Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם, הרי אפשר להגיב גם בלי, וממש לא בא לנו להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

yorng

למה במאזדה לא משתמשים בגיר DSG?

Recommended Posts

בנוגע ל PSA, הדור הבא של מנועי 1.2 ישודך לגיר רובוטי חשמלי...

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
היסטורית הרכבים האסייתים נבנו לאנשים עניים. רכבים קטנים, מאוד פשוטים, אמינים, לא זוללים דלק.

בזכות זה הם כבשו את השוק הזה.

הרכבים האירופאים, בעיקר גרמניות, הם רכבי פאר עם שלל טכנולוגיות מתקדמות.

עם השנים הפער בין רכבים אסיאתים ואירופאים הצטמצם, אך עדיין הרכבים האירופאים מובילים בטכנולוגיה,

ויצרנים האיסייתים מחכים עד שהטכנולוגיה "תתבשל" ותהיה אמינה וזמינה אצל יצרני צד שלישי של החלקים השונים, ורק אז

משתילים אותה ברכבים שלהם.

 

 

 

 

אני די בטוח שטויוטה גדולה לפחות כמו רוב הקונצרנים הארופאים, ונראה לי שדווקא טרפת ההייבריד שפשתה בכל התעשייה התגחלה על הזקן של הפריוס המצטיינת שלה.

 

ואם כבר ביחידות הנעה מהפכניות עסקינן, אז דווקה הונדה היא זו שדוחפת את המערכת הבאמת מתקדמת, שמתאימה לחזון עולם ללא דלק מאובנים, מבוססת 'תא דלק' (מונעת במימן, מומר לחשמל, ופולטת מים. כבר לפני כ 15 שנה היתה להם מכונית כזו CXV וגם היום הם משווקים את ה clarity (בארהב ויפן, אני לא יודע על אירופה).

 

אני גם די משוכנע שחברה אמריקנית (טסלה) גרמה לכולם, כולל האירופאים להפסיק לדבר על רכב חשמלי ולהתחיל להשתמש לתכנן ולמכור רכבים חשמליים (וגם רכבים אוטונומיים, אבל מי סופר).


ההנמקה המוכשרת ביותר זקוקה לפעמים לנימוק ששמו עובדה

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הניסוח של השאלה בכלל לא נכון, DSG זה שם של מוצר, שפותח על ידי VW (שהם גם הבעלים של אאודי, שקודה, סיאט, למבורגיני, בוגאטי וכו'...).

לפיאט, רנו, קיה\יונדאי ויצרנים אחרים יש גירים כפולי מצמדים משלהם (שאגב עובדים טוב יותר).

מאזדה היא אכן חברה קטנה יחסית בעולם הרכב ולא בטוח שיש להם את המשאבים לפתח גיר שכזה, בנוסף - יש להם את הפילוסופיה שלהם, סדרת הSKYACTIV ומנועי הHCCI שהם מפתחים שונים מאד בגישה מרוב התעשיה שמחפשת להקטין מנועים ולדחוף טורבואים (יוזמה שVW התחילו והקוריאנים מחקים באופן מוצלח מאד).

 

לדעתי, אתה כלקוח רק מרוויח מזה, יש לך מגוון רחב יותר של אפשרויות וקומבינציות בשוק.


דלק זה לכוסיות. גברים אמיתיים דוחפים את הרכב :loco:

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

Dsg זה חרא של גיר, אני לא מבין למה מישהו משתמש בזה. היפנים בעיקר משתמשים ב CVT שזה הגיר המושלם אבל מי שרגיל להעביר הילוכים שונא את הפעולה של ה CVT.

מזדה העיקרון עושים הכל הפוך, הם עכשיו הגדילו את נפח המנועים שלהם בשביל להוריד את זיהום האוויר וצריכת הדלק.


אייל

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

מזדה לא רק הגדילו את נפח המנועים אלא פתחו סוג חדש של מנוע בנזין כשההבדל העיקרי בינו ובין מנוע בנזין סטנדרטי הוא שההצתה נוצרת מדחיסה ולא מניצוץ חשמלי (כן, כמו מנוע דיזל) , מה שמעלה את יעילות המנוע ומשפר את צריכת הדלק.


ההנמקה המוכשרת ביותר זקוקה לפעמים לנימוק ששמו עובדה

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

התשובה הכי פשוטה לפותח השרשור היא שאין למאזדה סיבה כל כך לעבור לגיר רובוטי.

הביצועים של יחידות ההנעה שלהם טובים , הם עומדים בתקני הזיהום והם מציגים אמינות גבוהה.

