Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רמת חינוך נמוכה בעיר - מחפש פתרונות (מעבר דירה VS רישום לביה''ס פרטי)


Emanuel5
שימו לב! השרשור הזה בן 1354 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אתחיל בהקדמה על מנת שתבינו את הרקע:

 

אני נשוי + 2 בנות קטנות שאחת מהן תעלה לכיתה א' בשנה הבאה.

לפני כחצי שנה, ממש לפני תחילת שנת הלימודים, עברתי לגור בטירת הכרמל בדירה חדשה מקבלן שאותה רכשתי, לפני כן, גרתי בחיפה בדירה שכורה.

על פניו, בזמנו הרגיש לי שעשיתי החלטה מעולה:

הדירה מדהימה, מצד אחד נוף לים ממש רואה את הגלים נשברים על החוף ובצד השני הר הכרמל, קומה גבוהה, אור כל היום, בריזה נעימה, 5 דקות נסיעה מפארק מת''ם (היכן שאני עובד - אם אני יוצא בשיא הפקקים יקח לי 15 דקות), ובכלל כיוון שהדירה היא שלי סידרתי אותה בדיוק לטעמי והיא מושלמת לצרכים שלי ומשפחתי - הכל מושלם ממש אמריקה!!! אז זהו שלא ...

 

בתחילת השנה, בששון ובשמחה, לקחתי את הבנות לגן שאליו שובצו בטירת הכרמל.

קיבלתי שוק, לא רוצה להכביר במילים אבל ההבדל בין גן העירייה שאליו הורגלתי בחיפה לבין זה בטירת הכרמל הוא תהומי, אם זה ברמת התחזוקה של המבנה, הצוות, הילדים שנראה שחינוך ביתי זה מהם והלאה ועוד ..

לא יכולתי להשלים עם זה, וכבר באותו שבוע העברתי את הבנות לגן נעמ''ת במת''ם המיועד לעובדי הייטק, מהלך שעלותו כ 4 אלף ש''ח בחודש, אבל אני שקט שהבנות נמצאות בסביבה טובה.

 

הבעיה היא ש 4 אלף שקל כל חודש אינם סכום פעוט, נכון שזה לא יגרום לי לקריסה כלכלית, אבל זה חד משמעית בא על חשבון דברים אחרים, אם זה חוגים חופשות וכו'.

 

בזמנו אמרתי לעצמי, לא נורא זה רק לשנה, שנה הבאה הגדולה עולה לכתה א', בטירת הכרמל בנו ביה''ס חדש דנדש אומרים שהוא מעולה, אז שנה הבאה זה יהיה רק אלפיים ש''ח, אחר כך גם הקטנה תעלה לכתה א' והנה חוזרים למוטב מבחינת איכות החיים.

אבל הזמן עובר, אני מתחיל לאט לאט להכיר את טירת הכרמל, לחיפאים יש המון סטיגמות עליה, חייב לציין שבצדק, ואני מבין שאני ממש לא בטוח שאכן טירה יכולה לספק את אותה רמת חינוך שחיפה יכולה לספק, קיים הבדל משמעותי ברמה הסוציו-אקונומית בין שתי הערים שאין מה לעשות -עושה את ההבדל.

 

זאת למעשה הדילמה, מצד אחד אני ממש אוהב לגור בטירת הכרמל, דירה מדימה, אין פקקים, מטר מהים והעבודה, לא צריך לשלם יותר על מנהרות או לעמוד בפקקים של פרויד, מצד שני אני חייב פתרון לבעיית החינוך של הבנות.

 

אז חשבתי על זה לעומק ואלו האפשרויות שעלו לי (עם אף אחת אני לא שלם, אבל חייב לקחת החלטה ומהר):

1. לרשום את הבנות לבית ספר פרטי (הריאלי בחיפה) - יעלה לי כ 4.5 אלף ש''ח לשתי הבנות, לשלם את זה במשך 12 שנים, ידרוש הרבה וויתורים בתחומים אחרים.

2. לחזור לגור בחיפה ולהנות מבתי ספר (וסביבה) מעולה בחינם, אוכל להשכיר את הדירה בטירת הכרמל ולשכור דירה בחיפה באותו המחיר לערך - מהלך מאוד מבאס לעזוב דירה מושלמת ולהעביר אותה לשוכרים (שלא ידוע איך ישמרו עליה) ולחזור לגור בשכירות בדירה ישנה, אשתי תקח את זה מאוד קשה, בנוסף לחזור לפקקים ולמנהרות זה ממש מבאס.

