Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

ביקורת שירות "מצברים עד הבית", תחושות מעורבות


Eily
שימו לב! השרשור הזה בן 1534 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אספר את סיפור המעשה אך אני נמנע מלציין את שם העסק (שהוא מומלץ למדי בפורום) כדי לשמור על אובייקטיביות, ומעוניין לשמוע את חוות דעתכם.

 

הרכב: C5 דיזל דור I

מצבר של סטרט-אפ 70 אמפר, הוחלף בסוף 2018 (הקודם החזיק מעל 4.5 שנים סטרט-אפ 74 אמפר אם אני זוכר נכון)

סטרטר לא בטוח אם מקורי, אבל שיפוץ עצמי אחרון נעשה לפני כחמש שנים.

 

בכמה שבועות אחרונים ההתנעה נשמעה ממש קצת יותר כבדה מהרגיל, במיוחד בבקרים קרים - לא ייחסתי לכך חשיבות (בקרים קרים) אבל זכרתי את התחושה.

 

יום שישי לפני הצהריים הרכב לא מניע בכמה נסיונות (סטרטר נעצר לאחר פעולה מגומגמת, מצבר נשמע עייף).

המצבר די חדש כאמור אבל כבר לא באחריות. המתח לא נפל (מצב קודן ותחנות ברדיו נשמרו) והצופר עדיין פעל (מה שמוזר בדיעבד למצבר "גמור").

והייתי מעוניין שהרכב יהיה שמיש במיוחד לקראת סופ"ש.

 

צלצלתי לשירות הנ"ל, הציע מצבר כמו שלי במחיר סביר (המחיר הוסיף לרדת מעט, ביוזמתו, במהלך השיחה) והגיע לתת שירות עד הבית.

ציינתי שהמצבר הקודם חדש יחסית. בצענו כמה בדיקות במהלכן הרכב הצליח להתניע עם המצבר הקודם ללא טעינה וללא עזרה אבל ממש בקושי.

 

הטכנאי אמר שהמצברים של סטרט-אפ כבר לא מחזיקים כמו פעם, בדק וציין שהמצבר לא עומד בעומס (נמצא בסוף חייו) ושיש סימני חומצה ושהטעינה תקינה.

לא בצענו בדיקה של התנעה עם מצבר עזר.

 

הברירות שעמדו בפני הן או להחליף מצבר במחיר שסוכם או לשלם על ביקור בלבד 180 ש"ח (שיקוזזו במקרה של החלפת מצבר בהמשך). החלטתי להחליף כבר את המצבר שכן עלות הביקור די משמעותית ביחס למחיר של החלפת מצבר (הביקור כלול במחיר המצבר).

 

הוחלף המצבר במצבר "חדש" בן כמה חודשים (לאחר מכן נראה לי שלא היה חדש לחלוטין אבל אני לא מתחייב על כך) ולאחר ההחלפה הטכנאי ביקש להניע שוב את הרכב.

 

הרכב התניע, אבל ציינתי בפני הטכנאי שההתנעה לא נשמעת כמו התנעה עם מצבר חדש.

 

הטכנאי אמר שהמצברים מגיעים 70% מלאים וצריך להעמיד את הרכב (פועל) 20 דקות כדי לטעון את המצבר (פה חשדתי...)

שילמתי כבר ונפרדנו לשלום. בצעתי נסיעה בינעירונית קצרה וכבר נכנסתי לתחנה למלא את מכל הסולר על הדרך.

לאחר התדלוק הרכב שוב סרב להתניע וכבר הייתי משוכנע שהבעיה בסטרטר ולא במצבר.

צלצלתי לטכנאי וסיפרתי לו מה המצב.

אמר שהוא נמצא בקריאה אחרת כרגע ושאנסה לקבל עזרה מתחנת הדלק.

דפקתי קצת על הסטרטר ולאחר דקות ארוכות הצלחתי להתניע. צלצלתי ועדכנתי את הטכנאי, וביקשתי לשמור לי את המצבר הישן שלי.

 

 

לאחר החלפת הסטרטר (אפרגן בחוות דעת נפרדת) ביום ראשון (לאחר הסופ"ש) הגעתי אל העסק, המצבר הישן שלי חיכה לי ליד הדלת כשהוא טעון וקיבלתי החזר על מחיר המצבר למעט מחיר הביקור.

 

בשלב הזה ניסיתי לבקש חצי מעלות הביקור בשל אבחון שגוי והעובדה שנתקעתי באמצע הדרך (ולאחר מכן סוף שבוע ללא רכב) ובעל העסק סרב. בשום שלב לא התעקשתי.