 

אני לא רואה שום סיבה שהם ירצו להיכנס לקן צרעות הזה שנקרא גיר רובוטי.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

רק אציין שאופי הפעולה של הגיר הפלנטרי של מאזדה (זה שמשודך למנועי הסקאיאקטיב) די "רובוטי" בתחושה שלו. העברות הילוכים מורגשות כמעט כדרך קבע (בעיקר בהילוכים הנמוכים), בגלישה במהירויות נמוכות לעיתים הוא לא נעים ורחוק מלהיות "חמאתי" כמו גירים פלנטריים אחרים. מאזדה טוענים שממיר המומנט וכיול הגיר מתפקדים בצורה כזו בכדי לספק תגובתיות זריזה יותר בהשוואה לפלנטריים "קונבציונליים". נו שויין.

עריכה אחרונה על ידי ALÞћÃ

Mazda Drei Hatchback "Premium" 2L

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
Dsg זה חרא של גיר, אני לא מבין למה מישהו משתמש בזה. היפנים בעיקר משתמשים ב CVT שזה הגיר המושלם אבל מי שרגיל להעביר הילוכים שונא את הפעולה של ה CVT.

מזדה העיקרון עושים הכל הפוך, הם עכשיו הגדילו את נפח המנועים שלהם בשביל להוריד את זיהום האוויר וצריכת הדלק.

 

DSG גיר מעולה כשהוא עובד-ואם הוא לא אז מתקנים.

CVT מושלם?מעדיף את האוטומטי הרגיל,הם רועשים ביחס לאוטומטי.

לא שמתי לב לצריכת דלק טובה יותר בין CVT לאוטומטי רגיל.


Mazda 3 5D 2015

Honda Civic 2016

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

למה מלכתחילה פותח הגיר הרובוטי אם הפלנטרי מעביר הילוכים בצורה חלקה יותר והוא יותר אמין?

אני מבין שהוא יותר חסכוני בדלק, אבל לא עדיף פשוט לשים מנועים קטנים יותר עם טורבו וזהו?

יש תיבות רובוטיות שהן אמינות בכלל?

 

Sent from my Redmi Note 7 using Tapatalk


Suzuki Alto GLX 1.0 2011 5MT

 

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

מאזדה לא יכולה להרשות לעצמה לצאת להרפתקאות, חברה קטנה שחייבת ללכת על המוכר והבטוח, בדיוק כמו CVT עבור סובארו.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
למה מלכתחילה פותח הגיר הרובוטי אם הפלנטרי מעביר הילוכים בצורה חלקה יותר והוא יותר אמין?

 

בגיר פלנטרי קיים אבדן כח רב יותר (וכפועל יוצא גם צריכת דלק מוגברת) בשל שימוש בממיר מומנט והצורה בה הגיר מתוכנן. זה עובד יופי, אבל זה לא הולך ביחד עם חסכון במרבית המקרים.

גיר רובוטי זהה לגיר ידני מבחינת המכלול (אין ממיר מומנט = פחות איבוד כח), רק שתפעול המצמד (או המצמדים) נעשה בצורה ממוחשבת ולא באמצעות הנהג.


Mazda Drei Hatchback "Premium" 2L

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
בארצות הברית בלי כל קשר ידוע לי שרכבי WV וגם פיאט נמכרו עם גיר פלנטרי.

האמריקאים רגילים לגיר אוטומטי מעל ל50 שנה, ותסביר להם שגיר רובוטי זה "ידני אוטומטי" ובגלל זה הוא קופץ ורועד ומתדרדר לפעמים, וכנראה זה דרישות השוק שם.

טויוטה קורולה 2 דורות אחורה נמכרה בארץ עם גיר רובוטי חד-מצמדי לא מוצלח שבסופו של דבר היבואן בארץ חזר למכור אותו עם גיר פלנטרי.

אין מה להשוות גיר רובוטי כפול מצמדים לגיר רובוטי חד מצמדי.

וכן, יצא לי לנהוג על שני הסוגים, הרובוטי כפול המצמדים עובד הרבה יותר חלק ומי שלא ממש מבין לא ישים לב שזה לא גיר פלנטרי.

אגב, לא שמתי לב לדרדור ברובוטיים כפולי מצמד שנהגתי עליהם.


Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 & Mazda 3 Sport 2.0 Automatic

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

רכבים עם גיר כפול מצמד מדרדרים בהחלט, מנסיון רב. אממה, כל הרכבים מצויידים ב hill start assist שמשום מה הנהגים לא משתמשים בו וחלקם לא מודעים בכלל. ברכבים של קונצרן VAG אתה לוחץ חזק שתי שניות על הברקס כשאתה עומד, והרכב ישאר במקומו כדי שתזנק בעליה בכיף ובבטיחות.

יתרה מכך.. הרכב השני שלי הוא ידני וגם מגיע עם מערכת כזו..


ההנמקה המוכשרת ביותר זקוקה לפעמים לנימוק ששמו עובדה

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
מזדה חרטו על דגלם את הזום זום, כסמל דינמיות. גיר רציף מנוגד לזה בכל היבט.

