Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם, הרי אפשר להגיב גם בלי, וממש לא בא לנו להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

היו זמני בומבה

עזרה בפענוח בדיקת בולמ"ז - פולו 11'

Recommended Posts

אהלן,

יש לי פולו 2011 TSI, עם 120 אלף ק"מ (נוסע עדין, וחצי מהנסועה בכביש 6)

בולמי הזעזועים לא הוחלפו מעולם. במוסכים ששאלתי (2 מורשים) הם לא מחליפים אותם באופן יזום בכלל, רק אם יש נזילה או שהם כבר מתים לגמרי (בדיקת הלחיצה בפינה).

אמנם הם מרגישים לי בסדר וקשיחים יחסית, אבל לאור הקילומטראז' הלכתי לבדוק אותם בבדיקת רעידה במכון טסטים, ואשמח לפענוח הבדיקה, וגם לכל תובנה בנושא (הבטיחות אצלי מעל הכל והדבר האחרון שאני רוצה הוא להגיע למצב שאני נוסע על בולמים מתים ומסכני חיים [כלומר שחיוביים לבדיקת הלחיצה]. מצד שני, אם הם מאריכי חיים וקשיחים - חבל להחליף לחינם)

תודה

לינק לפענוח

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

בס"ד

 

תחסוך את הכסף חבר, גם רכבים מעל 10 שנים נוסעים עם בולמים מקוריים, בייחוד אצלך שחצי מהנסועה שלך על כביש 6.

תאמין לי, שבולמים גמורים אתה תרגיש את הרכב מתרסק יופי על באמפרים ומהמורות.

לגבי הטופס: לפי מה נמדדו הערכים שם?, האם יש להם נתוני יצרן לגבי בולמים מקוריים חדשים?, אם לא, מה הרפרנס של מכון הבדיקה?

 

Sent from my SM-G950F using Tapatalk


אני קם כל בוקר בשביל הילדים, בלעדיהם הייתי קם בצהריים...:lol:

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
בס"ד

 

תחסוך את הכסף חבר, גם רכבים מעל 10 שנים נוסעים עם בולמים מקוריים, בייחוד אצלך שחצי מהנסועה שלך על כביש 6.

תאמין לי, שבולמים גמורים אתה תרגיש את הרכב מתרסק יופי על באמפרים ומהמורות.

לגבי הטופס: לפי מה נמדדו הערכים שם?, האם יש להם נתוני יצרן לגבי בולמים מקוריים חדשים?, אם לא, מה הרפרנס של מכון הבדיקה?

 

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

 

תודה. ושוב - אני רוצה להחליף את הבולמים לפני השלב שאני מתרסק על מהמורות. בדיוק כמו שאני מחליף את הצמיגים לפני שהם כבר מחליקים או את הרפידות לפני שאני מגיע למתכת.

חשוב לציין שאתה צודק ורכבים נוסעים גם 20 שנה על אותם בולמים. אבל אם כולם יקפצו מהגג אני עדיין לא אקפוץ. החיים שלי יותר חשובים מאלפיים ש"ח. (ומהצד השני גם 2000 ש"ח חשובים לי אז לכן אני באמת רוצה לדעת כמה הם נשחקו D:).

ולגבי הטופס, אין לי שמץ. פשוט ביקשתי בדיקת הרעדה לבולמי זעזועים וזה מה שקיבלתי (גם את הבדיקה הזאת היה קשה למצוא, 3 מכוני טסטים קודמים הסתכלו עלי כמו חייזר). אז קיוויתי שפה ידעו לפענח את זה.

עריכה אחרונה על ידי היו זמני בומבה

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

בטופס שקיבלת יש פרמטר בשם אחיזת כביש לכל ארבעת הגלגלים, זהו הפרמטר הפונקציונלי שלפיו בוחנים את יעילות הבולם בבדיקה זו, אני רק לא סגור מה ערך הסף התחתון המינימלי שנחשב עדיין תקין, אז נמתין שמישהו אחר ירחיב בנושא.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

בס"ד

 

תראה, אני גם דוגל בשיטה שלך, אצלי ברכב, גיליתי נזילה באחד הבולמים הקדמיים, לא חיכיתי יותר מדי ולא חיכיתי לטסט שהיה קרוב, פשוט החלפתי אותם וגם את כריות הבולם, זוג קדמי 700 ש"ח, כריות בולם מקוריות מחו"ל עוד 300, הייתי אמור להחליף לבד, לא הסתדר בסוף.

וכן, גם עלי המוסכניק הסתכל מוזר, למה אני מחליף בולמים "סתם".