 

יצאתי עם תחושות מעורבות:

קודם כל שמירת המצבר הישן שלי, טעינה שלו וזיכוי (הגם חלקי) מאוד ראוי להערכה וזה לא סטנדרט היום (לצערי) בארץ.

 

כמו כן ידוע לי שמדובר בשירות מסחרי ולא בארגון "ידידים" או חברי הכנופייה הצדיקים, ושכל ביקור גם ללא עסקה סביר שיזכה לתשלום גם אם העסקה לא בוצעה (בעקרון הזמנתי עסקת מצבר ולא חבילת אבחון עד הבית). ואני חושב שלא הייתה לי בעיה לשלם את עלות הביקור (הסבירה) אם היה מאבחן נכון את התקלה וקובע שהמצבר תקין והבעיה בסטרטר או בהעברת הזרם (המתח היה תקין ללא עומס, והיה נמצא בתחום לא טוב תחת עומס, לדעתי נפרק מנסיונות ההתנעה הממושכים וכמה ימים ללא טעינה, ואעדכן בהמשך אם יצטרך החלפה).

 

פתוח לשמוע את דעתכם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי על ביקור הטכנאי צריך לשלם, גם אם טעה בדיאגנוזה ככל הנראה בתום לב.

העובדה ששמרו על המצבר הישן וזיכוי המחיר ששולם עבורו מראה שמדובר באנשים ישרים.

"Weyland Yutani Corp - "Building Better Worlds

Porsche GT4, Audi A3

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אי אפשר לבקש את המצבר הישן להשאיר אצלך? יש איזה חוק או זה פשוט נוהג שהשתרש ככה כמו שחלפים וחלקים בדר"כ משאירים אחרי החלפה או תיקון?

מה אומר החוק לגבי זה. מעניין.

חלפים. חלקים. מצבר. שהוחלפו. זה לא רכוש אישי פרטי שלי?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בעקרון במצברים מחיר מצבר כולל החזרת מצבר ישן, או איזשהו פיקדון (לפחות פעם זה היה 50 ש"ח). המצברים הולכים למחזור/חידוש.

החוק רק מחייב את בית העסק לאפשר איסוף והשלכה מבוקרת של מוצר זהה לזה שרוכשים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה ידוע וציינתי את זה בסוגריים, תודה על התגובות!

 

בכל זאת, לדעתי בעל עסק ישר ומקצועי ראוי שיתן אבחון לפני החלפת מצבר כמו שנעשה כאן אלא שהאבחון היה בפירוש שגוי.

 

הבהרה: לא מדובר בעסק שהשם שלו הוא "מצברים עד הבית", לא חשבתי שיש כזה כשכתבתי את הכותרת. רק אופי השירות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש דבר כזה מוסך חשמלאות רכב, וזה לא אחד שנוסע על מסחרית עמוסה מצברים עד בית הלקוח אלא מוסך עם ציוד ייעודי.

לדעתי, הציפיות שלך מאיש שטח להתקנת מצברים גבוהות מדי.

החזירו לך כסף על מצבר חדש והטעינו את הישן. הוגן ביותר.

אני מהתחלה הייתי חושד שלא מדובר במצבר תקול (בגלל גיל המצבר), והייתי ניגש למוסך חשמלאות רכב.

מצבר בן 3 שנשמע עייף כן הייתי מזמין החלפה כזאת.

עריכה אחרונה על ידי vladclar

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סבבה, העסק מתמחה במצברים ונותן שירות של החלפת מצבר בבית הלקוח, עצם פנייה לשירות ספציפי כ"כ מעבירה את נטל הדיאגנוסטיקה אליך, זה לא מוסך כללי, זה שירות החלפת מצברים.

 

איזה דיאגנוסטיקה חשבת שתקבל בכמה דקות בחנייה של הבית שלך?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1.מצבר מוחזר לספק בעיקר עקב שמירה על הסביבה.

2.לפי מה שאתה מתאר המתקין היה אמור לזהות שבמצבר הישן שלך יש עוד רוח חיים ולא מחויב החלפה אך גם אם טעה סה"כ היו הוגנים איתך בטעינת המצבר הישן וזיכוי עד גובה מחיר הביקור.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

א

 

בכמ

הטכנאי אמר שהמצברים של סטרט-אפ כבר לא מחזיקים כמו פעם

.