 

אשמח לשמוע אם מישהו רואה פתרון נוסף\עדיף , או להאיר את עיני עם כיוון שלא חשבתי עליו.

תודה לעוזרים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חד-משמעית בלי לחשוב בכלל, תעבור דירה. כמה שיותר מהר.

 

זה לא רק ביה"ס (או גן) - זה גם החברים אחרי שעות הלימודים ובאופן כללי האווירה ברחוב, (מתנצל מראש על הסקסיזם) בטח כשמדובר בבנות. היית רוצה לשלוח את הבת שלך לבד למכולת בטירה, כשהיא תהיה בת 12? אני מניח שאתה מבין את הכיוון.

 

כל האסלות התלויות, מיכלי ההדחה הנסתרים, הפרקטים, התריסים החשמליים, הנוף לים והאיים במטבח לא יהיו שווים את החיכוכים שלעולם לא יגמרו עם האוכלוסיה המקומית, ואת הבידוד החברתי של ילדים שגדלים בבי"ס מחוץ לשכונה ומרגישים שהם לא שייכים. זה פשוט לא זה. וזה מעבר להסעות האינסופיות אל/מ חברים שגרים בחיפה, שיכניסו אותך ואת אישתך ללא פחות פקקים ממה שמצפה לך בדרך לעבודה כל יום.

 

רק בקשה אחת קטנה - כל מי שרוצה להגיד שאני אליטיסט וגזען, שילך עם הילדים שלו בשבת לשחק בגינה כלשהי בשכונות הוותיקות בטירה, ואז בכיף.

For I am a bear of very little brain, and long words bother me

 

לפני 25 דקות, m3x7r3m3 כתב:

אני מסכים איתך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אנחנו היינו בדיוק באותו המצב בשנה שעברה, רק עם ילדים גדולים יותר.

השכרנו את הבית שבנינו במושב בעמק יזרעאל ושכרנו בית בחיפה. הילדים נכנסו שניהם לריאלי.

ההחלטה הכי טובה שעשיתי בחיים. מצטער שלא עשינו את הצעד הזה קודם.

 

Sent from my Motorola Dynatac 8000x using Tapatalk

You can always count on Americans to do the right thing - after they've tried everything else.

W. Churchill

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי לא כדי לך להשכיר דירה חדשה ומדוגמת לשוכרים. יאכלו לך את הדירה בלי מלח. בטח אם מדובר באוכלוסיה פחות איכותית.

 

מה ההבדל הכספי בין דירה בטירת הכרמל , לדירה בשכונה שתרצה לגור בחיפה ?

 

במקרה הכי גרוע אם ההפרש הגיוני, תפרוס את המשכנתא למקסימום.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא קשיא. חינוך וסביבה טובה לילדים קודמים לעוד כמה עשרות מטרים בדירה או כמה דקות בפקק היומי.

 

לגבי הבית ספר הפרטי - אוקיי, ומה קורה אחרי הלימודים? ובחופשות? לא נראה שישים במיוחד.

No worries 8)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גדלתי ולמדתי בבית שמש עד כיתה ט' כולל, י'-י"ב למדתי בבית ספר פרטי (חצי אבל לא ניכנס לדקויות) בירושלים.

לא היו לי בעיות של חברים - היו לי חברים מבית שמש, אולי אחד מהם גם יגיב פה, היו לי חברים מירושלים, היו לי חברים מבית שמש שלמדו בירושלים (ולא רק באותו בית ספר) ונסעתי וחזרתי כל יום, 45 דקות לכיוון, וגדלתי בסדר גמור.

 

וברוב המוחלט של הימים לא היה מי שייקח ויחזיר אותי מהבית ספר, סה נסיעות באוטובוסים בשנים לא פשוטות בירושלים (פיגועים וכאלה).

 

נכון שזה לא אותם גילאים, אבל זה גם משהו לחשוב עליו.

אני לא מכיר את טירת הכרמל, לא מכיר את הריאלי (אבל מכיר אנשים שלמדו שם). סתם זווית אחרת.