 

יצרנים קטנים שלא יכולים לממן פיתוחים משמעותייים בזמן קצר מפתחים בקצב איטי יותר מהגדולים. זה כשלעצמו מחייב שמרנות. על מנת לשמר גם נאמנות למותג שלהם, אחת הגישות היא לייצר מכלולים שישרדו לאורך זמן רב יותר ואותם אלו שנאמנים למותג יחליפו לדגם חדיש יותר בטווח זמן ארוך יותר מאשר אחרים שמחפשים חידושים בקצב גבוה. מזדה בעיקר מחדשת את המרכב והפנים אבל ממשיכה לדבוק במכלולים מכאניים הותיקים. חיסכון בעלויות פיתוח, כבר אמרנו.

 

 

 

היסטורית הרכבים האסייתים נבנו לאנשים עניים. רכבים קטנים, מאוד פשוטים, אמינים, לא זוללים דלק.

בזכות זה הם כבשו את השוק הזה.

הרכבים האירופאים, בעיקר גרמניות, הם רכבי פאר עם שלל טכנולוגיות מתקדמות.

עם השנים הפער בין רכבים אסיאתים ואירופאים הצטמצם, אך עדיין הרכבים האירופאים מובילים בטכנולוגיה,

ויצרנים האיסייתים מחכים עד שהטכנולוגיה "תתבשל" ותהיה אמינה וזמינה אצל יצרני צד שלישי של החלקים השונים, ורק אז

משתילים אותה ברכבים שלהם.

קונצרן ענק כמו וולקסווגן גרופ יכול להרשות לעצמו במקביל לפתח מספר גירים דו-מצמדים בשיתוף עם שלושה חברות שונות,

למרות שכל הגירים הדו-מצמדים שלהם נקראים DSG, כל דגם יכול להיות מיוצר ומפותח על ידי חברה שונה.

כל טכנולוגיה חדשה תהיה פחות אמינה מטכנולוגיה ישנה שכבר עברה מספר רוויזיות וכל הבעיות תוקנו.

דבר נוסף, הפיתוח הזה הוא בבעלות בלעדית של וולקסגן גרופ ויצרנים אחרים לא יכולים לרכוש את הגיר הזה.

בדרך כלל יצרן רכבים לא מפתח את רוב החלקים ברכבים שלו, אלא קונה אותם מיצרנים שונים. כך גם עם גירים,

לדוגמא מאזדה חברה יחסית קטנה לא מפתחת ומייצרת גירים בעצמה. הם קונים את הגירים מחברה שמתמחה בגירים,

וכנראה בשוק היום לא קיים גיר דו-מצמדי אמין וזול במחיר שפוי. סיפור דומה קורה עם מנועים, לחברות קטנות אין

תקציבים לפתח מנוע חדש עם טורבו בניגוד לחברות ענק כמו VAG, אז הן נשארים עם פיתוחים ישנים ונאלצים

למצוא דרכים איך למכור טכנולוגיה ישנה במחיר של טכנולוגיה חדשה.

 

אז אם מאזדה בוחרת להישאר מאחור עם מכלולים מכאניים וותיקים שמבוססים על טכנולוגיה ישנה (ולא משנה כרגע אם זה בעקבות שיקול כלכלי, אידאולוגיה או חשש מהלא נודע) כפי שאתם טוענים, מדוע מאזדה לא מתמחרת אותם באופן כזה שיצדיק לקנות רכב שנמצא בעמדת נחיתות בפן הטכנולוגי? כי להבנתי, מאזדה מתיימרת להיות רכב עממי לאנשים "פשוטים", אז ההיגיון אומר שגם המחיר אמור להיות "פשוט" כדי להיות אטרקטיבי לאותם אנשים "פשוטים".

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
למה מלכתחילה פותח הגיר הרובוטי אם הפלנטרי מעביר הילוכים בצורה חלקה יותר והוא יותר אמין?

אני מבין שהוא יותר חסכוני בדלק, אבל לא עדיף פשוט לשים מנועים קטנים יותר עם טורבו וזהו?

יש תיבות רובוטיות שהן אמינות בכלל?

 

רובוטי יעיל יותר מפלנטרי וחוץ מחיסכון זה בא לידי ביטוי גם בביצועים.

 

תיבות רובוטיות אמינות? של האיוניק למשל. אמנם הרכב יחסית חדש בשוק (דגם ראשון ב 2016 אם אני לא טועה) אבל לא חושב ששמעתי איפשהו שיש בעיות עם הגיר שלו. אמנם 4 שנים זה לא הרבה באופן כללי אבל זה גם לא מעט, במיוחד ביחס לכמות שיש על הכביש, הקילומטראז' שהם עושים (הרוב ליסינג) והעובדה ש DSG למשל מראים בעיות גם לפני 4 שנים על הכביש.


אימפלה 2005 3.4 6 מקומות

:-D

סוניק RS 2014

בעבר: ספארק 2016 LT+ בליסינג, ספארק 2013 ידני 1.2 בליסינג, לנטרה 94

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...