, במנוע ללא טורבו צריך ללחוץ על הגז יפה. אבל בתכלס זה בסה"כ תחושה. 

 

יש לי נסיון של עשרות אלפי קילומטרים גם עם מנועי טורבו וגם בלי(וגם נסיעה של 5 דק' במאזדה ספיריט בניהם), ובעולם שבו מה שאתה קונה זה רכב משומש ויש משמעות גם לאמינות, הייתי הולך על המאזדה. 


משרת בקריה וסובל? האישה/חברה מרביצה לך? סתם מחפש כתף לבכות עליה? אין בעיה!

״גש לאפסנאות וחתום על שק אשכים״.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

מי החליט שזה "נכון" להשוות בין 2 ליטר אטמוספרי ל 1.2 או 1.4 מטורבת ?

אולי נעשה השוואה בין 2 ליטר אטמוספרי ל-2 ליטר טורבו, לא יותר הגיוני ?

 

המנוע של מאזדה הוא סה"כ מנוע טוב מאוד. יש לו יחס דחיסה גבוה והזרקה ישירה - מה שמביא אותו לנצילות גבוהה יותר לצד צריכת דלק הגיונית ואף חסכונית באופן יחסי למנועי 2 ליטר שהכרנו מ"פעם".
מה שתרם לא מעט לביצועים טובים ושיפור בצריכת הדלק הוא, כמו שהזכרתי קודם, המעבר לתיבות הילוכים של 5-6-7-8 הילוכים.

 

ברגע שיש מספיק הילוכים (גיר הוא למעשה מכפיל מומנט של המנוע), המנוע נשאר בטווח עבודה יותר יעיל בין מעבר הילוכים - מה שמשפר משמעותית את צריכת הדלק וגם את הביצועים.


Citroen C4 Spacetourer (Picasso) MY17 1.6T 165hp Automatic

Citroen C4 MY07 2.0 143hp Automatic

Citroen Berlingo Turbo Diesel MY06 2.0HDI

פ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 1 שעה, איציק נ. כתב:

מי החליט שזה "נכון" להשוות בין 2 ליטר אטמוספרי ל 1.2 או 1.4 מטורבת ?

אולי נעשה השוואה בין 2 ליטר אטמוספרי ל-2 ליטר טורבו, לא יותר הגיוני ?

 

המנוע של מאזדה הוא סה"כ מנוע טוב מאוד. יש לו יחס דחיסה גבוה והזרקה ישירה - מה שמביא אותו לנצילות גבוהה יותר לצד צריכת דלק הגיונית ואף חסכונית באופן יחסי למנועי 2 ליטר שהכרנו מ"פעם".
מה שתרם לא מעט לביצועים טובים ושיפור בצריכת הדלק הוא, כמו שהזכרתי קודם, המעבר לתיבות הילוכים של 5-6-7-8 הילוכים.

 

ברגע שיש מספיק הילוכים (גיר הוא למעשה מכפיל מומנט של המנוע), המנוע נשאר בטווח עבודה יותר יעיל בין מעבר הילוכים - מה שמשפר משמעותית את צריכת הדלק וגם את הביצועים.

מנצל הנושא וההודעה שלך ...אני כרגע בעניין של רכישת מאזדה 3 2.0 ליטר מהשנים האחרנות -מהי הכוונה ל"צריכת דלק הגיונית ואף חסכונית באופן יחסי למנועי 2 ליטר של פעם" ?לאיזו צריכת דלק עליי לצפות בדגש על נסיעה עירונית? מודה שהחשש העיקרי  שלי באשר לרכישה הזו הוא צריכת הדלק.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 2 שעות, איציק נ. כתב:

מי החליט שזה "נכון" להשוות בין 2 ליטר אטמוספרי ל 1.2 או 1.4 מטורבת ?

אולי נעשה השוואה בין 2 ליטר אטמוספרי ל-2 ליטר טורבו, לא יותר הגיוני ?