מה שרציתי להגיד זה, מהו הרפרנס של המכון?, מול מה הוא משווה נתונים? ולמה הם לא הסבירו לך בסיום הבדיקה?

 

Sent from my SM-G950F using Tapatalk


אני קם כל בוקר בשביל הילדים, בלעדיהם הייתי קם בצהריים...:lol:

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
בס"ד

 

תראה, אני גם דוגל בשיטה שלך, אצלי ברכב, גיליתי נזילה באחד הבולמים הקדמיים, לא חיכיתי יותר מדי ולא חיכיתי לטסט שהיה קרוב, פשוט החלפתי אותם וגם את כריות הבולם, זוג קדמי 700 ש"ח, כריות בולם מקוריות מחו"ל עוד 300, הייתי אמור להחליף לבד, לא הסתדר בסוף.

וכן, גם עלי המוסכניק הסתכל מוזר, למה אני מחליף בולמים "סתם".

מה שרציתי להגיד זה, מהו הרפרנס של המכון?, מול מה הוא משווה נתונים? ולמה הם לא הסבירו לך בסיום הבדיקה?

 

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

 

לא יודע מה הרפרנס ומול מה משווים, לצערי מהרושם שקיבלתי נראה לי שגם הם לא ידעו לענות על זה.

כששאלתי על הבדיקה הוא אמר שתקין. כששאלתי אם אפשר פירוט הוא הצביע על ה"פסקה" האחרונה ואמר שההפרש בין הבולמים זניח ולכן זה תקין. פה הבנתי כבר שאין הרבה עם מי לדבר. ניסיתי בכל זאת ושאלתי "ומה אם שניהם שחוקים אבל במידה שווה?" - התשובה שלו היתה לשים לב אם האוטו נוסע כמו סירה וללחוץ על הפינות של הרכב. אז אמרתי יפה שלום ובאתי לפה.

עריכה אחרונה על ידי היו זמני בומבה

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אתה מחפש להקדים תרופה למכה יתר על המידה ובאמת חבל על הכסף! בולם מחליפים שהוא תקול וברגע שהוא לא.יתפקד כהלכה אתה תרגיש זאת. לחיצה על פינות הרכב זו גם אינדיקציה. הרגשת ספוגיות בסיבובים גם זו אינדיקציה ואף אחת מהאופציות הנל כרגע לא מורגשות אצלך אז תחזור לשיגרת חיים רגילה, הבולמים יחזיקו לך עוד הרבה זמן אני מאמין.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
אתה מחפש להקדים תרופה למכה יתר על המידה ובאמת חבל על הכסף! בולם מחליפים שהוא תקול וברגע שהוא לא.יתפקד כהלכה אתה תרגיש זאת. לחיצה על פינות הרכב זו גם אינדיקציה. הרגשת ספוגיות בסיבובים גם זו אינדיקציה ואף אחת מהאופציות הנל כרגע לא מורגשות אצלך אז תחזור לשיגרת חיים רגילה, הבולמים יחזיקו לך עוד הרבה זמן אני מאמין.

 

תודה על התשובה, אבל כמו שפירטתי אני לא מסכים עם הגישה הזאת.

אולי הבולמים באמת יחזיקו עוד הרבה זמן כמו שאמרת. זה בדיוק מה שאני מנסה לבדוק כאן.

אבל אביזרי בטיחות מחליפים, לשיטתי, לפני שהם כבר גמורים מסכני חיים. אלא בשלב שהם שחוקים במידה משמעותית.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
תודה על התשובה, אבל כמו שפירטתי אני לא מסכים עם הגישה הזאת.

אולי הבולמים באמת יחזיקו עוד הרבה זמן כמו שאמרת. זה בדיוק מה שאני מנסה לבדוק כאן.

אבל אביזרי בטיחות מחליפים, לשיטתי, לפני שהם כבר גמורים מסכני חיים. אלא בשלב שהם שחוקים במידה משמעותית.

 

אז תחליף אותם וזהו לא חבל לבזבז זמן על בדיקות וכסף?

אתה פשוט רוצה לשמוע תשובה שהבולמים לא תקינים שתהיה לך סיבה להחליף.

קיבלת עצות מבעלי מקצוע איך לבדוק בולמים, פנית למכון בדיקה ועדיין אתה מסרב לקבל את העובדה שהבולמים תקינים.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
אז תחליף אותם וזהו לא חבל לבזבז זמן על בדיקות וכסף?

אתה פשוט רוצה לשמוע תשובה שהבולמים לא תקינים שתהיה לך סיבה להחליף.