זה נתן לי המון כלים להתפתח כבן אדם בוגר- החל מהתמדה ומוסר "עבודה" כי זה לא נורא כיף לקום ב-6 וחצי כל יום כדי להספיק להיות בבית ספר ב-7:40, או לחזור הביתה מינימום ב-4 וחצי או 5, או בחורף להגיע הביתה כשיש כמעט חושך או חושך.

אבל זה מכין אותך לחיים כמו ששום לימודים מטר מהבית מכינים אותך.

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מנקודת מבט של חיפאי - הילדים שלי למדו באחד מבתי הספר הממלכתיים היותר נחשבים בחיפה, אבל זה היה לפני הרבה מאד שנים, איני יודע מה מצב אותו בית ספר כיום.

 

כאשר הגיעו לחטיבת הביניים העברתי אותם לריאלי. אין לי ספק שלמרות העלות הגבוהה זו היתה החלטה טובה. חלק מהשיקול היה גיאוגרפי, אבל חלקו היה גם הרצון לתת להם משהו מעבר למה שמתקבל בבתי הספר העירוניים. ודרך אגב, בדרך כלל הריאלי אינו המוביל בציוני הבגרות - לפחות בשנים בהן עקבתי היתה תחרות גדולה מצד עירוני ה' וליאו בק - הערך המוסף שלו הוא בדברים אחרים. ועוד דבר - אם אתה בוחר ב"ריאלי" בדוק איזה סניף עדיף מבחינתך, גם בין הסניפים יש הבדלים משמעותיים, בעיקר מבחינה חברתית.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בחינוך לא חוסכים.

 

אני משלם כמעט 6000 שקל בחודש על חינוך (בית ספר, חוגים ומורים פרטיים) על 2 בנות והיום כשהגדולה שלי מסיימת יב' אני יכול להגיד בפה מלא שזו ההשקיה הכי טובה שעשיתי.

 

עסוב ציונים ולימודים בצד כי את זה משלימים בקלות בשיעורים פרטיים או במקרה הכי גרוע מכינה אלא איזה בני אדם גדלים.

התשתית של בית ספר עם אוירה מתאימה יוצרת ילדים שלבד מתרחקים מהבעיתיים, בוחרים חברים איכותיים, תורמים לסביבה ובסוף מגיעים רחוק.

 

במקומך או שהייתי משכיר ושוכר או מוכר וקונה אבל הייתי עובר.

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מחזק את ידי קודמיי, גן ובי"ס זה רק חלק אחד בפאזל, לא פחות חשובה האינטרקציה בין הילדים בתום הלימודים - אם אין שם ילד שראוי לבקר אצלו סתם בשביל משחק / אינטרקציה חברתית, זוז משם ויפה שעה אחת קודם.

היכולת לבנות קשרים חברתיים טובים עם ילדים חיוביים שגדלים במשפחות המשקיעות מחשבה בחינוך ובעיקר תשומת לב *אמיתית* לילד חשובה יותר מציונים.

שלא לדבר על זמינות חוגים וכו' בהמשך - יש אנשים שכל החיים משמשים כנהגי מוניות לילדים שלהם, לי זה לא נשמע כמו חיים נעימים במיוחד.

עריכה אחרונה על ידי hans

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין דבר כזה "אין ילד שראוי לבקר אצלו". סביר להניח שיהיו הרבה שלא אבל יהיו תמיד גם כאלה שכן.

 

איזור חלש/מוזנק/שכונת פשע לא אומר שכולם שם זבל. ברור שהם לא נפוצים אבל הם בהחלט קיימים.

 

צריך לזכור שילד מקבל מודלים לחיקוי גם מהסביבה בה הוא גר ומסתובב.מי שגדל בשכונה שכל היום יושבים שם על הברזלים, מעשנים וצועקים לבחורות שעוברות ברחוב סביר להניח שכשיגדל יראה בזה דבר נורמלי לחלוטין.

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צודק, הניסוח גרוע, מתנצל. אבל הבנת את הכוונה, אנחנו מתכוונים לאותו דבר - הביטחון שאתה שם בסביבה שלך. אם אין אמון בסביבה ויש יכולת כלכלית/טכנית לעבור לסביבה אחרת שבה כן מרגישים בנוח - פשוט לעבור.