 

המנוע של מאזדה הוא סה"כ מנוע טוב מאוד. יש לו יחס דחיסה גבוה והזרקה ישירה - מה שמביא אותו לנצילות גבוהה יותר לצד צריכת דלק הגיונית ואף חסכונית באופן יחסי למנועי 2 ליטר שהכרנו מ"פעם".
מה שתרם לא מעט לביצועים טובים ושיפור בצריכת הדלק הוא, כמו שהזכרתי קודם, המעבר לתיבות הילוכים של 5-6-7-8 הילוכים.

 

ברגע שיש מספיק הילוכים (גיר הוא למעשה מכפיל מומנט של המנוע), המנוע נשאר בטווח עבודה יותר יעיל בין מעבר הילוכים - מה שמשפר משמעותית את צריכת הדלק וגם את הביצועים.

 

לאון 1.8 עולה יותר ממאזדה 3 מנוע 2.0. 

יש סיבה למה ההשוואה היא דווקא על לאון 1.2 מול מאזדה 3 מנוע 2.0. זה מה שהתקציב מאפשר.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
מי החליט שזה "נכון" להשוות בין 2 ליטר אטמוספרי ל 1.2 או 1.4 מטורבת ?

אולי נעשה השוואה בין 2 ליטר אטמוספרי ל-2 ליטר טורבו, לא יותר הגיוני ?
 
המנוע של מאזדה הוא סה"כ מנוע טוב מאוד. יש לו יחס דחיסה גבוה והזרקה ישירה - מה שמביא אותו לנצילות גבוהה יותר לצד צריכת דלק הגיונית ואף חסכונית באופן יחסי למנועי 2 ליטר שהכרנו מ"פעם".
מה שתרם לא מעט לביצועים טובים ושיפור בצריכת הדלק הוא, כמו שהזכרתי קודם, המעבר לתיבות הילוכים של 5-6-7-8 הילוכים.
 
ברגע שיש מספיק הילוכים (גיר הוא למעשה מכפיל מומנט של המנוע), המנוע נשאר בטווח עבודה יותר יעיל בין מעבר הילוכים - מה שמשפר משמעותית את צריכת הדלק וגם את הביצועים.
זה נכון להשוות בין 1.2 או 1.4 ל2.0 אטמוספרי, אבל להשוות בין 2 ליטר אטמו לאחד מטורבת בעל אותו נפח זה כבר ממש לא כוחות.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

כמו שלי זה נראה, 1.2TSI (והיום 1.0TSI) הוא תחליף למנוע 1.6 אטמוספרי.

לכן ההשוואה לא הכי נכונה כמו שנאמר.

 

לא נהגתי על הלאון עם 1.2TSI, אבל יש לי ניסיון עם מאזדה 3 2.0 שיש לנו בבית, לרכב לא חסר כוח,

אבל מהתחושה האישית שלי ובהשוואה לארונה שיש לי (1.0TSI) צריך למשוך את הסל"ד במאזדה יותר כדי לקבל את המומנט והכוח, מה שפחות צריך לעשות בארונה, כנראה כי המומנט מגיע הרבה יותר מוקדם.


Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 & Mazda 3 Sport 2.0 Automatic

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 55 דקות, yorng כתב:

 

לאון 1.8 עולה יותר ממאזדה 3 מנוע 2.0. 

יש סיבה למה ההשוואה היא דווקא על לאון 1.2 מול מאזדה 3 מנוע 2.0. זה מה שהתקציב מאפשר.

איבדתי אותך. 

עכשיו עושים השוואה של מחיר? תחליט, משווים מחיר? כס? 0-100?

כי ב 145000 שח, מחיר של מאזדה 3 מנוע 2000, אפשר לקנות דברים אחרים לא פחות מעניינים. 

אגב, אין נתון רשמי ל 0-100 ל-3 האוטומטית. כל המקורות מידע האמינים ברשת לא מציגים אותו, בכל היתר זה השערות. 

 

אגב,  הלאון 1.5 טורבו עולה 131 אלף ויותר חזקה מה-3 עם מנוע 2000.

 

 


Citroen C4 Spacetourer (Picasso) MY17 1.6T 165hp Automatic

Citroen C4 MY07 2.0 143hp Automatic

Citroen Berlingo Turbo Diesel MY06 2.0HDI

פ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...