Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם, הרי אפשר להגיב גם בלי, וממש לא בא לנו להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

BRAVO_SX

דודג' ג'רני - התלבטות

שימו לב! השרשור הזה בן 184 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

Recommended Posts

צהריים טובים

 

חבר מחפש רכב 7 מושביםוראה דודג' ג'רני 2015.

ברשת לא נמצא הרבה מידע לגבי הרכב.

מה מצב האמינות שלו?

האם יש תקלות מוכרות לרכב?

קראתי באינרטנט שהרכב 4 הילוכים, יכול להיות או שיש טעות?

ואם הוא כן בעל 4 הילוכים איפה באה המשמעות לכך?

 

התקציב שלו 60 אלף.

 

טל.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

לא מכיר את הרכב ואמינותו.

המשמעות של גיר 4 הילוכים, זה הילוכים ארוכים יותר שמסרסים את כוח המנוע וגורמים לתאוצה איטית יותר וגם לצריכת דלק גבוהה יותר.

 

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

סיכום 7 שנים ו 108 אלף ק"מ .. עם דודג' גרני

 

הרכב נרכש בשנת 2009 ב 164 אלף ש"ח.

נמכר ב 2017 ב 45,000 ש"ח

ירידת ערך של 120 אלף .. השחיטה המטורפת בשנים הראשונות.

עלות הביטוח בערך 4000 ש"ח לשנה (מקיף + חובה) איתורון עוד כ-600 ש"ח לשנה - סה"כ 32 אלף.

אגרת רישוי - לא זוכר במדויק . כי זה השתנה כל כמה שנים - נניח 14 אלף ש"ח.

הרכב זולל דלק כמו אמריקאי קטן - שקל לק"מ בממוצע (שים לב בשנים האלה הדלק הגיע גם ל 8 ש"ח לליטר) - 108 אלף ש"ח דלק.

 

עד כאן עלות אחזקת הרכב הינה 270 אלף ש"ח ל-7 שנים ללא מוסכים.

 

הרכב תמיד טופל ברשת היבואן - בהתחלה במוסך המרכזי ואחר כך במורשה יבואן אחר.

טיפול הוא צריך כל 12,000 ק"מ .. בהתחלה אמרו כל חצי שנה ואבל בהמשך תיקנו ואמרו שנה או 12,000 ק"מ.

 

סה"כ עברתי 9 טיפולים ... כמעט בכל טיפול הצליחו לדחוף לי את האלמנט.

הטיפול הבסיסי לא היה יקר במונחים של אז - 700 ש"ח ל-4 ליטר שמן ופילטר שמן ... שהיום הייתי קונה ב 150 ש"ח ומחליף לבד..

אבל .. בהתחלה כמעט בכל טיפול היו דוחפים לי ברקסים בטענה שהאוטו כבד והוא שוחק ברקסים ..

מוזר שאחרי טיפול 48,000 שהתחילו בעיות אחרות .. הברקסים התחילו להחזיק הרבה יותר.

עד 48,000 אלף ב -3 שנים הראשונות הרכב עבר רק טיפולים רגילים וברקסים.

מצבר החליפו באחריות בטיפול 48,000 כחודש לפני תום ה-3 שנים.

 

בלאי נוסף - מיסב אלטרנטור הרעיש ב 60,000 .. דחפו לי את כל האלמנט בדמות של החלפת כל הגלגלים והרצועה ושיפוץ אלטרנטור - 2000 ש"ח.

מסרק הגה לא עבר טסט אחרי 4 שנים.. עלה מעל 2000 ש"ח.

רדיאטור מזגן.. נפגע מאבן .. עלה כמעט 4000 לתקן.

ב 90,000 בית הטרמוסטט שעשוי מבקלית נסדק .. עלה משהו כמו 2500.

 

פלגים הוחלפו פעמיים ב 48,000 וב 96,000

שמן גיר מעולם לא נגעו, נוזל בלמים מעולם לא נגעו. פילטר אויר ופילטר מזגן החלפו כל טיפול שני.

 

לדעתי .. 9 טיפולים רגילים הכוללים ברקסים מידי פעם הגיעו ל 2000 לטיפול 18,000 ש"ח

עוד 10,000 לחד פעמי ..

סה"כ עוד 28,000 ל 270 ... תקבל מספר עגול של 300,000 ל-7 שנים.

 

אכן מנוע 2400 עם 168 כוחות סוס - לא חזק מספיק להזיז את המשקל שלו..

הטווארס כבד ממנו רק בחצי טון.. ויש לו מנוע של 280 כוחות סוס..

 

תיבת ההילוכים - 4 הילוכים - יודעת לעבוד ב-2 מודים ..

כל עוד לוחצים עדין על הגז, היא מחליפה הילוכים מוקדם ומחזיקה טורים נמוכים ועדינים.