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מחזק אותך לגבי המהלך, אין מה לעשות טירת הכרמל צריכה להשתפר. אני מניח שהשכונות החדשות זאת אחת הדרכים של העיר למשוך אוכלוסייה יותר טובה לעיר, אבל עד שזה יקרה...

אם תחליט לרשום אותם לבית ספר בחיפה, הייתי משכיר ושוכר ליד, כי הנסיעות ישגעו אותך ושום אסלה תלויה ונוף לים לא יפצו על זה.

תבדוק אפשרות של בתי ספר במושבי חוף הכרמל, אני לא בטוח מה המצב שם, אבל מבחינת נסיעות זה יקל עליך ולא תצטרך לעזוב את הדירה.

להשכרה: חתימה בפורום הרכב המוביל בישראל!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין לי ילדים, אבל יש לי אחיינים שמשקיעים המון בחינוך שלהם כולל חוגים מכאן ועד הודעה חדשה.

 

תשמע כיף לראות אותם גדלים ילדים רגועים דוברי עברית תקינה. זה לא מובן מאליו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חברים תודה על התגובות , אבל נראה שחלקכם לקחתם את זה לקיצון, אנו גרים בשכונה החדשה ולא באיזה שכונת עוני כפי שתואר פה.

אין שום בעיה לרדת לסופר לקנות חלב, ויש עוד מספר ילדים משפחות מקסימות אשר גרות בטירת הכרמל ונמצאים בגן במת''ם.

כולם מיועדים לעלות לכיתה א' יחד גם ביתי לביה''ס בטירת הכרמל, כך שזה לא שאין חברה טובה, פשוט שיש גם חברה משמעותית פחות טובה.

 

אתן לכם דוגמא:

אסיפת דיירים ראשונה, גם אני מגיע, באמת ש 90% מהשכנים אנשים מקסמים, ולמרות זאת האסיפה התנהלה בצורה מחפירה, בגלל מיעוט של 10% שהתנהג כמו בבונים (אין לי מילה טובה יותר לתאר אותם).

דוגמא אחרת, ישנו פארק משחקים גדול חדש, רואים שעשו עבודה יפה והשקיעו, 90% מהילדים ישחקו יפה, אבל בגלל 10% שיסעו שם באופניים חשמליים עם רמקול נייד מחובר ויפצחו גרעינים תוך שיחות קולניות על מבנה הגוף הנשי, אני נמנע מלהגיע לשם ונוסע תמיד לפארק בנאות פרס בחיפה(עניין של פחות מ 5 דקות)

 

החשש שלי שהמוטיב של מיעוט ההפוגע באחרים יחזור על עצמו גם בבית הספר.

 

מצד שני, אנו משפחה משקיעה (לפחות ככה אני רוצה להאמין), לבנות כמעט ואין זמן "מת", או שהן בחוגים (אקרובטיקה, בלט, הכנה לכתה א', אנגלית וכנראה שיצרפו עוד), פעם בשבוע הן אצל חברה, ופעם בשבוע הן מזמינות, סופ''שים אנו מטיילים המון, בקיץ אנחנו בחו''ל, מבלים המון בים ובשנה הבאה הן יתחילו ללמוד גלישה (אני גולש והן מתות על זה) ככה שהשפעה רעה מהסביבה אין ממש, ביה''ס זה המקום היחידי שאני כרגע רואה כבעייתי.

 

דיברתי עם לא מעט אנשים חלקם בדעה שאני מגזים ולתת לזה זדמנות, להשאיר אותם ביסודי בטירה ובחטיבה להעביר לפרטי, אחרים בדעה שכדאי לעבור.

כמו שאמרתי , אני מאוד אוהב לגור בטירה, עם הסביבה אני מסתדר, מאוד קשה לי גם המחשבה לעבור משם, אבל עניין החינוך מאוד מטריד ודורש עוד המון מחשבה לפני לקיחת החלטה.

 

תודה לכולם ואם יש עוד זוויות שאולי שווה להסתכל דרכה אשמח לשמוע.

עריכה אחרונה על ידי Emanuel5
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בריאלי סניף הדר יש יחסית הרבה ילדים מטירת הכרמל ובנוסף יש קו הסעות הלוך וחזור משם.

 

Sent from my Motorola Dynatac 8000x using Tapatalk

You can always count on Americans to do the right thing - after they've tried everything else.

W. Churchill

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...