בזה נראה לי שהוא צודק. יש לי ניסיון מאוד גרוע איתם.נגמרים אחרי שנתיים מינוס. בעוד שורטה כחול באותו הרכב מחזיק לפחות 3 שנים. (זאת בניגוד למה שנטען בפורום פעמים רבות שהסטארט אפ זהה לורטה הכחול). מלבד זאת נראה לי שהיו איתך בסדר גמור.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שמע מבין אותך. ועדיין.

הזמנת טכנאי שיחליף מצבר - הגיע טכנאי.

שאל אותך במקום אתה בטוח שאתה רוצה להחליף ? שלם על המצבר.

לא רוצה לא סוגר לא בטוח ? אין בעיה רק שלם על הביקור בלבד (בכל זאת זמן ודלק של הנציג)

 

טעית באבחון.

יצא איתך בסדר למרות שהשתמשת במצבר שלו, ותכלס לא היה חייב, החזיר לך את הישן וזיכה אותך למעט הביקור.

נכון היה יכול לתת לך החזר מלא ואולי זה היה הדבר הנכון לעשות, ועדיין, כמו שאמרת, זה לא מובן מאליו והוא אכן לא חייב לעשות זאת.

 

לדעתי אין לך פה למי להתלונן אלא לעצמך וגם זה בקטנה, 180 ש"ח על טעות באבחון זה בוטנים ביחס לעלות אחזקת רכב שנתית.

 

חליק, מי הבעל מקצוע המצבר שלי בן 6 וחצי ואני רוצה להחליף בכל מקרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי דווקא זאת חוות דעת חיובית על בעל המקצוע.

גם באיבחון הוא הרגיש שאולי המצבר בסדר ..

ולכן הציע לך להישאר עם הישן (לשלם רק על הביקור) ואם זה בכל זאת המצבר אז הוא יבוא עוד פעם

ותשלם רק ההפרש.

אתה בחרת בכל זאת להחליף לחדש... הוא גם החליף וגם בסופו של דבר זיכה אותך ולקח רק על הביקור..

 

מה שלא הבנתי .. זה למה הוא אשם בתקלה של הרכב? למה אחרי שהוא הגיע אליך ביום שישי , החליף לך מצבר לחדש,

לקח את הישן אליו לטעינה, החליף לך שוב פעם את הישן שלך .. ואתה רוצה שהוא יוריד לך לחצי עלות?

 

איך הוא אשם בזה שלא היה לך רכב לסופשבוע?

איך הוא אשם בזה שנתקעת באמצע הדרך (בתחנת דלק 10 דקות אחרי שהוא עזב אותך?)

 

למזלך נפלת על צדיק .. כי אחרים היו שוחטים אותך במחיר ולא מסכימים להחליף את המצבר ..

או אפילו להחזיר לך את הישן התקין כביכול..

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כל המטרה של פתיחת השרשור הייתה פשוט לשמוע את דעתכם, לא להתבכיין על מר גורלי.

 

קורולה, לרוב הנקודות שלך התייחסתי בהודעת הפתיחה, למעט שהשתמע ממה שכתבתי בסוגריים שאני מאשים את בעל העסק בתקלה של הרכב. השבתת הרכב לסופ"ש הייתה בלתי נמנעת ואין לי שום טענות בעניין. עכשיו כשאני חושב על זה הטכנאי המליץ לטעון את המצבר ה"חדש" בעמידה - מה שלא בא בחשבון לרכב דיזל ללא מסנן חלקיקים (יש שכנים!). היה מונע את ה"התקעות" בתחנת הדלק.

 

גם למי שצפה שמצבר בן פחות משנה וחצי תקין- גם אני תהיתי בעניין, ואת הנקודות האדומות מאוד קל לראות בדיעבד - זאת לא חוכמה. אם הפתרון לבעיה לא היה כבר ידוע, אני לא חושב שאפשר לשלול את אשמת המצבר על הסף, אפילו לא בתקופת האחריות!

אם המצבר מחזיק מעל חודש - מבחינתי היה במצב תקין.

 

המילה דיאנוסטיקה שזרקתם בעלת קונוטציה כבדה מידי לטעמי. הייתה בעיית התנעה שמאוד ברור שהמקור שלה הוא במצבר, בסטרטר או בהולכת הזרם.