לוחצים יותר חזק על הגז .. היא מושכת הילוכים והמנוע ממש מרעיש ...

 

מתרגילים לחוסר כח.. בעיקר עם רכב מלא.. אבל שעוברים לשברולט טרווארס .. אז מבינים את חוסר הכח שלו.

 

בדיעבד... היה אמין יחסית .. חוץ ממסרק ההגה הכל טופל במסגרת הטיפולים התקופתיים.

אבל בעלות הכוללת לא זול..

גם אם זה היה היום והייתי מטפל יותר לבד.. זה לא היה מוריד הרבה מה-300 אלף ש"ח (אולי 15,000 פחות)

עריכה אחרונה על ידי korola

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

סיכום יפה

בקיצור, חפש לך סיטרואן פיקאסו. תשיג שנתון דומה באותו מחיר ותיהנה יותר

 

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

באיטליה האוטו הזה קיים כפיאט פרימונט עקב שיתוף הפעולה של קרייזלר ופיאט.

 

אני לא בטוח, ואם זכרוני לא מטעה אותי, המנוע הוא מנוע של מיצובישי outlander 2.4 משנים 2008-2011. מנוע יחסית אמין אבל הגיר 4 הילוכים הורס את הרכב לגמרי.

 

Sent from my LG-H815 using Tapatalk

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי המנוע.. אכן גם אני זוכר שזה אותו מנוע שפותח ע"י 3 חברות ונכנס למספר רכבים.

קרייזלר , מיצובישי הייתה עוד חברה (אולי יונדאי?? ) .

 

הבעיה העיקרית היא שהרכב הזה בארה"ב נמכר בעיקר עם מנוע V6 3600 הרבה יותר חזק,

ויש גם גרסאות קורסאובר עם הנעה 4X4..

לארץ הוא הגיע ב2008 כתחרות למזדה 5 ששלטה בתחום .. ולכן הביאו גרסה עם מנוע 2400..

ב 2009 שרכשתי המחיר היה מאוד דומה למאזדה 5 אבל קיבלת הרבה יותר אוטו ..

ב 2010 יצאה גרסה של גרנדיס 7 מקומות מוזלת ולאט לאט הופיעו עוד רכבים 7 מקומות בתחום הזה.

 

למיטב זיכרוני לא מכרו יותר מ 400 כל שנה..

בזמנו הייתי עוקב אחרי פורומים בארה"ב על הג'רני ..

חוות הדעת הכללית של האמריקאים על הרכב היו תמיד יותר שליליות מאשר חיוביות.

 

איך שכחתי את הריקול המטורף שהיה על מתג ההתנעה שלו!!!!

 

מתג ההתנעה היה רגיש .. ותנועה עדינה של המפתח הייתה מכבה את הרכב (את זה אני כותב בדיעבד).

יש אפילו סרטון ביוטיוב על משפחה קנדית שמפחדת לנסוע עם הרכב..

בקיצור היו המון תביעות לפי חוק הלימון בארה"ב .. כי לקוחות היו מדווחים על כיבוי פתאומי של הרכב באמצע נסיעה,

כמובן שזה היה בגלל צרור המפתחות הענק שלהם .. ואז במהלך הנסיעה המפתחות היו מתנדנדים והרכב היה נכבה..

לקח להם המון זמן לעלות על זה..

אני לא הרגשתי את התופעה בכלל , למרות שקראתי עליה ..

ואז באחד הטיפולים .. אמרו לי שיש ריקול למפתח ההנעה.. ישר הבנתי שזה קשור לבעיה ההיא שלא הופיע אצלי כאמור..

הוסיפו איזה פלסטיק מסכן למפתח ההתנעה ... שלא פתר את הבעיה.. ואז כמובן הצלחתי לשחזר את הבעיה אצלי..

פשוט בנסיעה אפשר היה לנגוע קלות במפתח .. והיו 2 תופעות .. כל המתח של האקזילרי היה נעלם .. או שהרכב היה נכבה .

כמה חודשים אחרי זה קיבלתי כבר מכתב לריקול של מתפתח ההתנעה .. זה כבר היה מכתב של משרד הרישוי .. הריקול הראשון היה שקט.

חשבתי לתומי שזה מה שעשו.. אבל בטיפול הבא ביקשו ממני להגיע עם 2 המפתחת .. והחליפו את כל מתג ההתנעה

וקיבלתי 2 שלטים חדשים...

 

הסרטון דרמטי .. למרות שלא קורה שם כלום

תהנו !!!

 

[video=youtube;OEifM-CkXWQ]

 

עריכה: בסרטון זה רכב עם התנעה ללא מפתח.. שלי היה עם מפתח... וזכור לי אז שהבעיה הייתה ברכבים עם מפתח..

עריכה אחרונה על ידי korola

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
שימו לב! השרשור הזה בן 184 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...