קיבלת עצות מבעלי מקצוע איך לבדוק בולמים, פנית למכון בדיקה ועדיין אתה מסרב לקבל את העובדה שהבולמים תקינים.

על מה אתה מדבר? אני לא יודע לפענח את הבדיקה בכלל. מה הקשר לסירוב לקבל איזו עובדה?

אני רוצה לקבל תשובה, נקודה. תהיה מה שתהיה. עד כה אף אחד לא ידע להגיד לי מה אומרת הבדיקה, זה כל מה שרציתי לדעת.

הבדיקה אגב עלתה 100 ש"ח. זניח לעומת החלפת בולמים.

בקיצור, אם מישהו יודע להגיד מה הבדיקה אומרת - התגובה תתקבל בברכה.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אני הייתי חוזר למכון הבדיקה, ומבקש מהם הסבר לתוצאות בדיקת הבולמים.

מכין מראש שאלות הבהרה.. ולדעתי תקבל תשובות יותר מפורטות, שיעזרו לך לקבל החלטה..

 

 

 

אייל.


עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

בשורות האחרונות רשום מגבלה מתחת ל 30%. מדוד 2 ו 3 % משמע אתה רחוק מהמגבלה וגם רשום לך מצב"תקין".

 

אם היה רשום שיש בעיה כלשהי אז הייתי חושד.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
בשורות האחרונות רשום מגבלה מתחת ל 30%. מדוד 2 ו 3 % משמע אתה רחוק מהמגבלה וגם רשום לך מצב"תקין".

 

אם היה רשום שיש בעיה כלשהי אז הייתי חושד.

 

שוב פעם - מדובר על ההפרש. כלומר שאם תקח 2 בולמים מתים וגמורים, אבל במידה שווה, הבדיקה הזאת תגיד - "אחלה בחלה".

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

מחיפוש של שם החברה שמייצרת את ציוד המדידה והתוצאות המושגות, נראה שמדובר במדידה בשיטת EUSAMA.

אין בה מדידה ישירה של יעילות השיכוך של הבולמ"ז (ולכן לא נדרשים נתוני יצרן) אלא של הכוח שפועל ע"י המתלה (דרך הצמיג) בעת שהוא מורעד לתדר מסוים ומשם חזרה ל-0.

 

הנה כמה לינקים שהגעתי אליהם ואולי יעזרו קצת להסביר.

https://en.rte.cz/products/for-passenger-vehicles/eusama-suspension-testers/

 

http://trans-motauto.com/sbornik/2015/2/08.METHODS%20OF%20ASSESSING%20THE%20TECHNICAL%20CONDITION%20OF%20AUTOMOTIVE%20SHOCK%20ABSORBERS%20IN%20THE%20ROAD%20VEHICLES%20OPERATION.pdf

 

https://www.rsa.ie/Documents/Press%20Office/TRL%20Report.pdf

 

https://acta.mendelu.cz/media/pdf/actaun_2013061061749.pdf

 

לפיהם אגב ובמידה והבנתי נכון, מצב הבולמים אצלך בחצי הדרך.

לענין ההפרשים, מדובר להבנתי על הפרש בין צידי הרכב, מה שכנראה יש לו סף (30%) כי גם זה מהווה שיקול או אינדקציה לבולם בודד בעייתי. אבל המדידה הכללית היא בפני עצמה.

עריכה אחרונה על ידי Tom_22

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אם הבדיקה מבוצעת דרך הצמיג אז היא לא מדוייקת ואמינה.

כאשר מסתמכים על הרעדת המתלה דרך הצמיג יש כאן המון פרמטרים שלא נלקחים בחשבון. נניח אם הלחץ אוויר בצמיגים לא שווה או הצמיגים לא מאותו היצרן תמיד יהיו הבדלים בין אם בהפרש ימין שמאל ובין אם במהירות כיווץ ופתיחה של המתלה.

בנוסף טמפ' בדיקת המתלים חשובה מאוד והיא כנראה גם לא נלקחת בחשבון.

בולם זעזועים קר יהיה קשיח יותר ואיטי יותר מבולם חם שיהיה מהיר יותר עם פחות התנגדות.

 

לא הייתי מסתמך על בדיקה כזו ובטח אם אין לי נתוני יצרן הבולמים של כל המשתנים הסביבתיים והפרמטרים שהבדיקה תראה לי מהו מצב תקין ומה לא. הייתי מסתמך על בדיקה פשוטה יותר של בדיקה ויזואלית לנזילות,חופשים ונדנוד הרכב ידנית.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...