אני ציפיתי מאיש מצברים שיאבחן אם הבעיה במצבר (ולא על ידי העמסה על מצבר שעבר כבר כמה וכמה נסיונות התנעה ממושכים!) אפשרות מאוד פשוטה היא לפני התקנת המצבר ה"חדש" לנסות להניע עם מצבר עזר/בוסטר רציני. והדגשתי את זה בהודעתי הראשונה. אני הייתי מצפה שבשלב הזה ישמע באופן ברור שהבעיה היא לא מהמצבר. כל הביקור היה בערך חמש דקות כשרוב הזמן הוקצה לתשלום.

לי אמנם ישנו הידע (ללקוח הממוצע ממש אין ידע) אך לצערי לא היה לי הזמן והכלים לבדיקה הפשוטה הזאת.

לי לפחות מאוד ברור שעם אבחון נכון היה מגיע תשלום מלא על הביקור, והעלות נראית לי הוגנת מאוד!

 

גם לא קיבלתי את הטענה שמצבר חדש מגיע 70% טעון, אף פעם לא נתקלתי בזה (להיפך, בשורה בהודעתי הראשונה ציינתי "פה חשדתי...") ואשמח להתייחסותכם לכך. לדעתי בשלב הזה הטכנאי היה צריך להציע בדיקה נוספת ולצאת סופר מקצועי (אני מדבר במונחי "יצאת צדיק").

 

מה שאני הצעתי לבעל העסק זה חצי מעלות הביקור (90 ש"ח) שמכסה בהחלט את הזמן והדלק לטעמי. הדגשתי בהודעת הפתיחה את הדברים הטובים.

 

 

למי שרצה המלצות, עברתי על כמה שרשורי עבר ונתקלתי מאז בפרסום המצבריה הניידת של אוטו דיפו, שמתהדרים באמנת שירות (מתוך עמוד פרסום שלהם):

 

  • שירות עד הבית
  • בדיקה והתקנה חינם
  • מצברים במחירי הרשת

 

המחירים שלהם די דומים למחירים הזולים ביותר שנתקלתי בהם. במצב אחר (יותר זמן) הייתי הולך אל חנות החלפים הקבועה שלי (לאחר אבחון עצמי), שם אין "ביקור" ואין עלות והחזרות תמיד ללא שאלות. ואני לא בא בטענה נגד עלות הביקור של השירות שהזמנתי, הוא לא יכול להתחרות ברשת גדולה כמו אוטו דיפו (שאגב, מציעים גם תיקון פנצ'רים חינם וכידוע אין דבר כזה מתנות חינם אז זה כנראה משתלם להם).

 

בגדול אני בהחלט מצפה ששירות מצברים עד הבית יערוך בדיקה קצרה לפני החלפה - כן/לא תקלת מצבר ובדיקת טעינה כמובן כמו שמופיע באמנת השירות. לבדיקת זליגת זרם אני ממש לא מצפה למשל.

ממש לא חושב שצריך להיות חשמלאי רכב עם ציוד של מוסך בשביל הבדיקה הפשוטה הזאת.

 

בכל אופן: אני מאוד מעריך את התגובות שלכם, נותנות הרגשה יותר טובה!

 

 

stum אם תרצה 50:50 על עלות הביקור (כלומר: 90 ש"ח הנחה על מצבר) אז דבר איתי ;)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מוכן להמר, מדובר בניידת שרות של "מ..-....ים".

אם אני צודק, אני חושב שבעל מקצוע שמסתובב בקריות עם "ניידת שירות" צריך לתת שירות.

ולא להחליף מצברים בלבד. הרי לא הזמנתי "שליח מצבר".

הוא אכן מלכלך על סטרט אפ, ומציע מחירים טובים על מוצרים אחרים.

המחיר תוך כידי יורד בכ-50 שח.

 

החלפתי אצלו מצבר בסניף, כדי לא להגיע למצב של "תשלום עבוד שירות, אבל הוא רק שליח".

180 שקל זה שירות שכולל בדיקה, ולא זמן ודלק של שליח.

מקצועית ושירותית אני לא מרוצה ממנו. מחיר הוגן.

 

במקרה שלך

מה הבעיה לחבר עומס למצבר, לראות שאין ירידת מתח,

לחייב אותך על ביקור ולהמליץ לגשת לחשמליה הקרובה?

 

בכל אופן, טעית? קורה!

אני חושב שאם יש דיאגנוסטיקה שגויה,

אתה צריך לקבל התנצלות, וכמובן החזר מלא.

 

אני מרגיש כאן גבול רמאות,

הרי רוב האנשים יתקנו את הבאיה, (סטרטר נגיד) ולא יחפשו את המצבר הישן אחרי כמה ימים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1534 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...